146 leden!

Eric van Dusseldorp

146 leden!

Post by Eric van Dusseldorp »

Van de ODB Haeghe site:

(...) Een zeer hartelijk welkom aan de heer Djokhoe die na een aantal weken rondkijken, nu lid is geworden. We hebben nu 146 leden. (...)

Waarom zijn er zoveel clubs op sterven na dood en heeft de Haagse damclub ODB gewoon maar even 146 leden?

Vanwaar dit verschil? Wat doet ODB beter? Wat kunnen andere clubs ervan leren?

Aan het art design van de website ligt het in elk geval niet. Kennelijk zijn dat soort dingen veel minder belangrijk dan dikwijls wordt verondersteld.
Vraagje

Post by Vraagje »

Exact weet ik het niet, maar volgens mij is de club ook gekoppeld aan een sociale werkplaats, waar ze veel leden vandaan halen. Ze hebben een systeem dat iemand die een keer een avondje wil dammen dat voor een zeer gering bedrag kan doen en een sponsor die bijspringt als ze op die manier te weinig ophalen voor de bondscontributie, of iets in die trant. Helaas zijn er niet veel van die sponsors voorhanden vrees ik.
De meest gehate dammer allertijden.
Alex

Post by Alex »

Erik/Vraagje zit er niet ver naast, al zijn niet alle werknemers van Haeghe Groep gekoppeld aan de damclub, eerder omgekeerd.
Volgens mij staat op de ledenlijst nog wel flink aantal leden dat niet meer de club bezoekt, onder wie erelid Erno Prosman. Zou me ook niks verbazen als ex-recordhouder Sijbrands er op staat als lid van RDG/DIO, dat is opgegaan in ODB/Haeghe-Z.
Daarnaast hebben ze een dependance in Ypenburg, met een tiental jeugdleden en zijn ook de leden van DV Essesteijn lid gemaakt van ODB/Haeghe-Z (en sommigen andersom).
mountain

Post by mountain »

En daarbij is het een heel sociaal betrokken club waar ook erg gekeken wordt naar het wel en wee van de leden, zodat een ieder (of hij of zij nu speelt of niet) zich betrokken voelt bij de club. Iedereen is even belangrijk binnen de club, er is geen tot weinig onderscheid tussen spelers uit het eerste of derde, voor iedereen is er aandacht. Tenslotte is het zo dat er een aantal erg hard werkende bestuursleden de club runnen die veel tijd en moeite besteden aan het opzetten van een gezonde vereniging. (waaronder inderdaad het opzetten van een jeugdafdeling) Maar ik geef direct toe dat het hebben van een sponsor als de Haeghe groep uniek is op dit nivo. Dit is overigens allemaal mijn eigen gevoel en mening !
Alex

Post by Alex »

Met bijzonder veel inzet van Fred Versteeg (zonder de anderen tekort te doen).
Niet alleen is er aandacht voor de eigen leden, ook met leden van andere clubs wordt meegeleefd, zowel in goede als mindere tijden.
En het motto van hoe meer zielen, hoe meer vreugd wordt onderstreept door dat als bijv. DC Den Haag om de één of andere reden niet in de eigen speelzaal terecht kan (voor de clubavond of externe competitie), ze hartelijk welkom is in de kantine van Haeghe Groep.
Henk de Witt

Re: 146 leden!

Post by Henk de Witt »

Eric van Dusseldorp wrote:
Waarom zijn er zoveel clubs op sterven na dood en heeft de Haagse damclub ODB gewoon maar even 146 leden?

Wil jij echt leren Eric? Vergeef me mijn cynisme, maar de afgelopen jaren hebben we jou leren kennen als een onverbeterlijke klier, iemand die graag stokken tussen spaken steekt.

Even over jouw hoofd heen: Anderen hebben al een aantal zaken genoemd bij ODB/Haeghe Z, zoals de 'twee kwartjes' leden en de nadruk op het sociale element. ODB/Haeghe Z communiceert veel met zijn leden en voorop staat het wel en wee van de leden, zoals bijvoorbeeld bij ziekte. Dat wordt belangrijker gevonden dan het analyseren van varianten.

De sleutelrol van Fred Versteeg is genoemd. Hij is een inspirerende man die veel mensen persoonlijk benadert. Persoonlijke benadering is essentieel voor ledenwerving bij het dammen. Voorts is Fred erg goed in fondsenwerving. Het beschikken over enig geld maakt het realiseren van plannen gemakkelijker. Fred is een grote meneer in de damsport, van hem valt veel te leren.
Eric van Dusseldorp

Henk de Witt wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:

Wil jij echt leren Eric? Vergeef me mijn cynisme, maar de afgelopen jaren hebben we jou leren kennen als een onverbeterlijke klier, iemand die graag stokken tussen spaken steekt.

Even over jouw hoofd heen: Anderen hebben al een aantal zaken genoemd bij ODB/Haeghe Z, zoals de 'twee kwartjes' leden en de nadruk op het sociale element. ODB/Haeghe Z communiceert veel met zijn leden en voorop staat het wel en wee van de leden, zoals bijvoorbeeld bij ziekte. Dat wordt belangrijker gevonden dan het analyseren van varianten.

De sleutelrol van Fred Versteeg is genoemd. Hij is een inspirerende man die veel mensen persoonlijk benadert. Persoonlijke benadering is essentieel voor ledenwerving bij het dammen. Voorts is Fred erg goed in fondsenwerving. Het beschikken over enig geld maakt het realiseren van plannen gemakkelijker. Fred is een grote meneer in de damsport, van hem valt veel te leren.
Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Waarom wordt er, wanneer jij je op het forum meldt, meteen weer gescholden?
GuidoB

Post by GuidoB »

Eric van Dusseldorp wrote:Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Wil je echt leren, Eric? Waarom reageer je dan niet op de inhoud van Henks post? Hij zegt hele zinnige dingen over het opzetten van een succesvolle damclub met veel leden.
Eric van Dusseldorp

GuidoB wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Wil je echt leren, Eric? Waarom reageer je dan niet op de inhoud van Henks post? Hij zegt hele zinnige dingen over het opzetten van een succesvolle damclub met veel leden.
Ik vind dat er tot nog toe heel zinnige reacties zijn gekomen op mijn vraag. Wat Henk -na zijn onnodige scheldpartij- meldt is daar een aardige samenvatting van.

Laagdrempelig - sociaal - gezellig - goedkoop - minder prestatiegericht - zijn trefwoorden die in eerste instantie bij mij opkomen. Niet nieuw allemaal, overigens.

Een 'warme ziel' binnen een vereniging doet wonderen. Fred Versteeg wordt door (andere) Fred Ivens niet voor niets 'grote Fred' genoemd.
GuidoB

Post by GuidoB »

Op 25 augustus, de teller stond toen nog op 113, waren er 81 senioren, 3 junioren, 4 aspiranten, 15 pupillen en 10 welpen. Er waren 16 vrouwelijke leden, waarvan 10 jeugdleden. De opvallendste namen zijn M. de Block uit Sneek, R.W. Heusdens uit Schiedam, J.H. Jansen uit Amsterdam, C.A. Mulder uit Parap NT, A. Petukhov uit St. Petersburg, W.E. Poot uit Tzum en E.J. Prosman uit Delft.

Ton Sijbrands is geen lid, of is na 25 augustus lid geworden.
Henk de Witt

Post by Henk de Witt »

Eric van Dusseldorp wrote: Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Dat weet je best. Het feit dat je je van de domme houdt wijst niet op een leerproces.
Eric van Dusseldorp wrote:Waarom wordt er, wanneer jij je op het forum meldt, meteen weer gescholden?
Ook het feit dat je je nu als slachtoffer opstelt waarop gescholden wordt voorspelt niet veel goeds. Je hebt bij herhaling onware, valse verhalen verzonnen en op internet gezet. Dit alles is objectief vastgesteld, dat heeft niets met schelden te maken.

Rondborstige excuses heb ik nooit van je gezien. Maar als je alsnog ooit tot inkeer komt en op een constructieve manier aan discussies wilt deelnemen ben je wat mij welkom.
Bedenk verder dat inspirerende mensen als Fred Versteeg zich verre van het forum houden vanwege geklier zoals dat van jou. Erg jammer, want van Fred kunnen we veel leren.
Eric van Dusseldorp

Henk de Witt wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?
Dat weet je best. Het feit dat je je van de domme houdt wijst niet op een leerproces.
Het is mij nog steeds totaal niet duidelijk wat ik nu (in deze draad) weer verkeerd heb gedaan.
Henk de Witt wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Waarom wordt er, wanneer jij je op het forum meldt, meteen weer gescholden?
Ook het feit dat je je nu als slachtoffer opstelt waarop gescholden wordt voorspelt niet veel goeds. Je hebt bij herhaling onware, valse verhalen verzonnen en op internet gezet. Dit alles is objectief vastgesteld, dat heeft niets met schelden te maken.
Dit was een vredelievende draad, van alle kanten, totdat jij begon te schelden.
Henk de Witt wrote: Rondborstige excuses heb ik nooit van je gezien.
Die zullen er nooit komen. Voor mij persoonlijk ook wat lastig. Maar platborstige excuses zul je ook niet van mij verwachten.
Henk de Witt wrote: Bedenk verder dat inspirerende mensen als Fred Versteeg zich verre van het forum houden vanwege geklier zoals dat van jou.
Is dat zo? Ik ga dat Fred eens vragen, we zitten beiden in de bondsraad, dus de lijntjes zijn kort. Je hoort ervan, en het Forum ook.
Henk de Witt

Post by Henk de Witt »

Eric van Dusseldorp wrote:Laagdrempelig - sociaal - gezellig - goedkoop - minder prestatiegericht - zijn trefwoorden die in eerste instantie bij mij opkomen. Niet nieuw allemaal, overigens.

Een 'warme ziel' binnen een vereniging doet wonderen. Fred Versteeg wordt door (andere) Fred Ivens niet voor niets 'grote Fred' genoemd.
Het is wat jij noemt, maar het is meer dan een verzameling trefwoorden. Fred opereert vanuit een duidelijke visie en hij werkt consequent aan het verwezenlijken van die visie.
Jeepee

ODB

Post by Jeepee »

allereerst voel ik me toch geroepen om even te reageren op deze draad.

ODB heeft een fantastische club met veel spelers. Erno Prosman is Erelid van ODB als ik mij niet vergis. (mocht dat wel zo zijn hoor ik het graag)

dus het is terecht dat hij op de ledenlijst staat. Of Ton Sijbrands er ook op staat betwijfel ik ten zeerste.

Ik geef Henk de Witt gelijk dat Fred een enorm hart voor de sport heeft en natuurlijk ook voor zijn club. Zo zijn er meer mensen die benen uit hun lijf lopen (liepen) om hun club in de schijnwerpers te laten staan. Deze mensen heb je nodig.

Om even terug te keren dat de meeste mensen niet op de club komen naar visie van alex klopt niet helemaal.

Mensen die provinciale spelen of landelijk die kiezen ervoor om minder op de clubavonden te zijn. Geef ze eens ongelijk.
Maar moet je die mensen dan niet meerekenen als lid?

Er zijn ook leden die niet meer komen maar zich wel met de clun verbonden voelen, die gewoon de hele contributie betalen. Mocht nood aan de man zijn kunnen die desnoods gewoon opgesteld worden. Ik denk dat de Visie van Fred Versteeg gekoesterd moet worden en inderdaad helpt het als je persoonlijk benaderd word.

Tot slot zijn er een heleboel mensen die zich inzetten voor de sport, zonder mensen te kort te willen doen toch een aantal namen.

Fred Versteeg, Nerin Bisseswar, Bram vander Leije, Henk de Witt, Jan de Koning, Johan Pronk en voor de whdbcup natuurlijk Alex Kruyshoop.

dit soort mensen heb je gewoon erg nodig in meerdere opzichten.

Mensen die veel voor het dammen ( of voor hun club) doen moeten gekoesterd worden. En waarom druk maken waarom de ene club meer leden heeft dan de andere. De ene club heeft meer gezelligheid en knussigheid, een andere club heeft weer heel sterke spelers en weer een andere club heeft juis heel veel leden.

dan noem ik dos ODB en damclub denhaag en scheveningen even tussen neus en lippen door. het is aantrekkelijk om voor de ene club te kiezen als je van gezelligheid houdt, (Dos en damclub scheveningen weinig leden maar beregezellig.) Denhaag heeft heel sterke spelers als je van uitdaging houdt is die club geschikt. en hou je tot slot meer van een club met heel veel leden? Dan is Odb de juiste match. Kortom voor ieder wat wils.

Met vriendelijke groet,

Jeremy Pauwels
VibeMan

Re: ODB

Post by VibeMan »

Jeepee wrote:allereerst voel ik me toch geroepen om even te reageren op deze draad.

ODB heeft een fantastische club met veel spelers. Erno Prosman is Erelid van ODB als ik mij niet vergis. (mocht dat wel zo zijn hoor ik het graag)

dus het is terecht dat hij op de ledenlijst staat. Of Ton Sijbrands er ook op staat betwijfel ik ten zeerste.

Ik geef Henk de Witt gelijk dat Fred een enorm hart voor de sport heeft en natuurlijk ook voor zijn club. Zo zijn er meer mensen die benen uit hun lijf lopen (liepen) om hun club in de schijnwerpers te laten staan. Deze mensen heb je nodig.

Om even terug te keren dat de meeste mensen niet op de club komen naar visie van alex klopt niet helemaal.

Mensen die provinciale spelen of landelijk die kiezen ervoor om minder op de clubavonden te zijn. Geef ze eens ongelijk.
Maar moet je die mensen dan niet meerekenen als lid?

Er zijn ook leden die niet meer komen maar zich wel met de clun verbonden voelen, die gewoon de hele contributie betalen. Mocht nood aan de man zijn kunnen die desnoods gewoon opgesteld worden. Ik denk dat de Visie van Fred Versteeg gekoesterd moet worden en inderdaad helpt het als je persoonlijk benaderd word.

Tot slot zijn er een heleboel mensen die zich inzetten voor de sport, zonder mensen te kort te willen doen toch een aantal namen.

Fred Versteeg, Nerin Bisseswar, Bram vander Leije, Henk de Witt, Jan de Koning, Johan Pronk en voor de whdbcup natuurlijk Alex Kruyshoop.

dit soort mensen heb je gewoon erg nodig in meerdere opzichten.

Mensen die veel voor het dammen ( of voor hun club) doen moeten gekoesterd worden. En waarom druk maken waarom de ene club meer leden heeft dan de andere. De ene club heeft meer gezelligheid en knussigheid, een andere club heeft weer heel sterke spelers en weer een andere club heeft juis heel veel leden.

dan noem ik dos ODB en damclub denhaag en scheveningen even tussen neus en lippen door. het is aantrekkelijk om voor de ene club te kiezen als je van gezelligheid houdt, (Dos en damclub scheveningen weinig leden maar beregezellig.) Denhaag heeft heel sterke spelers als je van uitdaging houdt is die club geschikt. en hou je tot slot meer van een club met heel veel leden? Dan is Odb de juiste match. Kortom voor ieder wat wils.

Met vriendelijke groet,

Jeremy Pauwels
146 leden met ca. 500.000 inwoners,
dan doet WvM het nog niet zo slecht met 80 leden en 5.000 inwoners

den haag zou minimaal 400 leden moeten hebben, dan zitten ze relatief gezien nog maar op de helft van Westerhaar!!!
sowieso, wordt er in de grote steden te weinig gepromoot op damgebied!

dus nog even doorgaan met leden winnen.................. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Post Reply