Nationale Bekercompetitie 2008

Post Reply
Piet Bouma

Nationale Bekercompetitie 2008

Post by Piet Bouma »

Loting 1e ronde, 10 mei 2008:
Huissen:
Witte van Moort 2 - DC Lent
DES Lunteren - Roden/Leek
Kroonschijf Ede - Heijmans Excelsior
DUO - Hijken
Het Noorden 2 - DEZ Culemborg 1
DEZ Culemborg 2 - Roderland
Witte van Moort 1 - CEMA/DVZ
Het Noorden 1 - Wanswerd

Den Haag:
Middelburg - Van Stigt Thans 1
Van Stigt Thans 2 - IJmuiden
Angarde Informatica - Den Haag
RDC Rijnsburg - Gravenpolder
Huizum - Dordrecht
Zaanstreek - Franeker
Samen Sterk Hazerswoude - OG Utrecht
Barnsteen - Denk en Zet HG
Ajax-fan

Re: Nationale Bekercompetitie 2008

Post by Ajax-fan »

Piet Bouma wrote:Loting 1e ronde, 10 mei 2008:
Huissen:
Witte van Moort 2 - DC Lent
DES Lunteren - Roden/Leek
Kroonschijf Ede - Heijmans Excelsior
DUO - Hijken
Het Noorden 2 - DEZ Culemborg 1
DEZ Culemborg 2 - Roderland
Witte van Moort 1 - CEMA/DVZ
Het Noorden 1 - Wanswerd

Den Haag:
Middelburg - Van Stigt Thans 1
Van Stigt Thans 2 - IJmuiden
Angarde Informatica - Den Haag
RDC Rijnsburg - Gravenpolder
Huizum - Dordrecht
Zaanstreek - Franeker
Samen Sterk Hazerswoude - OG Utrecht
Barnsteen - Denk en Zet HG
Dit meen je niet, vorig jaar hebben we met 's-Gravenpolder zowel tegen RDC 1 als 2 gespeeld en nu krijgen we weer RDC, toevallig niet de loting van vorig jaar toch he? Niet dat het erg is hoor om weer tegen RDC te spelen, maar wel toevallig.
Piet Bouma

Re: Nationale Bekercompetitie 2008

Post by Piet Bouma »

Ben Smeenk wrote:Aan deelnemers nationale bekercompetitie
De eerste ronde van de nationale bekercompetitie wordt gespeeld op zaterdag 10 mei 2008 in Den Haag en Huissen. De loting heeft de volgende wedstrijden opgeleverd:

Den Haag
1 Middelburg - Van Stigt Thans 1
2 Van Stigt Thans 2 - IJmuiden
3 Angarde Informatica - Den Haag
4 RDC Rijnsburg - Gravenpolder
5 Huizum - Dordrecht
6 Zaanstreek - Franeker
7 Samen Sterk Hazerswoude - OG Utrecht
8 Barnsteen - Denk en Zet Hardinxveld Giessendam

Arbiters zijn de heren Alex Kruyshoop en Nerin Bisseswar.

Het speeladres is:
Kantine Haeghe groep
Zilverstraat 53
2544 EJ Den Haag
070 352 3970

Huissen
1 Witte van Moort 2 - DC Lent
2 DES Lunteren - Roden Leek
3 Kroonschijf Ede - Heijmans Excelsior
4 DUO - Hijken
5 Het Noorden 2 - DEZ Culemborg 1
6 DEZ Culemborg 2 - Roderland
7 Witte van Moort 1 - CEMA/DVZ
8 Het Noorden 1 - Wanswerd

Arbiters zijn de heren Peter Litjens en Hans Robben.

Het speeladres is:
’t Koelhuis
Koelhuisstraat 3
6851 NB Huissen
026 3252628

Wedstrijdbepalingen
Aanvang
De wedstrijden beginnen om 12 uur. Alle ploegen wordt verzocht om 11.45 aanwezig te zijn en de opstelling aan de arbiter te overhandigen. Denk ook aan de spelerskaarten!!

Speeltempo
Artikel 54b.5 Het speeltempo bedraagt 25 zetten per uur. Met dien verstande dat over het eerste uur geen controle plaatsvindt.
De eventuele barragewedstrijden vinden plaats met een speeltempo van 5 minuten + 5 seconden per zet, per speler. Ook als in de reguliere wedstrijd niet met Fischerklokken is gespeeld dient dit in de barragewedstrijden wel te geschieden. Alleen in het geval onvoldoende Fischerklokken aanwezig zijn, kan met een tempo van 10 minuten per speler worden gespeeld.

Spelers
Artikel 54b.6 In een viertal kunnen alle speelgerechtigde spelers van een vereniging worden opgesteld, mits deze spelers nog niet voor een ander team in hetzelfde landelijke bekertoernooi voor viertallen zijn uitgekomen. Artikel 47.2 is op het bekertoernooi niet van toepassing. (Dit houdt in dat wanneer in de landelijke bekercompetitie voor een team gespeeld is, niet voor een ander team van dezelfde vereniging gespeeld mag worden, ook geen hoger team!) De opstelling is naar keuze.

Uitslag
Artikel 54b.7.2 Indien een wedstrijd onbeslist is geëindigd, wordt de beslissing verkregen door een barrage bestaande uit één of meerdere aansluitende sneldamwedstrijden volgens artikel 40.3, in dezelfde opstelling, maar met steeds verwisselde kleuren. Zodra een beslissing is gevallen is de barrage geëindigd. Het maximum aantal te spelen sneldamwedstrijden is twee. Brengt de barrage geen beslissing, dan wordt de beslissing achtereenvolgens verkregen door:
1. De eerste winstpartij vanaf het eerste bord in de gewone wedstrijd;
2. De eerste winstpartij gerekend vanaf het eerste bord in de eerste sneldamwedstrijd;
3. De eerste winstpartij gerekend vanaf het eerste bord in de tweede sneldamwedstrijd.

Zo op grond van het voorgaande geen beslissing verkregen wordt, vindt loting plaats.

De arbiters worden verzocht de uitslagen zo snel mogelijk per email door te geven aan het bondsbureau en aan de coördinator teamwedstrijden.

Bondsbureau: bondsbureau@kndb.nl
Coördinator: teamwedstrijden@kndb.nl

Met vriendelijke groet
Ben Smeenk (coördinator teamwedstrijden)
Die arbiters in Huissen (in Den Haag hebben ze er al één) mogen ook een accountje aanvragen voor Toernooibase. Kunnen ze de uitslagen ook gelijk on-line zetten!
Dieter

Post by Dieter »

Het heet dan een loting te zijn maar ik geloof hier werkelijk helemaal niets van. Mischien ben ik te achterdochtig maar kan iemand mij vertellen hoe die loting in zijn werk gaat en wie daar bij betrokken zijn. Het lijkt er verdomd veel op dat als dezelfde ploegen deelenemen ze gewoon op dezelfde plaats in het schema ingevuld worden.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Dieter wrote:Het heet dan een loting te zijn maar ik geloof hier werkelijk helemaal niets van. Mischien ben ik te achterdochtig maar kan iemand mij vertellen hoe die loting in zijn werk gaat en wie daar bij betrokken zijn. Het lijkt er verdomd veel op dat als dezelfde ploegen deelenemen ze gewoon op dezelfde plaats in het schema ingevuld worden.
Hoe de loting in zijn werk gaat, moet je Ben Smeenk vragen.
Ik heb de loting van vorig jaar eens naast dit jaar gelegd en ik zie totaal geen overeenkomsten, behalve de wedstrijd RDC - 's Gravenpolder.
Dat lijkt me toeval.
Kun je het gefundeerd onderbouwen Dieter?
VibeMan

Post by VibeMan »

Piet Bouma wrote:
Dieter wrote:Het heet dan een loting te zijn maar ik geloof hier werkelijk helemaal niets van. Mischien ben ik te achterdochtig maar kan iemand mij vertellen hoe die loting in zijn werk gaat en wie daar bij betrokken zijn. Het lijkt er verdomd veel op dat als dezelfde ploegen deelenemen ze gewoon op dezelfde plaats in het schema ingevuld worden.
Hoe de loting in zijn werk gaat, moet je Ben Smeenk vragen.
Ik heb de loting van vorig jaar eens naast dit jaar gelegd en ik zie totaal geen overeenkomsten, behalve de wedstrijd RDC - 's Gravenpolder.
Dat lijkt me toeval.
Kun je het gefundeerd onderbouwen Dieter?
Ik denk dat Dieter WVM1 liever niet had geloot in de 1e ronde!

Getmanski, Podolski, Scholma, Derkx, altijd lastig dieter
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Gisteren heeft DC Dordrecht aan Ben Smeenk en Huizum laten weten, dat zij a.s. zaterdag geen team voor de bekercompetitie op de been kon brengen (Veel spelers van Dordrecht gaan naar Salou en anderen waren verhinderd).
De secretaris van DC Dordrecht wenste Huizum al veel succes in de 2e ronde. Wij blij met een 'bye'.

Vandaag heeft Ben Smeenk aan Huizum meegedeeld dat i.p.v. DC Dordrecht een bekerviertal van Constant Charlois Rotterdam in de bekerwedstrijden gaat meespelen en tegenstander is van Huizum.

Aan de ene kant leuk dat de 32 teams weer gecomplementeerd worden, aan de andere kant ook een beetje vreemd.
DC Dordrecht is afgevaardigd namens ZHZ, terwijl Constant Charlois bij de WHDB uitkomt. E.e.a. is dus niet volgens de verdeelsleutel, die de KNDB hanteert.
Hardinxveld Giessendam 2 of cupfighter Gorinchem vanuit ZHZ had meer voor de hand gelegen.

Wat vinden we hiervan?
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

Uiteraard belachelijk!
Eerst formeer je je team, dat later te horen krijgt dat ze niet in actie hoeven te komen.
Iedereen gerust, geen verre reis naar den Haag, andere leuke activiteiten worden bij dit weer ingepland!
Vervolgens moet tóch iedereen spelen.

En dan ook nog die verdeelsleutel.. Eerst streng, en nu zomaar een team inpassen.

Vreemde boel.
Alex

Post by Alex »

Waarschijnlijk was de eigen club van Smeenk de makkelijkste oplosing om toch een vervangende tegenstander te vinden. Komt nog bij dat CCR 2 verliezend finalist van de WHDB-beker was.
Had Dordrecht later afgezegd, dan was Huizum echter zonder te spelen doorgegaan, iets dergelijks gebeurde vorig jaar ook.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alex wrote:Komt nog bij dat CCR 2 verliezend finalist van de WHDB-beker was.
De WHDB heeft Van Stigt Thans 2 en Den Haag ingeschreven. Waarom CCR dan niet meteen?
Alex

Post by Alex »

Piet Bouma wrote:
De WHDB heeft Van Stigt Thans 2 en Den Haag ingeschreven. Waarom CCR dan niet meteen?
vST heeft de plek gekregen omdat ze kampioen van de prov. hoofdklasse werden, Den Haag omdat ze bekerkampioen werden.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Alex wrote:
Piet Bouma wrote:
vST heeft de plek gekregen omdat ze kampioen van de prov. hoofdklasse werden, Den Haag omdat ze bekerkampioen werden.
Ook dat is weer knap onlogisch.
Van Stigt Thans 1 was al geplaatst voor de bekercompetitie (3e in Nationale Bekercompetitie 2007). Van Stigt Thans 2 is 4e geworden in de prov. hoofdklasse WHDB.
Zou ODB Haeghe (2e prov. hoofdklasse) dan niet eerder de rechten van VST1 dienen te krijgen?
Enfin, dat is een interne zaak van de WHDB.

Het argument dat CCR verliezend bekerfinalist is van de WHDB is dus geen argument.
Alex

Post by Alex »

Piet Bouma wrote:
Alex wrote:
Piet Bouma wrote: De WHDB heeft Van Stigt Thans 2 en Den Haag ingeschreven. Waarom CCR dan niet meteen?
Ook dat is weer knap onlogisch.
Van Stigt Thans 1 was al geplaatst voor de bekercompetitie (3e in Nationale Bekercompetitie 2007). Van Stigt Thans 2 is 4e geworden in de prov. hoofdklasse WHDB.
Zou ODB Haeghe (2e prov. hoofdklasse) dan niet eerder de rechten van VST1 dienen te krijgen?
Enfin, dat is een interne zaak van de WHDB.

Het argument dat CCR verliezend bekerfinalist is van de WHDB is dus geen argument.
Het is toeval dat vST al een team in de KNDB Beker heeft en nu dus met 2 teams mag deelnemen. Had Den Haag de dubbel gepakt, dan had Den Haag (als ik het wel heb) met 2 teams mogen deelnemen.

Mijn gedachte van CCR dat verliezend finalist was en daarom de vervanger voor Dordrecht is, is slechts een veronderstelling van mijn kant.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Piet Bouma wrote:Gisteren heeft DC Dordrecht aan Ben Smeenk en Huizum laten weten, dat zij a.s. zaterdag geen team voor de bekercompetitie op de been kon brengen (Veel spelers van Dordrecht gaan naar Salou en anderen waren verhinderd).
De secretaris van DC Dordrecht wenste Huizum al veel succes in de 2e ronde. Wij blij met een 'bye'.

Vandaag heeft Ben Smeenk aan Huizum meegedeeld dat i.p.v. DC Dordrecht een bekerviertal van Constant Charlois Rotterdam in de bekerwedstrijden gaat meespelen en tegenstander is van Huizum.

Aan de ene kant leuk dat de 32 teams weer gecomplementeerd worden, aan de andere kant ook een beetje vreemd.
DC Dordrecht is afgevaardigd namens ZHZ, terwijl Constant Charlois bij de WHDB uitkomt. E.e.a. is dus niet volgens de verdeelsleutel, die de KNDB hanteert.
Hardinxveld Giessendam 2 of cupfighter Gorinchem vanuit ZHZ had meer voor de hand gelegen.

Wat vinden we hiervan?
Huizum moet gewoon aan de bak, een goede zaak! Geen cadeautjes voor Bouma en co!
Heaven is no location, but a state of mind
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Kosmos wrote:
Piet Bouma wrote:Gisteren heeft DC Dordrecht aan Ben Smeenk en Huizum laten weten, dat zij a.s. zaterdag geen team voor de bekercompetitie op de been kon brengen (Veel spelers van Dordrecht gaan naar Salou en anderen waren verhinderd).

Wat vinden we hiervan?
Huizum moet gewoon aan de bak, een goede zaak! Geen cadeautjes voor Bouma en co!
Je gunt ons ook niks, hè!
Maar daar ging het me eigenlijk niet om.
Post Reply