6de Amersfoortse Café-dam-drive, zondag 27 juni 2010

Post Reply
Hanco Elenbaas

6de Amersfoortse Café-dam-drive, zondag 27 juni 2010

Post by Hanco Elenbaas »

Marcel Everloo wrote: Informatiebrief Deelnemers zesde Café-dam-drive van het Amersfoorts Dam Genoot-schap op zondag 27 juni 2010

Het Amersfoorts Dam Genootschap (ADG) organiseert voor de 6e keer de Amersfoortse Café-dam-drive.

Hoe gaat het allemaal in zijn werk?
In totaal doen 5 café’s aan het toernooi mee. De deelnemers worden op speelsterkte verdeeld in vier groepen. Door de organisatie worden teams van elk vier spelers gevormd, uit telkens een van de vier groepen. De teams worden verdeeld over alle café’s. Na elke ronde (10 minuten bedenktijd per per-soon) gespeeld te hebben in het betreffende café, verhuizen de spelers naar een ander café. Tegelijker-tijd schuiven andere spelers door uit andere café’s. Deze cafés bevinden zich op loopafstand van el-kaar.

Tijden
Alle deelnemers verzamelen vooraf om 11.30 uur in Grand Café Quignon [adres: Groenmarkt 8]. Daar worden de laatste instructies gegeven. Daarna verspreiden de deelnemers zich over de café’s. Na twee rondes wordt een lunch verzorgd in Grand Café Quignon. Na de laatste (8e)ronde vindt de prijs-uitreiking plaats in Grand Café Quignon (circa 17.00 uur).

Kosten
Dit toernooi kost per persoon € 15,00. Daarin is de lunch inbegrepen. Betaling van het inschrijfgeld moet gebeuren op de dag van het toernooi, uiterlijk 11.45 uur in het verzamelcafé (Grand Café Quig-non).

Inschrijving
De inschrijving kan schriftelijk of (bij voorkeur) via E-mail everloodammen@ziggo.nl plaatsvinden bij M. Everloo, Mathildehof 19, 3813 MN Amersfoort (033-4808459). Er kunnen maximaal 50 deel-nemers meedoen (op volgorde van aanmelding). Als uiterste datum geldt 24 juni 2010.

Voorbehoud
Bij grotere deelname, dan 40 spelers, kan de organisatie beslissen om de teams uit 5 personen te laten bestaan (maximaal 50 deelnemers). Als het aantal deelnemers onvoldoende is, kan de organisatie beslissen om het toernooi af te gelasten.

Prijzengeld
Uitgaande van 40 deelnemers kunnen per team de volgende geldprijzen worden gewonnen: eerste prijs: € 160,--; tweede prijs € 100,--; derde prijs € 60,--.

Zie ook voor meer informatie, standen en foto's
1e café damdrive 2005 http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=1185
2e café damdrive 2006 http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?t=1518&highlight=adg
3e café damdrive 2007 http://laatste.info/bb/viewtopic.php?t=1889
4e café damdrive 2008 http://laatste.info/bb/viewtopic.php?t=2256
5e café damdrive 2009 http://fmjd.org/bb3/viewtopic.php?f=65& ... 32983e6c40
[quote="Marcel Everloo"] Voorlopige deelnemerslijst ADG cafe dam drive 27 juni 2010

1 Jeroen Kos 1335
2 Cees Strooper 1256
3 Ron Entken 1180
4 Herman Arissen 1173
5 Bert van Oosterom 1173
6 Rik Tong Sang 1113
7 Rene van Oosterhout 1098
8 Wim Martin 1071
9 Henk Timmer 1042
10 Dick Halma 1024
11 Marcel Everloo 996
12 Henry Kieft 916
13 Gerrit van Maanen 824
14 Rene Runhaar 793
15 Ad Vreeswijk 746
16 Rene Nurmohamed 701

[/quote]
Hanco Elenbaas

Re: 6de Amersfoortse Café-dam-drive, zondag 27 juni 2010

Post by Hanco Elenbaas »

Marcel Everloo wrote: Voorlopige Deelnemerslijst
ADG cafe dam drive 27 juni 2010

1 Jeroen Kos 1335
2 Cees Strooper 1256
3 Gerrit de Bruijn 1238
4 Leo Rosendaal 1229
5 Ron Entken 1180
6 Herman Arissen 1173
7 Bert van Oosterom 1173
8 Jan van Amstel 1147
9 Evert van de Pol 1137
10 Jelle Groeneveld 1136
11 Rik Tong Sang 1113
12 Rene van Oosterhout 1098
13 Wim Martin 1071
14 Frans Teijn 1051
15 Henk Timmer 1042
16 Dick Halma 1024
17 Erik van Maaijenburg 1017
18 Marcel Everloo 996
19 Adriaan Groenendijk 959
20 Henry Kieft 916
21 Gerrit van Maanen 824
22 Rene Runhaar 793
23 Peter van de Velden 776
24 Ad Vreeswijk 746
25 Rene Nurmohamed 701
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Nog maar twee plaatsen over!
Marcel Everloo wrote: Voorlopige Deelnemerslijst ADG Café Dam Drive 27 juni 2010

1 Jeroen Kos 1335
2 Erwin Heslinga 1291
3 Cees Strooper 1256
4 Gerrit de Bruijn 1238
5 Leo Rosendaal 1229
6 Martijn van Gortel 1204
7 Ron Entken 1180
8 Herman Arissen 1173
9 Bert van Oosterom 1173
10 Jan van Amstel 1147
11 Evert van de Pol 1137
12 Jelle Groeneveld 1126
13 Rik Tong Sang 1113
14 Rene van Oosterhout 1098
15 Bert Begeman 1084
16 Wim Martin 1071
17 Jaap Huizinga 1067
18 Jeroen Cremer 1055
19 Harry Hoonhorst 1054
20 Frans Teijn 1051
21 Henk Timmer 1042
22 Dick Halma 1024
23 Iskander Al-Sarayfi 1023
24 Erik Maijenburg 1017
25 Marcel Everloo 996
26 Jan Terpstra 978
27 Adriaan Groenendijk 959
28 Frits Stuger 953
29 Wijnand Ankersmit 944
30 Nick de la Fonteyne 935
31 Henry Kieft 916
32 Gerrit van Maanen 824
33 Elvia Söber 800
34 Rene Runhaar 793
35 Peter van de Velden 776
36 Ad Vreeswijk 746
37 Rene Nurmohamed 701
38 Ype Feenstra 655

Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong »

6e Café Damdrive Amersfoort, 27 juni 2010
Persoonlijk verslag

De zesde Cafedamdrive in Amersfoort was weer een groot succes. Door een last minute aanmelding van Ingrid de Kok kon precies het gewenste aantal van 40 deelnemers aan de start verschijnen. Er werden 10 teams van 4 man/vrouw geformeerd, die allen qua gemiddelde rating ongeveer even sterk waren. Het teamresultaat was dus sterk afhankelijk van de vorm van de dag van jouw medeteamgenoten. Sommige teams hadden de pech dat er 1 speler uit de toon viel en dan hadden ze het zwaar om een goed teamresultaat neer te zetten. Andere teams hadden juist geluk dat er 1 speler een veel betere sneldammer was dan zijn rating bij het normaal dammen deed vermoeden (bij jeugdspelers vooral), en die teams hadden dus een goede kans om in de prijzen te vallen. Er werd in vaste opstelling gespeeld, op rating aflopend. Ik was wel redelijk tevreden met mijn team dat bestond uit Rene van Oosterhout, Frans Teijn en Rene Runhaar. Van Rene van Oosterhout wist ik dat hij een degelijke speler was, die weet waar zijn kansen liggen. Van Frans Teijn weet ik dat hij heel veel damt en zeer taai kan spelen. Hij is zijn rating van 1051 meer dan waard, bij gewoon dammen. Zelfs Ron Heusdens moest zeer diep gaan in het afgelopen Barnsteen toernooi om Frans Teijn op de knieen te krijgen. Echter het sneldammen gaat toch iets te snel voor hem, en dan heeft hij moeite om tegen ratinggenoten op de been te blijven. Rene Runhaar daarentegen is een gehaaide speler die steeds heel gedreven voor de remise gaat tegen spelers met een hogere rating en vergeet daarbij soms te winnen, omdat hij alleen naar de remise uitkijkt. Een enkele keer is hij dat echter niet vergeten. Ik moet nog steeds elke keer als ik hem op een toernooi tegenkom aanhoren dat hij, nu inmiddels 25 jaar geleden, een keertje van me gewonnen had in een sneldamtoernooi :oops: Helaas viel ik met mijn team, ondanks een verdienstelijke 4e plaats, net buiten de prijzen :cry: . Zelf speelde ik een aardig toernooi. Ik bleef ongeslagen en had een goede plus 5 score aan het eerste bord (winst op Strooper,Koopmanschap,Entken,VanOosterom en Van Gortel). De eindstanden zullen door organisator Marcel Everloo wel gepubliceerd worden, verwacht ik. Het was een prachtige zonnige dag en we hebben bij de meeste cafe’s wel lekker buiten kunnen zitten. Na de prijsuitreiking hebben we nog van het WK-voetballen kunnen genieten en daarna met een grote groep richting de Griek gegaan om daar de 6e CafeDamdrive met een heerlijke mixgrill te kunnen afsluiten. Het was een prachtig toernooi en ik heb nooit geweten dat de historische binnenstad van Amersfoort zo mooi was. Vorig jaar deed ik op deze dag mee aan de Flanderscup in Kortrijk en zat ik daarna heerlijk op de Grote Markt in Brussel, en nu zat ik heerlijk op het terras in de historische binnenstad van Amersfoort. De Amersfoortse Cafe-Dam-Drive :!: zeker een aanrader! :!:
De podiumplaatsen waren voor de volgende teams:
1e plaats Team C: Erwin Heslinga, Ingrid de Kok, Elvia Sober en Peter van de Velden
2e plaats Team G: Leo Rosendaal, Jelle Groeneveld, Iskander Al Sarayfi en Nick de la Fonteyne
3e plaats Team B: Mike Koopmanschap, Wim Martin, Harry Hoonhorst en Ad Vreeswijk
Om e.e.a. wat meer tot de verbeelding te laten spreken heb ik, zoals de trouwe forumbezoeker van mij gewend is, natuurlijk ook weer een foto sfeerverslag (ik hoop niet dat Forumbeheerder Alexander Presman mij kwalijk neemt dat is zoveel foto's (webspace!) bij mijn postings plaats, maar anders hoor ik het wel)

Image
De poort naar de historiche binnenstad van Amersfoort

Image
Start- en eindpunt van de CafeDamDrive: Grand Cafe Quignon

Image
Deel van de deelnemers al klaar voor de start

Image
Jeroen Cremers (midden) staat al te popelen om te beginnen

Image
Zij zijn nog aan de warming up bezig...

Image
Frans Teijn zit met smart op zijn tegenstandster te wachten

Image
Daar heb je haar dan: Elvia(gra) Söber :D tegen Frans Teijn

Image
Vaste deelnemer en mijn teamgenoot van vandaag Rene Runhaar

Image
Herman Arissen en Bert van Oosterom hadden met succes een tactische (illegale) wisseltruc toegepast door van bord te wisselen. Verliezer Ron Entken (links) kijkt of de klok wel goed gefunctioneerd heeft...

Image
Adriaan Groenendijk (l) had natuurlijk weer zijn eigen blauw (Salou)dambord meegenomen

Image
Teamgenoten Frans en Andrew nog even aan het oefenen voordat de tegenstanders arriveren

Image
De andere teamgenoten Rene O en Rene R gaven er de voorkeur aan om even te relaxen

Image
Gezellig in het zonnetje wachten op de prijsuitreiking

Image
Mike Koopmanschap nam voor zijn team de 3e prijs in ontvangst

Image
Zij waren de winnaars: Erwin Heslinga met zijn harem en Peter v.d.Velden buiten beeld hoorde ook nog bij het winnende team.

Image
Daar heb je dan Peter v.d.Velden in beeld. Mede-organisator Cees Strooper kon maar nauwelijk boven de herrie van de voetbalwedstrijd uitkomen. Linksachter kijkt Jeroen Cremers of het nog geen tijd is om naar de Griek te gaan...

Image
Daar zitten we dan, op het overvolle terras bij de Griek

Image
Harry Hoonhorst en Bert van Oosterom zitten al lekker aan hun mixgrill. Cees Strooper (l) heeft zijn eten nog niet en kijkt hongerig of de ober al in aantocht is

Image
Genietende dammers op een zonovergoten terras

Image
Een heerlijke afsluiting van een mooi toernooi!
Last edited by Andrew Tjon A Ong on Fri Jul 02, 2010 12:36, edited 1 time in total.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Andrew Tjon A Ong wrote:

Image
Ken je de Inca-knol Maca, Andrew? In poedervorm veel beter (geen bijverschijnselen) voor je patiënten.
Andrew Tjon A Ong

Hanco Elenbaas wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote:

Image
Ken je de Inca-knol Maca, Andrew? In poedervorm veel beter (geen bijverschijnselen) voor je patiënten.
Natuurlijk ken ik de Maca-knol, Hanco. Die heb ik ook in mijn assortiment, in tabletvorm. Het schijnt de algehele gezondheid te bevorderen. Het product in mijn assortiment heet Multi-Maca. Multi-Maca is een verfijnde combinatie van Maca en krachtige kruiden. Maca voorziet in een hoog gehalte aminozuren, dat het lichaam vraagt tijdens bijvoorbeeld stress en emotionele spanningen. Volgens moderne studies zou Maca, het libido en de energie bevorderen. Het wordt ook veel gebruikt door atleten en bodybuilders om hun sportieve prestaties te ondersteunen, maar ik denk niet dat het handig is om het tijdens een damtoernooi te gebruiken, als je tenminste ook wat op het dambord wilt presteren…
Tot mijn grote schande moet ik bekennen, dat ik laatst nog een aantal van die potjes Multi-Maca heb moeten weggooien, omdat de houdbaarheidsdatum al verlopen was :( Aangezien die potjes best wel prijzig waren (bijna drie tientjes per stuk) was het dus niet zo handig van mij. Voortaan moet ik die dan maar zelf gaan gebruiken als ik zie dat de datum bijna verlopen is, met alle gevolgen van dien :wink:
Image

Image
De krachtige (Inca) Maca knol
wibor

Post by wibor »

Andrew Tjon A Ong wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote:

Image
Natuurlijk ken ik de Maca-knol, Hanco. Die heb ik ook in mijn assortiment, in tabletvorm. Het schijnt de algehele gezondheid te bevorderen. Het product in mijn assortiment heet Multi-Maca. Multi-Maca is een verfijnde combinatie van Maca en krachtige kruiden. Maca voorziet in een hoog gehalte aminozuren, dat het lichaam vraagt tijdens bijvoorbeeld stress en emotionele spanningen. Volgens moderne studies zou Maca, het libido en de energie bevorderen. Het wordt ook veel gebruikt door atleten en bodybuilders om hun sportieve prestaties te ondersteunen, maar ik denk niet dat het handig is om het tijdens een damtoernooi te gebruiken, als je tenminste ook wat op het dambord wilt presteren…
Tot mijn grote schande moet ik bekennen, dat ik laatst nog een aantal van die potjes Multi-Maca heb moeten weggooien, omdat de houdbaarheidsdatum al verlopen was :( Aangezien die potjes best wel prijzig waren (bijna drie tientjes per stuk) was het dus niet zo handig van mij. Voortaan moet ik die dan maar zelf gaan gebruiken als ik zie dat de datum bijna verlopen is, met alle gevolgen van dien :wink:
Image

Image
Volgens moderne studies zou Maca, het libido en de energie bevorderen. Andrew stuur Klaas is even een potje! :lol:
Andrew Tjon A Ong

wibor wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Andrew Tjon A Ong wrote:

Image
Image

Image
Volgens moderne studies zou Maca, het libido en de energie bevorderen. Andrew stuur Klaas is even een potje! :lol:
Dankjewel voor de tip Willem, maar ik denk dat Klaas, als pas getrouwde jongeheer, deze libidoversterkende middelen nog niet nodig heeft :wink: Ik heb wel een paar potjes voor jou klaar gelegd :smilecolros:
PeterDeDammer

Post by PeterDeDammer »

leuke reportage andrew en grappig dat hongerige gezicht van Cees S.
dank hiervoor.
Andrew Tjon A Ong

PeterDeDammer wrote:leuke reportage andrew en grappig dat hongerige gezicht van Cees S.
dank hiervoor.
Graag gedaan, Peter!
Dank voor jouw reactie. Het is altijd leuk om response van de lezers te krijgen. Dat werkt stimulerend, vooral als het positief is :wink:
Marcel Everloo heeft inmiddels de eindstanden van dit toernooi naar de deelnemers toegestuurd. Ik ben bezig om deze op het Forum over te plaatsen, maar ik krijg de tabellen met geen mogelijkheid netjes strak onder elkaar. Weet iemand hoe dat moet? Anders moeten we op Hanco wachten tot hij in een goede bui is en tijd wil vrijmaken om, tussen de voetbalwedstrijden door, deze eindstanden op het Forum te zetten :fadein:
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

Met 'code' kun je tekst met een vaste karakterbreedte weergeven.

Code: Select all

1. Andrew      * 2
2. Joost       0 *
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Andrew Tjon A Ong

ildjarn wrote:Met 'code' kun je tekst met een vaste karakterbreedte weergeven.

1. Andrew      * 2
2. Joost       0 *
Mooie uitslag Joost :wink: Helaas nooit in het echt gebeurd.Ik kan me alleen nog een fraaie remisepartij tussen ons herinneren in de Gelderse bekercompetitie. Ik speelde toen nog voor Culemborg en jij speelde bij 1 of ander Geldersclubje, waarvan de naam me niet direct te binnen schiet, of was het Huissen?
Ik had eigenlijk alles al geprobeerd in mijn poging de tabellen te plaatsen. Ook met "code" geprobeerd, maar de rechte lijnen hielden het niet tot het einde vol. Het ging later in de tabel toch zigzaggen en inelkaar. Ik zal het echter nog wel even blijven proberen :roll:
Alex

Post by Alex »

Andrew Tjon A Ong wrote:
ildjarn wrote:Met 'code' kun je tekst met een vaste karakterbreedte weergeven.

1. Andrew      * 2
2. Joost       0 *
Mooie uitslag Joost :wink: Helaas nooit in het echt gebeurd.Ik kan me alleen nog een fraaie remisepartij tussen ons herinneren in de Gelderse bekercompetitie. Ik speelde toen nog voor Culemborg en jij speelde bij 1 of ander Geldersclubje, waarvan de naam me niet direct te binnen schiet, of was het Huissen?
Ik had eigenlijk alles al geprobeerd in mijn poging de tabellen te plaatsen. Ook met "code" geprobeerd, maar de rechte lijnen hielden het niet tot het einde vol. Het ging later in de tabel toch zigzaggen en inelkaar. Ik zal het echter nog wel even blijven proberen :roll:
De aanhouder wint, Andrew!
Je kan evt. ook een bestandje aan het bericht hangen.
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

Dat 'Gelders clubje' was Vriendenkring (Nijmegen) waar ik tijdens mijn studententijd heb gespeeld.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Andrew Tjon A Ong

Hieronder het eindverslag van de organisatie van de Amersfoortse Cafe-dam-drive 2010.
Via een omweg heb ik toch nog wat eindstanden erbij kunnen zetten.

6e Amersfoortse Café-dam-drive 2010 weer groot succes
Door Marcel Everloo

De veertig deelnemers aan de Café-dam-drive verzamelden zich vandaag weer traditioneel om circa 11.30 uur bij Grand Café Quignon. Na de openingswoorden en instructies van de heren Everloo en Strooper werd de teamindeling bekend gemaakt en werden de teams op pad gestuurd. 10 teams van 4 personen ingedeeld volgens het "zigzag-systeem" waarbij alle spelers het gehele toernooi tegen nagenoeg gelijkwaardige tegenstanders spelen.

Na twee ronden keerden alle spelers weer terug naar Quignon om gezamenlijk de lunch te nuttigen. De broodjes kroket en de gevarieerde broodjes vielen in de smaak bij de spelers, Quignon had alles goed voor elkaar. Een goede lunch was zondag zeer belangrijk aangezien het extreem warm was en volop zon. Aangezien er bij warm weer goed gedronken moet worden is een goede bodem gewenst.

De middagronde duurde zeven rondes zodat er een enkel rondspel werd gespeeld. Hierdoor kwamen alle spelers tegen elkaar uit en kon iedereen zijn krachten meten met alle spelers. Bij Marktzicht en Pallas Athene werd buiten op het terras onder de parasol gedamd, bij Vyssotski half in de schaduw en half in de zon, terwijl in Onder de Linde en Quignon binnen in de koelte gespeeld kon worden. Uiteraard werden de (binnen)partijen begeleid met de muziek in het café, welke met name in Quignon tot grote hoogte werd opgezweept. Om 4 uur werd het voetbalscherm opgezet, zodat niemand iets van de wedstrijd Engeland - Duitsland hoefde te missen.

Het mooie weer van de zondag zorgde voor een bijzondere sfeer. De teams kwamen elkaar onderweg geregeld tegen bij hun tocht van café naar café. Onderweg werden de behaalde scores uitgewisseld of juist geheim gehouden om de concurrentie niet in de kaart te spelen. Was je partij snel klaar dan kon je nog even meekijken met de andere partijen en daarna nog even snel analyseren.

Om 16.30 uur waren alle wedstrijden gespeeld en keerden alle teams terug naar Quignon. Wedstrijdleider Gerrit van den Ham verzamelde alle scorekaarten en rekende vervolgens de standen uit. Dit jaar was er een afgetekende winnaar met 16 punten uit 9 wedstrijden, namelijk team C met Erwin Heslinga, Ingrid de Kok, Elvia Sõber en Peter van de Velden. Op de tweede plaats kwam team G met Leo Rosendaal, Jelle Groeneveld, Iskander Al Sarayfu en Nick de la Fonteynemet en derde werd team B met Mike Koopmanschap, Wim Martin, Harry Hoonhorst en Ad Vreeswijk. Het winnende team kreeg uit handen van Cees Strooper een bedrag van € 160 uitgereikt. De tweede plaats kreeg € 100 en de derde € 60.

Na de prijsuitreiking werd het toernooi gesloten maar vele dammers bleven nog in Quignon. Met een zeer grote groep werd namelijk op twee grote schermen de 2e helft van de wedstrijd Engeland - Duitsland gekeken. Na de wedstrijd, om 6 uur, was het feest nog niet afgelopen want 18 deelnemers gingen op de hof op het terras samen uit eten. Van Maanen had met Grieks Restaurant Pallas Athene een lekker menuutje uitgezocht tegen een vriendelijke prijs. Tijdens het eten en onder het genot van een biertje werd nog even nagenoten van de warme damdag. Vele spelers keerden vervolgens per trein of auto naar huis. Een laatste groepje besloot nog de wedstrijd Argentinië - Mexico te gaan kijken in een café op de Hof. Het was een lange dag .....

Het was weer een mooi damdag. Na 6 edities hebben nu 103 spelers meegedaan aan het cafédammen van wie 8 spelers alle keren hebben meegedaan (Van Amstel, Arissen, De Bruijn, Martin, Runhaar, Strooper en Everloo).

Image

Image
Image
Image
Post Reply