Wim Los Memorial

Post Reply
AW

Wim Los Memorial

Post by AW »

Wim Los Memorial

In de laatste uitgave van "Het Damspel" van juni j.l. heb ik al wat verteld over de geplande damdag voor jeugd. Ik heb jullie verteld wie Wim Los was en ik heb jullie verteld hoe de opzet van het toernooi zal zijn. De opzet van het toernooi zal veel overeenkomst vertonen met het toernooi van Kolsloot van een aantal jaren geleden. Vraag jullie jeugdleider maar hoe geweldig dat toernooi was; degenen die toen meegespeeld hebben, praten er nog steeds met enthousiasme over.

De plaats waar we spelen is heel uniek "Speelstad Oranje". Als bijlage bij het laatste Damspel is voor iedereen een folder bijgevoegd. En wat nog veel leuker is, ga met je ouders een lang weekend naar "Pipodorp", direkt gelegen naast "Speelstad Oranje". Je kunt dan het hele weekend genieten van alle attracties. Wil je meer weten, ga dan naar www.speelstadoranje.nl en naar www.pipodorp.nl.

Het toernooi wordt gespeeld op zaterdag 11 oktober a.s. en het begint om 11.00 uur, gaarne om 10.30 uur aanwezig zijn.

Per categorie worden er van 11.00 uur tot 13.30 uur voorronden gespeeld.

De beste acht per categorie gaan 's-middags verder.

Vanaf 14.00 uur zijn de kwartfinales, de halve finales en de finales gepland.

Bij voldoende aanmelding wordt er in alle vier jeugdcategorieën gespeeld en dan ook nog gesplitst naar meisjes en jongens.

De maximale deelname is 200 personen. Je deelname staat vast als je het inschrijfgeld van € 5,= overgemaakt hebt op bankrekening 1082.34.770 ten name van Stichting Damvrienden te Hoogeveen. Geef bij inschrijving door je naam en je geboortedatum. Schrijf je snel in want er is veel animo en het maximum is echt 200 spelers.

De junioren en de aspiranten spelen om geldprijzen, de pupillen en de welpen om bekers.

Wil je graag meer informatie, neem dan contact op met de jeugdleidster van de DDB,

Anne-Wil Koopman (annewil_koopman@hotmail) of met ondergetekende (g.bruins9@kpnplanet) of telefonisch 0528-342544.

Ik hoop dat we er met z'n allen een spetterend toernooi van gaan maken.

Namens het organisatiecomité,

Gerard Bruins
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Het valt me op dat Het Nieuwe Forum anoniemer is geworden dan ik mij zou wensen. Waarom niet gewoon volledig onder de eigen naam stukjes publiceren? AW zegt mij niets, natuurlijk kan ik het opzoeken maar toch jammer. Kosmos is ook al zo iemand, volledig onherkenbaar in de kaartenbak van het cwi. Pas bij de G is hij te vinden. Guido B is ook al een rare term. Staat de B voor beleid, barbaar, belachelijk? Een Wim Los Memorial? Misschien een domme vraag, ik heb zijn naam wel eens gehoord en op het Nielandtoernooi gezien dat dit een voornaam heer van stand was binnen de damsport. Waar vind ik een nadere omschrijving, ben zeer benieuwd.
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Fred van Amersfoort

Dank Edwin. Het staat iedereen vrij een Memorial te houden en daar een naam aan te geven. Ere wie ere toekomt. Ook verdienstelijk geweest voor Damas. Edwin, help me nog eens even, wat was ook weer de verdienste van Damas? Ook hier herinner ik me 1 aktiviteit en weer was het in Hotel Nieland. Ik herinner me de fameuze truc die toen bedacht schijnt te zijn ( ik druk me genuanceerd uit) . Een lokale firma stond garant voor het geval de sponsoring niet zou lukken. Een fraaie begroting werd ingediend. De sponsoring kwam niet rond. Later zou aan die sponsor door puur toeval gebleken zijn dat ook de gemeente wel degelijk had bijgedragen maar dat werd nooit openbaar gemaakt. Resultaat: dubbele sponsoring. Korte termijn politiek want later liep dit wel in de gaten en was er geen enkele geldschieter meer. Ik zie de heren nog zo zitten aan de rijk gevulde tafels zo rondom etenstijd. Aangevuld met zelfbenoemd schaaklegende Henneberke die zelfs nog als reservespeler aktief was rondom het toernooi. Henneberke schreef zelfs nog in het toernooi boekje "dagboek van een leek". Het was ieder jaar een geweldig bobo-feest. Promotie voor de damsport? Jazeker, jaarlijks mochten de plaatselijke clubs de borden leveren. Dat is mijn Memorial al vraag ik me af of Los hier ooit iets mee van doen heeft gehad. De werkelijke leiding leek bij anderen te liggen. Speciaal voor Hanco, ooit komt er ook een Fokkink-Memorial maar ik hoop dat dat nog jaren duurt
Fred van Amersfoort

Speciaal voor de liefhebber nog een grappig voorbeeld uit de Nieland periode. Egbert Noorman was een vaste deelnemer en een schitterende kerel. Helaas kon ik hem moeilijk verstaan want plat Gronings was zijn voertaal. Dat was geen belemmering, de beste man was zelf stokdoof en kon mij dus ook niet verstaan. Om enigszins met ondergetekende te kunnen overleven zijn dat 2 essentiele voorwaarden voor een prima communicatie. Egbert zat structureel slecht bij kas en kon zich niet ieder jaar een verblijf in Nieland veroorloven en al zeker niet de kostbare diners. Bovendien liep de beste man er nogal geisoleerd rond want aan de bar ging de meeste aandacht uit naar Jan Bom. En natuurlijk naar Frans Henneberke die in de conferences van Youp van het Hek de rol van de man in de blauwe trui speelt op een verjaardagsfeest. Het had er alle schijn van dat Noorman slechts gedoogd werd maar ver af stond van de harde bobokern. Hiermee en zijn absolute passie voor het spelletje maakte mij zijn trouwste fan. Noorman zou wegens financiele tekorten een jaar niet aanwezig zijn en dus besloot ik hem een weekje in huis te nemen, uiteraard zonder overleg met mijn vrouw want dat zou tot (overigens zinloos)protest hebben geleid. Ook al omdat ik die week nauwelijks thuis zou zijn wegens diverse slaapdiensten op het boeveninternaat. Na een dagdienst vroeg ik mijn vrouw of onze Egbert goed had geslapen en dat had hij wel. Dat onze kat bij Egbert in bed had gepist vond hij geen probleem. Smakelijk begon ik aan de magnetronmaccaroni. Maanden later vertelde mijn vrouw dat Egbert, bekend om zijn huidziekte, de avond er voor te veel op zijn bordje had genomen maar dat dit voor manlief nog een prima maaltijd was. In gedachten denk ik er vaak aan terug, de voor dambegrippen onbelangrijke Henneberke aan het door de prins geschoten biefstuk, de arme Noorman aan de maccaroni. Fijn dat de sponsoring dubbel gedekt was al zou ik zelf dan kiezen om de trouwe Noorman aan tafel te zetten en niet een over het paard getilde schaker.
AW

Post by AW »

Helaas gaat het Wim Los Memorial wegens te weinig deelname niet door. Jammer, maar helaas. Er zal iets anders bedacht worden voor de jeugd.
VibeMan

Post by VibeMan »

JEUGD

Kom dus allemaal naar Westerhaar!!! lekker sneldammen!
je hebt toch al vrijgenomen!!
Post Reply