DNC Open NK 2008

Post Reply

Wie wordt er Open Nederlands Kampioen 2008

Poll ended at Tue Jul 15, 2008 17:24

Ron Heusdens
1
5%
Guntis Valneris
4
19%
Kees Thijssen
2
10%
Alexander Getmanski
2
10%
Iemand anders (reageer)
12
57%

Total votes: 21

Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Kosmos wrote:Moeten de partijen ook door het barpersoneel ingevoerd worden soms, Alex dat het zo lang duurt?
[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] Geen wonder dat er nooit een bestelling aankomt.
Ik zou Piet Bouma willen aanraden om in zijn koffertje met handbeschilderde pompeblêdschijven ruimte te laten voor een voedselpakket als hij straks afreist naar het discodamtoernooi.
Dat partijen invoeren is een tijdrovend werkje Kosmos, dat weet je zelf ook wel.
Het discodamtoernooi laat ik aan me voorbijgaan. Overigens denk ik meer aan een Fries cocktailprikkertje in de schijf, zodat het vlagje mooi uitsteekt. Ook makkelijk te demonteren. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Piet Bouma wrote:
Kosmos wrote:Moeten de partijen ook door het barpersoneel ingevoerd worden soms, Alex dat het zo lang duurt?
Geen wonder dat er nooit een bestelling aankomt.
Ik zou Piet Bouma willen aanraden om in zijn koffertje met handbeschilderde pompeblêdschijven ruimte te laten voor een voedselpakket als hij straks afreist naar het discodamtoernooi.
Dat partijen invoeren is een tijdrovend werkje Kosmos, dat weet je zelf ook wel.
Het discodamtoernooi laat ik aan me voorbijgaan. Overigens denk ik meer aan een Fries cocktailprikkertje in de schijf, zodat het vlagje mooi uitsteekt. Ook makkelijk te demonteren.
Demonteren lukt wel ja, maar ben je na het monteren nog steeds monter?
Lastig te piercen zo'n schijf lijkt me, of gebruik je een elektrische boor om gaatjes in de schijven te maken?
Heaven is no location, but a state of mind
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan »

Kosmos wrote:
Piet Bouma wrote:
Geen wonder dat er nooit een bestelling aankomt.
Het discodamtoernooi laat ik aan me voorbijgaan. Overigens denk ik meer aan een Fries cocktailprikkertje in de schijf, zodat het vlagje mooi uitsteekt. Ook makkelijk te demonteren.
Demonteren lukt wel ja, maar ben je na het monteren nog steeds monter?
Lastig te piercen zo'n schijf lijkt me, of gebruik je een elektrische boor om gaatjes in de schijven te maken?
Friese cocktailprikkers zijn vlijmscherp en prikken overal dwars doorheen.
Flow with the Go
Kosmos

Beest - Kneus

Post by Kosmos »

Image

Het Beest - De Kneus

De Kneus probeerde vanaf de opening met het hardere hakwerk een puntje te sprokkelen, maar Het Beest drong fanatiek aan.

Met 14-20? wordt de formatieloze zwarte stand nog verder versplinterd.
Na de 'praatzet' 4-9 (37-32 16-21) had De Kneus nog remise in handen gehad.
Kosmos

Getmanski - D. van Schaik

Post by Kosmos »

Image

Galmanski - D. van Schaik

De broer van Gifmanski plaatste een lokzet, waar Dirk met open ogen inliep:

28-22!!? 8-12 22x4 12-18 4x22 23-28 32x23 19x48

en speciaal voor de lazy draughts players even een diagram:

Image

Dirk heeft gezien dat 38-32? 47x31 27x36 21-27! gunstig is voor zwart, maar Galmanski heeft giftiger pijlen op zijn boog.

47-41!! 21x43 22-36 48x31 36x49
leominor

Re: Beest - Kneus

Post by leominor »

Kosmos wrote:Image

Het Beest - De Kneus

De Kneus probeerde vanaf de opening met het hardere hakwerk een puntje te sprokkelen, maar Het Beest drong fanatiek aan.

Beste Tjaling,

Uw analyse is niet te ernstig, en ook u gelooft wat u bleek programma Truus.
Na 40. ... 4-9 41.35-30 aan de zwarte er is geen vreugde. Na alles wat je spelen?
Na een 13-18 42.37-32 17-21 43.28-23 14-19 44.24x31 26x19 45.36-31 ...
Kosmos

Re: Beest - Kneus

Post by Kosmos »

leominor wrote:
Kosmos wrote:Image

Het Beest - De Kneus

Beste Tjaling,

Uw analyse is niet te ernstig, en ook u gelooft wat u bleek programma Truus.
Na 40. ... 4-9 41.35-30 aan de zwarte er is geen vreugde. Na alles wat je spelen?
Na een 13-18 42.37-32 17-21 43.28-23 14-19 44.24x31 26x19 45.36-31 ...
Na 40... 4-9 41.35-30 speelt zwart 14-19!
Op 42.29-23 27-31! =
Na 42.30-25 19x30 43.25x34 13-19 geen problemen voor zwart: =
42.37-32 16-21 en zwart gaat ruilen =
Weinig problemen voor zwart na 4-9 dus.
Kosmos

Post by Kosmos »

Fred van Amersfoort wrote:Galmanski, De Kneus, Het Beest......dat kan Truus nooit bedacht hebben.
Bovenaardse humor. Ik geloof de narcissenkweker zelfs als hij alles met de ogen dicht geanalyseerd heeft.
Zerg Fred, ik krijg de stellige indruk dat jij eigenlijk maar een ding kan en dat is zeiken. De armoedigheid van geest straalt ervan af.
Ik kan naast zeiken ook nog wel eens iets leuks, aantrekkelijks of moois laten zien, maar ik heb van jou nog nooit iets opbeurends, leuks of aardigs gehoord. Alles geheel in overeenstemming met de afbraakstijl waarmee je 'damt'. Moet ik weer wat troep van je laten zien soms?
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Wel beste Kosmos, laat ik eens wat positiefs tegen je zeggen. Jouw passie spreekt me aan. Jouw damtechnische inbreng en analyses :hartstikke goed. Jouw argumenten meestal goed onderbouwd.
En je bent geen grijze muis, dat spreekt me ook wel aan. Minder positief : volgens mij ontvlucht je de realiteit. Je schept een eigen wereld, regeert daar als zelfbenoemd verlosser , reageert neerbuigend op de domme schepselen der aarde en je gelooft je eigen onzin.
blondegod

Post by blondegod »

Ach....... soms leef ik ook in m'n eigen wereld en ben daarin ook alleenheerser
So what??? Iedere gek z'n gebrek....... Kijk eens wat meer naar de positieve dingen
Kosmos

Dhr. Clasquin - Dhr. Ludwig

Post by Kosmos »

Image

Dhr. drs. H.R. Clasquin - Dhr. W. Ludwig

Beide heeren hebben een stelling opgebouwd binnen het kader van het klassieke spelgenre. Ofschoon de heer Clasquin bepaald niet gezien mag worden als een zwakke broeder, begaat hij een fout die zijn jeugdige opponent in den gelegenheid stelt met eenen fraaien boogzet den vollen buit binnen te slepen.

Deheer drs. H.R. Clasquin speelde:

30.34-30?

Hoe de heer Ludwig nu schijfwinst wist te verwerven is een kwestie die ik met een gerust hart aan den intelligenten lezer overlaat.

Kosmisch Redactie Bureau:

Tot ons zijn ernstige beschuldigingen doorgedrongen omtrent het kwalijke gedrag van correspondent Kosmos. Mocht ook u klachten hebben over een minder correcte wijze van verslaggeving van onze onvolmaakte correspondent, kwajongen Kosmos, dan gelieve U zich in een speciaal daarvoor aangemaakte draad te begeven om aldaar uw kritiek danwel gal op de onvolmaaktheid onzer correspondent te uiten cq spuwen.
Last edited by Kosmos on Wed Jul 16, 2008 16:58, edited 1 time in total.
Kosmos

Post by Kosmos »

blondegod wrote:Ach....... soms leef ik ook in m'n eigen wereld en ben daarin ook alleenheerser
So what??? Iedere gek z'n gebrek....... Kijk eens wat meer naar de positieve dingen
Er is een Fries spreekwoord dat luidt:

Dwazen en gekken
Sjogge nei in oar syn lekken en brekken
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Kosmos wrote: Er is een Fries spreekwoord dat luidt:

Dwazen en gekken
Sjogge nei in oar syn lekken en brekken

Uh ja, wat hij zegt ! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Kosmos

Post by Kosmos »

Image

Dhr. GMI A. Schwarzman - Dhr. MN B. Provoost

Deheer Schwarzman, voorwaar een vriendelijk mensch, heeft een goeden dampartij gespeeld. De jeugdige Zeeuw MI Ben Provoost is aan zet. Het lijkt een boude uitspraak, geachte damliefhebbers, maar toch wil ik den stelling poneren dat zwart aan zet zijnde zich in eenen verlooren positie bevindt.
Kosmos

Deheer Thijssen mist den winst!

Post by Kosmos »

Image

Dhr. P. van der Stap - Dhr. GMI K. Thijssen

Al houden wij niet van extreme uitspraken bij het Kosmisch Persbureau, gezegd dient te worden dat het ons bevreemdt dat grootmeester Thijssen deze stand met zwart aan zet remise geeft. Naar ons bescheiden oordeel namelijk is de stelling die op het hierboven afgebeelde diagram prijkt, gewonnen voor zwart mits met den nodigen acuratesse gespeeld.
Uiteraard houden wij ons verre van kritiek op den grootmeester, maar 64... 24-30 lijkt ons voldoende voor een overwining. Kampte grootmeester Thijssen wellicht met tijdproblemen? Had de vijfvoudig nationaal kampioen het weer eens spreekwoordelijk aan de stok met den damklok? Of maakte de grootmeester de onvergeeflijke fout na de gespeelde 50 zetten een poging te doen een consumptie te bestellen aan de bar? Een vergissing, waarvoor damcolumnist deheer van Dusseldorp ons nog zo voor gewaarschuwd heeft nota bene!
Wellicht kan een der deelnemende menschen aan dit zo gezellige toernooi in het door goede dienstverlening uitblinkende kegelpaleis, zijn licht laten schijnen over dit onopgehelderde mysterie? Is het immers niet zo dat men zijn licht niet onder den korenmaat dient te laten schijnen, maar veeleer... STOP!
Ja, nu weten we het wel weer Kosmos! Image Image Image
Post Reply