NK Aspiranten 2008

Piet Bouma

NK Aspiranten 2008

Post by Piet Bouma »

Vandaag is de site van het NK Aspiranten 2008 online gegaan:

http://www.nkaspiranten2008.nl/

Het toernooi start 14 juli 2008 in Wapenveld.
Elke dag zullen live-partijen weergegeven worden.
Op de sponsorlijst staat o.m. de firma Wildkamp.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Re: NK Aspiranten 2008

Post by Kosmos »

Piet Bouma wrote:Vandaag is de site van het NK Aspiranten 2008 online gegaan:

http://www.nkaspiranten2008.nl/

Het toernooi start 14 juli 2008 in Wapenveld.
Elke dag zullen live-partijen weergegeven worden.
Op de sponsorlijst staat o.m. de firma Wildkamp.
Het zou mooi zijn als Wildkamp als sponsor behouden kan worden voor de damwereld. Misschien wordt deheer De Wilde wel enthousiast van het jeugddammen.
Heaven is no location, but a state of mind
Kosmos

5 x 5

Post by Kosmos »

Image

Even een klein puzzeltje voor de aspirantjes.

Wit speelt en wint!
baalberts

Post by baalberts »

3530 3329 (1722 enige serieuze alternatief) 8-2 3227 2-7
baalberts

Post by baalberts »

Ik vind het vreemd dat er op een paar dagen 2 rondes op een dag moeten worden afgewerkt met dit speeltempo. Daarnaast vind ik het ook gek dat de rondes pas om 11.00 beginnen, als je om 9 uur begint kun je om 4 uur al beginnen met de 2e ronde en dan duurt het niet tot na middernacht!
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

baalberts wrote:Ik vind het vreemd dat er op een paar dagen 2 rondes op een dag moeten worden afgewerkt met dit speeltempo. Daarnaast vind ik het ook gek dat de rondes pas om 11.00 beginnen, als je om 9 uur begint kun je om 4 uur al beginnen met de 2e ronde en dan duurt het niet tot na middernacht!
De speeltijd is 2 uur voor vijftig zetten en dan telkens 1 uur voor vijfentwintig. Wellicht had er een regel ingevoerd kunnen worden dat er bijvoorbeeld 45 minuten na de laatste partij in de ochtendronde wordt aangevangen met de middag-, danwel avondronde. Maar de organisatie zal wel iets hebben gepland in de tussentijd. De organisatie heeft haar redenen wel en welke redenen dat zijn merken we gauw genoeg.
groenteboer

Nevenactiviteiten NK aspiranten 2008

Post by groenteboer »

Zoals hier vast al wel eerder is vermeld wordt het NK aspiranten van 14-19 juli in Wapenveld gehouden.

Om dit toernooi tot een daverend succes te bombarderen is er ook een aantal nevenactiviteiten gedurende deze zes dagen.

Dinsdag 15 juli: Simultaan Danny Slotboom - Danny zal vier sessies van maximaal 1 uur tegen 15 spelers per sessie houden, zodat er 60 mensen kunnen spelen tegen Danny. De eerste sessie start om 19.30 uur. De tweede sessie om 20.30 uur. De derde sessie om 21.30 uur en de vierde sessie om 22.30 uur. Aanmelding is zowel per e-mail als telefonisch mogelijk. Het e-mail adres is organisatie@nkaspiranten2008.nl en het telefoonnummer is 06-51056511.

Woensdag 16 juli: Rabobank Jeugdtoernooi - Dit jeugdspelers is voor de kinderen met een leeftijd van 6 t/m 16 jaar. Dit jeugdtoernooi vangt om 13.30 uur aan en zal tegen 16.30 uur worden afgerond. De indeling vindt plaats op sterkte/leeftijd en er zal worden gespeeld in groepen van 8 spelers met een maximum aantal van 40 deelnemers in verband met de ruimte. Uiteraard krijgen de nummers 1 t/m 4 van de poules een prijsje en maakt iedere poulewinnaar kans op de hoofdprijs. Aanmelding is zowel per e-mail als telefonisch mogelijk. Het e-mail adres is organisatie@nkaspiranten2008.nl en het telefoonnummer is 06-51056511. DEELNAME IS GRATIS!

Vrijdag 18 juli: Open sneldamtoernooi - Deelname is vrij voor eenieder. Uiteraard zijn er ook weer leuke prijsjes te winnen bij dit open sneldamtoernooi. Het sneldamtoernooi start om 20.00 uur.
Aanmelding is zowel per e-mail als telefonisch mogelijk. Het e-mail adres is organisatie@nkaspiranten2008.nl en het telefoonnummer is 06-51056511.

Voor meer informatie omtrent de nevenactiviteiten en het toernooi verwijs ik nu naar de officiële website van het NK aspiranten 2008: www.nkaspiranten2008.nl en schrijf ook meteen even in het gastenboek als u deze site bezoekt.
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Erg mooie site!

Maakt een goede indruk in elk geval; alleen kijken hoe het gaat met de live-applets en de dagelijkse updates!

Zie dat Feroz simultaan speelt en al remise is overeengekomen met zichzelf [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
groenteboer

Post by groenteboer »

Edwin Twiest wrote:Erg mooie site!

Maakt een goede indruk in elk geval; alleen kijken hoe het gaat met de live-applets en de dagelijkse updates!

Zie dat Feroz simultaan speelt en al remise is overeengekomen met zichzelf [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Toch nog maar reageren.. dit is toch te verslavend.

We hebben gisteren een test gedaan zonder de namen goed in te voeren. Alles blijkt goed te werken, zolang er maar niet wordt gesneldamd, want dan kan de computer het niet aan. Ik heb begrepen dat de site zichzelf update om 12.00 en 0.00 uur, maar de uitslagen komen uiteraard zo snel mogelijk op Toernooibase.
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

groenteboer wrote:
Toch nog maar reageren.. dit is toch te verslavend.

We hebben gisteren een test gedaan zonder de namen goed in te voeren. Alles blijkt goed te werken, zolang er maar niet wordt gesneldamd, want dan kan de computer het niet aan. Ik heb begrepen dat de site zichzelf update om 12.00 en 0.00 uur, maar de uitslagen komen uiteraard zo snel mogelijk op Toernooibase.
Ik neem aan dat de partijen ook gewoon in pdn in TDAM zijn in te laden.... net als wij bij het WK hebben gedaan vorig jaar?...ideaal is dat... snel de partijen analyseren enzo....

Dat is het voordeel vam de onbegrensde mogelijkheden van het digitale tijdperk , of niet dan! (?)
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Edwin Twiest wrote:
Ik neem aan dat de partijen ook gewoon in pdn in TDAM zijn in te laden.... net als wij bij het WK hebben gedaan vorig jaar?...ideaal is dat... snel de partijen analyseren enzo....

Dat is het voordeel vam de onbegrensde mogelijkheden van het digitale tijdperk , of niet dan! (?)
Tot dusver wordt er bij mijn weten nog niet een rechtstreeks .pdn file gegenereerd door de live-applet [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img] .
Dus er moet een slagje gemaakt worden vanaf het .gz file (foutieve zetten reconstrueren) en daarna import in TDam.

In tegenstelling tot de Russische liveborden. Daar wordt een perfect .pdn file gebroadcast met display via de damweb-applet. Bijvoorbeeld bij de laatste match Tkachenko - Tansykkuzhina. Maar daar heeft men weer problemen om de klok adequaat weer te geven (na de 1e tijdcontrole). Al had ik het idee dat men tijdens de laatste partijen bijna het lek boven had.

Standarisatie naar .pdn is in de toekomst voor de livedraught Damboapplet m.i. wel noodzakelijk. De uitwisseling wordt dan veel gemakkelijker.
In Toernooibase is het mogelijk om tijdens het NK Aspiranten live analyse-commentaar te geven. [img]images/smilies/icon_idea.gif[/img]
De koppeling is inmiddels aangebracht. Ik ga ervan uit dat de organisatie hier wel gebruik van gaat maken.
Kosmos

Post by Kosmos »

Mijn favoriet is Feroz.
Ik ben benieuwd of hij in de eerste ronde onze Groenteboer over de knie gaat leggen...
groenteboer

Post by groenteboer »

Kosmos wrote:Mijn favoriet is Feroz.
Ik ben benieuwd of hij in de eerste ronde onze Groenteboer over de knie gaat leggen...
Ik ben niet zo enthousiast als jou over Feroz, zeker niet in de ronde waar je het over hebt [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

groenteboer wrote:
Ik ben niet zo enthousiast als jou over Feroz, zeker niet in de ronde waar je het over hebt [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img]
Feroz is bij mij ook de favoriet, en ik denk dat hij het ook wel waarmaakt.
Ik denk dat Michel gewoon een aantal keren geluk heeft, maar favoriet, neej, dat is hij niet.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
groenteboer

Post by groenteboer »

Damkoningin wrote:
groenteboer wrote:
Feroz is bij mij ook de favoriet, en ik denk dat hij het ook wel waarmaakt.
Ik denk dat Michel gewoon een aantal keren geluk heeft, maar favoriet, neej, dat is hij niet.
Dan nu eindelijk mijn betoog over de factor geluk in het damspel:

Er bestaat geen geluk in het damspel. Alle dingen die sommige (wellicht de meeste) mensen geluk noemen in het damspel zijn niet meer dan afgedwongen situaties. Ik zal enkele voorbeelden geven:
- Een speler zet zijn tegenstander de hele tijd onder druk. Door deze druk komt de tegenstander in tijdnood en loopt in een vrij simpele combinatie, terwijl de stand nog te verdedigen was. Dit is geen geluk, maar afgedwongen. De speler heeft zijn tegenstander namelijk de hele partij onder druk gezet en hier bezweek de speler onder.
- Een speler staat de hele partij op het oog minder, maar verdedigt zich telkens en stelt de partij alleen maar langer uit. Hierdoor raakt degene die goed staat zenuwachtig en maakt een grote fout. Dit is geen geluk, maar afgedwongen doordat de speler die minder stond zo lang volhoudt.

Dit zijn ook wel alle factoren die mensen als geluk beschouwen in het damspel. (Of vergeet ik er een paar? kom maar op!)
Post Reply