DNC Open NK 2008

Post Reply

Wie wordt er Open Nederlands Kampioen 2008

Poll ended at Tue Jul 15, 2008 17:24

Ron Heusdens
1
5%
Guntis Valneris
4
19%
Kees Thijssen
2
10%
Alexander Getmanski
2
10%
Iemand anders (reageer)
12
57%

Total votes: 21

Alex

Post by Alex »

Fred Ivens wrote: Naaldwijk, 8 mei 2008

Persbericht

Wereld- én Nederlandse

kampioen op DNC Open NK

Den Haag - Net als vorig jaar zijn ook nu weer zowel de wereld- als de Nederlandse kampioen present op het DNC Open NK. Alexander Schwarzman zal van 12 t/m 19 juli opnieuw zijn opwachting maken in BowlingWorld Zuiderpark. Dat geldt eveneens voor Ron Heusdens die als de nieuwe nationale kampioen na vijf jaar een einde maakte aan de hegemonie van Kees Thijssen.

Ook Thijssen, oud-wereldkampioen en de winnaar van de vorige editie Guntis Valneris (Letland), de eigenzinnige grootmeester Hans Jansen, de Russische wereldtopper Alexander Getmanski (winnaar 2006) en de 'Great African Warrior' Flaubert Ndzonzi (mits zijn papieren in orde zijn) doen een gooi naar de hoofdprijs van 1000 euro.

Aan het toernooi, waaraan gewoonlijk zo’n 125 dammers van verschillende sterkte deelnemen, is het predikaat Open Kampioenschap van Nederland verbonden.

Zie verder onze website www.damweb.nl/tho

Tevens ben ik altijd tot het geven van verdere informatie bereid.

Met vriendelijke groet, namens de stichting The Hague Open,

Fred Ivens, voorzitter

(Tel.: 0174 – 621234

email: ivens@kabelfoon.nl)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

composite wrote:
Kosmos wrote:Het Open NK zal dit jaar voor het eerst gewonnen worden door een deelnemer van buiten de Aarde. Er zal zich een aantal Nuberianen aanmelden. Een Nuberiaan wint het toernooi door al zijn tegenstanders tijdens te partij met zijn lange roltong naar binnen te slokken en dan te verorberen. Hanco kent de namen.
Kan niet. Nuberianen zijn vegetariers.
Nibiruanen, niet te verwarren met Nubiërs, de zuiderburen van de Egyptenaren in de tijd van de farao's, zijn beslist geen vegetariërs. Voor hen zijn wij mensen zoiets als wat vee voor de meesten van ons is. Maar wees gerust Hein, ze zijn kieskeurig, dus hoogstwaarschijnlijk ontspring jij de dans...

David Icke in The Biggest Secret uit 1999:

"Dr Arthur David Horn, a former professor of biological anthropology at Colorado State University in Fort Collins, once believed emphatically in the Darwinist version of human evolution, the slow development of the human species via the principle of the survival of the fittest. Purely on the weight of evidence and his own experience he is now convinced that humanity was seeded by extraterrestrials and that a reptilian race has controlled the planet for thousands of years and continues to do so today. This is also my own view, although I have taken a very different life path to reach those same conclusions. Dr Horn's research is detailed in his excellent book, Humanity's Extraterrestrial Origins in which he suggests that the ones the Sumerian Tablets call the Anunnaki are this reptile race, another point with which we agree."

Image
Alex

Post by Alex »

GMI Alexander Schwarzman Moskou (Rus) 1580 H
GMI Guntis Valneris Jurmala Sloka (Let) 1528 H
GMI Alexander Getmanski Tula Gorelki (Rus) 1526 H
GMI GMN Kees Thijssen Amsterdam 1519 H
GMI GMN Hans Jansen Amsterdam 1471 H
GMI GMN Ron Heusdens Schiedam 1444 H
Krijn ter Braake Amstelveen 1321 HA
Stefan Stapper Den Haag 1306 HAJ
Ton Burgerhout Vlaardingen 1292 HA
Martijn v.d. Klis Alphen a/d Rijn 1213 HB
Pertap Malahé Den Haag 1194 HBS
Ruud van Drunen Rotterdam 1190 HB
Frenny Malobie St Maarten (Ned Ant) 1184* HB
Fons Huybrechts Breda 1154 HBS
Soender Kalpoe Uden 1139 HBS
Hans Jacobsen Den Haag 1104 HBS
Václav Marek Vraz u Berouna (Tsj) 1097* HCS
Jetse Veenstra Den Haag 1044 HCS
Hein van Winkel Nieuwkoop 1042 HCs
Ingrid de Kok Bennekom 1025 HCV
Arie te Lindert Den Haag 1014 HCS
Jos de Wild Zierikzee 1010 HC
Jan Terpstra Leeuwarden 996 HCS
Martijn v IJzendoorn Wateringen 982 HCP
Erik Maijenburg Woerden 971 HC
Adriaan Groenendijk Rotterdam 968 HCS
Roy Liem-Kon-Tja Den Haag 968 HCG
Edwin Remmerswaal Den Haag 956 HC
Frans Teijn Rotterdam 948 HDs
Jordy v.d. Lugt De Lier 934 HD
Arie van Diggele Zwammerdam 892 HDs
Hans de Vast Bergambacht 880 HDS
Matthijs Broek Vlaardingen 835 HD
Ritchie Wijnker Den Helder 800* HDJ
Nerin Bisseswar Den Haag 798 HEG
Jhonatan v.d. Hoorn Alphen a/d Rijn 784 HEJ
Robert van Diggele Woerden 782 HE
Radjin Chandarsing Den Haag 750* HE
Ton Weenink Steenwijk 745 HEs
Tobias Pohan Simandj Rijswijk (ZH) 730 HEJ
Teun de Kluyver Rijnsburg 582 HEG

* Geschatte rating, evt a.d.h.v. FMJD-rating

Klassementen
Klassement Deelnemers
- DNC klassement (Algemeen klassement) 41
A Klassement Rating 1250-1399 3
B Klassement Rating 1100-1249 7
C Klassement Rating 950-1099 12
D Klassement Rating 800-949 6
E Klassement Rating <800 7
S Senioren 55+ 10
s Senioren 65+ 4
P Welpen/pupillen 1
J Aspiranten/junioren 4
V Damesklassement 1
G G-klassement 3
Keurientesss

Post by Keurientesss »

Wat meer tegenstand wil? Lijkt me toch niet de reden...
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Hanco Elenbaas wrote:
composite wrote:
Kosmos wrote:Het Open NK zal dit jaar voor het eerst gewonnen worden door een deelnemer van buiten de Aarde. Er zal zich een aantal Nuberianen aanmelden. Een Nuberiaan wint het toernooi door al zijn tegenstanders tijdens te partij met zijn lange roltong naar binnen te slokken en dan te verorberen. Hanco kent de namen.
Kan niet. Nuberianen zijn vegetariers.
Nibiruanen, niet te verwarren met Nubiërs, de zuiderburen van de Egyptenaren in de tijd van de farao's, zijn beslist geen vegetariërs. Voor hen zijn wij mensen zoiets als wat vee voor de meesten van ons is. Maar wees gerust Hein, ze zijn kieskeurig, dus hoogstwaarschijnlijk ontspring jij de dans...

David Icke in The Biggest Secret uit 1999:

"Dr Arthur David Horn, a former professor of biological anthropology at Colorado State University in Fort Collins, once believed emphatically in the Darwinist version of human evolution, the slow development of the human species via the principle of the survival of the fittest. Purely on the weight of evidence and his own experience he is now convinced that humanity was seeded by extraterrestrials and that a reptilian race has controlled the planet for thousands of years and continues to do so today. This is also my own view, although I have taken a very different life path to reach those same conclusions. Dr Horn's research is detailed in his excellent book, Humanity's Extraterrestrial Origins in which he suggests that the ones the Sumerian Tablets call the Anunnaki are this reptile race, another point with which we agree."

Image
Er is ook iemand met een Volkskrantblog over de materie van door buitenaardse wezens gemanipuleerd menselijk leven. Zelf ben ik niet helemaal overtuigd... Maar Hanco kan zijn hart er aan ophalen vermoed ik!

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/190890
Heaven is no location, but a state of mind
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Kosmos wrote:Er is ook iemand met een Volkskrantblog over de materie van door buitenaardse wezens gemanipuleerd menselijk leven. Zelf ben ik niet helemaal overtuigd... Maar Hanco kan zijn hart er aan ophalen vermoed ik!

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/190890
Dank je Tjalling. In Amsterdam komen er de laatste tijd wel meer geïnteresseerden bij voor het onderwerp, maar echt veel zijn het er nog niet, zeker niet in vergelijking tot Engeland en de Verenigde Staten.

Al dat geleuter tussen creationisten en Darwinisten, scheppingsverhaal contra evolutieleer, houdt mensen maar af van wat door échte wetenschappers recent bewezen, ontdekt en aangetoond wordt. Op YouTube is het mogelijk de eerste 50 minuten te bekijken van een 4 ½ uur durende NBC-documentaire: The Mysterious Origins Of Man - Forbidden Archeology. Part 1 De makers die noch aanhangers zijn van Darwin, noch van het scheppingsverhaal in de Bijbel, komen met uiteenlopende bewijzen, die door de conventionele wetenschap liefst worden doodgezwegen. Charles Darwin komt hier en daar ook nog ter sprake, maar gelukkig niet al te lang.

<center>Image
Hierboven zien we de voorvader van Charles Darwin en de aanhangers van Darwin's theorietjes.
Maar de afgebeelde figuur was niet de voorvader van de mens.
</center>

In hun boeken Forbidden Archaeology en The Hidden History of the Human race hebben Michael Cremo en Richard Thompson een schat aan bewijsmateriaal aangedragen die aantoont dat de mens al miljoenen jaren bestond voor zijn veronderstelde verschijnen in het zuiden van Afrika 100.000 jaar geleden.
Cremo en Thompson hebben in 1996 ook de dvd "The Mysterious Origins of Man" uitgebracht waarin ze samen met andere experts bewijsmateriaal aandragen waaruit blijkt dat de mens niet afstamt van de apen en dat de mens ook niet vierduizend jaar voor Christus oprees uit het stof der aarde, zoals de Bijbel wil laten geloven. De documentaire laat bijvoorbeeld 135 miljoen jaar oude versteende menselijke voetafdrukken zien, zij aan zij met sporen van een dinosaurus, gevonden in Texas. Ook toont "The Mysterious Origins of Man" bewijs van geavanceerde civilisaties uit de prehistorie.

Fossiel bewijsmateriaal dat aantoont dat de mens aanzienlijk veel ouder is dan de conventionele theorieën toestaan, en dat de mens niet afstamt van de apen, is jarenlang onderdrukt, laat "The Mysterious Origins of Man" zien.

David Lewis, medewerker van het Amerikaanse tijdschrift Atlantis Rising, zegt over "The Mysterious Origins of Man" : "It exposes a 'knowledge filter' within the scientific establishment, a bias that favors accepted dogma while rejecting evidence that does not support conventional theory."
Leo Mous

Post by Leo Mous »

Hanco, Ik ben ook al jaren gefascineerd door de hypothese dat de mens (deels) het resultaat is van ingrijpen in de evolutie. Ik vind dat nog steeds een heel plausibele verklaring voor de vrij plotselinge ontwikkeling van een complex wezen als de mens. Het heeft allemaal te maken met mijn stellige overtuiging dat het heelal een veelheid aan intelligent leven kent. Het kan niet anders dan dat er elders in het universum vele beschavingen zijn die ons in intelligentie en ontwikkeling verre vooruit zijn. Misschien wel miljoenen jaren vooruit. Kun je nagaan waar die allemaal toe in staat moeten zijn! Heb je Perfect Universum van Paul Davies wel eens gelezen?

Het betekent overigens niet dat ik de evolutieleer volledig afwijs. Maar dat geldt, denk ik voor jou ook. Alle leven in het universum heeft uiteindelijk een evolutionaire (niet door een opperwezen gemanipuleerde) oorsprong. Ik heb, als overtuigd atheist, uiteraard niets met het creationisme.

Je moet wel oppassen met begrippen als “schat aan bewijsmateriaal die aantoont”, “het tonen van bewijs van het bestaan van geavanceerde beschavingen” etc. Je hebt toch wel eens van hineininterpretieren gehoord? Als je overtuigd/bezeten bent van een idee, dan vind je daar altijd wel ‘’bewijzen’’ voor. Ik heb ooit wel eens een boekje gelezen van de beroemde Friese denker Klaas Dijkstra. Hij bewees o.m. dat de aarde plat is. Als je het las ging je het bijna geloven.

Kortom, ik ben net zo geboeid als jij door dit idee, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik ergens echt overtuigend bewijs heb gevonden. Maar ja, zelfs de waarheid van de evolutieleer is niet te bewijzen.
Alex

Post by Alex »

Willen we wel even on-topic blijven?
Hanco, Tjalling en consorten, doe wat nuttigs en schrijf je in voor het leukste toernooi van deze zomer!
Leo Mous

Post by Leo Mous »

Je hebt helemaal gelijk, Alex.
Ik liet me even gaan.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Alex wrote:Willen we wel even on-topic blijven?
Sorry Alex, maar een voordeel is dat jouw topic Top of the bill blijft, zonder dat jij er ook maar iets voor hoeft te doen!
Leo Mous wrote:Hanco, Ik ben ook al jaren gefascineerd door de hypothese dat de mens (deels) het resultaat is van ingrijpen in de evolutie. Ik vind dat nog steeds een heel plausibele verklaring voor de vrij plotselinge ontwikkeling van een complex wezen als de mens. Het heeft allemaal te maken met mijn stellige overtuiging dat het heelal een veelheid aan intelligent leven kent. Het kan niet anders dan dat er elders in het universum vele beschavingen zijn die ons in intelligentie en ontwikkeling verre vooruit zijn. Misschien wel miljoenen jaren vooruit. Kun je nagaan waar die allemaal toe in staat moeten zijn! Heb je Perfect Universum van Paul Davies wel eens gelezen?

Het betekent overigens niet dat ik de evolutieleer volledig afwijs. Maar dat geldt, denk ik voor jou ook. Alle leven in het universum heeft uiteindelijk een evolutionaire (niet door een opperwezen gemanipuleerde) oorsprong. Ik heb, als overtuigd atheist, uiteraard niets met het creationisme.

Je moet wel oppassen met begrippen als “schat aan bewijsmateriaal die aantoont”, “het tonen van bewijs van het bestaan van geavanceerde beschavingen” etc. Je hebt toch wel eens van hineininterpretieren gehoord? Als je overtuigd/bezeten bent van een idee, dan vind je daar altijd wel ‘’bewijzen’’ voor. Ik heb ooit wel eens een boekje gelezen van de beroemde Friese denker Klaas Dijkstra. Hij bewees o.m. dat de aarde plat is. Als je het las ging je het bijna geloven.

Kortom, ik ben net zo geboeid als jij door dit idee, maar ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik ergens echt overtuigend bewijs heb gevonden. Maar ja, zelfs de waarheid van de evolutieleer is niet te bewijzen.

Beste Leo,

Het boek van Paul Davies ken ik helaas nog niet. Kun je er iets meer over vertellen? Van Klaas Dijkstra heb ik alleen gehoord toen hij 15 jaar geleden mijn bejaarde benedenbuurman was, die dagelijks hardop met zichzelf pratend de duiven in Amsterdam ging voeren. Jouw Klaas Dijkstra zal wel nóg meer in de war zijn geweest dan de mijne, maar niet zo gek veel meer dan Charles Darwin, voor wiens theorieën zoals dat de mens van de aap stamde, dat bloemdragende planten onstaan zouden zijn uit niet-blemdragende planten, al 150 jaar niks bewezen kan worden door paleontologen. Ook het sprookje vis-amfibie-reptiel-vogel-zoogdier is nimmer bewezen met fossiele vondsten, maar op scholen wordt nog steeds beweerd dat dit allang wetenschappelijk bewezen zou zijn, terwijl het niet meer is dan een theorie.

Onderzoek van de professoren John Mack en David Jacobs onder duizenden Amerikanen die zeiden ontvoerd te zijn door buitenaardsen, heeft veel merkwaardige verhalen naar boven gebracht, terwijl daarnaast honderden hebben verteld over hun ontmoetingen met aliens in zeer geheime projecten als The Philadelphia Experiment en The Montauk Project.

In "The Mysterious Origins of Man" komen ook de 16de eeuwse kaarten ter sprake waarover Charles Hapgood in 1966 publiceerde, waaronder die van de Turkse admiraal Piri Re'is uit 1513. Volgens Piri Re'is was de bronkaart van zijn kopie getekend in de tijd van Alexander de Grote... Het grappige van de kaart van Piri Re'is is dat Antartica erop afgebeeld staat. Ook was de kaart een van de oudste waarop Amerika staat getekend, terwijl Zuid-Amerika en Afrika in correcte relatieve longituden werden weergegeven. Dit was zeer opmerkelijk daar pas veel later, in 1720 door John Harrison een soort chronometer werd uitgevonden waarmee de lengtegraden zó precies konden worden berekend. Volgens Piri Re'is is zijn bronkaart ook gebruikt door Columbus. Graham Hancock, ook in de documentaire te beluisteren, heeft over Hapgood en Piri Re'is veel geschreven in zijn 'Het Ontstaan en het Einde van Alles' ('Fingerprints of the Gods').

In "The Mysterious Origins of Man" komen veel zaken aan de orde die aantonen dat op deze planeet ooit culturen aanwezig waren die in sommige opzichten verder ontwikkeld waren dan de hedendaagse. Hoe zit dat met de Grote Piramide van Gizeh, waar men tegenwoordig zelfs nog geen nauwkeurig schaalmodel van kan maken? Wie verklaart de Nazcalijnen in Peru, hoe zit dat met de 135 miljoen jaar oude menselijke voetstappen in Texas? De Sumerische kleitabletten met de geschiedenis van de Anunnaki? Chichen Itza? De Olmeken en de Tolteken? De onderwaterruïnes van piramides bij Okinawa? Overblijfselen van Lemurië, dat volgens de legenden en de verhalen van Rudolf Steiner mét Atlantis ten onder ging na een verschrikkelijke oorlog?

"The Mysterious Origins of Man" is gemaakt onder eindredaktie van Michael Cremo, die al een jaar of tien een column ('The Forbidden Archaeologist') heeft in het Amerikaanse magazine Atlantis Rising, dat uitgegeven wordt door J. Douglas Kenyon, die eveneens verantwoordelijk is voor boeken als Forbidden History, Forbidden Archaeology, Forbidden Science en Forbidden Religion, waarin aangetoond wordt hoeveel er wordt geprobeerd dood te zwijgen door de conventionele wetenschap. Gisteren zag ik op de BBC weer een van die twee ouwe kereltjes, die claimen met hun plankjes verantwoordelijk te zijn voor alle graancircles in Engeland. Lachwekkend, maar niet alleen achterlijke personen geloven dat ook nog.

David Lewis zegt in Forbidden History over de documentaire "The Mysterious Origins of Man" : "It exposes a 'knowledge filter' within the scientific establishment, a bias that favors accepted dogma while rejecting evidence that does not support conventional theory."

Helaas is nog niet de volledige 4 ½ uur te bekijken, maar de eerste 50 (5 x 10) minuten die nu op YouTube staan, zijn de moeite waard, hoewel ik vermoed dat het voor jou, Leo, weinig nieuws bevat: The Mysterious Origins Of Man - Forbidden Archeology. Part 1
Alex

Post by Alex »

Vervuil het niet langer, Hanco, ik kan zelf wel zorgen dat het topic bovenaan blijft staan, heb ik dat rare gel*l niet voor nodig!
Kosmos

Post by Kosmos »

Alex wrote:Vervuil het niet langer, Hanco, ik kan zelf wel zorgen dat het topic bovenaan blijft staan, heb ik dat rare gel*l niet voor nodig!
Ik gok op: gelal.
Alex

Post by Alex »

Mijn vorige post geldt ook voor jou, Tjalling!
Kosmos

Post by Kosmos »

Alex wrote:Mijn vorige post geldt ook voor jou, Tjalling!
Ik vond het allemaal wel on topic hoor Alex. Ik bedoel als er Nuberiers op de deelnemerslijst staan dan heb je het al gauw over buitenaardse manipulatie van aardwezens, mayakalenders, graancirkels, vrije energie dankzij het zero-energy-field en shapeshiftende Reptillians.
Over het toernooi valt verder toch niet zoveel te melden dan dat de computer na zoveel ronden uitrekent wie de eerste prijs krijgt ...
Alex

Post by Alex »

Kosmos wrote:
Alex wrote:Mijn vorige post geldt ook voor jou, Tjalling!
Ik vond het allemaal wel on topic hoor Alex. Ik bedoel als er Nuberiers op de deelnemerslijst staan dan heb je het al gauw over buitenaardse manipulatie van aardwezens, mayakalenders, graancirkels, vrije energie dankzij het zero-energy-field en shapeshiftende Reptillians.
Over het toernooi valt verder toch niet zoveel te melden dan dat de computer na zoveel ronden uitrekent wie de eerste prijs krijgt ...
Op de deelnemerslijst staan alleen mensen, dus je zit weer slap in de kosmos te ouweh**ren, Tjalling.
De computer (of het computerprogramma) is slechts een hulpmiddel, het zijn de spelers die de rangschikking bepalen.
Post Reply