Nationale Clubcompetitie 2008/2009
-
Ik persoonlijk heb met verwondering dit besluit gelezen en kan me helemaal niets voorstellen bij de motivatie sportief verloop. Enkele dagen voor de BR vergadering zo'n besluit nemen komt op mij ook over als snel iets beslissen voordat de BR anders besluit, waarbij ik in het midden wil laten of het aan de BR zou moeten zijn zo'n besluit te nemen. Als er dan toch een ploeg op verzoek zou moeten degraderen dan had dat toch ook na afloop besloten kunnen worden lijkt me.GuidoB wrote:Iedereen mag daarvan vinden wat hij of zij wil. Ik zou wel graag willen weten wat anderen ervan vinden. Wat vind jij?Dieter wrote:Tja Guido wat moeten we daar van vinden volgens jou?GuidoB wrote:De ereklasseverenigingen ontvingen vandaag deze brief.
Ik heb vooral vragen. Waarom denkt Ben Smeenk dat "het sportieve verloop van de huidige competitie op die manier gewaarborgd wordt"? Ingrijpen door de wedstrijdleider en een team bij voorbaat als 12e klasseren vind ik niet bepaald een sportief verloop van de competitie. Welke verzoeken gaat de KNDB in de toekomst nog meer goedkeuren? Als er nu een club uit de 2e klasse is die alle spelers van het 1e team van DVSB aantrekt, gaat het KNDB-bestuur dan in op een verzoek het 1e team van die club in de ereklasse te plaatsen? En waarom niet? Als je dit niet doet, heb je de komende 3 jaar geen "sportief verloop van de competitie".
Er zijn vast nog meer zinnige vragen. Ik roep iedereen op ze hier te plaatsen. Aanstaande zaterdag kan ik de vragen stellen aan het bestuur.
Voor de dedoodverfde degradatieploegen van dit moment is het in elk geval een bericht dat ze kansen geeft al hoorde ik dat die twee toch ook zelf vooral wilden degraderen, dat is nu dus een stuk lastiger voor een van de twee.
Zaterdag maar over verder praten dunkt me.
Het bestuur is er voor de dagelijkse gang van zaken en daarom is het niet aan de bondsraad hier een besluit over te nemen. De bondsraad is er om bestuursleden aan te stellen waarvan zij denkt dat die bekwaam zijn hun taak uit te voeren, of om ervoor te zorgen dat bestuursleden handelen conform de reglementen. Daarbij laat ik in het midden of ik vind dat de competitieleider in dit geval had moeten handelen conform de reglementen. Daar hebben we het zaterdag wel over.Dieter wrote:Ik persoonlijk heb met verwondering dit besluit gelezen en kan me helemaal niets voorstellen bij de motivatie sportief verloop. Enkele dagen voor de BR vergadering zo'n besluit nemen komt op mij ook over als snel iets beslissen voordat de BR anders besluit, waarbij ik in het midden wil laten of het aan de BR zou moeten zijn zo'n besluit te nemen. Als er dan toch een ploeg op verzoek zou moeten degraderen dan had dat toch ook na afloop besloten kunnen worden lijkt me.GuidoB wrote:Iedereen mag daarvan vinden wat hij of zij wil. Ik zou wel graag willen weten wat anderen ervan vinden. Wat vind jij?Dieter wrote: Tja Guido wat moeten we daar van vinden volgens jou?
Ik heb vooral vragen. Waarom denkt Ben Smeenk dat "het sportieve verloop van de huidige competitie op die manier gewaarborgd wordt"? Ingrijpen door de wedstrijdleider en een team bij voorbaat als 12e klasseren vind ik niet bepaald een sportief verloop van de competitie. Welke verzoeken gaat de KNDB in de toekomst nog meer goedkeuren? Als er nu een club uit de 2e klasse is die alle spelers van het 1e team van DVSB aantrekt, gaat het KNDB-bestuur dan in op een verzoek het 1e team van die club in de ereklasse te plaatsen? En waarom niet? Als je dit niet doet, heb je de komende 3 jaar geen "sportief verloop van de competitie".
Er zijn vast nog meer zinnige vragen. Ik roep iedereen op ze hier te plaatsen. Aanstaande zaterdag kan ik de vragen stellen aan het bestuur.
Voor de dedoodverfde degradatieploegen van dit moment is het in elk geval een bericht dat ze kansen geeft al hoorde ik dat die twee toch ook zelf vooral wilden degraderen, dat is nu dus een stuk lastiger voor een van de twee.
Zaterdag maar over verder praten dunkt me.
- Hanco Elenbaas
Nee, ik zal om uitleg vragen en vragen stellen. Hiervoor zoek ik input. Ik heb voor zaterdag niets aan jouw mening en ook niet aan die van Michael en Fred. Voor de discussie is het best aardig om je mening te geven, maar dit had je al eerder gedaan.Hanco Elenbaas wrote:Ik heb geen vragen meer Guido. Een wijs besluit van het bestuur. Wil jij zo vriendelijk zijn de complimenten over te brengen?
-
Ja maar Guido, zonder mijn inbreng blijf je altijd een losgeslagen cruiseschip op een woeste oceaan, dat wil je toch zelf ook niet? Laten we afspreken dat jij en de bondsraad, alsmede de nationale regering en onderdelen van marine, luchtmacht en grondtroepen, voortaan eerst informeren naar mijn bindende adviezen. Mijn advies is onder meer dat de bondsraad zich spoedig vestigt op de provincie Aruba.
Ha dacht giseravond al die is niet langs geweest bij de pilleboer voor de nodige pilletjes of was't toch pizzaboer of even met je goede vriend Kosmos rond de tafel ik weet het niet meer(misschien nog een ideetje om Hero Brinkman dan maar burgervader van die gemeente te maken, hij is toch al goed opweg)Fred van Amersfoort wrote:Ja maar Guido, zonder mijn inbreng blijf je altijd een losgeslagen cruiseschip op een woeste oceaan, dat wil je toch zelf ook niet? Laten we afspreken dat jij en de bondsraad, alsmede de nationale regering en onderdelen van marine, luchtmacht en grondtroepen, voortaan eerst informeren naar mijn bindende adviezen. Mijn advies is onder meer dat de bondsraad zich spoedig vestigt op de provincie Aruba.
-
-
De vergadering was afgelopen zaterdag en daar heb ik inderdaad vragen gesteld. Nu is de setting daar in Woerden, zachtgezegd, nogal ongelukkig. Je zit tientallen meters van elkaar en er is geen geluidsinstallatie. Ondanks herhaalde verzoeken weigeren mensen met voldoende volume te praten. Dat valt ook niet mee, want niet iedereen heeft zo'n harde stem als ik. Ik heb de hele dag met enorme inspanning geprobeerd te luisteren. Dus ja, ik heb vragen gesteld en ik denk dat ik de antwoorden ook heb gehoord.Bert Zwart wrote:Hallo Guido,
Heb je je vragen inmiddels al gesteld, en hebben de antwoorden je begrip over dit besluit doen toenemen? Ik ben benieuwd.
Als ik de redenatie van Ben Smeenk goed heb begrepen, dan 'kan' DVSB nu in de resterende wedstrijden hun sterkste spelers opstellen zonder het 'risico' te lopen zo hoog te eindigen dat men niet zou degraderen. Dit zou 'eerlijk' zijn tegenover de clubs waartegen DVSB al heeft gespeeld. Tot zover de reactie van Ben Smeenk (als je het niet kan volgen, lees het dan nog eens). Ik heb Ben uitgelegd dat het besluit geen enkele garantie geeft dat DVSB deze spelers ook daadwerkelijk zal opstellen, of dat deze spelers net zo hun best zullen doen als in de eerste zeven rondes van de competitie. Dit fenomeen speelt bij alle sporten en op alle nivo's. Dat is jammer, maar zo zit sport nu eenmaal in elkaar. Je hebt te maken met een competitieverloop waardoor er voor sommige teams op het laatst niets meer is te halen, je hebt te maken met schorsingen of blessures, of met vrijgekomen informatie zoals in dit geval. Dat is jammer, maar het hoort bij de sport. Het bestuur denkt hier nu op te moeten ingrijpen, maar ze kan het probleem eenvoudigweg niet oplossen. De sport haar werk laten doen, dat is sportief. Deze actie van het bestuur is dat niet.
Theo van den Hoek vond deze actie van het bestuur (waar hij niet officieel, maar in de praktijk wel deel van uitmaakte) een 'sjieke' oplossing. Ik had het veel sjieker gevonden de competitie haar werk te laten doen. Als DVSB wil degraderen, dan zorgen ze daar maar voor. Hetzelfde speelt bovenin. Als Van Stigt Thans kampioen wil worden, dan gooien ze er nog wat geld tegenaan (bij wijze van spreken, ik heb geen idee hoe dit bij Van Stigt Thans werkt). Dit hoort bij een sportief verloop van de competitie. Een team bij voorbaat op plaats 12 klasseren, hoort daar niet bij.
Het is nu onduidelijk welke lijn het bestuur verder gaat volgen. De meest idiote verzoeken hebben een goede kans van slagen. Wil Apeldoorn met een ereklassewaardig team een plaats in de ereklasse aanvragen? Dien maar in en dan maar kijken wat het oplevert. Van Stigt Thans 2, een team dat achtervolgd wordt door pech, maar toch zeker in de hoofdklasse thuis hoort, moet natuurlijk op plaats 8 worden geklasseerd. Vraag maar aan, het bestuur zal het moeilijk kunnen weigeren.
Toch roep ik de dammers op om dit soort verzoeken niet in te dienen. Laten we met zijn allen de competitie in stand houden. Dit bestuur gaat hier niet voor zorgen.
-
Je hebt je kranig verweerd Guido, dat haal ik er zo uit. Je hoorde misschien de helft niet en mogelijk heeft ook niemand jou gehoord maar het was indrukwekkend. En dat bestuur is best slim, DVSB mag gewoon de sterkste spelers blijven opstellen, dat getuigt van een enorm inzicht. Vergeet je niet de reiskosten nog even te declareren?
Beste Fred IEDEREEN heeft Guido gehoord want hij heeft een HARDE stem! Als je dat nie kan volgen lees het dan nog eensFred van Amersfoort wrote:Je hebt je kranig verweerd Guido, dat haal ik er zo uit. Je hoorde misschien de helft niet en mogelijk heeft ook niemand jou gehoord maar het was indrukwekkend. En dat bestuur is best slim, DVSB mag gewoon de sterkste spelers blijven opstellen, dat getuigt van een enorm inzicht. Vergeet je niet de reiskosten nog even te declareren?
-
Nou, dan trekt DVSB zich gewoon terug uit de competitie. Dat levert automatisch een degradatie op, plus de clausule dat het team de eerstkomende jaren niet mag promoveren. DVSB blij, want het gestelde doel is bereikt.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!