We hebben het hier wel over een kampioenschap normaal dammen, niet een kampioenschap rapid- of sneldammen. Dat het idd ws een kalenderprobleem is, kan ik in meegaan, maar ja dat is het risico. Want stel dat er niet 3 maar 6 teams met gelijk aantal wedstrijdpunten waren geëindigd?Rob wrote:De enige die hier op kan antwoorden is natuurlijk de competitieleider, maar ik neem aan dat het een kalenderprobleem is. Het versnelde tempo wordt volgens de KNDB-site alleen gehanteerd als er drie clubs gelijk eindigen. Met normaal tempo zouden er dan weer drie wedstrijddagen nodig zijn. Wellicht zijn die niet meer beschikbaar. Als twee clubs gelijk zouden eindigen (inmiddels niet meer mogelijk), zou er wel met normaal tempo gespeeld worden.Alex wrote:Er zijn er die die het versneld tempo niet hebben gewild, waarom is het er dan toch gekomen?Rob wrote: Dan hebben alle clubs twee punten (bordpunten tellen niet mee) en volgt er een nieuwe barrage met verneld tempo. Op een dag drie wedstrijden dus op een nader te bepalen lokatie. Dat zou spektakel kunnen worden voor de neutrale toeschouwer.
Wij als Schiedammers kiezen natuurlijk liever de enige andere mogelijkheid, een kampioensfeest in Schiedam.
Mocht bij de tweede ronde barragewedstrijden ook elke club twee punten hebben dan gaan de bordpunten uit competitie en barrages tellen volgens mij.
Uiteraard hoop ik dat vST niet verliest en gewoon weer kampioen wordt!