Je bent wereldkampioen en je móet kiezen...

Als ik als wereldkampioen moet kiezen tussen de Vengaboytelling en Killer draughts dan kies ik voor

de Vengaboytelling
15
60%
Killer draughts
10
40%

Total votes: 25

MenO

Post by MenO »

henk stoop wrote: IJshockey ook niet, ze kennen wel de 3-0, maar niet de 1-1 (wel 2-1). Zie:
http://www.ijshockey.com/200809/
In de NHL, verreweg 's werelds meest toonaangevende ijshockey-competitie, bestaat er geen 3-0.
2-0 bij een overwinning in reguliere tijd, 2-1 bij een overwinning in overtime of penalty shoots. 1-1 bestaat dus inderdaad niet
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

De 'Vengaboy' telling (verzin alsjeblieft iets beters) is bij de werteldtop een regelrecht lachertje. Voor het kampioenschap van Overijssel is het wel aardig, maar voor de wereldtop is het geen realistisch systeem om de doodeenvoudige reden dat de kans op remise in de slakdampartij veel te groot is.
Als je slechts 1 partij ouddammen speelt en daarna sneldamt, dan krijg je dus een sneldamtoernooi, want alle slakdampartijen worden remise.
Er is een EK geweest met het KO-systeem en sneldammen na twee slakdampartijen. Dat was al niet bevredigend, laat staan sneldammen na 1 partij en men is er daarom weer snel van afgestapt. Nu wordt dit inferieure systeem zonder blikken ogf blozen weer van stal gehaald...
Het is in feite een verslechterde verise van het set-systeem. Na 5 of 6 partijen een barrage, dat is veel realistischer.
Ontwikkelingen in de damwereld gaan in cirkels.

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... _EK_dammen
Heaven is no location, but a state of mind
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

Kosmos wrote:Na 5 of 6 partijen een barrage, dat is veel realistischer.
Hoezo? Volgens jouw redenering wordt toch alles remise, dus of je nou na 1 of na 6 remises sneldamt, het resultaat is hetzelfde.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

ildjarn wrote:
Kosmos wrote:Na 5 of 6 partijen een barrage, dat is veel realistischer.
Hoezo? Volgens jouw redenering wordt toch alles remise, dus of je nou na 1 of na 6 remises sneldamt, het resultaat is hetzelfde.
Bij 6 partijen heb je nog wel een kansje dat iemand wint.
Maar meestal wordt het natuurlijk barrage.
Eigenlijk ook niks, nee, je hebt wel gelijk.
Killer dus.
Heaven is no location, but a state of mind
Peter van Heun

Post by Peter van Heun »

Tegenwoordig ben ik weer dynamisch op internet zonder daarvoor Tor nodig te hebben. Ik krijg de neiging mijn neefjes en nichtjes weer wakker te schudden en daarmee killer te promoten...
Post Reply