NK rapid viertallen
NK rapid viertallen
Op verzoek van Douwe even een nieuwe draad over een rapidcompetitie ter vervanging van het huidige bekersysteem.
Voordelen van het voorgestelde systeem, van 7 rapidpartijen voor alle teams op 1 spectactulaire damdag:
- Ontlasting van de damkalender
- Meer toppers die meedoen
- Meer spektakel
- Kostenbespraing
- betere PR-mogelijkheden
...........
Voordelen van het voorgestelde systeem, van 7 rapidpartijen voor alle teams op 1 spectactulaire damdag:
- Ontlasting van de damkalender
- Meer toppers die meedoen
- Meer spektakel
- Kostenbespraing
- betere PR-mogelijkheden
...........
Heaven is no location, but a state of mind
-
Re: NK rapid viertallen
Nogmaals bedankt Tjalling.
Naam vereniging / team ................. wil evt. organiseren .....
1. DC Fryslân ............................... JA
2. DC Oldehove/Team Kosmos ......... ...
3. .....
Naam vereniging / team ................. wil evt. organiseren .....
1. DC Fryslân ............................... JA
2. DC Oldehove/Team Kosmos ......... ...
3. .....
-
- Real name: Michel Stempher
Een dergelijk toernooi is er toch al? Zo heb ik in een viertal met TDV ooit eens in Westerhaar een leuke dag gehad. Advocaten Open heette het toernooi ofzo.
Inmiddels heeft damclub Dez/WvM al vier keer het Open NK clubteams 4-tallen georganiseerd.
Zoals Michel al zei, zo'n toernooi bestaat dus al!
Check hier de uitslag van vorig jaar:
Damclub DeZ/WvM wint voor de tweede maal het Dijks Leijssen open NK! - 3 september 2009 Voor de vierde maal in successie werd afgelopen zaterdag het Dijks Leijssen Advocaten Open NK voor clubteams georganiseerd door damclub Witte van Moort uit Westerhaar. Het toernooi werd geopend door Mr. R.J. Leijssen uit Enschede. Met twaalf deelnemende teams was de opkomst iets minder ten opzichte van vorig jaar (zestien teams). Er werd een rondtoernooi gespeeld van in totaal elf ronden. Na een spannende strijd kwam de organiserende vereniging als winnaar uit de bus. Het team van Wvm behaalde in totaal twintig punten. Na drie jaar werd er dan eindelijk weer eens beslag gelegd op de eerste plaats.Dammers uit Oost uit Doetinchem eindigde op één punt achterstand op de tweede plaats, net voor de kampioen van vorig jaar, VBI uit Huissen. Het tweede team van Wvm eindigde op een knappe vierde stek. Wethouder Binnenmars van de Gemeente Twenterand en toernooiorganisator Gerbrand Hessing reikten 's middags de prijzen uit. De organisatie kon terugkijken op een geslaagd toernooi dat ook volgend jaar, als Damclub Witte van Moort haar vijftigjarig bestaan viert, wederom op de damkalender zal prijken..
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 1455&jr=10
en foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=WRHWSNSD&Foto=L7HYESTL
Zoals Michel al zei, zo'n toernooi bestaat dus al!
Check hier de uitslag van vorig jaar:
Damclub DeZ/WvM wint voor de tweede maal het Dijks Leijssen open NK! - 3 september 2009 Voor de vierde maal in successie werd afgelopen zaterdag het Dijks Leijssen Advocaten Open NK voor clubteams georganiseerd door damclub Witte van Moort uit Westerhaar. Het toernooi werd geopend door Mr. R.J. Leijssen uit Enschede. Met twaalf deelnemende teams was de opkomst iets minder ten opzichte van vorig jaar (zestien teams). Er werd een rondtoernooi gespeeld van in totaal elf ronden. Na een spannende strijd kwam de organiserende vereniging als winnaar uit de bus. Het team van Wvm behaalde in totaal twintig punten. Na drie jaar werd er dan eindelijk weer eens beslag gelegd op de eerste plaats.Dammers uit Oost uit Doetinchem eindigde op één punt achterstand op de tweede plaats, net voor de kampioen van vorig jaar, VBI uit Huissen. Het tweede team van Wvm eindigde op een knappe vierde stek. Wethouder Binnenmars van de Gemeente Twenterand en toernooiorganisator Gerbrand Hessing reikten 's middags de prijzen uit. De organisatie kon terugkijken op een geslaagd toernooi dat ook volgend jaar, als Damclub Witte van Moort haar vijftigjarig bestaan viert, wederom op de damkalender zal prijken..
http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/sta ... 1455&jr=10
en foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=WRHWSNSD&Foto=L7HYESTL
-
Het toernooi in Westerhaar is volgens mij sneldammen, hier gaat het om rapid.
Eén van de charmes van het bekertoernooi is dat je door het knock-out systeem verrassingen krijgt. Ook doordat niet elke zaterdag bij topteams alle toppers opgesteld (kunnen) worden. Met een poule-systeem zal dat verrassingseffect veel minder zijn.
Speel gewoon vijf ronden knock-out rapid (anders wordt het ook – met reistijd – een heel lange dag) en laat de verliezers na elke ronde terugvallen naar een Zwitsers toernooi. Volgens mij kun je dat met Toernooimanager best goed manipuleren.
De finale gaat dan gewoon via knock-out en de derde plaats (rechten voor volgend seizoen) wordt bezet door het team dat Zwitsers het beste resultaat haalt.
Moet je nog wel een speellocatie voor 32 teams hebben (kan het Koelhuis dit bijvoorbeeld herbergen?).
Een NK rapid voor clubteams toevoegen pikt weer een zaterdag weg. Nu krijg je inderdaad 4 zaterdagen vrij, waarop dat NK Rapid Algemeen (ipv op die zondagen) gespeeld kan worden.
Eén van de charmes van het bekertoernooi is dat je door het knock-out systeem verrassingen krijgt. Ook doordat niet elke zaterdag bij topteams alle toppers opgesteld (kunnen) worden. Met een poule-systeem zal dat verrassingseffect veel minder zijn.
Speel gewoon vijf ronden knock-out rapid (anders wordt het ook – met reistijd – een heel lange dag) en laat de verliezers na elke ronde terugvallen naar een Zwitsers toernooi. Volgens mij kun je dat met Toernooimanager best goed manipuleren.
De finale gaat dan gewoon via knock-out en de derde plaats (rechten voor volgend seizoen) wordt bezet door het team dat Zwitsers het beste resultaat haalt.
Moet je nog wel een speellocatie voor 32 teams hebben (kan het Koelhuis dit bijvoorbeeld herbergen?).
Een NK rapid voor clubteams toevoegen pikt weer een zaterdag weg. Nu krijg je inderdaad 4 zaterdagen vrij, waarop dat NK Rapid Algemeen (ipv op die zondagen) gespeeld kan worden.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Ja, als je een oplossing creëert voor de afvallers na ronde 1 kun je ook knock out doen.Piet Bouma wrote:Het toernooi in Westerhaar is volgens mij sneldammen, hier gaat het om rapid.
Mij lijkt het ook de oplossing dat je de geplaatste 32 bekerteams laat deelnemen.
Het is dus de landelijke beker voor tientallen gespeeld met rapid tempo.
Als het niet in 1 zaal past, speel je toch twee dagen, nog steeds 3 dagen winst.
Heaven is no location, but a state of mind
Rapid voor teams lijkt me heel leuk om te spelen maar ook om de organisatie voor te doen. Ik heb wel interesse maar Limburg is natuurlijk niet zo'n ideale plek als organisatie.
In het kader van 100 jaar KNDB en 75 jaar PLDB zou het toch wel iets zijn om over na te denken.
In het kader van 100 jaar KNDB en 75 jaar PLDB zou het toch wel iets zijn om over na te denken.
-
Over twee zaterdagen verspreid een leuke suggestie:
Zaterdag 1 : Abe Lenstrastadion
Zaterdag 2 : Wagner & Partners stadion
prima ideeDouwe Edelenbos wrote:Over twee zaterdagen verspreid een leuke suggestie:
-
Dit kan een leuk idee zijn om heen te gaan, een team formeren en dan aan het toernooi meedoen.
Ooit (3x) meegedaan aan zo een toernooi, maar dan voor schaken (alkmaar 1x en amsterdam 2x) wat erg geslaagd was te noemen.
Nu is weliswaar dammen iets meer mijn ding dan schaken, maar als voorbeeld is het prima.
Handigste is zo een toernooi te houden op een plek wat goed te bereiken valt. Ik denk hier aan bijvoorbeeld aan amsterdam en utrecht.
Ooit (3x) meegedaan aan zo een toernooi, maar dan voor schaken (alkmaar 1x en amsterdam 2x) wat erg geslaagd was te noemen.
Nu is weliswaar dammen iets meer mijn ding dan schaken, maar als voorbeeld is het prima.
Handigste is zo een toernooi te houden op een plek wat goed te bereiken valt. Ik denk hier aan bijvoorbeeld aan amsterdam en utrecht.
Ik heb een lichte vorm van dyslexie. Hierdoor kan in een enkel geval misschien een posting verkeerd worden begrepen. Doch ik bedoel het altijd goed.
-
Beste Jos,Jos van der Geest wrote:Handigste is zo een toernooi te houden op een plek wat goed te bereiken valt. Ik denk hier aan bijvoorbeeld aan amsterdam en utrecht.
Wat is er mis met de bereikbaarheid van Heerenveen? Zowel per trein als per auto (gratis parkeren voor het stadion) moet het voor iedereen goed te doen zijn. (Binnen 1,5 uur).
Nu weet ik dat het vanuit 'Holland' altijd veel verder is naar Friesland dan van Friesland naar 'Holland', maar de afstand is in tijd en afstand identiek. Dit klinkt mogelijk ongeloofwaardig, maar het schijnt écht zo te zijn......
Voeg daarbij de setting http://www.sportstad.nl/ en dan weten we allemaal dat het veel mooier zou zijn dan in een duister buurtcentrum.
Jos woont in Castricum. 2:36u met de trein. Dat is best onhandig voor een ritje van 136km. Je bent bijna net zo snel in Maastricht. Het is gewoon echt waar dat alles langzamer gaat als je in het noorden van het land komt.Douwe Edelenbos wrote:Wat is er mis met de bereikbaarheid van Heerenveen? Zowel per trein als per auto (gratis parkeren voor het stadion) moet het voor iedereen goed te doen zijn. (Binnen 1,5 uur).
-
Tsja, als je niet verder komt dan de uitzondering als maatstaf te nemen. Op deze manier lust ik nog wel één.GuidoB wrote:Jos woont in Castricum. 2:36u met de trein. Dat is best onhandig voor een ritje van 136km. Je bent bijna net zo snel in Maastricht. Het is gewoon echt waar dat alles langzamer gaat als je in het noorden van het land komt.Douwe Edelenbos wrote:Wat is er mis met de bereikbaarheid van Heerenveen? Zowel per trein als per auto (gratis parkeren voor het stadion) moet het voor iedereen goed te doen zijn. (Binnen 1,5 uur).
Dat alles in het noorden van het land langzamer gaat is een absolute waarheid. De uitleg is even eenvoudig als lastig. Tijd = licht. Als je je bevindt in 'het licht' ben je op de plaats waar tijd geen rol meer speelt. Zie daar 'de eeuwigheid', 'de hemel', 'het paradijs', 'de Hunab' Ku'.
Zoals jij terecht aangeeft gaat de tijd in het noord van het land langzamer. Dat kan alleen maar als wij ons dicht bij het licht bevinden. Het noorden van het land bevindt zich dus het dichtst bij 'de eeuwigheid' en is dus de meest paradijselijke regio van Nederland. Met het instellen van de klok zal rekening worden gehouden met deze tijdfactor

-
Inderdaad zou het in praktijk huis naar denksportcentrum ongeveer 3 uur zijn. Om zie reden zou ik ook zeggen, lekker centraal, zodat het can noor naar zuid ongeveer allebij te behappen valt en het niet meer dan 2 uur reistijd is vanwaar je dan ook komt. Als je Utrecht aan zou houden. Amsterdam is ook prima en zou voor sommige dan een half uur extra zijn en sommige weer wat korter.GuidoB wrote:Jos woont in Castricum. 2:36u met de trein. Dat is best onhandig voor een ritje van 136km. Je bent bijna net zo snel in Maastricht. Het is gewoon echt waar dat alles langzamer gaat als je in het noorden van het land komt.Douwe Edelenbos wrote:Wat is er mis met de bereikbaarheid van Heerenveen? Zowel per trein als per auto (gratis parkeren voor het stadion) moet het voor iedereen goed te doen zijn. (Binnen 1,5 uur).
Ik zou graag zo happening dan willen bezoeken en dan een team bij elkaar proberen te sprokkelen.
offtopic: met schaken viertallen is een keer een topspeler (een clubgenoot) weten te strikken en 2 andere spelers, wat wel leuke resultaten gaf. Ik speelde toen nog schaken bij de schaakvereniging Castricum. Hedendaags dam ik bij damvereniging de broeikas in Akersloot, een erg gezellige club.
Ik heb een lichte vorm van dyslexie. Hierdoor kan in een enkel geval misschien een posting verkeerd worden begrepen. Doch ik bedoel het altijd goed.
-
Beste Jos,
Dat jij 3 reisuren een beetje teveel van het goed vind is begrijpelijk. De oorzaak hiervan is dat je afhankelijk bent (of wilt zijn?) van het OV. Misschien zou deze oorzaak weg te nemen zijn. Als er meer teams uit het Noordhollandse mee doen (bv. Volendam) dan zou daar wellicht iets mee te regelen zijn.
Amsterdam lijkt centraal, maar vanuit Sneek met aankomst om 09:00 in Amsterdam is de reis niet eens mogelijk. Op zijn vroegst kan ik om 10:02 op CS Amsterdam zijn met 2:58 reistijd. Dan nog met metro e/o tram naar het speellokaal, kortom 3:30 uur. Sneek - Utrecht CS: Vroegste aankomsttijd is 09:39 met 2:30 reistijd. Voor de stedelijke tocht nog 0:30 maar 03:00. Met de auto van Sneek naar iedere willekeurige locatie in Amsterdam en Utrecht is maximaal 1:30. Daarom ben ik ook een fervent autoreiziger. Je kunt gaan en staan waar/wanneer je wil en bent (in 80% van gevallen) in de helft van de tijd op de plaats van bestemming.
Ik wil hiermee alleen maar aangeven, dat óók Utrecht en Amsterdam niet centraal liggen als je de uitersten (bv. vanuit Sneek met OV) meeneemt. Zo ligt Heerenveen niet centraal als je met het OV uit Castricum moet komen. Maar voor vele andere teams/spelers die betere aansluitingen hebben of het OV (terecht) links (
) laten liggen is Heerenveen prima bereikbaar.
Dat jij 3 reisuren een beetje teveel van het goed vind is begrijpelijk. De oorzaak hiervan is dat je afhankelijk bent (of wilt zijn?) van het OV. Misschien zou deze oorzaak weg te nemen zijn. Als er meer teams uit het Noordhollandse mee doen (bv. Volendam) dan zou daar wellicht iets mee te regelen zijn.
Amsterdam lijkt centraal, maar vanuit Sneek met aankomst om 09:00 in Amsterdam is de reis niet eens mogelijk. Op zijn vroegst kan ik om 10:02 op CS Amsterdam zijn met 2:58 reistijd. Dan nog met metro e/o tram naar het speellokaal, kortom 3:30 uur. Sneek - Utrecht CS: Vroegste aankomsttijd is 09:39 met 2:30 reistijd. Voor de stedelijke tocht nog 0:30 maar 03:00. Met de auto van Sneek naar iedere willekeurige locatie in Amsterdam en Utrecht is maximaal 1:30. Daarom ben ik ook een fervent autoreiziger. Je kunt gaan en staan waar/wanneer je wil en bent (in 80% van gevallen) in de helft van de tijd op de plaats van bestemming.
Ik wil hiermee alleen maar aangeven, dat óók Utrecht en Amsterdam niet centraal liggen als je de uitersten (bv. vanuit Sneek met OV) meeneemt. Zo ligt Heerenveen niet centraal als je met het OV uit Castricum moet komen. Maar voor vele andere teams/spelers die betere aansluitingen hebben of het OV (terecht) links (