10th European Youth Championship - Szczecin, PL

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen »

Piet Bouma wrote:
Alex wrote:Overigens wilde de Stichting THO in 2009 het WK junioren organiseren in een hotel in Naaldwijk, maar de FMJD heeft een andere organisatieplaats aangewezen, we gaan nu een gooi doen naar het WK van 2010.
Met alle respect. Het WK junioren is toch iets anders dan dit jeugd-EK met acht categoriën. Zo'n 40 spelers/speelsters (als jullie ook de meisjes erbij zouden doen) t.o.v. 220.
Reken er maar op dat sommige Hagenezen en sommige Hagenaren vrij serieus zijn Piet. Dus dat met alle respect is naar mijn mening ietwat misplaatst, of begrijp ik je verkeerd?
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Jaap van Galen wrote:
Piet Bouma wrote:
Alex wrote:Overigens wilde de Stichting THO in 2009 het WK junioren organiseren in een hotel in Naaldwijk, maar de FMJD heeft een andere organisatieplaats aangewezen, we gaan nu een gooi doen naar het WK van 2010.
Met alle respect. Het WK junioren is toch iets anders dan dit jeugd-EK met acht categoriën. Zo'n 40 spelers/speelsters (als jullie ook de meisjes erbij zouden doen) t.o.v. 220.
Reken er maar op dat sommige Hagenezen en sommige Hagenaren vrij serieus zijn Piet. Dus dat met alle respect is naar mijn mening ietwat misplaatst, of begrijp ik je verkeerd?
Je begrijpt me totaal verkeerd Jaap.
Het respect is er zeer zeker. (Ook voor het jaarlijkse DNC-toernooi.)
Want ook een meerdaags kampioenschap met 40 a 50 deelnemers is geen sinicure in Nederland.

Maar zie jij een mogelijkheid in Nederland om 220 deelnemers (dus een dikke 300 mensen totaal) meerdaags tegen een redelijke prijs onder te brengen. Dat is een enorme organisatorische klus. Dus ook alle respect voor de Poolse organisatie. Dat materiaal en omstandigheden dan wat minder zijn, nou ja.

Misschien is het EK jeugd iets voor de KNDB om zelf te organiseren tijdens het jubileumjaar (2011 dacht ik.... ).
hans andriessen

Post by hans andriessen »

FeikeBoomstra wrote:maps.google.nl geeft:

Routebeschrijving naar Szczecin, Polen
711 km – ca. 6 uur 38 min.

Stationsplein
Deventer

voor een auto, misschien gaat een autobus iets langzamer.
Een speciale touringcar mag tegenwoordig 100 km/uur.
Maar het hangt van de vertrektijd af.
Ik heb de indruk, dat men niet om 0.30 is vertrokken, zoals bij het vertrek verteld is, maar om 23 uur.
Daarbij wordt geen rekening gehouden met de ophalers; dat mogen we best onder de aandacht brengen.

Ik kreeg bevestiging van Henk: Wij zitten niet in de bus (??), maar het is wel goed mogelijk, dat de bus om 7 uur in Deventer is.
Ik vind dit nogal vaag!

We houden het op 7 uur.
Ik ga slapen; om 4 uur gaat de wekker.
Last edited by hans andriessen on Fri Aug 08, 2008 08:42, edited 1 time in total.
hans andriessen

Piet Bouma wrote: Misschien is het EK jeugd iets voor de KNDB om zelf te organiseren tijdens het jubileumjaar [img]images/smilies/icon_idea.gif[/img] (2011 dacht ik.... [img]images/smilies/icon_question.gif[/img] ).
Ik meende dat dat al gepland stond voor volgend jaar in Hijken en Oranje(slaap)stad.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

hans andriessen wrote:
Piet Bouma wrote: Misschien is het EK jeugd iets voor de KNDB om zelf te organiseren tijdens het jubileumjaar [img]images/smilies/icon_idea.gif[/img] (2011 dacht ik.... [img]images/smilies/icon_question.gif[/img] ).
Ik meende dat dat al gepland stond voor volgend jaar in Hijken en Oranje(slaap)stad.
Oei, dat is nieuw(s) voor mij.
Fantastisch dat ze dat daar gaan organiseren!!!

Nou, dan moet de KNDB tijdens haar jubileum maar anders uitpakken...
hans andriessen

Piet Bouma wrote:
hans andriessen wrote:

Ons was verteld, dat 2009 het eeuwfeest was. Je hebt gelijk dat dat in 2011 is.
Toch "zeker weten" dat in 2009 EK naar Hijken gaat.
Nog maar eens checken.

En Oranjestad is volgens mij de enige slaapplek in Nederland waar dat kan.
Voor mij is het nog een raadsel waar je 220 spelers laat spelen in Hijken.
Zo groot is de boerderij van Wim Koopman toch niet?

En in 2011 nog maar een keer, maar dan op de dam of staat paleis Soestdijk dan net leeg???
Alex

Post by Alex »

Piet Bouma wrote:

WK 2010 senioren?
WK junioren en meisjes.
Moet iedereen eten op kosten van de organisatie, ik dacht alleen de deelnemers (m/v)?
Enne.. zijn er in het oostblok geen sponsoren te vinden??
hans andriessen

Alex wrote:
Piet Bouma wrote:

WK 2010 senioren?
WK junioren en meisjes.
Moet iedereen eten op kosten van de organisatie, ik dacht alleen de deelnemers (m/v)?
Enne.. zijn er in het oostblok geen sponsoren te vinden??
Men eet niet op kosten van de organisatie, men betaalt ervoor; daarbij geen verschil tussen spelers en begeleiders.
Verder geldt de afspraak dat het betaalbaar moet zijn, ook (of juist) voor mensen uit het oostblok. Vijf jaar geleden zo'n 110 euro nu al 146 euro.
Al zijn er klachten over de kwaliteit van het eten (ik vind het wel meevallen), een faciliteit die voor 300 mensen zowel ontbijt, lunch als avondeten op korte afstand van slaap en/of speellocatie kan leveren is onontbeerlijk i.v.m. het zeer drukke programma.
Dus voor die lage prijs een EK organiseren? Weet waar je aan begint.
Kortom, lof voor de landen die het totnutoe georganiseerd hebben (Polen al 4 keer).
hans andriessen

Inmiddels zal iedereen nu wel thuis zijn.
Moe maar voldaan; althans, de coaches zijn tevreden over het resultaat.

Persoonlijk ben ik wat teleurgesteld over de terugreis.
De aangekondigde aankomsttijd van 7 uur stemde me al niet vrolijk, maar als je om 4.37 een sms ontvangt dat ze om 5.15 al in Deventer zullen zijn (en het is anderhalf uur rijden) dan is er toch iets fout gegaan in de berekening. Toen ik om 6.10 aankwam stond er nog een klein groepje, kleumend van de kou en vechtend tegen de slaap.
Hoe anders was de sfeer bij vertrek, toen iedereen er tegelijk was.

Overigens, hulde voor de coaches, dat ze bleven wachten tot iedereen opgehaald was.
hans andriessen

Alex wrote:
hans andriessen wrote:
Alex wrote: En Stefan werd Open Nederlands kampioen bij de jeugd tijdens DNC Open NK.
Met alle respect voor Stefan: de top van de jeugd speelde ten tijde van DNC Open in de finale van diverse NK's (junioren/aspiranten, zowel jongens als meisjes; zo'n 40 in totaal).
De jeugd tijdens het DNC betrof 9 spelers die niet in die finales stonden.
Volgend jaar zullen de jeugd-NK's en DNC Open niet gelijktijdig zijn, de KNDB lijkt toch in te zien dat dit jaar een deceptie was.
Stefan heeft de titel gehaald met weinig tot geen training en volgens mij al helemaal geen wedstrijdritme.
Overigens deden er 15 jeugdspelers aan DNC Open NK mee, geen 9.
Ik las nu dat Stefan "dammer-in-ruste" is, excuus voor mijn aanduiding "gestopt".

Je moet niet de bond alleen de schuld geven over het samenvallen; de bond en "de zomertoernooien" hebben geen overleg gehad over het een week verschuiven, dat je zo eens in de 5 jaar moet doen. Anders worden zomertoernooien op den duur in de winter gehouden

Nu verder niet kissebissen: het klassement, dat Stefan won, bestond uit 9 spelers (junioren/aspiranten). Dat is zuiverder in de vergelijking met de 40 spelers die elders speelden (of om andere reden verhinderd waren); eveneens junioren/aspiranten. Er was een afzonderlijk klassement voor pupillen/welpen, gewonnen door Martijn van IJzendoorn.
Overigens, Stefan zal op zich wel blij zijn met de (geld)prijs, maar meer tevreden over zijn klassering in het algemeen klassement.
hans andriessen

hans andriessen wrote:
Piet Bouma wrote:
hans andriessen wrote: Ik meende dat dat al gepland stond voor volgend jaar in Hijken en Oranje(slaap)stad.

Ons was verteld, dat 2009 het eeuwfeest was. Je hebt gelijk dat dat in 2011 is.
In de statuten staat:
Artikel 1
4. De bond, opgericht negen april negentienhonderdelf,.......

Maar Het Damspel beleeft al zijn 100e jaargang [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Dit is voor mij alleen te verklaren als de bond al in 1909 is opgericht.

Wie weet hoe het echt zit?
Alex

Post by Alex »

hans andriessen wrote:Je moet niet de bond alleen de schuld geven over het samenvallen; de bond en "de zomertoernooien" hebben geen overleg gehad over het een week verschuiven, dat je zo eens in de 5 jaar moet doen. Anders worden zomertoernooien op den duur in de winter gehouden
Doe ik eigenlijk wel... want de bond zegt dat ze op de zelfde datum zitten als vorig jaar en wij ook en vorig haar was er slechts een overlap van 1 dag, dus hoe kan dat? Kortom: de jeugd-NK's zijn verschoven, want DNC Open ging van 14-21 juli naar 12-19 juli...
Alex

Post by Alex »

hans andriessen wrote:Nu verder niet kissebissen: het klassement, dat Stefan won, bestond uit 9 spelers (junioren/aspiranten). Dat is zuiverder in de vergelijking met de 40 spelers die elders speelden (of om andere reden verhinderd waren); eveneens junioren/aspiranten. Er was een afzonderlijk klassement voor pupillen/welpen, gewonnen door Martijn van IJzendoorn.
Overigens, Stefan zal op zich wel blij zijn met de (geld)prijs, maar meer tevreden over zijn klassering in het algemeen klassement.
Het Open NK had ook gewonnen kunnen worden door Martijn van IJzendoorn of Bert Deneef, vandaar niet 9, maar 15 deelnemers. Dat we "intern" een splitsing hebben aangemaakt, is iets heel anders, dat hadden we ook bij de vrouwen kunnen doen (en hebebn we gedaan bij de senioren, maar daar is geen titel Open NK aan verbonden).

Dat Stefan vrij hoog is geëindigd zegt toch wel iets over zijn sterkte, ik denk dat hij nog goed had mee kunnen komen met de junioren op het EK.
hans andriessen

Alex wrote:
hans andriessen wrote:Je moet niet de bond alleen de schuld geven over het samenvallen; de bond en "de zomertoernooien" hebben geen overleg gehad over het een week verschuiven, dat je zo eens in de 5 jaar moet doen. Anders worden zomertoernooien op den duur in de winter gehouden
Doe ik eigenlijk wel... want de bond zegt dat ze op de zelfde datum zitten als vorig jaar en wij ook en vorig haar was er slechts een overlap van 1 dag, dus hoe kan dat? Kortom: de jeugd-NK's zijn verschoven, want DNC Open ging van 14-21 juli naar 12-19 juli...
Vooruit, nog één keer.
De bond heeft het NK wel verschoven. Maar kennelijk zien ze dat niet als een verschuiving. Het lijkt erop, dat het NK-J (en het NK-A is daar aan gekoppeld wat betreft de slotdatum) altijd gehouden wordt in de eerste twee volle weken van juli.
Dit jaar moest er dus geschoven worden. De bond gaat er waarschijnlijk vanuit, dat die regel bekend is.
Als DNC voortaan in de derde volle week van juli wordt gehouden en ook de andere zomertoernooien in dit schema meeschuiven komt het voortaan automatisch goed. Wel even de door mij veronderstelde regel bij de bond controleren!
Alex

Post by Alex »

hans andriessen wrote:
Alex wrote:
Vooruit, nog één keer.
De bond heeft het NK wel verschoven. Maar kennelijk zien ze dat niet als een verschuiving. Het lijkt erop, dat het NK-J (en het NK-A is daar aan gekoppeld wat betreft de slotdatum) altijd gehouden wordt in de eerste twee volle weken van juli.
Dit jaar moest er dus geschoven worden. De bond gaat er waarschijnlijk vanuit, dat die regel bekend is.
Als DNC voortaan in de derde volle week van juli wordt gehouden en ook de andere zomertoernooien in dit schema meeschuiven komt het voortaan automatisch goed. Wel even de door mij veronderstelde regel bij de bond controleren!
Als ze nou 's gewoon de Vierdaagse als leidraad nemen, dan is er geen enkel probleem. In de week van de Vierdaagse heeft DNC Open plaats, de week erna Nijmegen Open. In de week (of 10 dagen) voor DNC Open kunnen dan de jeugd-NK's worden verspeeld. Lijkt me vrij simpel.
Post Reply