NK 2009 in Huissen, 8-18 april 2009
Over Heusdens - vd Akker... nog even terug naar mijn eerdere opmerking:
Misschien wint 43. ..20-25 dan niet na 44. 34-29 23x34 45. 22-18, maar het lijkt me toch dat na 45. ..21-27 46. 32x21 16x27 47. 28-22 19-23 zwart ook nooit meer gaat verliezen.
Ik blijf het vreemd vinden dat Jeroen 9-14 speelt en zo een erg goed offer van Dussaut toelaat
Misschien wint 43. ..20-25 dan niet na 44. 34-29 23x34 45. 22-18, maar het lijkt me toch dat na 45. ..21-27 46. 32x21 16x27 47. 28-22 19-23 zwart ook nooit meer gaat verliezen.
Ik blijf het vreemd vinden dat Jeroen 9-14 speelt en zo een erg goed offer van Dussaut toelaat
-
De grote winnaar moet de damsport zijn, zeker na dit fantastische debuut van Roel. Kijken hoe groot de kranten morgen uitpakken. De jongste debutant sinds 1967!!! In hoeveel persberichten heeft dat al gestaan?Wieger Wesselink wrote:Voor mij is Ron Heusdens de grote winnaar van deze ronde. Erg knap hoe hij van den Akker onder druk weet te zetten, eerst met een schijnoffer, en later in een dun klassiek-achtig standje. Het blijft allemaal nog heel lang remise natuurlijk, maar het is aan de inventiviteit van Heusdens te danken dat van den Akker uiteindelijk toch bezwijkt.
- Hanco Elenbaas
<center>henk stoop wrote:De grote winnaar moet de damsport zijn, zeker na dit fantastische debuut van Roel. Kijken hoe groot de kranten morgen uitpakken. De jongste debutant sinds 1967!!! In hoeveel persberichten heeft dat al gestaan?Wieger Wesselink wrote:Voor mij is Ron Heusdens de grote winnaar van deze ronde. Erg knap hoe hij van den Akker onder druk weet te zetten, eerst met een schijnoffer, en later in een dun klassiek-achtig standje. Het blijft allemaal nog heel lang remise natuurlijk, maar het is aan de inventiviteit van Heusdens te danken dat van den Akker uiteindelijk toch bezwijkt.
Frank Drost, NK 1970 </center>
De vergeten grootmeester Frank Drost was ook 16 toen hij in 1970 debuteerde. Drost werd gelijk 3de achter Sijbrands en Wiersma.
Ron Heusdens was het enige oudje dat vandaag van een jongere wist te winnen. Drie oudjes kregen harde klappen: Hans, Hein en de jarige job Alexander.

De Telegraaf, wo 08 apr 2009, 18:51
Sensatie bij start NK dammen
HUISSEN - Het 92e NK dammen is woensdag op sensationele wijze van start gegaan. De 16-jarige debutant Roel Boomstra versloeg in Huissen in de eerste ronde Alexander Baljakin, een van de titelgegadigden.
Boomstra voerde al vroeg in de partij een slagzet uit, waarna zijn tegenstander opgaf. De partij duurde amper een uur. Boomstra geldt als een talent. Sommige insiders vergelijken hem met sterren als Ton Sijbrands en Harm Wiersma.
http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... :5-502243/
Reportage over Roel Boomstra. Zal vanavond in Langs de Lijn ook wel langskomen
Reportage over Roel Boomstra. Zal vanavond in Langs de Lijn ook wel langskomen
- Luteijn
- Real name: Frits Luteijn
Bijna alle uitslagen goed
Slechts zes partijen hadden een andere uitslag.MenO wrote:Laat ik me maar weer eens aan een voorspellinkje wagen
Boudewijn Derkx - Hein Meijer 1-1
Jochem Zweerink - Martijn Vissers 1-1
Hans Jansen - Sven Winkel 1-1
Ron Heusdens - Jeroen vd Akker 0-2
Frits Luteijn - Pim Meurs 0-2
Alexander Baljakin - Roel Boomstra 1-1
Wim vd Kooij - Kees Thijssen 0-2
Drie overwinningen in de eerste ronde en Ron kan gelijk zijn titelprolongatie vergeten. Zo, dat staat.
(Zal wel weer geen bal van kloppen, maar goed, niet geschoten is altijd mis [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] )
-
Ik zal eens kijken of het nog slechter kan [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]MenO wrote:Ja, mijn kennersoog had het weer uitstekend gezien
Hein Meijer Kees Thijssen 1-1
Roel Boomstra Wim van der Kooij 2-0
Pim Meurs Alexander Baljakin 1- - 1+
Jeroen van den Akker Frits Luteijn 1-1
Sven Winkel Ron Heusdens 1+ - 1-
Martijn Vissers Hans Jansen 0-2
Boudewijn Derkx Jochem Zweerink 1-1
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
- Luteijn
Zwakkeren broeders verliezen niet.
Pim had geen geweldige dag. Hij werd opgewacht in een op de masterclass behandelde stand uit de partij Heusdens - Meurs. Iedere aanwezige op de masterclass had het op dezelfde manier aangepakt. De eerste 25 zetten kwamen voor de witspeler uit de voorbereiding. Zwart speelde het daarna goed, maar met ruim 40 minuten achterstand op de klok en een mindere stelling, werd het aldra vechten tegen de bierkaai. Het was zijn verdienste, dat hij het nog droog hield. Hetzelfde gebeurde in de partij v.d. Kooij - Thijssen. Niemand realiseert zich, dat de witspeler zich voorbereid heeft en dat er speciale maatregelen nodig zijn om hem aan het wankelen te brengen.MenO wrote:Wel verrassende uitslagen vandaag zeg.MenO wrote:Vetjes. Boomstra naar het WK [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Vier beslissingen in een openingsronde, dat gebeurt niet vaak!
Grote winnaars zijn toch Roel en Sven. Zij (vooral Roel) verslaan een directe concurrent, terwijl Kees en Pim niet weten te winnen van twee van de zwakkere broeders (met alle respect uiteraard). En dan verliest van den Akker ook nog eens.
Edit: Kees is natuurlijk al geplaatst [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Last edited by Luteijn on Wed Apr 08, 2009 20:32, edited 2 times in total.
Nou, ter publieker vermaak dan maar:
Pim Meurs Alexander Baljakin 1-1
Jeroen van den Akker Frits Luteijn 2-0
Sven Winkel Ron Heusdens 1-1
Martijn Vissers Hans Jansen 1-1
Plusjes ga ik me niet aan wagen, dan wordt het 7 fout vrees ik...
Trouwens, hoe gaat het dan met de plusjes de komende jaren ivm dat convenant? Blijven die wel?
Trouwens, hoe gaat het dan met de plusjes de komende jaren ivm dat convenant? Blijven die wel?
- Luteijn
Bij sommige topspelers bestaat grote weerstand tegen de meeste aanduidingen afkomstig uit het gewone toernooi bij het bepalen van de eindstand (S.B., meeste overwinningen, onderlinge resultaat, etc.). Het enige criteria, dat genade gevonden heeft in de ogen van alle topspelers is de plusremise als scherprechter bij gelijk eindigen. Bijgevolg zal dit criteria in de naaste toekomst steeds belangrijker worden bij het bepalen van de eindstand.MenO wrote:Nou, ter publieker vermaak dan maar:
-
- Real name: Alexander Presman
Zo kan het ook
<object width="352" height="270"><param name="movie" value="http://player.nos.nl/nos/media/flash/no ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://player.nos.nl/nos/media/flash/no ... m:5-502371" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="352" height="270" allowScriptAccess="always"></embed></object>
-
-
Had het vandaag wat druk op mijn werk. Deze posting even gemist.Jan Pieter wrote:Ik neem maar even de vrijheid om die uitleg hier te kopieren:Piet Bouma wrote:Op Toernooibase enige uitleg.MenO wrote:Even wat betreft de live games: in TB staan alle partijen twee keer, mogelijk het dataverkeer vertragend. Misschien dat daar wat aan gedaan kan worden.
On position 1 to 7 display semi-live applets (.pdn).
Refresh-time: every three minutes.
With viewer 3, you can see the Oerterp-applet wich only uses Javascript and no JAVA.
On position 8 to 14 display live through (www.livedraughts.com/NK2009/ronde1/LiveGames.htm)
Overigens Piet, welke partijen (en dus welke analyse-opmerkingen) gaan straks toernooibase in, de live of semi-live registratie? Misschien een idee om de commentaar-optie bij de andere versie te blokkeren?
Alle opmerkingen zijn gewoon de database in gegaan. (De opmerking bij partij 1 werd ook gelijktijdig bij partij 8 weergegeven enz.).
De semi-live ging op een bepaald moment de mist in. Geen correcte .pdn code bij een partij (De tag Event ontbrak). Toen maar ontkoppeld.