Inmiddels zijn alle inzendingen te zien op o.a. www.ericsdamsite.com
Volgens Jaap Bus zitten er schitterende miniaturen bij. Dat is dan ook hoog tijd, want de laatste tijd was het behelpen met dit genre. Zelf heb ik nog niets nagespeeld. Veel plezier.

Wereldkampioenschap miniaturen
-
Re: Wereldkampioenschap miniaturen
Eric,Eric van Dusseldorp wrote:Inmiddels zijn alle inzendingen te zien op o.a. www.ericsdamsite.com
Volgens Jaap Bus zitten er schitterende miniaturen bij. Dat is dan ook hoog tijd, want de laatste tijd was het behelpen met dit genre. Zelf heb ik nog niets nagespeeld. Veel plezier.
de categorieen A, B, C en D; wat houden die precies in? of ik heb die tekst gemist ergens.....
-
Ook op de site van Eric te vinden. Iets naar beneden in het rechter rijtje.Edwin Twiest wrote:Eric,Eric van Dusseldorp wrote:Inmiddels zijn alle inzendingen te zien op o.a. www.ericsdamsite.com
de categorieen A, B, C en D; wat houden die precies in? of ik heb die tekst gemist ergens.....
Ik ben met serie D begonnen. (Ongeveer een kwart van de series A, B en C bevatten doorgebroken witte schijven op de 9-de rij, de ontleding moet dan wel zeer fraai zijn) Voor de D serie is dit verboden.
Er zitten een paar mooie bij. De volgende lelijke inspireerde mij tot een betere stand, echter geen miniatuur.

Het aardige motief na 21,4,15 leent zich voor rondslagen bijv.

440,40,183,47,7,2,15, (41),42,(46),31,41
Ik had even niks te doen, vandaar. Wel DOBV2.
Last edited by Christian van der Schaaf on Fri May 30, 2008 07:32, edited 1 time in total.
Dit is een verrassend probleem, Christian! Heb 'm graag voor Hoofdlijn.Christian van der Schaaf wrote:Ook op de site van Eric te vinden. Iets naar beneden in het rechter rijtje.Edwin Twiest wrote:Eric,Eric van Dusseldorp wrote:Inmiddels zijn alle inzendingen te zien op o.a. www.ericsdamsite.com
Ik ben met serie D begonnen. (Ongeveer een kwart van de series A, B en C bevatten doorgebroken witte schijven op de 7-de rij, de ontleding moet dan wel zeer fraai zijn) Voor de D serie is dit verboden.
Er zitten een paar mooie bij. De volgende lelijke inspireerde mij tot een betere stand, echter geen miniatuur.
Bedoeling:
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
Leonard Cohen
-
Dank. Je mag 'm hebben Hein.composite wrote:Dit is een verrassend probleem, Christian! Heb 'm graag voor Hoofdlijn.Christian van der Schaaf wrote:Ook op de site van Eric te vinden. Iets naar beneden in het rechter rijtje.Edwin Twiest wrote: Eric,
Ik ben met serie D begonnen. (Ongeveer een kwart van de series A, B en C bevat doorgebroken witte schijven op de 7-de rij, de ontleding moet dan wel zeer fraai zijn) Voor de D serie is dit verboden.
Bedoeling:
Last edited by Christian van der Schaaf on Fri May 30, 2008 02:07, edited 1 time in total.
Dank u!!Christian van der Schaaf wrote:Dank. Je mag 'm hebben Hein.composite wrote:Dit is een verrassend probleem, Christian! Heb 'm graag voor Hoofdlijn.Christian van der Schaaf wrote: Ook op de site van Eric te vinden. Iets naar beneden in het rechter rijtje.
Ik ben met serie D begonnen. (Ongeveer een kwart van de series A, B en C bevatten doorgebroken witte schijven op de 7-de rij, de ontleding moet dan wel zeer fraai zijn) Voor de D serie is dit verboden.
Bedoeling:
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
Leonard Cohen
Mooie compositie, Christian!Christian van der Schaaf wrote:Er zitten een paar mooie bij. De volgende lelijke inspireerde mij tot een betere stand, echter geen miniatuur.
![]()
Bedoeling: 440,40,183,47,7,2,15, (41),42,(46),31,41
Dat smaakt naar meer...

Bovenstaande miniatuur van onbekende auteur heeft bij nader inzien geen enkel bestaansrecht. In 1981 publiceerde Harry de Waard onderstaande stand:Christian van der Schaaf wrote:![]()

Maargoed, de beste bewerking van het motief (tot nu toe) is afgelopen donderdag gemaakt!
-
Dank. Ik ondervind aan den lijve de moeilijkheden die problemisten tegenkomen bij het maken van composities.Arjen wrote:Mooie compositie, Christian!
Dat smaakt naar meer... [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Het zielloze heen en weer gooien van schijf 35 als inleiding wordt ingegeven door de regels waaraan een goede compositie moet voldoen.
Als naspeler van probelemen bekruipt mij altijd een gevoel van teleurstelling als een oplossing begint met een paar zielloze eengevers.
Blijkbaar was het kernidee niet goed genoeg om een perfecte vormgeving te kunnen bewerkstelligen. Het probleem is dat je hier pas achterkomt na vele uren arbeid. Maar ja het vermogen om goede ideen te hebben heet talent!