Barnsteentoernooi 2008

PeterDeDammer

Post by PeterDeDammer »

Op de website http://www.damclubbunschoten.nl/barnste ... ernooi.htm zijn inmiddels alle partijen na
te spelen via de animaties bij de rubriek Uitslagen en Fotos'.
Ook zijn alle partijen in PDN formaat te downloaden en is er een toernooiverslag en een fotoboek te downloaden.
Ook de categorieranglijst is beschikbaar.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

PeterDeDammer wrote:Op de website http://www.damclubbunschoten.nl/barnste ... ernooi.htm zijn inmiddels alle partijen na
te spelen via de animaties bij de rubriek Uitslagen en Fotos'.
Ook zijn alle partijen in PDN formaat te downloaden en is er een toernooiverslag en een fotoboek te downloaden.
Ook de categorieranglijst is beschikbaar.
Tja, toch een teleurstelling.
PDF (Portable Document Format) i.p.v. PDN (Portable Draughts Notation).
Tja, dat valt iets minder te converteren naar bijv. Toernooibase....
PeterDeDammer

Post by PeterDeDammer »

Piet, neem anders even contact op met Bertus de Harder email: harder57@12move.nl , hij kan misschien een pdn file maken
Voorpost

Post by Voorpost »

Kosmos wrote:Image

Friso Fennema - Ron Heusdens

Zwart dreigt al met dam op 49. Friso geeft hem nog eens een extra vrije zet kado!

31-27??

In dit fragment wordt duidelijk waarom Mark Rutte zo faalt als fractieleider van de VVD. Ik bedoel als je als woordvoerder van Rutte plannen voor gaat stellen op het niveau van 31-27 dan vraag je erom dat de kiezers wegvluchten...
Hoe taxeer je de stand na (het logische) 13.45-40 24-30 14.34x14 23x45 15.31-27 10x19 16.27x16 zie diagram

Image

Tjalling?
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Voorpost wrote:
Kosmos wrote:Image

Friso Fennema - Ron Heusdens

Zwart dreigt al met dam op 49. Friso geeft hem nog eens een extra vrije zet kado!

31-27??

In dit fragment wordt duidelijk waarom Mark Rutte zo faalt als fractieleider van de VVD. Ik bedoel als je als woordvoerder van Rutte plannen voor gaat stellen op het niveau van 31-27 dan vraag je erom dat de kiezers wegvluchten...
Hoe taxeer je de stand na (het logische) 13.45-40 24-30 14.34x14 23x45 15.31-27 10x19 16.27x16 zie diagram

Image

Tjalling?
Ik vind zwart beter staan.

Ron zou waarschijnlijk zeggen: "Ik sta hier helemaal gewonnen!"
Heaven is no location, but a state of mind
Nescio

Post by Nescio »

Kosmos wrote: Ik vind zwart beter staan.

Ik moet zeggen, het komt aardig in de buurt van wat hij zei! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Voorpost

Post by Voorpost »

Nescio wrote:

Ik moet zeggen, het komt aardig in de buurt van wat hij zei!
Ik meen me ook te herinneren dat Ron zei dat hij zo goed als gewonnen stond. Maar inderdaad, 't lijkt toch echt wat beter voor zwart. Waar wit naar toe moet is niet helemaal duidelijk. De witte stand helt ook iets teveel over naar links lijkt het.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Nescio wrote:

Ik moet zeggen, het komt aardig in de buurt van wat hij zei! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Elke partij waarbij de Kneus iets beter komt te staan probeert hij anderen ervan te overtuigen dat hij helemaal gewonnen stond. Meestal mist hij in een partij diverse malen de winst.
Ondanks dat houd ik van De Kneus.
Er is namelijk maar een Kneus en dat is De Kneus!
Heaven is no location, but a state of mind
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

PeterDeDammer wrote:Piet, neem anders even contact op met Bertus de Harder email: harder57@12move.nl , hij kan misschien een pdn file maken
Inmiddels heb ik alle partijen al in Toernooibase geimporteerd. Het kostte me wat meer conversieslagen (pdf ontleden, naar .doc zetten wat aanpassingen en dan importeren).
Eigenlijk zouden we eens moeten afspreken dat vanuit alle programma's,
TurboDambase, Dambo, Toernooibase (want momenteel heb ik met performanceproblemen van de kndbserver, deze functie ook niet meer on-line) automatisch .pdn files beschikbaar gesteld worden.
Dan is e.e.a. veel beter uitwisselbaar.
RonHeusdens

Post by RonHeusdens »

Nescio wrote:

Tjalling heeft gelijk. Tijdens een partij, heb ik vaak een veel te zonnige kijk op mijn stand. Dat wil ik wel graag zo houden, want dat levert punten op. Na de partij is het eigenlijk onzin om hierin te volharden. Afgelopen maandag heb ik de stand aan wat echte experts voorgelegd en het is maar de vraag of zwart iets concreets heeft.
Post Reply