NK Junioren

Post Reply
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Piet Bouma wrote:
groenteboer wrote: Over die site bij de junioren en aspiranten van de dames.. De site is vrij mooi, maar ik zie er telkens staan dat ie nog in opbouw is en er komt vrij weinig op. Aan een site zonder uitslagen heeft dus niemand wat.
De beide toernooien van de meisjes starten pas op maandag 14 juli.
En voor zover ik weet spreken de meisje geen uitslagen vooraf af.
Als je de link programma had aangeklikt, was je dat duidelijk geworden.

Misschien toch wat meer op linkjes klikken? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Misschien wel een idee ja [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Ik was in de veronderstelling dat de junioren de 9e al waren begonnen bij de dames. In het vervolg zal ik eerst wel ff goed de sites doorneuzen voordat ik tot negatieve commentaar over ga. Dan zijn we al een stuk verder en hoef ik niet zo te zeiken.
groenteboer

Post by groenteboer »

Ik kom nog even een beetje terug op wat ik zei. Op de site van het toernooi (in het geval van het NK Junioren gewoon op de site van WVM) hoeft het in principe ook niet meteen te staan (ik kan me ook wel voorstellen dat de webmaster niet fulltime beschikbaar is). Maar er zal altijd wel iemand zijn die de uitslagen even in toernooibase kan zetten. Dat is met één druk op de knop gebeurd.

Er is ook een mogelijkheid om via www.freewebs.com een geheel gratis website aan te maken. Dan komt er wel een adres zoals www . freewebs . com / nkjunioren2008 ofzo. Maar dit is weer eenvoudig te veranderen door www.dot.tk . Op deze manier zou je bijvoorbeeld www . nkjunioren2008 . tk krijgen en dat zonder ook maar één rooie cent te betalen.

Dit is tevens mijn laatste post op het forum voorlopig. Pas ná het NK aspiranten zal ik weer kijken op het forum zodat ik me volledig kan voorbereiden op het toernooi.
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

groenteboer wrote:Er is ook een mogelijkheid om via www.freewebs.com een geheel gratis website aan te maken. Dan komt er wel een adres zoals www . freewebs . com / nkjunioren2008 ofzo. Maar dit is weer eenvoudig te veranderen door www.dot.tk . Op deze manier zou je bijvoorbeeld www . nkjunioren2008 . tk krijgen en dat zonder ook maar één rooie cent te betalen.
waarom een andere website aanmaken naast damclubwittevanmoort.nl?

Dit is tevens mijn laatste post op het forum voorlopig. Pas ná het NK aspiranten zal ik weer kijken op het forum zodat ik me volledig kan voorbereiden op het toernooi.
Goed plan....
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

groenteboer wrote:Bij nader inzien geef ik toe dat ik een schele donder ben..

Je kan al mijn woorden over de aanvangstijden op de site als niet gezegd beschouwen ook al ben je dat niet verplicht.

Over die site bij de junioren en aspiranten van de dames.. De site is vrij mooi, maar ik zie er telkens staan dat ie nog in opbouw is en er komt vrij weinig op. Aan een site zonder uitslagen heeft dus niemand wat.

Verder bepaal ik zelf wel wat ik over andere clubs zeg.. Ik maak gebruik van mijn recht op vrijheid van meningsuiting. Als jij vindt, damkoningin, dat ik niks over WVM mag zeggen is dat jouw mening, maar ik trek me er lekker niets van aan.

Wat heb ik nu weer gedaan dan? Je moet ff goed lezen wie dat zegt,., Oftewel, kijk verder dan je neus lang is en ga niet zo maar mensen beschuldigen van iets wat ze niet hebben gedaan.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
Damkoningin

Post by Damkoningin »

groenteboer wrote:Ik kom nog even een beetje terug op wat ik zei. Op de site van het toernooi (in het geval van het NK Junioren gewoon op de site van WVM) hoeft het in principe ook niet meteen te staan (ik kan me ook wel voorstellen dat de webmaster niet fulltime beschikbaar is). Maar er zal altijd wel iemand zijn die de uitslagen even in toernooibase kan zetten. Dat is met één druk op de knop gebeurd.

Er is ook een mogelijkheid om via www.freewebs.com een geheel gratis website aan te maken. Dan komt er wel een adres zoals www . freewebs . com / nkjunioren2008 ofzo. Maar dit is weer eenvoudig te veranderen door www.dot.tk . Op deze manier zou je bijvoorbeeld www . nkjunioren2008 . tk krijgen en dat zonder ook maar één rooie cent te betalen.

Het leukste van toernooibase is dat je moet inloggen voor het invoeren van de uitslagen.
Ik weet toevallig hoe dat moet, en ik heb de meeste uitslagen ingevoerd, maar ik had gister geen tijd.. Werken moet ook gebeuren.
En bij de damclub hebben wij geen internetverbinding...
Maar ga jij aub dammen, want jouw commentaar slaat zoals gewoonlijk weer nergens op.
Jij moet nog veel leren, om zo'n toernooi te organiseren en ook nog gewoon werken erbij, dan heb je niet altijd tijd om alles op tijd af te leveren of in te voeren.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

Damkoningin

Post by Damkoningin »

Uitslagen ronde 4

Jan van Dijk - Niek Kloppenburg 2 - 0
Frerik Andriessen - Dave Bleeker 0 - 2
Thijs Gerritsen - Richard Bos 1 - 1
Zainal Palmans - Roel Boomstra 0 - 2
Joppe Lemmen - Bas van den Broek 2 - 0
Niek Smeitink - Casper Remeijer 1 - 1

groenteboer

Post by groenteboer »

Damkoningin wrote:

Je kan al mijn woorden over de aanvangstijden op de site als niet gezegd beschouwen ook al ben je dat niet verplicht.

Over die site bij de junioren en aspiranten van de dames.. De site is vrij mooi, maar ik zie er telkens staan dat ie nog in opbouw is en er komt vrij weinig op. Aan een site zonder uitslagen heeft dus niemand wat.

Verder bepaal ik zelf wel wat ik over andere clubs zeg.. Ik maak gebruik van mijn recht op vrijheid van meningsuiting. Als jij vindt, damkoningin, dat ik niks over WVM mag zeggen is dat jouw mening, maar ik trek me er lekker niets van aan.

Wat heb ik nu weer gedaan dan? Je moet ff goed lezen wie dat zegt,., Oftewel, kijk verder dan je neus lang is en ga niet zo maar mensen beschuldigen van iets wat ze niet hebben gedaan.
Ik had gisteren volgens mij iets te veel drank op, want ik heb wel heel erg scheel gekeken. Verander dat dus maar in Vengaboy waar damkoningin stond. (Niet dát ik heb gedronken gisteren, maar zo lijkt het wel)

Allemachtig.. wil ik net posten dat er nog geen uitslagen van ronde 4 staan.. zie ik ze ineens op het laatste moment komen. Ik zal hier dus maar even over zwijgen.

In Wapenveld hebben meerdere mensen van Piet Bouma een account gekregen om de uitslagen bij te werken dus dat komt wel goed. Verder hebben een paar mensen gewoon vrij gekregen van het werk en dat is dus SCHIJNbaar niet het geval in Westerhaar, maar dat is puur intuïtief aangezien ik geen contact met de organisatie heb gehad. Had er in Westerhaar ook niet een aantal mensen vrij kunnen krijgen van het werk om zo de uitslagen in ieder geval op Toernooibase te vermelden? (Wel even een account aanvragen natuurlijk, maar daar zal Piet geen probleem van maken denk ik)

Maar nu even voldoende gezeikt, gezanikt en geklaagd over het NK. Nu even over het NK zelf.

Wat is er met Niek Kloppenburg aan de hand? Ik heb begrepen dat ie een longontsteking heeft?? [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img] Erg knap dat ie blijft dammen en dat ie ondanks de reeks nederlagen blijft dammen en de handdoek dus niet in de ring gooit.

Thijs Gerritsen en Niek Smeitink aan de kop zie ik?? Niet bepaald de eerste namen aan wie ik dacht, maar zo moeten de favorieten in ieder geval spelen en kunnen ze niet meer leunen op een remise. (Ik zal geen namen noemen van de favorieten. Die vult eenieder maar voor zichzelf in)
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Niek - Jan

Post by Kosmos »

En dan nu dames, heren en koekeperen gaan we over naar het KDP voor de techniek!

Image

Jan van Dijk - Niek Kloppenburg

Nadat Niek de wet van de voorstopper overtrad met

22... 13-18?

Haalde de jonge Fries uit Oerterp uit met:

23.25-20! 14x34 24.35-30 24x44 25.33x2 44-50

Speciaal voor de lazy draughts players een nieuw diagram. (Ik weet heus wel dat u het fragment anders overslaat, lastig te volgen immers en een dambord erbij pakken, teveel moeite.)

Image

Maar let nu op lieve dammers! Wit slaat nu toe met een heuse, onvervalste, loepzuivere Coup Turc!

26.38-33!! 50x38

De zwarte dam blijft hangen in het luchtledige.

27.2-8! 38x21 28.8x26

En Jan zette de kroon op zijn werk. Prachtig gedaan, Jan! Fryslân is trots op je.
Heaven is no location, but a state of mind
groenteboer

Post by groenteboer »

Hier gaan we weer.. wat zijn de uitslagen van de 5e ronde? Ik heb nu eerst gekeken hoelaat de rondes zijn begonnen en dat was om 11.00 uur volgens de site.

Voor zover ik weet is het zaterdag en over het algemeen werken er minder mensen op de zaterdag dus moet er nu wel iemand zijn die de tijd heeft toernooibase bij te werken.

Aangezien ik niet geloof dat er nog een partij bezig is vind ik dit gewoon ronduit waardeloos, maar dat heb ik al eerder gezegd geloof ik. Het kan niet genoeg benadrukt worden.
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

groenteboer wrote:Hier gaan we weer.. wat zijn de uitslagen van de 5e ronde? Ik heb nu eerst gekeken hoelaat de rondes zijn begonnen en dat was om 11.00 uur volgens de site.

Voor zover ik weet is het zaterdag en over het algemeen werken er minder mensen op de zaterdag dus moet er nu wel iemand zijn die de tijd heeft toernooibase bij te werken.

Aangezien ik niet geloof dat er nog een partij bezig is vind ik dit gewoon ronduit waardeloos, maar dat heb ik al eerder gezegd geloof ik. Het kan niet genoeg benadrukt worden.
Michael, waarom ga je je niet bezighouden met de voorbereiding van het NK aspiranten ipv allerlei vrijwilligers af te kraken?

Als je't waardeloos vindt is dat jouw probleem. Dan moet je jezelf niet meer gaan vermoeien en de website gewoon negeren......

't Is trouwens een keuze om uitslagen op het net te plaatsen, geen verplichting.....

Ik ga volgende week toch ook niet zeuren van "He, die stand wat ik nu via de live-applet zie kan helemaal niet" , want dat komt ongetwijfeld voor....
En wat is dan erger? een partij die je later op de dag kunt naspelen en waar de notatie van klopt of een applet waar af en toe schijven een eigen leven beginnen te leven? (want er is geen notatietekst beschikbaar begreep ik? --> dannog moet het ook in beeld goed te zien zijn)

Ik bedoel maar, opbouwende kritiek is prima, maar zoals jij nu alles en iedereen af zit te kraken wat met het NK Junioren te maken heeft is niet echt gezellig meer te noemen.....

Ik wens jou in elk geval wel veel succes toe volgende week en hoop dat je net zo zult dammen als je hier het Junioren-NK af zit te zeiken.

Je zou trouwens ook geen post meer sturen... ben je echt zo iemand die zo slecht zijn voornemens kan houden dan?

UItslagen trouwens;

Bos - Andriessen 0-2
v.d Broek - Van Dijk 1-1
Bleeker - Smeitink 1-1
Remeijer - Palmans 1-1
Boomstra - Lemmen 1-1
Kloppenburg - Gerritsen 0-2
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Edwin Twiest wrote:Ik wens jou in elk geval wel veel succes toe volgende week en hoop dat je net zo zult dammen als je hier het Junioren-NK af zit te zeiken.
Ik denk dat Michel al wat gespannen/zenuwachtig is voor het NK Aspiranten, waar hij als torenhoge plaatselijke favoriet is neergezet.
Het zal moeilijk worden om aan die verwachtingen te voldoen.

Voor hem was het beter geweest als het NK Aspiranten gelijktijdig
was gestart met het NK Junioren. Nu zit hij zichzelf alleen maar op te naaien.

Misschien moet zijn vader of trainer(s) in het kader van een rustige voorbereiding hem nu maar een Internet verbod gaan opleggen. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Piet Bouma wrote:
Edwin Twiest wrote:Ik wens jou in elk geval wel veel succes toe volgende week en hoop dat je net zo zult dammen als je hier het Junioren-NK af zit te zeiken.
Ik denk dat Michel al wat gespannen/zenuwachtig is voor het NK Aspiranten, waar hij als torenhoge plaatselijke favoriet is neergezet.
Het zal moeilijk worden om aan die verwachtingen te voldoen.

Voor hem was het beter geweest als het NK Aspiranten gelijktijdig
was gestart met het NK Junioren. Nu zit hij zichzelf alleen maar op te naaien.

Misschien moet zijn vader of trainer(s) in het kader van een rustige voorbereiding hem nu maar een Internet verbod gaan opleggen. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Dat zal het wel zijn... vindt het alleen niet eerlijk t.o.v. al die vrijwilligers die met het toernooi bezig te zijn..en niet alleen omdat ik er ook 1 van ben.

Dannog hoop ik dat Michael een topprestatie zal neerzetten....
Valt inderdaad niet mee denk ik.... eigen club..publicaties in regionale bladen....de hele wereld kijkt live mee.... trainers verwachten ook wel iets van hem.... hij ook wel iets van zichzelf neem ik aan..... tjongejonge.....
respect man!! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Damkoningin

Post by Damkoningin »

groenteboer wrote:
Damkoningin wrote:

Ik had gisteren volgens mij iets te veel drank op, want ik heb wel heel erg scheel gekeken. Verander dat dus maar in Vengaboy waar damkoningin stond. (Niet dát ik heb gedronken gisteren, maar zo lijkt het wel)

Allemachtig.. wil ik net posten dat er nog geen uitslagen van ronde 4 staan.. zie ik ze ineens op het laatste moment komen. Ik zal hier dus maar even over zwijgen.

In Wapenveld hebben meerdere mensen van Piet Bouma een account gekregen om de uitslagen bij te werken dus dat komt wel goed. Verder hebben een paar mensen gewoon vrij gekregen van het werk en dat is dus SCHIJNbaar niet het geval in Westerhaar, maar dat is puur intuïtief aangezien ik geen contact met de organisatie heb gehad. Had er in Westerhaar ook niet een aantal mensen vrij kunnen krijgen van het werk om zo de uitslagen in ieder geval op Toernooibase te vermelden? (Wel even een account aanvragen natuurlijk, maar daar zal Piet geen probleem van maken denk ik)

Maar nu even voldoende gezeikt, gezanikt en geklaagd over het NK. Nu even over het NK zelf.

Wat is er met Niek Kloppenburg aan de hand? Ik heb begrepen dat ie een longontsteking heeft?? [img]images/smilies/icon_sad.gif[/img] Erg knap dat ie blijft dammen en dat ie ondanks de reeks nederlagen blijft dammen en de handdoek dus niet in de ring gooit.

Thijs Gerritsen en Niek Smeitink aan de kop zie ik?? Niet bepaald de eerste namen aan wie ik dacht, maar zo moeten de favorieten in ieder geval spelen en kunnen ze niet meer leunen op een remise. (Ik zal geen namen noemen van de favorieten. Die vult eenieder maar voor zichzelf in)
Sommige mensen kunnen vlak voor de bouwvak geen vrij krijgen. Dat is lastig, maar daar kom je wel achter als je fulltime werkt.
Maar zoals Edwin ook al zei, het is geen verplichting om alles op het internet te zetten.
En dan nog, het zijn vrijwilligers die het doen, en aangezien wij dit al redelijk wat jaren doen, kun je wel gaan klagen, maar ik wil nog zien hoe het gaat als Wapenveld dit dik 25 jaar achter mekaar organiseert.. En het zijn mensen, die hebben ook recht op hun eigen tijd en niet altijd alles doen omdat 1 persoon zo zit te klagen op het forum. Als je zo graag de uitslagen wilt weten, bel dan gewoon. Nummer van de damclub staat wel op de website...

groenteboer

Post by groenteboer »

Ik zie het helemaal anders. Dit is juist een voorbereiding om lekker scherp te beginnen aan het NK. Ik zit me anders thuis alleen maar te vervelen en doelloos rond te lopen.

Bedankt Edwin, voor je steun aan mij bij het NK. Ik zal het hard nodig hebben waarschijnlijk.

Heb ik trouwens ooit de medewerkers afgekraakt voor dit toernooi? Ik heb enkel gezegd dat ik vind dat de uitslagen moeten worden bijgewerkt op Toernooibase, de site of/en dit forum(aanvulling) en dat het mooier zal zijn wanneer er een echte toernooisite komt.

Ik zie het trouwens wel als een plicht om de uitslagen bij een dergelijk toernooi op het internet (Toernooibase, forum of/en de site) te publiceren, aangezien het internet een steeds belangrijker medium wordt. Maar is er echt geen enkele vrijwilliger tijdens de rondes beschikbaar om de uitslagen te publiceren? Desnoods doet degene die aan de bar staat het even ook al weet ik dat dit ook niet alles is. (er-van-uit-gaande dat er wel een internetverbinding is.)
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

groenteboer wrote:Ik zie het helemaal anders. Dit is juist een voorbereiding om lekker scherp te beginnen aan het NK. Ik zit me anders thuis alleen maar te vervelen en doelloos rond te lopen.

Bedankt Edwin, voor je steun aan mij bij het NK. Ik zal het hard nodig hebben waarschijnlijk.

Ben de beroerdste ook niet... en provinciegenoten moeten elkaar toch ondersteunen, nietwaar?

Heb ik trouwens ooit de medewerkers afgekraakt voor dit toernooi?
Ik heb enkel gezegd dat ik vind dat de uitslagen moeten worden bijgewerkt op Toernooibase, de site of/en dit forum(aanvulling) en dat het mooier zal zijn wanneer er een echte toernooisite komt.
je begint met
"Hier gaan we weer.. wat zijn de uitslagen van de 5e ronde?".........

Aangezien alles aangeleverd wordt door de vrijwilligers, zie ik dit wel als afbreuk doen aan die personen (afkraken is misschien iets te negatief)

Ik zie het trouwens wel als een plicht om de uitslagen bij een dergelijk toernooi op het internet (Toernooibase, forum of/en de site) te publiceren, aangezien het internet een steeds belangrijker medium wordt. Maar is er echt geen enkele vrijwilliger tijdens de rondes beschikbaar om de uitslagen te publiceren? Desnoods doet degene die aan de bar staat het even ook al weet ik dat dit ook niet alles is. (er-van-uit-gaande dat er wel een internetverbinding is.)

En dat is nu het probleem.... de partijen worden na de wedstrijd door de arbiter bij me thuis afgeleverd en als ik thuis ben van het werk probeer ik de partijen zo snel mogelijk in te voeren..... aangezien de webmaster op vakantie is en toch bereid is gevonden de zaken te updaten, vind ik dat we het dit jaar toch best wel goed doen hoor...

En die internetverbinding? die hebben we dus niet (en nee, niemand heeft een laptop met draadloos internet --> als iemand wil sponsoren graag )
Het is wel de bedoeling dat het er komt, want ook wij zien het nut er van in.... meteen de partijen inkloppen en uploaden naar de website (ik denk niet dat de club er veel voor voelt om met electronische borden te gaan werken bij een NK junioren....)

Dus misschien volgend jaar dat iedereen (nog) sneller geinformeerd kan worden, maar nu is het gewoon roeien met de riemen die we hebben.... want ook in de bouwvak moeten enkele vrijwilligers 'gewoon' werken......

Post Reply