Wie wint DNC Open 2009?

Wie wint DNC Open 2009?

Poll ended at Sat Jul 25, 2009 21:04

(weer) GMI Guntis Valneris
4
22%
MF Ben(nie) Provoost
3
17%
(weer) GMI Kees Thijssen
1
6%
GMI Ron Heusdens
0
No votes
MI Anton van Berkel
1
6%
Krijn ter Braake
3
17%
(weer) GMI Hans Jansen
0
No votes
GMI Ricardo Pierre
3
17%
(weer) GMI Alexander Schwarzman
3
17%

Total votes: 18

Alex

Wie wint DNC Open 2009?

Post by Alex »

Wie wint DNC Open 2009?
Last edited by Alex on Sat Jul 25, 2009 07:20, edited 3 times in total.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: Wie wint DNC Open 2009?

Post by Kosmos »

Alex wrote:Wie wint DNC Open 2009?
Zal wel een split pot worden.
En anders wint Ricardo Pierre, de Haitiaanse grootmeester!
Heaven is no location, but a state of mind
Alex

Post by Alex »

Kosmos wrote:
Zal wel een split pot worden.
En anders wint Ricardo Pierre, de Haitiaanse grootmeester!
Split pot?

Er is altijd maar 1 winnaar, 1 iemand met het hoogste aantal gemiddelde tegenstandersrating en anders hebben we nog genoeg om te differentiëren, zie ook het programmaboekje: http://damweb.nl/tho/66EV32_DNC_binnenwerk.pdf
Last edited by Alex on Fri Jul 24, 2009 22:34, edited 1 time in total.
henk stoop

Post by henk stoop »

Ik denk Schwarzman.

Overigens kunnen ter Braake, Jansen en Pierre alleen maar winnen als Valneris - Provoost 0-0 wordt. Hun weerstand is te laag.
Last edited by henk stoop on Fri Jul 24, 2009 22:35, edited 1 time in total.
Alex

Post by Alex »

henk stoop wrote:
Ik denk Schwarzman.
[img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] die staat er niet tussen... Maar ja, die heeft al 2 toernooitjes gewonnen..
Kosmos

Post by Kosmos »

Alex wrote:
henk stoop wrote:
Ik denk Schwarzman.
[img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] die staat er niet tussen... Maar ja, die heeft al 2 toernooitjes gewonnen..
Keurige poll, Alex!
Alex

Post by Alex »

En wie had het als enige goed [img]images/smilies/icon_question.gif[/img] [img]images/smilies/icon_question.gif[/img]
Kosmos

Post by Kosmos »

Ja, ik weer. Split pot, zei ik al.
Na wat bizarre berekeningen van de computer krijgt de gelukkigste van de 4 de hoofdprijs. Zoals altijd gaat het erom wie de meeste knutselaars verslaat en onderling wordt alles remise in de top. En ieder jaar organiseert men weer zo'n achterlijk toernooi...

De aantrekkelijkste deelnemer aan het toernooi was de Haitiaanse grootmeester Ricardo Pierre, die geen enkele maal remiseerde!

http://toernooibase.kndb.nl/opvraag/det ... rattab=r61
Kosmos

Post by Kosmos »

Image

Voorpost - Amraffelaf

Normaliter doet Amraffelaf hier a tempo 23-28 32x23 21-27 31x22 17x19=, maar met dollartekens in zijn ogen speelde Amraffelaf nu 13-18?? Image en kreeg de bekende Kosmische, koude douche.
GuidoB

Post by GuidoB »

Kosmos wrote:Image

Voorpost - Amraffelaf

Normaliter doet Amraffelaf hier a tempo 23-28 32x23 21-27 31x22 17x19=, maar met dollartekens in zijn ogen speelde Amraffelaf nu 13-18?? en kreeg de bekende Kosmische, koude douche.
Sinds wanneer is Amrillaev eigenlijk GMI? Je zou toch verwachten dat je als Rus wel een beetje moet kunnen dammen voor zo'n titel. Zijn spel in Den Haag was in elk geval niet van GMI-niveau.
Alex

Post by Alex »

GuidoB wrote:Sinds wanneer is Amrillaev eigenlijk GMI? Je zou toch verwachten dat je als Rus wel een beetje moet kunnen dammen voor zo'n titel. Zijn spel in Den Haag was in elk geval niet van GMI-niveau.
Officieus is ie dat al 3 jaar, maar pas medio 2007 is het bijbehorende diploma aan hem uitgereikt (bron: Bastiaannet)
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

GuidoB wrote:
Kosmos wrote:Image

Voorpost - Amraffelaf

Normaliter doet Amraffelaf hier a tempo 23-28 32x23 21-27 31x22 17x19=, maar met dollartekens in zijn ogen speelde Amraffelaf nu 13-18?? en kreeg de bekende Kosmische, koude douche.
Sinds wanneer is Amrillaev eigenlijk GMI? Je zou toch verwachten dat je als Rus wel een beetje moet kunnen dammen voor zo'n titel. Zijn spel in Den Haag was in elk geval niet van GMI-niveau.
Wat voor Pierre geldt, geldt ook voor Amrillaev. Je mag niet naar aanleiding van één partij concluderen dat een speler niet kan dammen of er niks van kan. Iedereen, zelfs een grootmeester, speelt wel eens een mislukte partij (Valneris-Pierre) of schiet een bok (Amrillaev-Provoost).

Het is wel wat makkelijker om grootmeester te worden dan pakweg in de jaren '70, maar daar heeft de FMJD, kijkend naar de schaakwereld, bewust voor gekozen.

Dus niet meer zo denigrerend doen, Guido, naar mensen die toch echt een heel stuk beter kunnen dammen dan jij.
GuidoB

Post by GuidoB »

Eric van Dusseldorp wrote:Wat voor Pierre geldt, geldt ook voor Amrillaev. Je mag niet naar aanleiding van één partij concluderen dat een speler niet kan dammen of er niks van kan. Iedereen, zelfs een grootmeester, speelt wel eens een mislukte partij (Valneris-Pierre) of schiet een bok (Amrillaev-Provoost).

Het is wel wat makkelijker om grootmeester te worden dan pakweg in de jaren '70, maar daar heeft de FMJD, kijkend naar de schaakwereld, bewust voor gekozen.

Dus niet meer zo denigrerend doen, Guido, naar mensen die toch echt een heel stuk beter kunnen dammen dan jij.
Helemaal mee eens wat het aantal partijen betreft. Ik heb dan ook alle gepubliceerde partijen van Den Haag bekeken.

Op basis van Lansbergen - Amrillaev, Wassink - Amrillaev en Provoost - Amrillaev constateer ik dat Amrillaev niet best heeft gespeeld en zeker niet voor een GMI. Ik heb nooit gezegd dat hij niet kan dammen. Misschien is hij gewoon niet zo goed met zwart.

Op basis van Pierre - Heusdens, Valneris - Pierre en Schwarzman - Pierre concludeer ik dat Pierre het enorm moeilijk heeft tegen collega GMI's. Wel erg opvallend dat hij van alle niet-GMI's heeft verloren! Ik heb nooit gezegd dat Pierre er niks van kan, alleen dat een andere GMI dat heeft gezegd.

En natuurlijk kunnen alle hierboven genoemde mensen beter dammen dan ik. Iedereen kan beter dammen dan ik, zelfs Krijn ter Braake kan beter dammen dan ik. Ik doe niet denigrerend, naar niemand niet. Ook naar jou toe zou ik dat nooit doen, Eric.
Last edited by GuidoB on Mon Jul 27, 2009 11:31, edited 1 time in total.
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

Kijk naar Shtchegolev's partijen uit het afgelopen RK. Zou je, op basis van die partijen, vermoeden dat ze door een grootmeester (ja, zelfs een ex-wereldkampioen) waren gespeeld?

Een grootmeestertitel geeft niet meer en niet minder aan dat je in een aantal toernooien de juiste score hebt behaald. Het betekent niet dat zo'n persoon vanaf dat moment alleen maar goede partijen speelt.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Alex

Post by Alex »

Daarom moet voor een norm een GMI of MI een minimum-rating hebben, anders telt ie mee als als een MI resp. MF.
Post Reply