NK aspiranten

henk stoop

NK aspiranten

Post by henk stoop »

Het programmaboekje staat online op DamXL.nl.
Het wedstrijdprogramma is ook te vinden in toernooibase.
henk stoop

NK aspiranten

Post by henk stoop »

Analyseer met Ron Heusdens

Zaterdag 10 juli wordt in Culemborg de 2e ronde van het NK aspiranten georganiseerd. Die dag is grootmeester Ron Heusdens aanwezig om met iedereen partijen te analyseren.

Kom daarom kijken bij het NK aspiranten en neem één of meer partijen die jezelf gespeeld hebt mee. De analyses beginnen om 11.00u en duren tot 15.30u. Natuurlijk zullen ook de gespeelde partijen van de deelnemers worden besproken.

Iedereen is welkom bij PW Consulting, Stationssingel 25 in Culemborg. Koffie en thee zijn gratis. De 2e ronde van het NK aspiranten begint om 10.30u.
henk stoop

Re: NK aspiranten

Post by henk stoop »

Gerben van Steenbergen wrote:
haha :lol: Zaterdag ben ik in Culemborg he :lol:
Goed dat je het zegt, Michel.
De hapjes zijn al ingeslagen! :D
Goed werk! :-) was vorig jaar ook zo ja herinner ik me nog:-) Deze keer kom ik echter met een doel, de vorige keer gewoon supporteren:p
heb je een doel dan ?? of kom je voor de KNDB Jeugdcommisie? of toch voor hapjes!?
groenteboer wrote:
kneeltje wrote:Ik kom voor de hapjes!
Daar sluit ik me bij aan! Vorig jaar wist ik niet dat er hapjes waren dus had het toen nog niet als doel opgesteld..
Ik vermoed dat de hele jeugdcommissie zo redeneert. Daarom maar wat extra´s ingeslagen.
henk stoop

Post by henk stoop »

Piet Bouma wrote:
The Lionking wrote:Vraag van Henk Stoop aan de toeschouwers voor vrijdag/zaterdag:
Heeft iemand zin in een pizza kip-shoarma??? :D

Nog wel een leuke gebeurtenis bij het bowlen vandaag.
Traditioneel krijgen de winnaars boekjes van K&K. Sommige deden extra hun best om wat extra trainingsmateriaal te bemachtigen. Harmen Jonker uit Friesland wist echter totaal niet wat K&K was. Toen hij hoorde dat het damboeken waren klonk hij een beetje teleurgesteld. :)
Kijk, die Harmen komt er wel. Uit het echte Friese damhout gesneden.
Die wordt geen mapjedammer, maar zal zijn eigen stijl gaan ontwikkelen.
Echte talenten hebben die boekjes niet nodig.... :D
Harmen was vooral teleurgesteld omdat hij geen K&K had gewonnen.
henk stoop

Post by henk stoop »

De EK en WK plaatsen zijn verdeeld.
Eindstand aan kop:
1. Martijn
2. Martijn
3. Bert
Alex

Post by Alex »

henk stoop wrote:De EK en WK plaatsen zijn verdeeld.
Eindstand aan kop:
1. Martijn
2. Martijn
3. Bert
Van IJzendoorn 1, De Leeuw 2 neem ik aan?
henk stoop

Post by henk stoop »

Alex wrote:
Eindstand aan kop:
1. Martijn
2. Martijn
3. Bert
Vandaag zag het er lang naar uit dat Martijn de Leeuw kampioen zou worden. Hij kwam in het middenspel een schijf voor en stond vermoedelijk gewonnen. Martijn van IJzendoorn bleef echter knokken en wist zelfs een plus-min remise te voorkomen.
In de daardoor benodigde barrage sloeg Van IJzendoorn direct in de eerste partij toe en veroverde zo de aspirantentitel.
Alex

Post by Alex »

henk stoop wrote:
Alex wrote:
Eindstand aan kop:
1. Martijn
2. Martijn
3. Bert
Vandaag zag het er lang naar uit dat Martijn de Leeuw kampioen zou worden. Hij kwam in het middenspel een schijf voor en stond vermoedelijk gewonnen. Martijn van IJzendoorn bleef echter knokken en wist zelfs een plus-min remise te voorkomen.
In de daardoor benodigde barrage sloeg Van IJzendoorn direct in de eerste partij toe en veroverde zo de aspirantentitel.
Proficiat Martijn (van IJ)!!
Maar euh... waarom telt, na de plusjes, het aantal winstpartijen niet??
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alex wrote:Maar euh... waarom telt, na de plusjes, het aantal winstpartijen niet??
Zie programmaboekje Alex.
Algemeen, Junioren en Aspiranten hebben nu volgens mij dezelfde criteria.
Dolfing en Meurs hebben rond de 3e plaats ook een barrage gespeeld bij Algemeen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Alex

Post by Alex »

Piet Bouma wrote:
Alex wrote:Maar euh... waarom telt, na de plusjes, het aantal winstpartijen niet??
Dolfing en Meurs hebben rond de 3e plaats ook een barrage gespeeld bij Algemeen.
In regel staat wel dat het het aantal winstpartijen geldt, na regel 3 (barrage bij gelijk eindigen op een plaats met rechten). Die regel is dan dus eigenlijk overbodig?

Enne... wat nou als er een barrage gespeeld had moeten worden tussen 6 spelers? Dan was de kampioen wellicht nu nog niet bekend geweest...

Btw: Martijn bevindt zich in goed gezelschap, nl. dat van mede-deelnemers aan The Hague Open 2010 Gerrit Wassink, Bas Messemaker en Roel Boomstra!
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alex wrote:
Piet Bouma wrote:
In regel staat wel dat het het aantal winstpartijen geldt, na regel 3 (barrage bij gelijk eindigen op een plaats met rechten). Die regel is dan dus eigenlijk overbodig?

Enne... wat nou als er een barrage gespeeld had moeten worden tussen 6 spelers? Dan was de kampioen wellicht nu nog niet bekend geweest...

Btw: Martijn bevindt zich in goed gezelschap, nl. dat van mede-deelnemers aan The Hague Open 2010 Gerrit Wassink, Bas Messemaker en Roel Boomstra!
Die regel is niet echt overbodig, want de overige spelers worden dan wel op aantal winstpartijen geklasseerd.

In 2004 is er bij het NK junioren een barrage geweest tussen zes spelers in Westerhaar.
Ze hebben het volgens mij in een redelijke tijdspanne gered. Zal er best gezellig geweest zijn.
Overigens wordt de kans op gelijk eindigen met zoveel spelers met plusjes wel wat/flink kleiner. Moet men natuurlijk wel dat eindspel ook echt doorspelen. Bij NK aspiranten en NK junioren zijn er toch nog wel wat partijen na zo'n 40 zetten remise gegeven (soms stond er natuurlijk ook weinig meer op het spel).
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
kneeltje

Post by kneeltje »

Klopt, hier is bewust voor gekozen.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Image

Pepijn - Harmen

Het lokzetje waarmee Harmen Pepijn weet te verleiden tot zelfvernietiging, is spitsvondig!

21-27?!!

Wit mag niet 37-31 doen wegens 2-7 31x2 8-12 1x19 14x43 Z+.
Wit meende slim te zijn door eerst 24-20 14x25* 37-31 te offeren.
Er volgde echter als donderslag bij heldere hemel:

24-20? 15x24!! :shock: 29x18 27-32! 38x27 17-22 28x17 8-12 17x8 2x42

Mooi bedacht door Harmen.
Heaven is no location, but a state of mind
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Alex wrote:
Piet Bouma wrote:

Er wordt om plaatsen waar rechten aan verbonden zijn zo lang als nodig is barrage gespeeld tot er een winnaar is. (dus gewoon degene die het eerste wint, wint de barrage al weet ik niet of plusremises ook meetellen in deze barrage.. neem aan van wel) De overige bepalingen zijn dus voor de plaatsen waar rechten aan verbonden zijn niet relevant. (op het saldo plus-/minremises na dan, dat altijd als eerste punt wordt beschouwd als spelers evenveel punten hebben en dus pas DAARNA een barrage)

De artikelen 4 t/m 6 (of iets dergelijks) zijn er voor gelijk eindigen op plaatsen waar GEEN rechten aan verbonden zijn. In dit geval wordt de barrage dus NIET gespeeld.
Gerben van Steenbergen
Real name: Gerben van Steenbergen

Post by Gerben van Steenbergen »

Er wordt om plaatsen waar rechten aan verbonden zijn zo lang als nodig is barrage gespeeld tot er een winnaar is. (dus gewoon degene die het eerste wint, wint de barrage al weet ik niet of plusremises ook meetellen in deze barrage.. neem aan van wel) De overige bepalingen zijn dus voor de plaatsen waar rechten aan verbonden zijn niet relevant.

De artikelen 4 t/m 6 (of iets dergelijks) zijn er voor gelijk eindigen op plaatsen waar GEEN
rechten aan verbonden zijn. In dit geval wordt de barrage dus NIET gespeeld.
is de reserveplaats voor het wk dan geen rechtenplaats?
Stel dat 1 van de 3 geen vrij krijgt van school moet er een beroep worden gedaan op Arwin Lammers of op Ritchie Wijnker, wie zal je dan moeten kiezen?
Post Reply