Reden voor toiletbezoek

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Reden voor toiletbezoek

Post by Kosmos »

Vroeger was ik een heel naief mannetje vol vertrouwen, maar sinds kort zijn mijn ogen geopend dankzij de rake observaties van een collega, een broeder in de damsport. Ik noem geen namen, het gaat om de enorm constructieve inhoud van deze post.
Daarom het volgende.
Ik vind dat spelers niet naar het toilet mogen. Zeker niet twee spelers van een team tegelijk.
Afgelopen zaterdag gingen diverse spelers van de tegenpartij naar het toilet zonder toestemming van arbiter of Plasgeitebreier. Wat deden die mensen daar? Zakdambordje? Digitale horloges? Overleg tussen de spelers? Stiekem bellen?
Geheime codes dienen ook niet onderschat te worden. Als Hendrik de rechter pisbak neemt, betekent het dat er een forcing inzit. Pist hij in de linkerpot dan ligt op het damestoilet een briefje met de reddende verdediging. Het zou zomaar kunnen!
Ik heb meteen voorgesteld om met De Oldehove codes af te gaan spreken. Ons pakken ze niet.
Eigenlijk is 1 arbiter niet genoeg. Er is een tweede arbiter nodig om de wc's te controleren en een derde arbiter controleert of spelers niet naar buiten gaan. Want dan gaan ze natuurlijk meteen bellen naar vrienden met het verzoek: Hey joh, doe die stand van mij ff in Truus.
Ik sprak een speler laatst aan op zijn toiletbezoek. Ik vroeg of hij toestemming had van de arbiter en waarom er niet even een speler van onze club mee had gemogen om te controleren of alles wel integer eraan toeging op het toilet. De arbiter vond het allemaal wel best. Ik kon mijn oren niet geloven. Het niveau van de arbiters in Nederland is bedroevend. De gehele rechtsstaat kan trouwens wel op de schop, laatst kreeg een vriend van mij een boete voor te snel rijden, schande.
De oplossing is simpel. Elke speler krijgt van de arbiter een fles. Men dient daarin zijn behoefte te doen. Voor vrouwen maken we een uitzondering, we zijn tolerant. Die mogen gehandboeid en geblinddoekt en onder begleiding van de ME naar het toilet, niet langer dan 1 minuut.
Puik voorstelletje nietwaar?
Heaven is no location, but a state of mind
Jeepee

Post by Jeepee »

trekt zijn mening in
Last edited by Jeepee on Tue Nov 18, 2008 14:49, edited 1 time in total.
GuidoB

Post by GuidoB »

Goed idee, Tjalling! Alleen dat van die handboeien en blinddoek, is dat alleen voorbehouden aan vrouwelijke spelers? Wij hebben een mannelijk (nou ja, mannelijk?) teamlid die dat ook wel graag zou willen.
Kosmos

Post by Kosmos »

GuidoB wrote:Goed idee, Tjalling! Alleen dat van die handboeien en blinddoek, is dat alleen voorbehouden aan vrouwelijke spelers? Wij hebben een mannelijk (nou ja, mannelijk?) teamlid die dat ook wel graag zou willen.
Je zou zeggen, dat moet te regelen zijn. Met Francis Huissen op hoge haklaarzen, gestoken in lederen rok en met een zweepje in de hand als arbiter allicht?
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

En als iemand dan toch nog vals speelt de doodstraf maar weer toepassen??

Lang leve het cynisme..

Even serieus.. Geen arbiter die controleert wat er buiten wordt gedaan.. Geen arbiter die controleert wat er op het toilet gebeurt.. Ook geen flesjes waar menig dammer zijn behoeftes in kan doen.. Laten we elkaar gewoon vertrouwen. Dat is waar de hele wereld om draait.. het vertrouwen in de medemens. Zonder dat vertrouwen ben je helemaal nergens. Luister maar naar 't schaep met de vijf pooten-als je mekaar niet meer vertrouwen kan. Er zit echt verschrikkelijk veel in dat nummer, terwijl er relatief weinig tekst is gebruikt.

Als je meer beveiliging wilt hebben moet je maar naar China, maar ook zeker Rusland(!!) gaan waar ze nog steeds het al lang achterhaalde communisme toejuichen en toepassen(ja.. ook Rusland). Dan pas kan je zien hoeveel beveiliging men wel niet voor jan piet snot heeft rondlopen.

Maar goed.. als er dan toch iemand fraudeert(dat zullen niet veel spelers zijn) moet deze speler maar meteen voor tien jaar worden uitgesloten voor alle wedstrijden georganiseerd door de KNDB of/en FMJD.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Fraude ban je nooit helemaal uit. Ook een fiets met een goed slot kan gestolen worden. Dan kun je natuurlijk ironisch opmerken dat iedereen zijn fiets in een bankkluis moet stallen, maar je kunt ook vaststellen dat dat onwerkbaar is en dat een goed slot nog altijd beter is dan geen slot.

Ik heb best vertrouwen in de doorsnee dammer, maar stel dat je na 4 uur dammen beide teams een half uur de tijd geeft om een wandelingetje te maken, dan weet ik wel zeker dat er niet alleen over voetbal gepraat gaat worden. Gelegenheid maakt de dief, en die gelegenheid moet je dus zo weinig mogelijk geven.

En wat mijn vraag in de andere draad betreft: zou jij Tanja toegestaan hebben om te pinnen?
groenteboer

Post by groenteboer »

Jan Pieter wrote:Fraude ban je nooit helemaal uit. Ook een fiets met een goed slot kan gestolen worden. Dan kun je natuurlijk ironisch opmerken dat iedereen zijn fiets in een bankkluis moet stallen, maar je kunt ook vaststellen dat dat onwerkbaar is en dat een goed slot nog altijd beter is dan geen slot.

Ik heb best vertrouwen in de doorsnee dammer, maar stel dat je na 4 uur dammen beide teams een half uur de tijd geeft om een wandelingetje te maken, dan weet ik wel zeker dat er niet alleen over voetbal gepraat gaat worden. Gelegenheid maakt de dief, en die gelegenheid moet je dus zo weinig mogelijk geven.

En wat mijn vraag in de andere draad betreft: zou jij Tanja toegestaan hebben om te pinnen?
Ik had Tanja toestemming gegeven ja. Ik ben er ook groot voorstander van dat iedere speler tijdens de partij even naar buiten mag om een frisse neus te halen, dus niet alleen de rokers. Dat ie één van de dingen die goed waren geregeld bij het NK Aspiranten 2008 in Wapenveld.
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

De vraag die voorop staat is - zien wij dammen als sport?

Ja?
Waarom doen ze daar die doping-controle.
Kap ermee en lach het uit.
Je moet toch volledig vertrouwen hebben in medemens-medesporter!!
En daar plassen mensen nog ook. En plassen is zo grappig op zich! Kan je nog wat humoristisch over bedenken.

Of is het geen sport maar leuke bezigheid? Prima.
Minder grappig. Maar dan gaarne overwegen ook geen betaalde trainingen en andere dingen die bij de sport horen hebben.

Of willen wij als hobbyisten gedragen en als sporters gezien en beloond worden?
Kosmos

Post by Kosmos »

Dopingcontroles heb ik hier al eerder hard uitgelachen.
Ik zie de hoofdklasse niet als topsort, ik speel als hobby.
Ik zou wel voorstander zijn van harde straffen voor valsspelen. Als je hoge straffen aankondigt zal door toch een preventieve werking van uitgaan.
Wat fout zou zijn is met twee man naar buiten gaan. Ik zie echter zo vaak rokers van een team lekker met elkaar keuvelen. Toen Westerhaar II op bezoek was bij de Oldehove werd er constant gepraat door diverse spelers van Westerhaar. Een soort permanent overleg, speelzaal in, speelzaal uit. Terwijl er helemaal geen reden is de speelzaal zo vaak te verlaten. Daar had de arbiter best wat van mogen zeggen.
Mijn idee om even naar buiten te gaan was naief (geen seconde gedacht dat er iets mis mee was), als ik remise had gespeeld was ik al verdacht geweest. Doe ik dus nooit weer. Nee, ik heb mijn lesje wel geleerd.
groenteboer

Post by groenteboer »

Kosmos wrote:Dopingcontroles heb ik hier al eerder hard uitgelachen.
Ik zie de hoofdklasse niet als topsort, ik speel als hobby.
Ik zou wel voorstander zijn van harde straffen voor valsspelen. Als je hoge straffen aankondigt zal door toch een preventieve werking van uitgaan.
Wat fout zou zijn is met twee man naar buiten gaan. Ik zie echter zo vaak rokers van een team lekker met elkaar keuvelen. Toen Westerhaar II op bezoek was bij de Oldehove werd er constant gepraat door diverse spelers van Westerhaar. Een soort permanent overleg, speelzaal in, speelzaal uit. Terwijl er helemaal geen reden is de speelzaal zo vaak te verlaten. Daar had de arbiter best wat van mogen zeggen.
Mijn idee om even naar buiten te gaan was naief (geen seconde gedacht dat er iets mis mee was), als ik remise had gespeeld was ik al verdacht geweest. Doe ik dus nooit weer. Nee, ik heb mijn lesje wel geleerd.
Voor mij ben je niet verdacht hoor.. voor anderen helaas wel [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
Ajax-fan

Post by Ajax-fan »

Kosmos wrote:Ik zou wel voorstander zijn van harde straffen voor valsspelen. Als je hoge straffen aankondigt zal door toch een preventieve werking van uitgaan.
Gewoon een aantal uurtjes partijtjes inkloppen voor Turbo Dambase, wordt Klaas ook wat ontlast, heeft het nog nut ook.
blondegod

Post by blondegod »

groenteboer wrote: Voor mij ben je niet verdacht hoor.. voor anderen helaas wel [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
Waar lees je dat?
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Een andere oplossing voor toiletbezoek is dat beide spelers tegelijk buiten gaan pissen en liefst tegen de wind in en wel in een kruisboogmotief. Om tegelijk het remiseprobleem te neutraliseren stel ik voor dat de man met de hardste straal bij remise een plusje krijgt. Omdat dit voor vrouwen nauwelijks te doen is dient er een bij-oplossing te komen in de vorm van het dragen van donkere kleding. Gewoon alles loslaten dus. Het koelt snel af maar topsport is hard.
Kosmos

Post by Kosmos »

Fred van Amersfoort wrote:Een andere oplossing voor toiletbezoek is dat beide spelers tegelijk buiten gaan pissen en liefst tegen de wind in en wel in een kruisboogmotief. Om tegelijk het remiseprobleem te neutraliseren stel ik voor dat de man met de hardste straal bij remise een plusje krijgt. Omdat dit voor vrouwen nauwelijks te doen is dient er een bij-oplossing te komen in de vorm van het dragen van donkere kleding. Gewoon alles loslaten dus. Het koelt snel af maar topsport is hard.
Op deze wijze kom jij wel aan je plusjes, Fred!
groenteboer

Post by groenteboer »

blondegod wrote:
groenteboer wrote: Voor mij ben je niet verdacht hoor.. voor anderen helaas wel [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img]
Waar lees je dat?
Ik heb het hier niet specifiek gelezen, maar ik heb wel de indruk dat een groot gedeelte hier vindt dat iemand die een blokje om gaat of even naar het toilet gaat al meteen wordt verdacht van het feit dat ie wel eens fraude zou kunnen plegen.
Post Reply