Op woensdagavond 29 januari 2009 werd op Nederland 1 door BNN de Nationale IQ-test uitgezonden.
De presentatie was in handen van o.a. Patrick Lodier.
De eerste helft van de test was nogal gemakkelijk.
In de tweede helft, onderdeel geheugen, kwamen vragen voor
als welk kleur shirt droeg de cheerleader die de letter K omhoog hield.
Tja, daar moet je maar net op hebben gelet.
Patrick bleek tijdens de show drie verschillende buttons te hebben gedragen. De vraag luidde welke van de vier getoonde buttons niet.
Hij toonde o.a. een button met een hoek van een dambord met schijven
daarop. Zelf was me deze niet opgevallen, wat opvallend is.
Hij bleek deze button wel te hebben gedragen.
Hij vertelde hierover dat hij ooit jeugddamkampioen van Zeeland was geweest, wat eerder op dit forum ook al eens is weergegeven.
Zo kwam de damsport toch weer even subtiel in de belangstelling voor een breed publiek. Alleen op de tribunevakken zat al een zeer breed publiek, zoals de zwangere vrouwen, de wegwerkers, de 'sex voor de westrijd hebbers' en nog wat calculators of zo en prominente Nederlanders. Hieruit blijkt ook dat Patrick zich niet voor de damsport schaamt. De KNDB kan hem maar het beste ambasadeur voor of van de damsport maken. Of een award uitreiken voor degene, die de damsport in een positief daglicht plaatst. Heb je twee keer aandacht.
O ja, mijn IQ bleek ook dit jaar weer dik in orde.

Dammen op TV
Maandagavond 10-8-2009 Nederland 1 - KRO - Spoorloos Extra.
Geadopteerd meisje in Nederland vindt familie terug in Brazilië.
Om te communiceren met haar broer (of neef) damt ze regelmatig tegen hem. Dammen ? 'Ja, dammen, dat is een internationaal spel', vertelde ze. Vervolgens liet ze zien hoe ze dat deed via internet. Op 64 velden (Braziliaans), dat wel.
Het was een subtiele vorm van (gratis) dampromotie in een goed bekeken TV-programma.
Geadopteerd meisje in Nederland vindt familie terug in Brazilië.
Om te communiceren met haar broer (of neef) damt ze regelmatig tegen hem. Dammen ? 'Ja, dammen, dat is een internationaal spel', vertelde ze. Vervolgens liet ze zien hoe ze dat deed via internet. Op 64 velden (Braziliaans), dat wel.
Het was een subtiele vorm van (gratis) dampromotie in een goed bekeken TV-programma.