Bondsdirecteur vertrokken
Re: Bondsdirecteur vertrokken
Beste Kosmos, ik heb het niet over de intentie van de speculatie. Het lijkt mij gewoon vervelend voor Theo Stoverinck dat zijn ontslag een topic is op het FMJD forum
Last edited by Ganesha on Thu May 27, 2010 18:52, edited 2 times in total.
Als iemand nou gewoon zijn plicht doet en de dammers informeert over de reden, dan is de kous af.Ganesha wrote:Beste Kosmos, ik heb het niet over de intentie van de speculatie. Het lijkt mij gewoon vervelend voor Theo Stoverinck dat zijn ontslag een topic is op het FMJD forum
Het ontslag is vervelend, maar de bespreking ervan op dit forum is volstrekt normaal. Wat moet de arme man denken als we er met geen woord over zouden reppen? Zou dat soms fijn zijn?
Wat wil de KNDB nou:
- dat we gaan speculeren
- dat we plots veranderen in mensen zonder enige nieuwsgierigheid
- voor opheldering zorgen

Heaven is no location, but a state of mind
-
Kosmos ik denk dat je een belangrijke bent vergetenKosmos wrote:Als iemand nou gewoon zijn plicht doet en de dammers informeert over de reden, dan is de kous af.Ganesha wrote:Beste Kosmos, ik heb het niet over de intentie van de speculatie. Het lijkt mij gewoon vervelend voor Theo Stoverinck dat zijn ontslag een topic is op het FMJD forum
Het ontslag is vervelend, maar de bespreking ervan op dit forum is volstrekt normaal. Wat moet de arme man denken als we er met geen woord over zouden reppen? Zou dat soms fijn zijn?
Wat wil de KNDB nou:
- dat we gaan speculeren
- dat we plots veranderen in mensen zonder enige nieuwsgierigheid
- voor opheldering zorgen
-het zo lang mogelijk stil houden tot niemand er meer over praat en het is vergeten.
-
Beste GaneshaGanesha wrote:Beste Koos e.a., Ik weet niet de reden.
Het lijkt mij echter juist als dit uit privacy oogpunt niet zo maar op het forum besproken wordt.
Het gespeculeer is niet van de lucht, erg vervelend. Persoonlijk vind ik de privacy van Theo Stoverinck belangrijker. het zou mooi zijn als deze topic kan stoppen.
Dat klopt Eric, maar ik vind de privacy van Theo Stoverinck belangrijker
Beste Kosmos, ik heb het niet over de intentie van de speculatie. Het lijkt mij gewoon vervelend voor Theo Stoverinck dat zijn ontslag een topic is op het FMJD forum
Als ik zo eens alles achterelkaar zet wat jij hier hebt gezegt lijkt het er eerlijkgezegt op dat je de KNDB en Stoverinck de hand boven het hoofd wil houden. Dit lijkt me niet juist omdat er een van de 2 zoizo heeft gefaald en dat moet boven tafel komen!
-
Op een forum als dit worden (zover ik weet) actuele (maar ook juist vergeten) damzaken besproken.
Het vertrek van een bondsdirecteur is natuurlijk een belangrijke happening. Lijkt me hier dan ook op zijn plaats.
Als de KNDB geen openheid van zaken geeft, lijkt het me duidelijk dat (sommige) leden dat niet op prijs stellen (en dus gaan speculeren).
'de privacy van Stoverinck' lijkt me hier absoluut niet in het geding:
Als hij het forum nooit bezoekt weet hij er ook niet van (no problemo),
als hij het forum wel bezoekt en hij is de onschuldige factor, dan kan hij mooi duidelijkheid geven,
en als hij het forum wel bezoekt en hij is de schuldige factor, dan is zijn privacy niet belangrijk meer t.o.v. zijn eventuele (bestuurlijke) falen.
Het vertrek van een bondsdirecteur is natuurlijk een belangrijke happening. Lijkt me hier dan ook op zijn plaats.
Als de KNDB geen openheid van zaken geeft, lijkt het me duidelijk dat (sommige) leden dat niet op prijs stellen (en dus gaan speculeren).
'de privacy van Stoverinck' lijkt me hier absoluut niet in het geding:
Als hij het forum nooit bezoekt weet hij er ook niet van (no problemo),
als hij het forum wel bezoekt en hij is de onschuldige factor, dan kan hij mooi duidelijkheid geven,
en als hij het forum wel bezoekt en hij is de schuldige factor, dan is zijn privacy niet belangrijk meer t.o.v. zijn eventuele (bestuurlijke) falen.
Beste Thijs
Ik zit niemand een hand boven het hoofd te houden. Zoals ik al eerder zei: Ik weet niet waarom Theo Stoverinck vertrokken is.
Ik heb aangegeven dat ik privacy hoger acht.
Jij en anderen niet, dat is ieders eigen afweging.
Mij nu betichten "van iemand de hand boven het hoofd houden" slaat echt nergens op.
Ik zit niemand een hand boven het hoofd te houden. Zoals ik al eerder zei: Ik weet niet waarom Theo Stoverinck vertrokken is.
Mij nu betichten "van iemand de hand boven het hoofd houden" slaat echt nergens op.
-
Beste GaneshaGanesha wrote:Beste Thijs
Als ik zo eens alles achterelkaar zet wat jij hier hebt gezegt lijkt het er eerlijkgezegt op dat je de KNDB en Stoverinck de hand boven het hoofd wil houden. Dit lijkt me niet juist omdat er een van de 2 zoizo heeft gefaald en dat moet boven tafel komen!
Ik heb het stukje er maar even bij gedaan om geen onduidelijkheid hierover te laten ontstaan. Zoals u kan lezen in de eerste zin staat er toch echt lijkt dit houd in dat ik u hiervan niet beticht (ik snap niet hoe je aan dat verzinsel komt, maar ja, ik snap wel meer dingen niet zoals het zwijgbeleid van de KNDB ). U heeft het de hele tijd maar over privacy en ik snap helemaal niet waarom!
Zou u een voorbeeld kunnen geven van een situatie dat de privacy van meneer Stoverinck onterecht in het geding komt??
Beste Thijs, leuk dat je lijkt erbij heb geschreven. Je wekt de schijn
Privacy: Als ik bij mijn werkgever vertrek, dan zou ik het niet op prijs stellen dat dat
op het intranet van die werkgever uit de doeken wordt gedaan. Jij vindt dat blijkbaar normaal, het zij zo.
Privacy: Als ik bij mijn werkgever vertrek, dan zou ik het niet op prijs stellen dat dat
op het intranet van die werkgever uit de doeken wordt gedaan. Jij vindt dat blijkbaar normaal, het zij zo.
-
de schijn heb je idd tegen ,dat kloptGanesha wrote:Beste Thijs, leuk dat je lijkt erbij heb geschreven. Je wekt de schijn
Ik neem aan dat als uw werkever vertrek u als medewerker heus wel weet waarover dit gaat. (miss niet de details maar dat hoeft hier van mij ook niet op het forum). Ik snap niet dat dit geheim word gehouden.
Ik ben het wel met Daan eens. Deze kwestie hoeft niet tot in de details op dit forum besproken te worden, omdat het over mensen gaat. Het gevaar is dan levensgroot dat je mensen onterecht aantast in hun integriteit (etc.). Als het gaat over 'het nut van het bondsbureau', 'de toekomst van het bondsbureau', 'mogelijke reorganisatie van het bondsbureau' etc., dan kan discussiëren op dit forum natuurlijk altijd. Dat lijkt me heel wat zinvoller. Toch een kleine nuancering nog. De KNDB zou er goed aan doen wat uitgebreider in te gaan op de ontstane situatie en wat die voor een gevolgen heeft (bijvoorbeeld de financiële consequenties). Concluderend: eigenlijk ben ik het nog meer met Jan Pieter eens.
Beste Arjen,
Ik neem aan, ondanks dat het niet op de agenda staat, dat het bestuur hier kort een mededeling over zal doen. Hoe om te gaan met de vacature etc.
Als mensen het willen hebben over de invulling van deze functie dan lijkt mij dat prima, dan gaat het niet over de persoon.
Ik neem aan, ondanks dat het niet op de agenda staat, dat het bestuur hier kort een mededeling over zal doen. Hoe om te gaan met de vacature etc.
Als mensen het willen hebben over de invulling van deze functie dan lijkt mij dat prima, dan gaat het niet over de persoon.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Hopelijk voelen de andere leden van de bondsraad zich in hun controlerende taak niet geremd door een overdreven respect voor privacy. Het blijft speculeren, maar de summiere berichtgeving en de vreemde datum van vertrek (7 mei; gebruikelijk is dat arbeidsovereenkomsten op de 1e dag van een maand eindigen) doen vermoeden dat het hier een arbeidsconflict betreft. En als dat het geval is, dan zouden daar financiele gevolgen aan vast kunnen zitten die voor de KNDB amper te behappen zijn.Ganesha wrote:Beste Arjen,
Ik mag dus hopen dat de bondsraadleden zich uitvoerig laten informeren over de redenen van het vertrek van Stoverinck en dat ze zich ook afvragen hoe sterk de KNDB in deze kwestie staat. Mochten daarover twijfels bestaan dan zou men zelfs moeten overwegen om het bestuur in een motie te verzoeken het besluit terug te draaien.
-
- Real name: Irene Stegeman
Ganesha wrote:Beste Thijs, leuk dat je lijkt erbij heb geschreven. Je wekt de schijn
Als het toch zo privé moet blijven, had de KNDB het niet op de website moeten zetten.
Aangezien de KNDB wel iets op zijn website heeft neergezet, konden ze er vanuit gaan dat dit ging gebeuren.
Het is aan Theo of de KNDB zelf om hier duidelijkheid aan te geven. Anders hadden ze het voor zich moeten houden.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Het is volstrekt belachelijk dat er überhaupt gediscussieerd wordt over de vraag of het al dan niet gewenst is dat er hier over het vertrek van Stoverinck gespeculeerd wordt.
Als de KNDB haar plicht had gedaan en een verklaring had gegeven voor het vertrek van haar directeur
was hier een stuk minder aanleiding toe geweest. Het lijkt me zinniger onze pijlen er op te richten dat dat alsnog gebeurt.
En aangaande eerdere opmerkingen mbt. speculaties over het vertrek van 'een werknemer', daar kan ik in meegaan. Maar we hebben het hier wel over de directeur, en daar liggen de zaken net even anders, dunkt me
Als de KNDB haar plicht had gedaan en een verklaring had gegeven voor het vertrek van haar directeur

En aangaande eerdere opmerkingen mbt. speculaties over het vertrek van 'een werknemer', daar kan ik in meegaan. Maar we hebben het hier wel over de directeur, en daar liggen de zaken net even anders, dunkt me
Met andere woorden; Daan en anderen die zich ergeren aan het gespeculeer: richt je niet op degenen die speculeren, maar op de oorzaak van die speculaties: de KNDB!