10th European Youth Championship - Szczecin, PL

Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

hans andriessen wrote:In de statuten staat:
Artikel 1
4. De bond, opgericht negen april negentienhonderdelf,.......

Maar Het Damspel beleeft al zijn 100e jaargang [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Dit is voor mij alleen te verklaren als de bond al in 1909 is opgericht.

Wie weet hoe het echt zit?
In het eerste nummer van Het Damspel van 2008 (blz. 27) staat dit haarfijn uitgelegd.
Kun je eventueel gewoon downloaden met Acrobat Reader van de KNDB-site.

Het Damspel staat toch wel op de verplichte lijst van de CJT Hans? Dan heb je Frerik vast al overhoord op dit eerste nummer....?
Of hoeven de junioren de geschiedenis niet te kennen?
hans andriessen

Post by hans andriessen »

Alex wrote: Als ze nou 's gewoon ........... Lijkt me vrij simpel.
"Ze" ?
Waarom niet jullie samen. Dát lijkt me simpel.

Ik sluit de discussie hierbij af.
Het gaat hier over het EK.
hans andriessen

Piet Bouma wrote:
Artikel 1

Maar Het Damspel beleeft al zijn 100e jaargang [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]

In het eerste nummer van Het Damspel van 2008 (blz. 27) staat dit haarfijn uitgelegd.

Het Damspel staat toch wel op de verplichte lijst van de CJT Hans? Dan heb je Frerik vast al overhoord op dit eerste nummer....?
Frerik had voor de lopende jaargang van mij uitstel gekregen.......

Maar uit dat verhaal kan je niet afleiden waarom in 2009 al het EK-jeugd ter gelegenheid van het eeuwfeest in Nederland gehouden zal worden.
composite

Post by composite »

hans andriessen wrote:
Piet Bouma wrote:
Artikel 1

Frerik had voor de lopende jaargang van mij uitstel gekregen.......

Maar uit dat verhaal kan je niet afleiden waarom in 2009 al het EK-jeugd ter gelegenheid van het eeuwfeest in Nederland gehouden zal worden.
Hoog tijd voor een theekransje. Kunnen we ook allerlei andere non-verhalen aan de orde stellen.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
hans andriessen

composite wrote: Hoog tijd voor een theekransje. Kunnen we ook allerlei andere non-verhalen aan de orde stellen.
Ik begrijp niet goed waar dit op slaat.
Het lijkt mij nogal belangrijk of het EK in 2009 al dan niet in Nederland gehouden wordt. Al was het maar vanwege de extra deelnemersplaatsen (en hoe je die toewijst).

Ik heb zojuist bevestiging gekregen uit de mond van Wim Koopman, de voorzitter van Hijken.

Het EK-jeugd 2009 wordt door damclub Hijken georganiseerd.
Er wordt gespeeld in de sporthal in Beilen.
Logies is in Pipodorp/Speelstad Oranje; vandaar, Piet, die twee folders die bij Het Damspel zitten (in elk geval bij nummer 3).
Enne, het heeft niets met het jubileum te maken. Da's ook opgelost.
Alex

Post by Alex »

hans andriessen wrote:
composite wrote: Hoog tijd voor een theekransje. Kunnen we ook allerlei andere non-verhalen aan de orde stellen.
Ik begrijp niet goed waar dit op slaat.
Het lijkt mij nogal belangrijk of het EK in 2009 al dan niet in Nederland gehouden wordt. Al was het maar vanwege de extra deelnemersplaatsen (en hoe je die toewijst).

Ik heb zojuist bevestiging gekregen uit monde van Wim Koopman, de voorzitter van Hijken.

Het EK-jeugd 2009 wordt door damclub Hijken georganiseerd.
Er wordt gespeeld in de sporthal in Beilen.
Logies is in Pipodorp/Speelstad Oranje; vandaar, Piet, die twee folders die bij Het Damspel zitten (in elk geval bij nummer 3).
Enne, het heeft niets met het jubileum te maken. Da's ook opgelost.
Ik snap het wel, Hans, omdat we (ik deed er ook aan mee) aardig van het onderwerp aan het afdwalen waren...
Misschien voor het EK jeugd in Hijken maar een nieuwe draad openen. Laat het trouwens een EK worden zonder keuzeplaatsen, gewoon erom spelen en als dan een speler buiten de boot valt de eigenlijk naar het EK zou moeten, nou ja dan is dat jammer, moet ie maar goed zijn best doen.
hans andriessen

Alex wrote:Ik snap het wel, Hans, omdat we (ik deed er ook aan mee) aardig van het onderwerp aan het afdwalen waren...
Nee, nou wordt-ie mooi, ...
We?
Jij begon over Stefan en jij begon de schuld bij de KNDB te leggen.
Ik heb je alleen maar netjes geantwoord en een begin van een oplossing aangedragen.

Maar ik had ook al het idee, dat composite zijn opmerking bij het verkeerde bericht plaatste. Alles rondom het EK (ook dat van 2009) is on topic.
Alex

Post by Alex »

hans andriessen wrote:
Alex wrote:Ik snap het wel, Hans, omdat we (ik deed er ook aan mee) aardig van het onderwerp aan het afdwalen waren...
Nee, nou wordt-ie mooi, ...
We?
Jij begon over Stefan en jij begon de schuld bij de KNDB te leggen.
Ik heb je alleen maar netjes geantwoord en een begin van een oplossing aangedragen.

Maar ik had ook al het idee, dat composite zijn opmerking bij het verkeerde bericht plaatste. Alles rondom het EK (ook dat van 2009) is on topic.
Volgens mij staat bovenaan deze draad Szczecin, dus gaat het niet over het EK in Hijken..
hans andriessen

Alex wrote:
hans andriessen wrote:Maar ik had ook al het idee, dat composite zijn opmerking bij het verkeerde bericht plaatste. Alles rondom het EK (ook dat van 2009) is on topic.
Volgens mij staat bovenaan deze draad Szczecin, dus gaat het niet over het EK in Hijken..
Sorry, composite, ik geloof dat je toch gelijk hebt.... [img]images/smilies/wall.gif[/img]
Ik stap op.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

hans andriessen wrote:
Alex wrote:
hans andriessen wrote:Maar ik had ook al het idee, dat composite zijn opmerking bij het verkeerde bericht plaatste. Alles rondom het EK (ook dat van 2009) is on topic.
Sorry, composite, ik geloof dat je toch gelijk hebt....
Ik stap op.
Nou, laten we dan maar helemaal on-topic gaan.
Nederland is volgens de Poolse site na Rusland op de tweede plaats in het landenklassement geëindigd. Da's mooi!!!

Overigens, helaas nog nergens foto's van de prijsuitreiking(en). Ik houd me aanbevolen om ze op Toernooibase te zetten!
(En als de deelnemers een account op Toernooibase nemen kunnen ze heel gemakkelijk via de fantastische tool van Danny Staal hun partijen ook op Internet zetten... )
Alex

Post by Alex »

Nederland 2e in het landenklassement is op zich mooi natuurlijk, maar volgens mij zijn de resultaten van alle Nederlanders opgeteld? Zou beter zijn als je bijv. de resultaten van de beste junior, beste aspirant etc neemt, dus van 8 spelers, bij ontbreken van een junior mag een 2e aspirant meetellen.
FeikeBoomstra

Post by FeikeBoomstra »

Niet gewoon een optelling, een gewogen optelling, dus ook de breedte wordt meegenomen.

Team Championship
16.1. 1st place 70 points, 2nd place 50 points, 3rd place 40 points, 4th place 30 points, 5th place 20 points, 6th place 10 points, 7th place 9 points, 8th place 8 points, 9th place 7 points, 10th place 6 points, 11th place 5 points, 12th place 4 points, 13th place 3 points, 14th place 2 points, 15th place, 16th place and the last place 1 point.
16.2. If the number of points is equal: number of 1st place, 2nd ,.. decide
hans andriessen

FeikeBoomstra wrote:Niet gewoon een optelling, een gewogen optelling, dus ook de breedte wordt meegenomen.

Team Championship
16.1. 1st place 70 points, 2nd place 50 points, 3rd place 40 points, 4th place 30 points, 5th place 20 points, 6th place 10 points, 7th place 9 points, 8th place 8 points, 9th place 7 points, 10th place 6 points, 11th place 5 points, 12th place 4 points, 13th place 3 points, 14th place 2 points, 15th place, 16th place and the last place 1 point.
16.2. If the number of points is equal: number of 1st place, 2nd ,.. decide
Gelukkig leest nog iemand de reglementen voordat ie wat schrijft.

Had jij hier al wat van gehoord?
We hadden het in elk geval nog niet op het forum kunnen lezen.
En vanmorgen in Deventer had niemand het erover.
Wordt het gewoontjes? Dan worden we echt goed!

Opnieuw boven Polen; dat is fantastisch, zeker omdat zij meer spelers mochten inzetten en die tellen (bijna?) allemaal mee.
FeikeBoomstra

Europees club kampioenschap

Post by FeikeBoomstra »

Puntentotaal Damgenootschap Het Noorden

Code: Select all

Anna Kosters werd 8e    8 pnt 
Nick Hoving werd 6e    10 pnt
Mei-Jhi Wu werd 5e     20 pnt 
Heike Verheul werd 3e  40 pnt
Roel Boomstra werd 1e  70 pnt
totaal "het Noorden" 148 pnt
Damgenootschap Het Noorden Europees Jeugd Club Kampioen??
Alex

Re: Europees club kampioenschap

Post by Alex »

FeikeBoomstra wrote:Puntentotaal Damgenootschap Het Noorden

Code: Select all

Anna Kosters werd 8e    8 pnt 
Nick Hoving werd 6e    10 pnt
Mei-Jhi Wu werd 5e     20 pnt 
Heike Verheul werd 3e  40 pnt
Roel Boomstra werd 1e  70 pnt
totaal "het Noorden" 148 pnt
Damgenootschap Het Noorden Europees Jeugd Club Kampioen??
Met zoveel deelnemers is het niet zo moeilijk hè...
Vandaar mijn gewenste beperkingen, zodat elk land (elke club) evenveel kans heeft.
Post Reply