Wie wordt er kampioen in de NC

Discussies over damsport (in het Nederlands)
PeterHt

Post by PeterHt »

Vraagje wrote:
PeterHt wrote:
Vraagje wrote: Naar wij hebben begrepen wel meer dan alleen een pilsje. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Maar goed we hebben het zelf verkloot met onderschatting, tijdnood en verliezen van een vrouw als voornaamste redenen.
Ach, je speelde wel tegen een hele sterke vrouw, Erik [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Tja, het is me wat met vrouwen, tegen jullie ook al, maar het was voor ons denk ik gunstiger geweest als ze nog een stukje sterker was geweest.
Ehm, je hebt niet tegen Hiltex gespeeld dit jaar, Erik. En we hebben ook geen dame in de gelederen...
Dominique

Post by Dominique »

Dieter wrote:Zelden een zo spannende ontknoping meegemaakt. Het heeft een hele tijd geduurd voor we het besef hadden dat de titel voor Geleen was. Alles liep perfect, zelf speelden we een van onze beste wedstrijden en de uitslagen elders waren haast ongelofelijk.
Zelf had ik rekening gehouden met een mogelijke misstap van 's-Gravenpolder want Excelsior is (mits op zijn sterkst) een geduchte tegenstander voor iedereen. Maar het puntverlies van Troesoe dat was toch wel een buitengewone verrassing. De mannen van Nijverdal hebben een pilsje tegoed van Geleen. Ik geef een rondje jongens en stuur mij maar de rekening.
Voor Troesoe is dit alles natuurlijk verschrikkelijk bitter, maar het had ook ons kunnen overkomen.
Een paar dagen extra carnaval in Geleen
Gefeliciteerd Dieter. De spanning werd ons misschien toch weer iets te veel. Slechte wedstrijden hier en daar en nu eens een keer geen geluk.... zo had Johnny de Leeuw na de 50e zet geen tijd meer om zijn klok in te drukken ...

Ach ja, laten we het maar relativeren met die uitspraak van Bert van vorige week: voor ons zou de ereklasse halen leuker zijn dan de ereklasse spelen.....

Nu maar zien wat die nacompetitie brengt.
Dieter

Post by Dieter »

Dominique wrote:
Dieter wrote:Zelden een zo spannende ontknoping meegemaakt. Het heeft een hele tijd geduurd voor we het besef hadden dat de titel voor Geleen was. Alles liep perfect, zelf speelden we een van onze beste wedstrijden en de uitslagen elders waren haast ongelofelijk.
Zelf had ik rekening gehouden met een mogelijke misstap van 's-Gravenpolder want Excelsior is (mits op zijn sterkst) een geduchte tegenstander voor iedereen. Maar het puntverlies van Troesoe dat was toch wel een buitengewone verrassing. De mannen van Nijverdal hebben een pilsje tegoed van Geleen. Ik geef een rondje jongens en stuur mij maar de rekening.
Voor Troesoe is dit alles natuurlijk verschrikkelijk bitter, maar het had ook ons kunnen overkomen.
Een paar dagen extra carnaval in Geleen
Gefeliciteerd Dieter. De spanning werd ons misschien toch weer iets te veel. Slechte wedstrijden hier en daar en nu eens een keer geen geluk.... zo had Johnny de Leeuw na de 50e zet geen tijd meer om zijn klok in te drukken ...

Ach ja, laten we het maar relativeren met die uitspraak van Bert van vorige week: voor ons zou de ereklasse halen leuker zijn dan de ereklasse spelen.....

Nu maar zien wat die nacompetitie brengt.
Wel weer even positief naar die match toeleven Dominique en dan gaat het dit keer misschien wel lukken via de nacompetitie, ik wens jullie veel succes. Of is er toch nog directe promotie na terugtrekken van Apeldoorn? is er nog nieuws op dat front?
aldert

Post by aldert »

Geleen kampioen, maar ze gaven geen rondje in Lunteren. beetje jammer
Dieter

Post by Dieter »

aldert wrote:Geleen kampioen, maar ze gaven geen rondje in Lunteren. beetje jammer
Dat is inderdaad wel een grote fout, hoe kan ik dat goedmaken Aldert?
niek kuijvenhoven

Post by niek kuijvenhoven »

Gefeliciteerd met jullie promotie Dieter en consorten!
aldert

Post by aldert »

Dieter wrote:
aldert wrote:Geleen kampioen, maar ze gaven geen rondje in Lunteren. beetje jammer
Dat is inderdaad wel een grote fout, hoe kan ik dat goedmaken Aldert?
Maak maar 50 euro over op de bankrekening van DES Lunteren.
Vraagje

Post by Vraagje »

PeterHt wrote:
Vraagje wrote:
PeterHt wrote: Ach, je speelde wel tegen een hele sterke vrouw, Erik [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Tja, het is me wat met vrouwen, tegen jullie ook al, maar het was voor ons denk ik gunstiger geweest als ze nog een stukje sterker was geweest.
Ehm, je hebt niet tegen Hiltex gespeeld dit jaar, Erik. En we hebben ook geen dame in de gelederen...
Ik snap het even niet?
Eric Sanders

Post by Eric Sanders »

Vraagje wrote:
PeterHt wrote:
Vraagje wrote: Tja, het is me wat met vrouwen, tegen jullie ook al, maar het was voor ons denk ik gunstiger geweest als ze nog een stukje sterker was geweest.
Ik snap het even niet?
Wellicht dacht je dat het bericht van PeterHt van Dieter was?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Vraagje

Post by Vraagje »

Eric Sanders wrote:
Vraagje wrote:
PeterHt wrote: Ehm, je hebt niet tegen Hiltex gespeeld dit jaar, Erik. En we hebben ook geen dame in de gelederen...
Ik snap het even niet?
Wellicht dacht je dat het bericht van PeterHt van Dieter was?
Dank je Eric, je hebt gelijk, ik heb het nu pas door.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

CEMA kampioen Hoofdklasse

Post by Kosmos »

De elfde ronde van de clubcompetitie was in de ereklasse een lauwe bedoening. De kampioen, Heijting Huissen, was immers al twee ronden voor het einde bekend. Door de komst van Valneris was het al zo sterke team dit seizoen domweg oppermachtig.
In de hoofdklasse was de nodige spanning wel aanwezig. Door uitglijders van PWG s’Gravenpolder en Troesoe wist CEMA DVZ Geleen vanuit geslagen positie alsnog het kampioenschap en promotie naar de ereklasse te bemachtigen. Vooral de kloknederlaag van PWG van Johhny de Leeuw was een bittere pil voor de Zeeuwen. Echter, datzelfde PWG profiteerde één ronde eerder tegen De Oldehove van exact hetzelfde staaltje geluk. Klaas-Hendrik Leijenaar, topscorer van De Oldehove, liet in een volkomen gewonnen stand één zet te vroeg zijn vlag vallen tegen A. van de Berge. Reden tot klagen heeft PWG dus niet. Arjo Kousemaker kwam in de beslissende wedstrijd snel tot scoren tegen Karen van Lith.

Image

K. van Lith – A. Kousemaker

Wit is eigenlijk al aan lager wal, maar verloor snel na

23.37-32? 14-20! 24.25x5 16-21 25.5x28 22x33

en wit gaf het op.

Image

W. van der Wijk – N. Samb

In de tiende ronde wist Samb (Tomohoak Westland) ook al een bliksemoverwinning te boeken tegen Wiebe van der Wijk (AINO) in het Roozenburg-systeem.
Na 21.41-37? sloeg de Senegalees toe met

18-23! 22.37-32 23-29! 23.32x21 29-34 24.39x30 12-18 25.21x23 4-10 26.28x17 19x50

en wit gaf het op.

Image

A. Droog – K.H. Leijenaar

Had Klaas-Hendrik een zet gedaan in plaats van zijn vlag te laten vallen tegen PWG (de keus bestond uit 3 zetten die allemaal ruim gewonnen waren!), dan had hij een score van +6 geboekt (met bijbehorende ratingwinst), nu bleef de score beperkt tot +4.
Droog verloor na

1.30-25? 20-24 2.42-38 8-13 ook op de klok, maar hier was de positie dan ook verloren. Op 3.39-34 volgt 24-29 en op 3.31-27 23-29 4.27-22 16-21 moet wit met 5.22-18 13x22 6.25-20 24x15 7.33x13 22x42 naar een verloren eindspel afwikkelen. Alleen met voldoende bedenktijd is het mogelijk de remise te vinden: 1.39-34! 20-24 2.42-37! 24x35 3.33-29 (19-24) =.

(Friesch Dagblad 12 maart 2004)
Last edited by Kosmos on Tue Mar 09, 2004 16:33, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind
GuidoB

Re: CEMA kampioen Hoofdklasse

Post by GuidoB »

Kosmos wrote:Samb (Van Stigt Thans)
Hoort dit niet bij de transfergeruchten? Ik weet van niets en ik kan het toch weten!
Jasper Daems

Re: CEMA kampioen Hoofdklasse

Post by Jasper Daems »

GuidoB wrote:
Kosmos wrote:Samb (Van Stigt Thans)
Hoort dit niet bij de transfergeruchten? Ik weet van niets en ik kan het toch weten!
De Kosmos zal Tjalling wel wat ingefluisterd hebben, of zou zelfs tjalling wel eens een vergissing maken??!! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] Ik hou het op het laatste.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Klok

Post by Kosmos »

Blijft lastig die sponsornamen.
Opvallend menselijk gedrag in Zeeland:
Over de kloknederlaag van De Leeuw wordt heel dramtisch gedaan (hoort er bij natuurlijk), maar geen enkel relativerend woord over de klokoverwinning een ronde eerder!

Image

Hier liet Klaasy in de veronderstelling al 50 zetten gespeeld te hebben, zijn valg vallen.
Alle drie zetten, die in aanmerking komen, zijn winnend!
50.24-29 +
50.38-33 +
50.48-43 +

Zelfs een schijf kado doen met 25-20 en dan 23-29 wint nog wel.

Kortom, de Kosmos heeft alleeen gezorgd dat de zaakjes weer in balans waren.
Heaven is no location, but a state of mind
Post Reply