Forum. Taal, manipulatie, domheid en hoop.

GuidoB

Post by GuidoB »

Eric van Dusseldorp wrote:De reden waarom ik er 'gewoon zeker van' ben, komt doordat jij in mijn ogen een uiterst volhardende voorstander van de puntenoverwinning bent. Omdat 1 plus 1 nog altijd 2 is bij mij, kan het niet anders zijn dat jij een vooraanstaande rol hebt gespeeld bij het invoeren, destijds, van de puntenoverwinning bij het correspondentiedammen. Het werd ook van bovenaf opgelegd, er was -bij mijn weten- geen enquête o.i.d. onder de spelers. Kennelijk waren de spelers niet erg blij met de puntenoverwinning, want bij het eerstvolgende beslismoment werd die teruggedraaid.
1 en 1 is 2? Als ik schrijf:
GuidoB wrote:De redenering van Schelte was geloof ik iets van: we spelen een NK en dus spelen we ook met de puntentelling van het NK. De andere bestuursleden konden dit wel volgen en zo is het besloten.
en je weet dat in de eerste bondsraadsvergadering van het volgende jaar de puntentelling van het NK weer is teruggedraaid, dan weet je waarom het bestuur van de WCDA voor het NK daarop heeft besloten weer met de oude puntentelling te spelen.
Eric van Dusseldorp wrote:Het zou kunnen zijn dat Betten en Halman erop stonden dat de p.o. zou worden doorgevoerd en dat jij daar geen beslissende rol in hebt gespeeld. Maar die kans acht ik persoonlijk heel erg klein. Ik kan alleen niet met notulen etc. keihard aantonen dat het gegaan is zoals ik heb geschetst.

Maar laten we ophouden, het wordt toch welles-nietes. Jij gelijk, ik gelijk OK?
Die 'kans' is niet groot of klein: er is geen onzekerheid. Het is gebeurd zoals het is gebeurd. Als je wilt weten hoe het is gegaan, dan laat je je informeren. Bel of mail een bestuurslid als je mijn verhaal niet gelooft en schrijf geen ongefundeerde onzin op dit forum. En al helemaal niet op zo'n beledigend toontje, want dat accepteer ik niet.

Maar laten we vooral ophouden voor het je te heet onder de voeten wordt, je je in teveel bochten moet wringen en je zou moeten toegeven dat je er weer eens helemaal naast zit.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Waarom wil je weer je gelijk halen, Guido?

Als er een welles-nietesdiscussie ontstaat, is het beter om de discussie te stoppen. De lezers die eventueel nog overgebleven zijn, mogen dan zelf hun conclusies trekken. En eigenlijk is het een non-discussie geworden, die volgens mij niemand meer interesseert.

Om de discussie een wat andere draai te geven: als ik de uitslagenlijsten in het laatste WCDC-blad bekijk van m.n. de NK-finale en de EK-finale (even voor de kijkers thuis: ik heb het dus over correspondentiedammen), dan zou ik je bijna gelijk geven om bij dit soort toernooien 'Delfts' of zelfs 'nieuw Delfts' te overwegen. Enorme rijen met remises.

Maar dat komt omdat iedereen, maar dan echt iedereen, de computer gebruikt bij het analyseren en zo iedere serieuze fout weet uit te bannen.
Heeft deze competitie volgens jou nog toekomst? 'Delfts' lijkt mij een tijdelijke oplossing, gezien het steeds beter worden van de programma's.
Denk je niet dat de computer de doodsteek is voor het correspondentiedammen?
Henk de Witt

Post by Henk de Witt »

bruggenbouwen
Na het intermezzo Eric van Dusseldorp weer even serieus. Taal is een prachtig instrument om te communiceren. Maar evengoed om te manipuleren. Dit is wijdverspreid, niet alleen onder forumtijgers en Amerikaanse presidentskandidaten, maar ook onder dambestuurders.

De laatste tijd gebruiken enkele dambestuurders nogal eens het begrip bruggenbouwen in reactie op gevarieerde kritiek zoals het ontbreken van helder beleid en niet-integer bestuur. De term bruggenbouwen lijkt wel een duizend-dingen-doekje want hij wordt ook wel ingezet tegen vernieuwende activiteiten, zelfs als die activiteiten zichtbaar succesvol zijn. 'Jullie vernieuwers zijn splijtzwammen, wij behoudende bestuurders zijn bruggenbouwers', zo lijkt de boodschap te zijn.
Bij nadere beschouwing blijkt de term bruggenbouwen vaak volstrekt inhoudsloos te worden gebruikt. Er wordt iets mee gesuggereerd zonder concrete onderbouwing. Soms is de suggestie 'ik ben een bruggenbouwer' terwijl het feitelijke gedrag juist tegenovergesteld is. KNDB-secretaris Marcel Kosters heeft bijvoorbeeld een weinig fraaie, verdeeldheid zaaiende rol gespeeld in de affaire Gantwarg-FMJD. Enfin, dat is allemaal breed uitgemeten op dit forum. Dit belet Marcel niet om recentelijk ook vrolijk met het begrip bruggenbouwen rond te strooien. Nu zou het kunnen zijn dat Marcel geleerd heeft van die kwestie en zich razendsnel tot bruggenbouwer heeft ontwikkeld. Mijn indruk is echter dat Marcel weinig geleerd heeft.

Als iemand in een discussie ineens over bruggenbouwen begint, wees dan op je hoede. In zo'n beetje negen van de tien gevallen schat ik, probeert de 'bruggenbouwer' af te leiden van de inhoud van de discussie, zijn eigen rol in bepaalde kwesties te verdoezelen of te verfraaien, zijn tegenstander in de discussie het stempel 'niet-bruggenbouwer' op te plakken. Met leeg, manipulatief woordgebruik.
Eric van Dusseldorp

Alexander, wordt het niet eens tijd om deze hele door Henk de Witt opgestarte draad naar Flame te verhuizen?

Traditiegetrouw gaat het weer niet over dammen, maar worden er alleen mensen beschadigd.
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Eric van Dusseldorp wrote:Alexander, wordt het niet eens tijd om deze hele door Henk de Witt opgestarte draad naar Flame te verhuizen?

Traditiegetrouw gaat het weer niet over dammen, maar worden er alleen mensen beschadigd.
Zolang een kleine groep "forumtijgers" over elkaar heen buitelt valt het wel mee met de beschadiging van mensen, het zijn hooguit de buitelaars onderling die (elkaar) wat ongelukkig (laten) buitelen. Op zich is het wel interessant om verschijnselen en kreten binnen de dambond te analyseren en daar je voordeel mee te doen. Bruggenbouwen is een mooie term, maar dan is het ook zinvol om daar voorbeelden van succes en/of mislukking van te laten zien. Ogenschijnlijk lijkt het weer rustig in de internationale damorganisaties en besturen. Mogelijk dat daar sprake is van bruggenbouwen en ben ik best nieuwsgierig wie deze rust op zijn geweten heeft/hebben en of het ook daadwerkelijke rust is. Wat mij betreft is hier gewoon weer een nieuwe koers ingezet om het bruggenbouwen binnen de dambond in beeld te brengen. Ben benieuwd wie het bruggenbouwen verder kan "uitbouwen".
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Eric van Dusseldorp wrote:Alexander, wordt het niet eens tijd om deze hele door Henk de Witt opgestarte draad naar Flame te verhuizen?

Waarom, Eric?

Het punt wat Henk de Witt aansnijdt is best interessant. En er is een link naar die andere topic waarbij via de hersenen van de vrouw, het uiteindelijk ging om de menselijke driften, behoeftebevrediging, geluk in gezin, werk, cultuur en spel.
En ook ging het daar om de drive.

Het enige woordje wat ik daarbij nog miste, was het woordje macht.

Ook het streven naar macht, aanzien en invloed bepalen heel sterk het menselijk gedrag. En daarbij is niets menselijks ons vreemd....

Ik geloof niet dat Henk er op uit is, om wie dan ook te beschadigen, maar eerder om aan te geven, dat de meeste mensen naast veel positieve punten ook negatieve achilleshielen hebben.

Door het hebben van macht, het willen behouden van macht, c.q. meer macht te willen verwerven, is de verleiding groot om te manipuleren, bruggen te bouwen met een geheel andere bedoeling, voet bij stuk te houden met een onjuiste argumentatie etc.
Daar zal een ieder zichzelf wel eens op betrappen. Geen probleem zolang de positieve punten maar in grote meerderheid blijven overheersen.
GuidoB

Post by GuidoB »

De enige in deze thread probeert hier mensen te beschadigen, is Eric van Dusseldorp. Probeert, want zelfs dat lukt hem niet echt. De man kan ook werkelijk niets goed doen. En nu wil hij zijn eigen onzin naar flame laten verplaatsen. Zou hij ergens spijt van hebben?

Verder vind ik dit onderwerp niet bijster interessant. Maar dat geldt wel voro meer onderwerpen op dit forum.
Eric van Dusseldorp

GuidoB wrote:De enige in deze thread probeert hier mensen te beschadigen, is Eric van Dusseldorp. Probeert, want zelfs dat lukt hem niet echt. De man kan ook werkelijk niets goed doen. En nu wil hij zijn eigen onzin naar flame laten verplaatsen. Zou hij ergens spijt van hebben?

Verder vind ik dit onderwerp niet bijster interessant. Maar dat geldt wel voro meer onderwerpen op dit forum.
Sorry Guido, ik had vrede willen sluiten. Waarom blijf jij op oorlogspad?
GuidoB

Post by GuidoB »

Eric van Dusseldorp wrote:Sorry Guido, ik had vrede willen sluiten. Waarom blijf jij op oorlogspad?
Vrede? Jij? Waar dan? Door jezelf gelijk te geven?
Ik ben niet op oorlogspad hoor, ik zeg net dat je me niet hebt beschadigd.
En lees ik nu net een sorry van jou op dit forum? Niet te geloven.
Eric van Dusseldorp

GuidoB wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Sorry Guido, ik had vrede willen sluiten. Waarom blijf jij op oorlogspad?
En lees ik nu net een sorry van jou op dit forum? Niet te geloven.
Dat heb ik van jou ook nooit gehoord. Niettemin herhaal ik mijn vraag.
GuidoB

Post by GuidoB »

Eric van Dusseldorp wrote:Dat heb ik van jou ook nooit gehoord.
Sorry dat ik niet zo vaak sorry zeg. Als jij nu je excuses aanbiedt voor al je leugens in deze draad, dan zal ik beloven dat ik voortaan vaker sorry zeg.
Eric van Dusseldorp

GuidoB wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Dat heb ik van jou ook nooit gehoord.
Sorry dat ik niet zo vaak sorry zeg. Als jij nu je excuses aanbiedt voor al je leugens in deze draad, dan zal ik beloven dat ik voortaan vaker sorry zeg.
Je denkt toch niet dat ik gek ben. OK, de Delftse Telling bestaat wel. Sorry daarvoor. Maar voor derest geen leugens. Dus geen sorries meer. Jammer. Toch maar vrede sluiten?
GuidoB

Post by GuidoB »

Eric van Dusseldorp wrote:Je denkt toch niet dat ik gek ben. OK, de Delftse Telling bestaat wel. Sorry daarvoor. Maar voor derest geen leugens. Dus geen sorries meer. Jammer. Toch maar vrede sluiten?
Laat ik jou even quoten:
Eric van Dusseldorp wrote:
Henk de Witt wrote: (...)
e. Afgelopen winter verscheen Eric vanuit een internetcafé in Thailand op het forum met de mededeling dat Henk de Witt verantwoordelijk was voor 90% van de conflicten in de damwereld. De aanleiding voor die mededeling was duister, in die tijd was ik helemaal niet actief op internet. (...)
Een grote leugen van de pathologische leugenaar Henk de Witt. In die periode speelde de affaire-Gantwarg. Henk was toen buitengewoon actief op dit forum en daarnaast als auteur van diverse al dan niet open brieven naar allerlei raden en commissies.
Eric van Dusseldorp wrote: En neem het correspondentiedammen. Jouw discipel Guido van de Berg was ooit secretaris van de NCC en in een onbewaakt ogenblik slaagde hij erin om de Delftse telling er door te jassen. En inderdaad werd er een jaar (of twee jaar, straks word ik weer op flauwe feitjes teruggepakt) met uitslagen als 1-3, 3-1, 2-2 gespeeld. Maar de wat ingeslapen club correspondentiedammers werd wakker en binnen de kortste keer werd het correspondentiedammen weer teruggebracht naar de traditionele scores. Een grote nederlaag voor Guido en uiteindelijk ook voor jou, Henk. Vanaf dat moment was de Delftse telling al op zijn retour.
Geen enkele reden voor een trauma dus bij mij.
Dus je beweert nog steeds met droge ogen dat deze teksten geen leugens bevatten? Hoe wil je het dan noemen: de waarheid?
Eric van Dusseldorp

GuidoB wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Je denkt toch niet dat ik gek ben. OK, de Delftse Telling bestaat wel. Sorry daarvoor. Maar voor derest geen leugens. Dus geen sorries meer. Jammer. Toch maar vrede sluiten?
Laat ik jou even quoten:
Eric van Dusseldorp wrote:
Henk de Witt wrote: (...)
e. Afgelopen winter verscheen Eric vanuit een internetcafé in Thailand op het forum met de mededeling dat Henk de Witt verantwoordelijk was voor 90% van de conflicten in de damwereld. De aanleiding voor die mededeling was duister, in die tijd was ik helemaal niet actief op internet. (...)
Een grote leugen van de pathologische leugenaar Henk de Witt. In die periode speelde de affaire-Gantwarg. Henk was toen buitengewoon actief op dit forum en daarnaast als auteur van diverse al dan niet open brieven naar allerlei raden en commissies.
Eric van Dusseldorp wrote: En neem het correspondentiedammen. Jouw discipel Guido van de Berg was ooit secretaris van de NCC en in een onbewaakt ogenblik slaagde hij erin om de Delftse telling er door te jassen. En inderdaad werd er een jaar (of twee jaar, straks word ik weer op flauwe feitjes teruggepakt) met uitslagen als 1-3, 3-1, 2-2 gespeeld. Maar de wat ingeslapen club correspondentiedammers werd wakker en binnen de kortste keer werd het correspondentiedammen weer teruggebracht naar de traditionele scores. Een grote nederlaag voor Guido en uiteindelijk ook voor jou, Henk. Vanaf dat moment was de Delftse telling al op zijn retour.
Geen enkele reden voor een trauma dus bij mij.
Dus je beweert nog steeds met droge ogen dat deze teksten geen leugens bevatten? Hoe wil je het dan noemen: de waarheid?
Dat laatste ja. In grote lijnen zeker. Al was de toonzetting wat fel.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Nu Kosmos door mij succesvol is verwijderd heb ik nog wat tijd over. Mogelijk moet ik me eens een tijdje op Guido richten. Luister Guido Bah, prima dat je voor Delfts bent etc, kan ik inmiddels mee leven. Die discussie van jou met Dusseldrop is zinloos. Bovendien scoort hij wel degelijk een punt met zijn kritieken. Hij stelt immers dat jij geen middel onbenut laat om jouw wil aan anderen op te leggen ( dat is ongeveer zijn betoog). Het is precies die indruk die je ook op mij maakt. Eric wil de vredespijp roken maar kennelijk rook jij niet. Drinken waarschijnlijk ook niet, uitgezonderd frambozensap en thee.
Post Reply