Halve finales NK 2009

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Kosmos wrote:Het blijkt dat in elk geval 1 iemand een partij van mij semi-live heeft gevolgd.
Het zijn er denk ik wat meer geweest. Heb gisteren en eergisteren tijdens de partijen de hits van de eenvoudige teller op de beginpagina van Toernooibase even bijgehouden.
Zaterdag: zo'n 700 hits
Zondag: zo'n 1.300 hits
Natuurlijk niet zuiver (ik traceer niet op origineel ip-adres). Dus als we de aantallen - zeg eens delen door 5 (meerdere keren op site komen), dan zijn het toch nog flink wat supporters. Waarschijnlijk meer dan men in Beekbergen zou kunnen bergen.
Ik zal Toby Hage eens mailen of hij voor de laatste ronde eens een geavanceerde webanalizer op Toernooibase kan zetten.
Toeschouwersaantallen per partij (welke is het populairst) zijn natuurlijk ook interessant.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Was leuk om de partijen te volgen. Het kan dus wel en kennelijk vrij eenvoudig. Het was zelfs beter dan de partijen uit Peking. Nu snap ik ook wat Guido daar deed. Wilde het buskruit uitvinden maar het bestond al. Blijft toch een beetje tragisch iedere keer.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Telegraaf, 14 februari 2009
Image
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
Groeneveld

Post by Groeneveld »

Beste Lezer

hoe laat beginnen de partijen van Zaterdag de 21e??
en kunnen alle partijen semi-live bekeken worden

Groetjes

F Groeneveld
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Groeneveld wrote:hoe laat beginnen de partijen van Zaterdag de 21e??
en kunnen alle partijen semi-live bekeken worden
De partijen van de slotronde beginnen zaterdag om 13.00 uur.
Voor alle info zie het programmaboekje:

http://www.kndb.nl/cms/index.php?option ... Itemid=119

En inderdaad, ook deze partijen zullen zo goed als live te volgen zijn via
http://toernooibase.kndb.nl (klik op live-applets)
Dus zet de nootjes klaar, pak een biertje, en schuif aan voor je pc.
FeikeBoomstra

Post by FeikeBoomstra »

Bij de heren gaat het bij tien van de twintig partijen nog (eventueel) ergens om.
Bij de dames staat er bij alle partijen nog iets op het spel.

Code: Select all

Groep 1
Boudewijn Derkx      Martijn Vissers       x
Cor Westerveld       Jos Stokkel      
Auke Scholma         Brion Koullen         x
Alfons Ottink        Frank Teer       

Groep 2  
Roel Boomstra        Gerlof Kolk           x
Anton Kosior         Maarten Linssen     
Joël Palmans         Cor van Dusseldorp  
Anton van Berkel     Jochem Zweerink     

Groep 3  
Wim van der Kooij    Johnny de Leeuw       x
Gert Jan Hoeve       Paul Nitsch       
Ben Provoost         Kees Thijssen         x
Wouter Ludwig        Willem Leijenaar      x

Groep 4  
Tjalling Goedemoed   Theo Berends          x
Edgar Hartman        Hans Jansen           x
Sven Winkel          Martijn Rentmeester   x
Gerrit Boom          Bas Messemaker        x

Groep 5  
Pim Meurs            Paul Sier            
Anton Schotanus      Frits Luteyn         
Geert van Aalten     Erwin Heunen         
Pieter Steijlen      Michiel Kroesbergen  

Dames Groep 1  
Alexandra Betting    Mariëlle Meijer       x
Anna Kosters         Leonie de Graag       x
Christien Fung       Barbara Graas         x
Karlijn Overes       Astrid van der Stelt  x

Dames Groep 2  
Irene Stegeman       Iepie Poepjes         x
Laura Timmerman      Gera Hol              x
Sarah Rijgersberg    Ester van Muijen      x
Marijke Koers        Rianka Rentmeester    x
Maar overal staat natuurlijk de eer op het spel (en de rating).
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

- Er staan een aantal namen in die niet eens meedoen (Maarten Linssen, Paul Nitsch, mogelijk meer).
- Geldt tegenwoordig niet meer de regel dat de nummers 3 en 4 automatisch geplaatst zijn voor de halve finale van het jaar erna? Indien wel, dan gaat het in veel meer partijen 'ergens om'.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink »

FeikeBoomstra wrote:Bij de heren gaat het bij tien van de twintig partijen nog (eventueel) ergens om.
Bij de dames staat er bij alle partijen nog iets op het spel.

Code: Select all

Groep 1
Boudewijn Derkx      Martijn Vissers       x
Cor Westerveld       Jos Stokkel      
Auke Scholma         Brion Koullen         x
Alfons Ottink        Frank Teer       

Groep 2  
Roel Boomstra        Gerlof Kolk           x
Anton Kosior         Maarten Linssen     
Joël Palmans         Cor van Dusseldorp  
Anton van Berkel     Jochem Zweerink     

Groep 3  
Wim van der Kooij    Johnny de Leeuw       x
Gert Jan Hoeve       Paul Nitsch       
Ben Provoost         Kees Thijssen         x
Wouter Ludwig        Willem Leijenaar      x

Groep 4  
Tjalling Goedemoed   Theo Berends          x
Edgar Hartman        Hans Jansen           x
Sven Winkel          Martijn Rentmeester   x
Gerrit Boom          Bas Messemaker        x

Groep 5  
Pim Meurs            Paul Sier            
Anton Schotanus      Frits Luteyn         
Geert van Aalten     Erwin Heunen         
Pieter Steijlen      Michiel Kroesbergen  

Dames Groep 1  
Alexandra Betting    Mariëlle Meijer       x
Anna Kosters         Leonie de Graag       x
Christien Fung       Barbara Graas         x
Karlijn Overes       Astrid van der Stelt  x

Dames Groep 2  
Irene Stegeman       Iepie Poepjes         x
Laura Timmerman      Gera Hol              x
Sarah Rijgersberg    Ester van Muijen      x
Marijke Koers        Rianka Rentmeester    x
Maar overal staat natuurlijk de eer op het spel (en de rating).
Aangezien ik nog niet met zekerheid voor het NK geplaatst ben lijkt het me iets voorbarig om mijn partij tegen Anton van Berkel niet aan te vinken.
Dan nog even iets anders, want Wouter Ludwigs partij tegen Willem Leijenaar is namelijk uitgesteld tot 7 maart ivm familie omstandigheden van Leijenaar.
Jochem Zweerink

ildjarn wrote:- Er staan een aantal namen in die niet eens meedoen (Maarten Linssen, Paul Nitsch, mogelijk meer).
- Geldt tegenwoordig niet meer de regel dat de nummers 3 en 4 automatisch geplaatst zijn voor de halve finale van het jaar erna? Indien wel, dan gaat het in veel meer partijen 'ergens om'.
Maarten Linssen is vervangen door Mari van Ballegooijen en Paul Nitsch is vervangen door Leopold Sekongo. Bij de vrouwen is Francis Huijssen in de plaats van iemand, ik ben even kwijt wie.

De nr.s 1 en 2 in de HF van dit jaar zijn automatisch geplaatst voor de HF van volgend jaar. Plaats 3 t/m 8 krijgen daarentegen geen 'hangplaats'.
FeikeBoomstra

Post by FeikeBoomstra »

Natuurlijk Jochem, daar heb ik overheen gekeken, bij verlies en verlies van Roel volgen er nog barrages.
Ajax-fan

Post by Ajax-fan »

Jochem Zweerink wrote: Dan nog even iets anders, want Wouter Ludwigs partij tegen Willem Leijenaar is namelijk uitgesteld tot 7 maart ivm familie omstandigheden van Leijenaar.
En dat mag zomaar of speelt de rest ook niet morgen? Kan me voorstellen dat de Bennie en Wim hier niet blij mee zullen zijn, Wouter kan zo rustig de uitslagen afwachtten en kijken wat hij moet doen.
Wouter kan er niet veel aan doen en Willem waarschijnlijk ook niet, maar het is wel vervelend voor de rest natuurlijk.
Tijdens de halve finales ontstond 's avonds ook een keer een korte discussie, weet niet meer met wie, maar die persoon vroeg zich af of dammen de enige sport is waarbij men achteraf mag spelen, bij ziekte bijvoorbeeld. Dat was naar aanleiding van de vele zieke personen. Wat vind men hier eigenlijk van? Als je bijvoorbeeld bij darten of tennis ziek of geblesseerd bent is dat gewoon pech, waarom is dat bij dammen niet zo, alleen maar omdat het één een knock-out systeem is en het ander een rond toernooi? Wat zou er gebeurd zijn als tijdens het EK in Domburg 2002 een deelnemer ziek geworden zou zijn, zou die dan ook achteraf gespeeld mogen hebben?
Nescio

Post by Nescio »

Ajax-fan wrote:En dat mag zomaar of speelt de rest ook niet morgen? Kan me voorstellen dat de Bennie en Wim hier niet blij mee zullen zijn, Wouter kan zo rustig de uitslagen afwachtten en kijken wat hij moet doen.
Wouter kan er niet veel aan doen en Willem waarschijnlijk ook niet, maar het is wel vervelend voor de rest natuurlijk.
Tijdens de halve finales ontstond 's avonds ook een keer een korte discussie, weet niet meer met wie, maar die persoon vroeg zich af of dammen de enige sport is waarbij men achteraf mag spelen, bij ziekte bijvoorbeeld. Dat was naar aanleiding van de vele zieke personen. Wat vind men hier eigenlijk van? Als je bijvoorbeeld bij darten of tennis ziek of geblesseerd bent is dat gewoon pech, waarom is dat bij dammen niet zo, alleen maar omdat het één een knock-out systeem is en het ander een rond toernooi? Wat zou er gebeurd zijn als tijdens het EK in Domburg 2002 een deelnemer ziek geworden zou zijn, zou die dan ook achteraf gespeeld mogen hebben?
Ik ben het met je eens. Vond het nogal wazig dat er in één van de poules ineens vier achterstallige partijen waren. Ik heb ook wel eens een partij gespeeld met 39 graden koorts, dat ging prima, het maakt je zelfs nog wat scherper op een bepaalde manier.

Enige verschil is dat hier speelt is dat het de tegenstander betreft en niet de kanshebber zelf. Als Ludwig de partij cadeau had gekregen, dan was de concurrentie waarschijnlijk nog minder blij geweest. En er staat nergens wat de reden is. Een begrafenis van een bloedverwant zou ik een prima reden vinden, maar de grens is lastig te bepalen.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Jochem Zweerink

Nescio wrote:
Ajax-fan wrote:En dat mag zomaar of speelt de rest ook niet morgen? Kan me voorstellen dat de Bennie en Wim hier niet blij mee zullen zijn, Wouter kan zo rustig de uitslagen afwachtten en kijken wat hij moet doen.
Ik ben het met je eens. Vond het nogal wazig dat er in één van de poules ineens vier achterstallige partijen waren. Ik heb ook wel eens een partij gespeeld met 39 graden koorts, dat ging prima, het maakt je zelfs nog wat scherper op een bepaalde manier.

Enige verschil is dat hier speelt is dat het de tegenstander betreft en niet de kanshebber zelf. Als Ludwig de partij cadeau had gekregen, dan was de concurrentie waarschijnlijk nog minder blij geweest. En er staat nergens wat de reden is. Een begrafenis van een bloedverwant zou ik een prima reden vinden, maar de grens is lastig te bepalen.
Ik voel mij niet geroepen om de details over Leijenaars afwezigheid publiek te maken, maar ik kan wel zeggen dat het een zeer valide reden is. De reden van absentie kan in dit geval dan ook niet het punt van discussie zijn. En als Bennie en Wim morgen niet zouden willen spelen is het aan hen om dit aan Gert van Willigen voor te stellen (Leijenaar heeft zowel Bennie als Wim per mail op de hoogte gebracht van zijn afwezigheid).
Last edited by Jochem Zweerink on Fri Feb 20, 2009 19:49, edited 2 times in total.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Jochem Zweerink wrote: En als Bennie en Wim morgen niet zouden willen spelen is het aan hen om dit aan Gert van Willigen voor te stellen (Leijenaar heeft zowel Bennie als Wim per mail op de hoogte gebracht van zijn afwezigheid).
Bennie Provoost zal nooit gelijktijdig op 7 maart kunnen spelen.
Kees Thijssen speelt dan Challenge Europe.
Ajax-fan

Post by Ajax-fan »

Jochem Zweerink wrote:
Nescio wrote:

Ik voel mij niet geroepen om de details over Leijenaars afwezigheid publiek te maken, maar ik kan wel zeggen dat het een zeer valide reden is. De reden van absentie kan in dit geval dan ook niet het punt van discussie zijn. En als Bennie en Wim morgen niet zouden willen spelen is het aan hen om dit aan Gert van Willigen voor te stellen (Leijenaar heeft zowel Bennie als Wim per mail op de hoogte gebracht van zijn afwezigheid).
Dat het een goede reden is, heb ik ook zeker niet aan getwijfeld en Willem heeft het netjes gedaan door de anderen ook te mailen. En de reglementen staan het gewoon toe, dus niks aan de hand hier. Alleen het is voor de overigen wel een vervelende situatie (het gaat toch om een NK-ticket hier), en het is dus meer de vraag of de rest dan ook achteraf moeten/mogen spelen en of ziek zijn (in al die andere gevallen dus) een geldige reden is en of dat niet gewoon net als bij andere sporten een 0 moet opleveren. Dit laatste dus naar aanleiding van een discussie die ik daar met iemand over had tijdens de hf.
Post Reply