NK Rapid 2009

Alex

NK Rapid 2009

Post by Alex »

't Is van de zotte dat het NK Rapid door is gegaan, ik zie op de site van de UPDB dat men een kijkje kan nemen,m aar moet uit kijken voor de sneeuw.

Typisch een geval van domdomdom.
Dit had afgelast moeten worden!!

Toch?
biljartfreak24

Re: NK Rapid 2009

Post by biljartfreak24 »

Absoluut,

tevens was zowel Den Hommel als het bondsbureau onbereikbaar,
ik heb me namelijk willen afmelden want ik ga mijn leven niet wagen voor een potje dammen...
Alex

Post by Alex »

Dat het bondsbureau onbereikbaar was, kan ik me nog voorstellen, die zaten lekker bij warme kachel
Maar van Den Hommel verbaast me dat ten zeerste.
biljartfreak24

Post by biljartfreak24 »

Alex wrote:Dat het bondsbureau onbereikbaar was, kan ik me nog voorstellen, die zaten lekker bij warme kachel
Maar van Den Hommel verbaast me dat ten zeerste.
Tja, na een keer of 10 proberen te bellen hield het voor mij op...
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alle uitslagen staan inmiddels in: Toernooibase.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Het is een schande dat het toernooi doorgang heeft kunnen vinden. Het was echt een gigantische chaos op de terugweg door de sneeuw van 15-20 cm. die was gevallen tijdens het dammen. Ook op de heenweg was ik 2 uur en 40 minuten onderweg in plaats van 1 uur en 15 minuten.

Evert Davelaar (zijn vrouw althans) was telefonisch prima te bereiken trouwens.
biljartfreak24

Post by biljartfreak24 »

groenteboer wrote:Het is een schande dat het toernooi doorgang heeft kunnen vinden. Het was echt een gigantische chaos op de terugweg door de sneeuw van 15-20 cm. die was gevallen tijdens het dammen. Ook op de heenweg was ik 2 uur en 40 minuten onderweg in plaats van 1 uur en 15 minuten.

Evert Davelaar (zijn vrouw althans) was telefonisch prima te bereiken trouwens.
Ik heb zowel het bondsbureau als den hommel proberen te bereiken, zonder succes.

Dat het doorgegaan is is echt amateuristisch en een schande!
Alex

Post by Alex »

Niet dat ik het El Animal niet gun het toernooi te winnen, maar volgens mij is hij geen Nederlander en mag hij dus niet meedoen aan een NK. Net zo min als de Belg Janes de Vries.
eitje

Post by eitje »

De 'Belg' Janes de Vries is ook 'Nederlander'...
Alex

Post by Alex »

eitje wrote:De 'Belg' Janes de Vries is ook 'Nederlander'...
Ja, en? Volgens mij mag je in een sport maar voor 1 land uitkomen?
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

Je mag in een NK spelen (zo hebben we bijvoorbeeld al eens een keer een Belgische aspirantenkampioen gehad, Matthijs Robbens, en ook Baljakin speelde al NKs terwijl hij geen Nederlander was), maar je mag alleen niet uitkomen bij internationale wedstrijden voor Nederland.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
wibor

Post by wibor »

Het had misschien verstandiger geweest om het niet door te laten gaan. Dat afmelden via de Hommel niet ging is ook slordig. Achteraf zeuren is weer niet nodig, want wie wel ging kon op zijn vingers natellen dat de terug weg haast onmogelijk was. En thuis blijven was ook een optie. Schandalig dat als het een keertje sneeuwt het hele opbenbaar vervoer plat ligt.
GuidoB

Post by GuidoB »

Ja, het was verstandiger geweest om niet naar Utrecht te gaan. Ik heb er wel over gedacht om weer naar huis te gaan, maar na een half uur kwam er toch een trein op Rotterdam Centraal. Verder moet iedereen voor zich weten of hij wel of niet op pad gaat. Alle respect voor iedereen die thuis is gebleven. Bedenk wel dat het altijd je eigen beslissing is. Misschien hebben een hoop mensen het weeralarm gemist. Hoe laat is dat eigenlijk afgegeven? Ik moest bij de beelden van Utrecht Centraal op het NOS Journaal vooral denken aan Piet Bakelaar en Lossine Savané, die met de trein van Texel kwamen. Ik hoop maar dat ze de laatste boot van 21:30u hebben gehaald.
Ganesha

Post by Ganesha »

Hallo Guido en anderen,

Het lijkt mij terecht dat het NK rapid is door gegaan. Net zoals voor mij ieder vrij was om af te zeggen.
Ik zelf had het erg vervelend gevonden om in Utrecht aan te komen en daar te horen, helaas het is afgelast.
Het was vandaag gezellig alhoewel ik zelf erg hou van het barragesysteem ( 2e ronde).
Vond het ook grappig om dammers hun auto te zien "uitgraven"van de sneeuw.

Dus mensen als Groenteboer hebben vind ik geen reden tot klagen. Jij of jouw ouders hadden ook al na moeten denken over de terugweg.

Guido hoeft zich niet druk te maken over Piet Bakelaar en Losine Savane. Die heb ik meegenomen tot aan station Alkmaar, daar waren we om 18.45. Dus geen probleem om op 21.30 op de boot naar Texel te zitten.
Hanseman

Post by Hanseman »

Ook ik heb samen met Erwin Heslinga en Tjalling van den Bosch geprobeerd om Utrecht te halen, maar het was onaandoenlijk !! Ik ben om half acht vertrokken en was om half negen bij Franeker (35 km gereden) Tjalling ophalen was er al niet meer bij, daar de wegen niet gestrooid waren, er geen verschil was te zien tussen de weg en de berm en door de extreme harde wind en de sneeuwval het zicht beperkt bleef tot ongeveer 1 meter !! Bij Franeker hebben we dan ook het wijze besluit genomen om de reis niet door te zetten en ons leven te wagen voor een potje dammen en terug te keren naar huis ! Mijn mening is dan ook dat de KNDB dit NK Rapid niet door had mogen laten gaan, daar er een dag eerder al bekend was dat het weer net als afgelopen donderdag extreem zou gaan worden (en nu was er ook nog een harde wind bij !)
Dus erg onverantwoord om dit door te laten gaan ! Overigens was Den Hommel telefonisch inderdaad niet bereikbaar om je af te melden !
Post Reply