Giel Beelen en dammen

Post Reply
Vengaboy

Giel Beelen en dammen

Post by Vengaboy »

Wansmaak Woensdag: Ali Osram is blut!

Damn... dammen staat op de rand van de afgrond. Ja, de sport bedoel ik dan he. Maar Harry en Irene denken daar heel anders over: dammen is nog steeds rock 'n roll!

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/r ... :10:27.926

Dat is Ali Osram ook nog steeds. Ontslagen bij van der Valk, woont in een Center Parcs-huisje, maar wel in de studio! Hij belt meteen met Fortis zodat ie al z'n spaargeld kan opnemen voor zijn sportkameel...

Kluun was een stuk beter te verstaan. Maar nu ging 't vandaag dan ook over zijn logische woordenschat. Katja Schuurman kon ik laten juichen. Ik hoorde haar zelfs vanuit Marokko toen ik haar de kijkcijfers vertelde. Ook goed nieuws van Ruben van de Partysquad. Jerry lag 3 weken in een coma na een auto-ongeluk, maar hij probeerde Ruben al een boks als begroeting te geven!

Nog meer. Wibi Soerjadi was helemaal bang van de GIEL-Mobiel. Nico Dijkshoorn had er meteen een gedicht over klaar. En hij had er nog 5! In DRDD konden we nog meer lachen!

Zo, Ali is er nog. Dus je ziet em zeker nog terug in de videocolumn! Ja, die uit de nieuwsbrief!

Hiephoi,

Giel.

http://giel.vara.nl/
......door politie en dominee geweerd.....
FDA

Post by FDA »

.?
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

FDA wrote:.?
M bijdr, FDA
Heaven is no location, but a state of mind
Alex

Post by Alex »

Giel Beelen is een beetje de Kosmos (of Hanco Elenbaas) van de radio (en TV), die moet je niet al te serieus nemen, al zit er wel een kern van waarheid in de radio-opname; er zijn idd steeds minder dammers. Maar Giel's benadering daarvan helpt niet echt om dat imago te doorbreken, wat we nodig hebben is positief nieuws over de damsport, a la Prosman of van Berkel die een wereldrecord verbetert.
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

Alex wrote:Giel Beelen is een beetje de Kosmos (of Hanco Elenbaas) van de radio (en TV), die moet je niet al te serieus nemen, al zit er wel een kern van waarheid in de radio-opname; er zijn idd steeds minder dammers. Maar Giel's benadering daarvan helpt niet echt om dat imago te doorbreken, wat we nodig hebben is positief nieuws over de damsport, a la Prosman of van Berkel die een wereldrecord verbetert.
Misschien rare vraag, maar hoe kun je de jeugd (die nog niet damt) positief benaderen met een wereldrecord die Prosman/Van Berkel doet?? Deze mensen kennen ze nog niet.
Je kunt ze denk ik beter positief benaderen met toernooien en dergelijke.

Zoals ik zelf ook al zei op de radio:
Dammen is saai, maar het gaat om de sfeer.

Zolang de sfeer goed is, blijft de jeugd van tegenwoordig ook dammen.
En aan de hand daarvan, kun je ze dus stimuleren om te gaan trainen, meer toernooien meedoen, in een zwaardere poule indelen.

Wat ik dus bedoel is dat zolang de jeugd er schik aan heeft, blijven ze wel.
Maar je moet ze dus eerst krijgen en dat krijg je niet (denk ik) met een wereldrecord.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Alex

Post by Alex »

Damkoningin wrote:
Alex wrote:Giel Beelen is een beetje de Kosmos (of Hanco Elenbaas) van de radio (en TV), die moet je niet al te serieus nemen, al zit er wel een kern van waarheid in de radio-opname; er zijn idd steeds minder dammers. Maar Giel's benadering daarvan helpt niet echt om dat imago te doorbreken, wat we nodig hebben is positief nieuws over de damsport, a la Prosman of van Berkel die een wereldrecord verbetert.
Misschien rare vraag, maar hoe kun je de jeugd (die nog niet damt) positief benaderen met een wereldrecord die Prosman/Van Berkel doet?? Deze mensen kennen ze nog niet.

En aan de hand daarvan, kun je ze dus stimuleren om te gaan trainen, meer toernooien meedoen, in een zwaardere poule indelen.

Maar je moet ze dus eerst krijgen en dat krijg je niet (denk ik) met een wereldrecord.
Ik gaf maar een voorbeeld. Giel maakte de damsport belachelijk en dat is nou juist wat we niet moeten hebben.
aldert

Post by aldert »

Damkoningin wrote:

Als dammers al op de radio gaan roepen dat dammen saai is gaat het wel heel snel de verkeerde kant op. Mensen gaan heus niet dammen omdat de sfeer daar zoveel beter is dan in de voetbalkantine, de bridgeclub, op gewoon in de kroeg. Mensen gaan dammen omdat ze het een leuk spel vinden. Het zou al een stuk schelen als benadrukt wordt dat er heel veel in het spelletje zit in plaats van al die negatieve berichten.
blondegod

Post by blondegod »

aldert wrote:
Als dammers al op de radio gaan roepen dat dammen saai is gaat het wel heel snel de verkeerde kant op. Mensen gaan heus niet dammen omdat de sfeer daar zoveel beter is dan in de voetbalkantine, de bridgeclub, op gewoon in de kroeg. Mensen gaan dammen omdat ze het een leuk spel vinden. Het zou al een stuk schelen als benadrukt wordt dat er heel veel in het spelletje zit in plaats van al die negatieve berichten.
Daar sluit ik me volledig bij aan!
Damkoningin

Post by Damkoningin »

blondegod wrote:
aldert wrote:
Ik had ook gedacht dat ik veel meer kon vertellen, (dat werd mij ook gezegd toen ze me belden of ik in de uitzending wou).
Ze vertelden mij dat ik dingen mocht vertellen over dammen, maar ik vond dit ook wel zeer matig wat ze mij vroegen.
Ik had nog graag meer verteld (vooral over hoe je de jeugd kunt stimuleren en dergelijke), maar helaas gaf Giel mij daar de tijd niet voor.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

MenO

Post by MenO »

Damkoningin wrote:
blondegod wrote:
aldert wrote:
Ik had ook gedacht dat ik veel meer kon vertellen, (dat werd mij ook gezegd toen ze me belden of ik in de uitzending wou).
Ze vertelden mij dat ik dingen mocht vertellen over dammen, maar ik vond dit ook wel zeer matig wat ze mij vroegen.
Ik had nog graag meer verteld (vooral over hoe je de jeugd kunt stimuleren en dergelijke), maar helaas gaf Giel mij daar de tijd niet voor.
Toch is het niet verstandig om tweemaal te zeggen dat dammen een saai spel is, want dat is het niet. En jij zit zaterdag echt niet drie uur in de auto omdat het zo gezellig is om vijf uur lang in een zaaltje met zwijgende en zwoegende mannen van middelbare leeftijd te zitten. Waarschijnlijk is er toch iets in het spelletje dat we allemaal interessant vinden, anders speelden het niet.

Maar goed, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om op het moment dat je in een uitzending komt in een halve minuut precies te zeggen wat je wilt zeggen, dus no hard feelings [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Damkoningin

Post by Damkoningin »

MenO wrote:
Damkoningin wrote:
blondegod wrote: Daar sluit ik me volledig bij aan!
Toch is het niet verstandig om tweemaal te zeggen dat dammen een saai spel is, want dat is het niet. En jij zit zaterdag echt niet drie uur in de auto omdat het zo gezellig is om vijf uur lang in een zaaltje met zwijgende en zwoegende mannen van middelbare leeftijd te zitten. Waarschijnlijk is er toch iets in het spelletje dat we allemaal interessant vinden, anders speelden het niet.

Maar goed, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om op het moment dat je in een uitzending komt in een halve minuut precies te zeggen wat je wilt zeggen, dus no hard feelings [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
IK zit alleen 3 uur in de auto voor een partij, waarvan ik weet dat de sfeer goed is, anders ga ik niet.
Ik dam dus dit jaar ook minder, maar als ze mij nodig zijn, kijk ik eerst tegen welk team we moeten zeg maar.
Ik ga niet zomaar mee, tegen welk team dan ook.

Wat ik dus bedoelde is, dat de sfeer goed moet zijn, dan wordt het spelletje ook steeds interessanter, maar als de sfeer slecht is, dan kunnen dus mensen de interesse in het spelletje verliezen, omdat het niet gezellig is.
En de sfeer bereik je al bij de jeugdspelers, door bijv. toernooi te organiseren met diverse prijzen (en het hoeven niet altijd bekers te zijn), met een groepje op dammen gaan, zodat je niet alleen bent (in de onbekende wereld van dammen;))..

FDA

Post by FDA »

waar komt irene, rond welke tijd?
Post Reply