Overwinningen bij oud-dammen komen meestal tot stand door blunders zoals deze. Bij killer en Zeeuws zullen dit soort overwinningen ook altijd blijven vallen, leuk voor het publiek.
Eindstand. Kalmakov verscheen niet achter het bord. Je zult als organisatie gek zijn om zo;n man ooit nog uit te nodigen, zeker als de sportieve Boudewijn Derkx beschikbaar is.
Het is niet de eerste keer dat Kalmakov een partij cadeau doet aan iemand.
Eindstand. Kalmakov verscheen niet achter het bord. Je zult als organisatie gek zijn om zo;n man ooit nog uit te nodigen, zeker als de sportieve Boudewijn Derkx beschikbaar is.
Het is niet de eerste keer dat Kalmakov een partij cadeau doet aan iemand.
Het is gewoon weer dat typisch Russische brooddammen.
Elke echte man (zeker een neger!) doet hier toch 19-24!! zou je zeggen.
Onze sympathieke vriend uit Kameroen liet het remise lopen (68... 41-37 69.25-20 =). Zal wel in beestachtige (tweede) tijdnood zijn geweest...
Grootmeester Domtsjev maakt heel veel fouten.
Hier werd 12-18?? gerpesteerd. Stunning.
Na 40-34 39-34 26-21 43x3 had wit natuurlijk kunnnen winnen met 2-0, maar hij hield helaas maar een paar honderdste bonsupuntjes over aan de ijzersterke dam.
Na 47-41? volgde een prachtige combinatie met 24-29!! van supertacticus Guntis Valneris. Wat is die Guntis enorm slim zeg!
Ook Gauke Dirk Nijholt (ons aller dj Nasi) gaf Valneris een compoliment op Toernooibase!
Wow, de techniek van ons Dolfie is echt heel strak. Kijk dit nu eens, vrucht van prachtige strategie.
Elk 5 schijfjes, maar wit wint soepel!
Hoe kan dat?
Kijk eens naar die basislinie!
19-14 9x20 19-13 Hop!
en de hand kwam~!
Wie weet - wordt vervolgd. Geen dank, graag gedaan.
Nou zag ik ff een reactie van onze buitenlandse forumvriend Tjalling. Heeft ie het toch maar weer ingenomen, ik kan me wel in zijn mening vinden (:oops:)
Zo noemt Harm de finale een herkamp. Beetje jammer...
Alex wrote:Nou zag ik ff een reactie van onze buitenlandse forumvriend Tjalling. Heeft ie het toch maar weer ingenomen, ik kan me wel in zijn mening vinden (:oops:)
Het is typisch des dammers om vooral wakker te schrikken als er iets negatiefs te vertellen is; als iemand op een fout betrapt kan worden en men wat te kankeren heeft. Waarschijnlijk is die nerd-achtige instelling veel afschrikwekkender voor de buitenwereld dan al die remises tussen topgrootmeesters.
Alex wrote:Nou zag ik ff een reactie van onze buitenlandse forumvriend Tjalling. Heeft ie het toch maar weer ingenomen, ik kan me wel in zijn mening vinden (:oops:)
Het is typisch des dammers om vooral wakker te schrikken als er iets negatiefs te vertellen is; als iemand op een fout betrapt kan worden en men wat te kankeren heeft. Waarschijnlijk is die nerd-achtige instelling veel afschrikwekkender voor de buitenwereld dan al die remises tussen topgrootmeesters.
Als niet-dammers zo'n foutenfestival lezen, is dat niet bevorderlijk om het spelletje ook 's te proberen. Gelukkig zijn er ook een heleboel goede schrijvers.