Reden voor het verlaten van spellocatie

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

groenteboer wrote:Dus als het klopt wat jij zegt is het een grote opstapeling van leugens in dat boek?? Mij rest alleen nog de vraag hoe je aan die bronnen komt. De excuses van Iser bijvoorbeeld aan Slawa. Zijn deze excuses er echt geweest? Het zou wel handig zijn als ik weet welke bronnen je hebt geraadpleegd. Misschien heb jij het wel van een boek van Slawa zelf, zodat ik nog steeds niet weet wie nou de waarheid spreekt. Maar misschien ook wel van een representatieve bron.

Opmerkelijk trouwens dat je vindt dat ik mijn gedachten goed onder woorden weet te brengen. Ik heb namelijk PDD-NOS en volgens mij is een kenmerk van PDD-NOS juist dat het onder woorden brengen van gedachtes nou net een tikkeltje lastiger gaat.

Ik ben het trouwens met je eens dat de kans op fraude toenemt, naarmate het niveau hoger wordt. Toch vind ik dat je pas iemand van iets mag beschuldigen als je kan aantonen dat ie de fout is ingegaan en zolang je dat niet kan moet je m.i. vertrouwen blijven houden in deze persoon.

Als iemand nou 50x in een partij naar het toilet gaat zal ook ik zelfs wel eens even kijken wat ie daar aan het doen is. Dat begint wel erg verdacht te worden dan.

Wat de discussie omtrent Alexander en Tjalling betreft: het kwam ook voor mij over dat ie Tjalling beschuldigde. Maar Alexander heeft later kenbaar gemaakt dat hij het in het algemeen bedoelde, dus lijkt het me gewoon een misverstand, net zoals het een misverstand is dat ik dacht dat je mij als schurk aanzag. Met elkaar in discussie gaan is om deze reden ook erg belangrijk. Zo kan je de eventuele misverstanden die er zijn wegpoetsen en onterechte beschuldigingen tegengaan.
Alexander Presman heeft al in zijn eerste post over het incident van zaterdag geschreven:
Alexander Presman wrote:Waar ging het verhaal over?
Eigenlijk niet over Tjalling. Ik heb geen bewijzen van foute handelingen van zijn kant en denk (oprecht) dat die waren er ook niet.
De recensie door Ton Sijbrands van 'Damgeheim, Staatsgeheim' heb ik helaas niet meer. Raphaël Martens zou je eraan kunnen helpen. Slawa is een eerlijke man en hij heeft verschillende mensen dat verhaal over Iser's "Sorry, ik had geld nodig" verscheidene keren verteld. Zelfs Koepermanadept Paul Oudshoorn, die bezig is met een boek over Iser, ziet 'Damgeheim, Staatsgeheim' als een boek boordevol onwaarheden. Zo heeft het ook altijd bekend gestaan en daarom lag het jarenlang in dikke stapels bij De Slegte, te koop voor 50 cent.

Ik heb al meer mensen hun waardering over jouw schrijfkunsten horen uitspreken, dus laat je niets wijsmaken door etiketjes die men graag op je wil plakken.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De overleden scheidsrechter Jan Heijtel, die zijn pappenheimers kende, heeft in de jaren zeventig en tachtig verschillende keren spelers betrapt op het gezamenlijk op de wc analyseren van dampartijen. Image
<center> Image
Scheidrechter J.J. Heijtel
© Cor Heilig
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Hanco Elenbaas wrote:
groenteboer wrote:Dus als het klopt wat jij zegt is het een grote opstapeling van leugens in dat boek?? Mij rest alleen nog de vraag hoe je aan die bronnen komt. De excuses van Iser bijvoorbeeld aan Slawa. Zijn deze excuses er echt geweest? Het zou wel handig zijn als ik weet welke bronnen je hebt geraadpleegd. Misschien heb jij het wel van een boek van Slawa zelf, zodat ik nog steeds niet weet wie nou de waarheid spreekt. Maar misschien ook wel van een representatieve bron.

Opmerkelijk trouwens dat je vindt dat ik mijn gedachten goed onder woorden weet te brengen. Ik heb namelijk PDD-NOS en volgens mij is een kenmerk van PDD-NOS juist dat het onder woorden brengen van gedachtes nou net een tikkeltje lastiger gaat.

Ik ben het trouwens met je eens dat de kans op fraude toenemt, naarmate het niveau hoger wordt. Toch vind ik dat je pas iemand van iets mag beschuldigen als je kan aantonen dat ie de fout is ingegaan en zolang je dat niet kan moet je m.i. vertrouwen blijven houden in deze persoon.

Als iemand nou 50x in een partij naar het toilet gaat zal ook ik zelfs wel eens even kijken wat ie daar aan het doen is. Dat begint wel erg verdacht te worden dan.

Wat de discussie omtrent Alexander en Tjalling betreft: het kwam ook voor mij over dat ie Tjalling beschuldigde. Maar Alexander heeft later kenbaar gemaakt dat hij het in het algemeen bedoelde, dus lijkt het me gewoon een misverstand, net zoals het een misverstand is dat ik dacht dat je mij als schurk aanzag. Met elkaar in discussie gaan is om deze reden ook erg belangrijk. Zo kan je de eventuele misverstanden die er zijn wegpoetsen en onterechte beschuldigingen tegengaan.
Alexander Presman heeft al in zijn eerste post over het incident van zaterdag geschreven:
Alexander Presman wrote:Waar ging het verhaal over?
Eigenlijk niet over Tjalling. Ik heb geen bewijzen van foute handelingen van zijn kant en denk (oprecht) dat die waren er ook niet.
De recensie door Ton Sijbrands van 'Damgeheim, Staatsgeheim' heb ik helaas niet meer. Raphaël Martens zou je eraan kunnen helpen. Slawa is een eerlijke man en hij heeft verschillende mensen dat verhaal over Iser's "Sorry, ik had geld nodig" verscheidene keren verteld. Zelfs Koepermanadept Paul Oudshoorn, die bezig is met een boek over Iser, ziet 'Damgeheim, Staatsgeheim' als een boek boordevol onwaarheden. Zo heeft het ook altijd bekend gestaan en daarom lag het jarenlang in dikke stapels bij De Slegte, te koop voor 50 cent.

Ik heb al meer mensen hun waardering over jouw schrijfkunsten horen uitspreken, dus laat je niets wijsmaken door etiketjes die men graag op je wil plakken.
Dan is het nu vol smart wachten op dat boek van Paul Oudshoorn
Hanco Elenbaas

Re: Reden voor het verlaten van spellocatie

Post by Hanco Elenbaas »

A.Presman wrote:Gezien in
deze topic wordt over meerdere aspecten gesproken wil ik dat even splitsen.

Hier praten wij over de volgende onderdeel.
Frans de Jonge wrote: Volgens artikel 16.1e van het Spel- en wedstrijdreglement heeft Tjalling het volgens de regels gedaan: aan de arbiter toestemming gevraagd om het speelgebouw te mogen verlaten. De arbiter mag toestemming verlenen. Ook om hoe gek het ook klinkt om buiten te gaan pinnen.
Is het niet te makkelijk? Het is niet zomaar verboden om spellocatie te verlaten.
Dit is geen kwestie van wantrouw iemand persoonlijk.
Wat is de redelijke reden en welke maatregelen kunnen daarnaast worden genomen om mogelijkheid van misbruik te voorkomoen?
De Stentor, 17 november 2008

Presman verslaat 'vermiste' opponent

Image

APELDOORN - Opnieuw was er zaterdag bij Damclub Apeldoorn (DCA) een hoofdrol voor Alexander Presman. In een marathonzitting leidde hij zijn ploeg naar winst tegen De Oldehove.

DCA begint patent te krijgen op wedstrijden van bijna zes uur. Met overwinningen van Kees Thijssen en Hendrik van der Zee hadden de Apeldoorners Gerrit Boom, Gep Leeflang en Presman nog achter de borden in het verre eindspel. Eén overwinning was nog nodig voor de totaalzege.

Het was Presman die de punten binnensleepte. Een akkefietje in de tijdnoodfase had hem getergd. Na de tijdcontrole was tegenstander Tjalling Goedemoed ineens zoek. Presman sprak de arbiter er op aan. Verlaten van de speelzaal is in principe niet toegestaan. ,,De arbiter bleek hem toestemming te hebben gegeven om geld te gaan pinnen zodat hij drinken kon kopen'', aldus Presman.

De Wit-Russische grootmeester was verbijsterd. ,,Er moesten cruciale beslissingen in de partij worden genomen. Dan mag je toch nooit de mogelijkheid laten bestaan dat iemand snel de stelling in een computer invoert en de pc de beste zetten laat uitrekenen! Zeker niet iemand als Goedemoed, die daarin zeer bedreven is.''

Zijn boosheid over de arbitrale blunder zette hij om in vechtlust. Na vijfenhalf uur bezweek Goedemoed.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Michiel Kroesbergen besteedt in zijn wekelijkse Week op humoristische wijze aandacht aan 'de kwestie'. Opvallend inderdaad de uitspraak over mij, terwijl de hele zaak toch helemaal niet over mij ging?!?
Een ander opvallend citaat komt uit de Stentor van 17 november opgetekend uit de mond van Presman. (Al weet je bij journalisten nooit of er juist geciteerd wordt natuurlijk, dus bij deze zou ik direct graag een slag om de arm houden.) De partij Presman – Goedemoed vlak na de tijdnoodfase. Goedemoed heeft met toestemming van de arbiter het pand verlaten om even te gaan pinnen:
‘De Wit-Russische grootmeester was verbijsterd. ,,Er moesten cruciale beslissingen in de partij worden genomen. Dan mag je toch nooit de mogelijkheid laten bestaan dat iemand snel de stelling in een computer invoert en de pc de beste zetten laat uitrekenen! Zeker niet iemand als Goedemoed, die daarin zeer bedreven is.''’
Het gaat natuurlijk om die laatste zin. Goedemoed is blijkbaar zeer bedreven in snel een stelling in een computer invoeren en de pc de beste zetten uit te laten rekenen. Hoe zou Presman dit toch allemaal weten? Ik stel me voor dat het ongeveer zo gegaan is:
Presman is op bezoek bij Goedemoed thuis. Goedemoed zegt: “Hey Presman, zal ik jou eens even wat laten zien?” en begint vervolgens een stelling in te voeren in de computer en laat dan de pc de beste zetten uitrekenen. “Potverdorie, wat doe je dat snel!” zegt Presman, duidelijk onder de indruk. Sindsdien weet Presman dat Goedemoed een speler is om rekening mee te houden, want hij is zeer bedreven in het snel invoeren van een stelling in de computer en de pc de beste zetten te laten uitrekenen.
Heaven is no location, but a state of mind
Post Reply