Sinds kort heb ik een laptop maar Turbodambase kan daar niet op draaien want Turbodambase is gebaseerd op 32 bit en de laptop is een 64 bitsysteem.
Klaas Bor is niet van plan om op korte termijn een 64 bits versie op de markt te brengen.
Is er nog wel een mogelijkheid om toch Turbodambase op die laptop te laten draaien ?

Turbodambase
Volgens de documentatie zouden 32-bits programma's gewoon op een 64-bits OS moeten draaien. Kijk anders eens of je de compatibiliteitsmodus (rechtsklik op programma, properties, daar moet het ergens staan) kunt wijzigen. Alleen 16-bits programma's zullen niet werken onder een 64-bits OS.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
-
met de rechtermuisknop op c:\program files\borklaasGiwdul wrote:hoe doe je dat? ik heb hetzelfde probleem op mijn vista-laptopIk moest op mijn Vista machine wel de installatie directory expliciet open zetten voor mijn user
kiezen voor eigenschappen
dan naar het tabblad beveiligen, user aanklikken en dan in het onderste vak kiezen voor volledig beheer en dan ok en klaar....
anders machtigingseigenschappen overnemen van administrator.
Wat anders wel een tip is voor vista; zodra je een programma wilt installeren met rechts op het setupprogramma klikken en kiezen 'als administrator uitvoeren'.... is het probleem ook opgelost (geloof ik)
Helaas, dat ik heb ik gedaan voor TubroDambase, maar het werkt niet. Jouw stappenplan is de oplossing.Edwin Twiest wrote:Wat anders wel een tip is voor vista; zodra je een programma wilt installeren met rechts op het setupprogramma klikken en kiezen 'als administrator uitvoeren'.... is het probleem ook opgelost (geloof ik)