Een drietal topics t.w.
Bewustzijnsfilosofie
Allesbehalve dammen
Muziek
waar het niet over dammen gaat zijn verplaatst naar het buurtforum "Het Nederlands".

3 topics zijn verplaatst
-
Re: 3 topics zijn verplaatst
Wat zijn de precieze overwegingen hiervoor?A.Presman wrote:Een drietal topics t.w.
Bewustzijnsfilosofie
Allesbehalve dammen
Muziek
waar het niet over dammen gaat zijn verplaatst naar het buurtforum "Het Nederlands".
Gevolg is dat de twee grootste producenten van damonderwerpen zich nu terugtrekken. Zonde voor alle slechts in damonderwerpen geinteresseerde lezers.
Ik mag hopen dat je, dat in overweging nemende, toch in elk geval in discussie met hun tot dat besluit bent gekomen. Anders vrees ik al helemaal voor de toekomst, als bij een volgend besluit alle kritische dammers worden verplaatst naar het buurtforum kritisch.
Een forum is een forum, mensen mogen zeggen wat ze willen zeggen, en soms ook even over iets iets anders denken toch? Zo moeilijk is het niet om aan onderwerpen te zien waar het over gaat, simpel overslaan is echt simpel. Ik zie ook liever dat damonderwerpen overheersen, maar goed dat is aan de dammers zelf.
En zoals Jan Pieter slechts verwijzen naar lange tenen (te lezen op het buurtforum) is nou ook wel weer een beetje erg simpel.
En waarom mogen we zelfs geen muziek meer hebben, zijn we zo serieus?
En alvast in antwoord op antwoorden. We hebben er voor gekozen om hier niet anoniem te discussieren. Een mooie beslissing vind ik. Op buurtfora is dat niet het geval. Als je dan al onderwerpen wat iets anders indeelt, doe dat dan in elk geval zonder enige verschillen.
Jammer.
-
- Real name: Alexander Presman
Zoals je schrijf "mensen mogen zeggen wat ze willen zeggen, en soms ook even over iets iets anders denken toch".Jaap van Galen wrote:Wat zijn de precieze overwegingen hiervoor?A.Presman wrote:Een drietal topics t.w.
Bewustzijnsfilosofie
Allesbehalve dammen
Muziek
Gevolg is dat de twee grootste producenten van damonderwerpen zich nu terugtrekken. Zonde voor alle slechts in damonderwerpen geinteresseerde lezers.
Ik mag hopen dat je, dat in overweging nemende, toch in elk geval in discussie met hun tot dat besluit bent gekomen. Anders vrees ik al helemaal voor de toekomst, als bij een volgend besluit alle kritische dammers worden verplaatst naar het buurtforum kritisch.
Een forum is een forum, mensen mogen zeggen wat ze willen zeggen, en soms ook even over iets iets anders denken toch? Zo moeilijk is het niet om aan onderwerpen te zien waar het over gaat, simpel overslaan is echt simpel. Ik zie ook liever dat damonderwerpen overheersen, maar goed dat is aan de dammers zelf.
En zoals Jan Pieter slechts verwijzen naar lange tenen (te lezen op het buurtforum) is nou ook wel weer een beetje erg simpel.
En alvast in antwoord op antwoorden. We hebben er voor gekozen om hier niet anoniem te discussieren. Een mooie beslissing vind ik. Op buurtfora is dat niet het geval. Als je dan al onderwerpen wat iets anders indeelt, doe dat dan in elk geval zonder enige verschillen.
Jammer.
Zo denken mensen ook heel verschillend over de topics waar het niet over dammen gaat op het damforum. Ene wilt ook topic "Schaken" weghalen, andere wilt het juist behouden.
Tot zover kan ik alleen proberen een modus vinden voor de onverengibare meningen.
Ik heb een nieuwe forum aangemaakt dat heet voorlopig "Allesbehalve dammen".
De 3 bewuste topics zijn dus weer verplaatst. Dit keer naar "Allesbehalve dammen" ( Als iemand betere naam wilt voorstellen - laat het a.u.b. weten) .
Op "Allesbehalve dammen" forum gelden dezelfde regels als hier. Dus geen anoniemen kunnen daar posten.
Zo krijgen de dampuristen "het Nieuwe Forum" waar het min of meer alleen om damonderwerpen gaat. En de liefhebbers van "allesbehalve" krijgen eigenlijk de promotie tot een aparte Forum met gelijke opties en functionaliteiten als op "het Nieuwe Forum".
Beter kan ik niet bedenken.
Wat te denken van Hele Andere (Niet-Conventionele) Onderwerpen?A.Presman wrote: De 3 bewuste topics zijn dus weer verplaatst. Dit keer naar "Allesbehalve dammen" ( Als iemand betere naam wilt voorstellen - laat het a.u.b. weten) .
Kortom, een juiste beslissing om de scheiding aan te brengen.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Overdrijven is ook een kunst, Jaap. Met kritisch of serieus zijn heeft dit niets te maken. Er zijn slechts enkele draden verplaatst, zodat het damnieuws een duidelijk zichtbare, eigen plek heeft. Dat is toch geen schokkende insteek voor een damforum?Jaap van Galen wrote:Anders vrees ik al helemaal voor de toekomst, als bij een volgend besluit alle kritische dammers worden verplaatst naar het buurtforum kritisch.
...
Als Hanco en Kosmos het forum nu de rug toekeren dan is dat jammer, maar de oplossing hiervoor moet toch echt bij de heren zelf gezocht worden. Alexander kan moeilijk de regels aanpassen omdat mensen het forum (dreigen te) verlaten.Jaap van Galen wrote:Gevolg is dat de twee grootste producenten van damonderwerpen zich nu terugtrekken.
Dat was inderdaad mijn voorstel, en het is mooi dat het nu zo gerealiseerd is. Het lijkt me dat ook de liefhebbers van overige discussies hier alleen maar blij mee kunnen zijn. De draad 'Allesbehalve dammen' was een vergaarbak geworden van vele onderwerpen, maar in de sectie 'Allesbehalve dammen' kan men zonder scrupules voor al die onderwerpen een eigen draad openen. Wel zo overzichtelijk.Jaap van Galen wrote:We hebben er voor gekozen om hier niet anoniem te discussieren. Een mooie beslissing vind ik. Op buurtfora is dat niet het geval. Als je dan al onderwerpen wat iets anders indeelt, doe dat dan in elk geval zonder enige verschillen.
-
Ik had toch gehoopt dat dit vreemde geheel na een paar weken toch wel zou zijn opgelost. Helaas.
Daarom nu toch maar weer een reactie.
Ik vind het jammer dat veel interessante bijdragen, ook zeker ook damgebied, door deze actie zijn verdwenen.
Gevolg is naar mijn mening dat er slechts verliezers zijn. Te veel luisteren naar puriteinen, daar schiet niemand iets mee op.
Waarom moet zelfs dit nu weer gereguleerd worden?
Mooi dat in elk geval nu de niet anonieme oplossing is gekozen. Maar gewoon in dezelfde draad met verschillende onderwerpen lijkt mij ook vrij overzichtelijk. Heb je ook nog inhoudelijke argumenten?
Daarom nu toch maar weer een reactie.
Ik ben er blij mee dat dankzij jou er een forum is zoals dit!A.Presman wrote:Zoals je schrijf "mensen mogen zeggen wat ze willen zeggen, en soms ook even over iets iets anders denken toch".Jaap van Galen wrote:Wat zijn de precieze overwegingen hiervoor?A.Presman wrote:Een drietal topics t.w.
Bewustzijnsfilosofie
Allesbehalve dammen
Muziek
Jammer.
Zo denken mensen ook heel verschillend over de topics waar het niet over dammen gaat op het damforum. Ene wilt ook topic "Schaken" weghalen, andere wilt het juist behouden.
Tot zover kan ik alleen proberen een modus vinden voor de onverengibare meningen.
Ik heb een nieuwe forum aangemaakt dat heet voorlopig "Allesbehalve dammen".
De 3 bewuste topics zijn dus weer verplaatst. Dit keer naar "Allesbehalve dammen" ( Als iemand betere naam wilt voorstellen - laat het a.u.b. weten) .
Op "Allesbehalve dammen" forum gelden dezelfde regels als hier. Dus geen anoniemen kunnen daar posten.
Zo krijgen de dampuristen "het Nieuwe Forum" waar het min of meer alleen om damonderwerpen gaat. En de liefhebbers van "allesbehalve" krijgen eigenlijk de promotie tot een aparte Forum met gelijke opties en functionaliteiten als op "het Nieuwe Forum".
Beter kan ik niet bedenken.
Ik vind het jammer dat veel interessante bijdragen, ook zeker ook damgebied, door deze actie zijn verdwenen.
Gevolg is naar mijn mening dat er slechts verliezers zijn. Te veel luisteren naar puriteinen, daar schiet niemand iets mee op.
En is het zo schokkend dat een damforum een muziekitem heeft of misschien voor velen wat vreemdere onderwerpen?Jan Pieter wrote:Overdrijven is ook een kunst, Jaap. Met kritisch of serieus zijn heeft dit niets te maken. Er zijn slechts enkele draden verplaatst, zodat het damnieuws een duidelijk zichtbare, eigen plek heeft. Dat is toch geen schokkende insteek voor een damforum?Jaap van Galen wrote:Anders vrees ik al helemaal voor de toekomst, als bij een volgend besluit alle kritische dammers worden verplaatst naar het buurtforum kritisch.
...
Waarom moet zelfs dit nu weer gereguleerd worden?
Alexander past de regels aan omdat mensen daarom vragen, hij doet wat naar zijn inzicht het beste is. Ik vind het vreemd dat mensen daarom vragen, toch ook een soort dreigen toch?Jan Pieter wrote:Als Hanco en Kosmos het forum nu de rug toekeren dan is dat jammer, maar de oplossing hiervoor moet toch echt bij de heren zelf gezocht worden. Alexander kan moeilijk de regels aanpassen omdat mensen het forum (dreigen te) verlaten.Jaap van Galen wrote:Gevolg is dat de twee grootste producenten van damonderwerpen zich nu terugtrekken.
Jaap van Galen wrote:We hebben er voor gekozen om hier niet anoniem te discussieren. Een mooie beslissing vind ik. Op buurtfora is dat niet het geval. Als je dan al onderwerpen wat iets anders indeelt, doe dat dan in elk geval zonder enige verschillen.
Jan Pieter wrote:Dat was inderdaad mijn voorstel, en het is mooi dat het nu zo gerealiseerd is. Het lijkt me dat ook de liefhebbers van overige discussies hier alleen maar blij mee kunnen zijn. De draad 'Allesbehalve dammen' was een vergaarbak geworden van vele onderwerpen, maar in de sectie 'Allesbehalve dammen' kan men zonder scrupules voor al die onderwerpen een eigen draad openen. Wel zo overzichtelijk.
Mooi dat in elk geval nu de niet anonieme oplossing is gekozen. Maar gewoon in dezelfde draad met verschillende onderwerpen lijkt mij ook vrij overzichtelijk. Heb je ook nog inhoudelijke argumenten?
In my opinion zijn alle berichten nog netjes te vinden op dit forum....Jaap van Galen wrote:Blah, blah.....
-
Fora zijn alleen maar in een andere categorie geplaatst.
Als daardoor al mensen moeilijk beginnen te doen, dan kun je als beheerder toch niks meer?
We moeten juist blij zijn met beheerders!
Als daardoor al mensen moeilijk beginnen te doen, dan kun je als beheerder toch niks meer?
We moeten juist blij zijn met beheerders!
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Alexander was ongetwijfeld zelf al van mening dat de damonderwerpen een eigen plek verdienen. Mijn verzoek is alleen maar de trigger geweest. Aan eventuele niet-inwilliging heb ik geen enkele consequentie verbonden, dus hoe je er bij komt om mijn vraag 'een soort dreigen' te noemen, ontgaat me totaal.Jaap van Galen wrote:Alexander past de regels aan omdat mensen daarom vragen, hij doet wat naar zijn inzicht het beste is. Ik vind het vreemd dat mensen daarom vragen, toch ook een soort dreigen toch?
Als bij jou thuis de damboeken en de kookboeken dwars door elkaar staan, omdat je dat ook wel 'vrij overzichtelijk' vindt, dan heb ik geen inhoudelijke argumenten die jou zullen aansprekenMooi dat in elk geval nu de niet anonieme oplossing is gekozen. Maar gewoon in dezelfde draad met verschillende onderwerpen lijkt mij ook vrij overzichtelijk. Heb je ook nog inhoudelijke argumenten?
-
OK, jullie zullen het allemaal wel beter begrijpen, ik heb heb het nog even nagekeken, en naast mijn Godel Escher Bach staat inderdaad Brammetje Bond.
Maar waar zijn jullie damtopics? Ik mis de damartikelen en de kritische fragmenten.
Of is kritisch blah blah roepen zo veel interessanter?
Maar waar zijn jullie damtopics? Ik mis de damartikelen en de kritische fragmenten.
Of is kritisch blah blah roepen zo veel interessanter?