Zijn dit geen russische teksten vertaald met babelfish?Eric Sanders wrote:Hoe bestelt die vent een brood daar in de VS? Ik zie alleen maar woorden, geen zinnen.

Toegang website wordt gediscrimineerd door webmaster
- Arjen de Mooij
-
-
Een iets andere – maar zeker vergelijkbare – situatie heeft zich voorgedaan op het PFDB-forum.pieter hildering wrote:Arjan je geeft heel goed aan waar het om gaat. Dat is precies wat ik bedoel. Iemand bij voorbaat uitsluiten is niet houdbaar. Dat de man mede om zijn kritiek als ex Wit Rus waarschijnlijk verbannen is omdat het personen niet welgelegen is zonder ons als bestuur een goed voorbeeld te geven van zijn uitlatingen kan niet gebruikt worden als argument.
Het voorbeeld van Gantwarg is niet om de persoon maar als voorbeeld dat aan de ene kant alles mag en aan de andere kant niets mag. Dat kan niet. Dus Henk ophouden met texten zoals je schrijft aangezien het daar niet om gaat. Het is als voorbeeld gesteld. Gantwarg en mij is een persoonlijke zaak en het heeft geen enkele zin om daarover te discussieren op het web. Wat ik persoonlijk met Gantwarg heb zal ik persoonlijk afhandelen.
Gevolg is natuurlijk dat als de man geen toegang krijgt of dat er geen bewijs aan het bestuur wordt geleverd waarom niet, de man gewoon toegang moet krijgen.
Als Alexander een andere mening is toegedaan dan het bestuur wordt dat geaccepteerd echter dan kan de conclusie op het einde niets anders zijn dat hij niet meer namens de FMJD kan optreden. Zo simpel is het.
In het dagelijks leven is werkweigeren of instructies niet opvolgen meestal einde dienstverband.
Het hoeft natuurlijk niet zo ver te komen echter we gaan wel in deze richting op het moment Jammer maar het is zo.
Ik ben altijd in discussies open maar ik zie ook van te voren de gevolgen, een typische dammers eigenschap.
Ook daar is het wel eens heftig toegegaan [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] , ook o.m. met zware kritiek op PFDB-bestuurders, maar ook andere zaken.
Het PFDB-bestuur voelde zich wel verantwoordelijk voor het forum en vond dat het forum niet meer kon bestaan onder de naam PFDB-forum.
In overleg is de naam van dit forum toen veranderd in “Damforum Fryslan” om de directe connectie met de PFDB te verbreken.
Sietse Nagel is nog steeds webmaster van de officiele PFDB-site en moderator van het “Damforum Fryslan” Ook staat er nog steeds een link op de PFDB-site naar het “Damforum Fryslan”.
Misschien is dit ook een oplossing voor het FMJD-forum?
Verander de naam in bijv. het onafhankelijke “World Draughts Forum”, en laat Alexander Presman gerust moderator zijn.
FMJD-bestuurders hoeven zich niet meer te bemoeien met inhoud en wie wel of niet wordt toegelaten.
(want feitelijk zijn ze wel verantwoordelijk voor alles wat op dit forum gespuid wordt. Wie kan dat in hemelsnaam bijhouden? Wil de Vice-Presicent zelf moderator worden? Zodra Alexander toegeeft zullen er m.i. veel meer e-mails bij PH over teksten e.d. in zijn inbox gaan landen)
Het FMJD-bestuur kan zich vervolgens samen met webmaster Presman enthousiast bemoeien met de inhoud van de officiële FMJD-website, met verslagen van alle GA’s, CD’s, commissies, andere officiele stukken (reglementen, agenda’s) etc., etc.
En gebruikers van het forum, die (bij voorbaat) uitgesloten worden door de moderator? Tja, die kunnen dan het beste gaan klagen bij andere gebruikers, die dan mogelijk een actie kunnen gaan ontketenen tegen de moderator. Geen bestuurder, die voor dit soort zaken (waar ze eigenlijk helemaal niet voor ingehuurd zijn) dan meer in het spier hoeft.
En over veranderingen in “arbeidsverhoudingen” hoeft helemaal niet gesproken te worden.
-
Hello, beste Peter! Ik ben blik van u thema in Fmjd- websiteforums betreffende mijn bescheiden persoon. Nederlandse I heeft jammer genoeg niet het geweten - uit de vertaler is komen voordeel halen. Dank voor poging niettemin om deze vraag op te lossen. I het goed kent vroegere M. Presman, mijn water geven van vuil - en u ziet met hem wij speelde op youthful toernooien en samenwerkte in BDF op tijd toen hij BDF hoofd was - bovendien, help ik hem benoemde bij verkiezingen. Ik wil vragen u mijn tekst in dit topik postte Ik ben uiterst verontwaardigd van dat de manager van plaats FMJD M. Presman voor me een forum van een plaats blokkeerde. Bovendien-hij weigerde aan mijn aan de collega aan de professor van biologie Manuel Varela in wie I twee jaar van verblijf in de V.S. in spel in controleurs heeft geïnteresseerd. M. Presman schrijft, die me op alle plaatsen blokkeerde waar ik was - maar was een absolute leugen. Het blok met de aanvallende informatie werd geplaatst op plaats bdf-en het was geen gevolg van niet-naleving van regels van gedrag door me op plaats - en wraak voor kritiek van een politiek en acties M. Ganvarg, Mevr. Pashkevich evenals in het algemeen BDF. Op een website http://www.ukrshashki.com/in polemiek met me betreffende BDF en M. Ganvarg is somebody M. Shkludov-and ingegaan het zonder naleving van regels van dialoog was. Er waren nog bepaalde schuilnamen van Duitsland - opnieuw met beledigingen en persoonlijke aanvallen op me, die van posten de manager van plaatsinkeping Stepanjuk scheiden - voor beledigingen niet alleen in mijn aan het adres van - maar ook aan adres van Oekraïense tekenaar, in het bijzonder Darja Tkachenko. Om het even wie op een geblokkeerde niet plaats werd maar het verboden wegens financiële problemen http://www.ukrshashki.com/index.php?sub ... om=&ucat=5& Op plaats viel M. Kandaurov http://www.shashki.com/voor kritiek M. Ganvarg en BDF op me lang tijd met beledigingen fenix'-M.. Shkludov, soms bepaalde schuilnamen van Witrussisch-Eigenlijke vroege leeftijd, het is waarschijnlijke leerlingen van trainer Pashkevich of haar vrienden. De aanvallende posten werden gewist M. Kandaurov-but blokkeerden om het even wie niet. Onverwacht met eisen in mijn adres en vereiste van het blok van een forummensen dat me vroeger - M. Jake Kochur symix ' steunt, dan heeft zijn vriend M. alemo van Alex Moiseev ', de wereldkampioen op controleurs gehandeld. Eerst - beschuldigend me dat ik vooral ijverige verwaand was aangezien ik op een forum veel schrijf. Uiteindelijk, wanneer beide ik door directe woorden heb beledigd - ik heb in dat plan dat zij provokers beantwoord en geen tegenstanders geëerbiedigd. Nochtans werd beschuldigd van anti-Semitism ' en ik word geblokkeerd op forum door M. Kandaurov, in plaats van wie me heeft beledigd. Mijn verwijzingen naar M. Kandaurov aan om het even wat om voort te vloeien niet - en gebleven me op hem beledigen plaats - gezien wat werd ik gedwongen om te antwoorden, aangezien reactieadmin ' niet was. In antwoord M. Kandaurov een server van mijn universiteit op toegang tot een plaats blokkeerde is heeft gesloten toegang tot het tot duizend studentenen leraren van universiteit van de V.S.! Ik was geschokt dergelijk besluit - maar M. Kandaurov vragen kon niet meer, het het weten, dat hij niet de acties zal annuleren. Zoals mijn vrienden aan me hebben geschreven, beledigt dat op een plaats van me - ik werd gedwongen om hen te vragen om worden geregistreerd en mijn antwoord periodiek te plaatsen dat wie beledigt. M. Kandaurov blokkeerde alle mijnvrienden - en de aanvallende posten op een plaats gaan te werk - en om het even welke maatregelen aan deze mensen worden niet goedgekeurd. Waarschijnlijk - de democratie in zijn Rus variant.
Dat is het ware hoogtepunt.
Vitold Tsydzik, de trekkingen beheerst, de burger van Wit-Rusland
Ik verzend dit trxt ook als dossier
thats translating by Multi trans-probably is very bad! Know You any best program from datch translating?
With best wishes
Vitold
http://master-xyz.livejournal.com/
Vitold Tsydzik MD,PhD
Assistant Professor
Department of Biology
ENMU, Portales,8813,USA
Phone 505.562.2874
Fax 505.562.2555
E-mail Vitold.Tsydzik@enmu.edu
Dat is het ware hoogtepunt.
Ik verzend dit trxt ook als dossier
thats translating by Multi trans-probably is very bad! Know You any best program from datch translating?
With best wishes
Vitold
Vitold Tsydzik MD,PhD
Assistant Professor
Department of Biology
ENMU, Portales,8813,USA
Phone 505.562.2874
Fax 505.562.2555
-
Bijgaand de tekst nogmaals maar dan in het Engels. Deze is waarschijnlijk beter leesbaar.
Hello, dear Peter! I'm look yours theme in FMJD web-site forums concerning my modest person. Dutch I unfortunately has not known - has come to take advantage of the translator.
Thank for attempt nevertheless to solve this question. I good know earlier Mr. Presman, watering my of dirty - and you see with him we played on youthful tournaments and cooperated in BDF in time when he was BDF head - moreover, I help him nominee at elections.
I want to ask you posted my text in this topik
I am extremely indignant of that the manager of site FMJD Mr. Presman blocked for me a forum of a site. Moreover-he refused to mine to the colleague to the professor of biology Manuel Varela in whom I for two years of stay in USA have interested in game in checkers.
Mr. Presman writes, that me blocked on all sites where I was - but was an absolute lie. The block with the offensive information was placed on site BDF-and it was not consequence of non-observance of rules of behaviour by me on site - and revenge for criticism of a politics and actions Mr. Ganvarg, Mrs. Pashkevich as well as in general BDF.
On a web-site http://www.ukrshashki.com/ in polemic with me concerning BDF and Mr. Ganvarg somebody has entered Mr. Shkludov-and it was without observance of rules of dialogue. There were still certain anonyms from Germany - again with insults and personal attacks on me, which part of posts the manager of site Nick Stepanjuk - for insults not only in mine to the address of - but also to address of Ukrainian draughtsman, in particular Darja Tkachenko. Anybody on a site not blocked but it was inhibited because of financial problems.
http://www.ukrshashki.com/index.php?sub ... om=&ucat=5&
On site Mr. Kandaurov http://www.shashki.com/ for criticism Mr. Ganvarg and BDF on me long time with insults fell fenix'-Mr. Shkludov, sometimes certain anonyms from Belarus-very early age, it is probable pupils of trainer Pashkevich or her friends. Offensive posts were erased Mr. Kandaurov-but did not block anybody.
Unexpectedly with claims in my address and the requirement of the block of a forum people which support me earlier - Mr. Jake Kochur symix', then his friend Mr. Alex Moiseev alemo', the world champion on checkers have acted. First - accusing me that I especially was zealous vain as I write on a forum much. At last, when both I have offended by direct words - I have answered in that plan that they provokers and do not respect opponents. However was accused of anti-Semitism' and I am blocked on forum by Mr. Kandaurov, instead of who has offended me. My references to Mr. Kandaurov to anything not result - and continued to offend me on him site - in view of what I were compelled to answer, as reaction admin' was not. In answer Mr. Kandaurov blocked a server of my university on access to a site is has closed access to it to thousand students and teachers of university of USA! I was shocked such decision - but to ask Mr. Kandaurov could not any more, knowing, that he will not cancel the actions. As my friends have written to me, that on a site of me offend - I were compelled to ask them to be registered and place periodically my answer that who offends. Mr. Kandaurov blocked all mine friends - and offensive posts on a site proceed - and any measures to these people are not accepted. Probably - the democracy in its Russian variant.
That's the full true.
Vitold Tsydzik, the draughts master, the citizen of Belarus
I send this trxt as file also
Vitold Tsydzik MD,PhD
Assistant Professor
Department of Biology
ENMU, Portales,8813,USA
Phone 505.562.2874
Fax 505.562.2555
Hello, dear Peter! I'm look yours theme in FMJD web-site forums concerning my modest person. Dutch I unfortunately has not known - has come to take advantage of the translator.
Thank for attempt nevertheless to solve this question. I good know earlier Mr. Presman, watering my of dirty - and you see with him we played on youthful tournaments and cooperated in BDF in time when he was BDF head - moreover, I help him nominee at elections.
I want to ask you posted my text in this topik
I am extremely indignant of that the manager of site FMJD Mr. Presman blocked for me a forum of a site. Moreover-he refused to mine to the colleague to the professor of biology Manuel Varela in whom I for two years of stay in USA have interested in game in checkers.
Mr. Presman writes, that me blocked on all sites where I was - but was an absolute lie. The block with the offensive information was placed on site BDF-and it was not consequence of non-observance of rules of behaviour by me on site - and revenge for criticism of a politics and actions Mr. Ganvarg, Mrs. Pashkevich as well as in general BDF.
On a web-site http://www.ukrshashki.com/ in polemic with me concerning BDF and Mr. Ganvarg somebody has entered Mr. Shkludov-and it was without observance of rules of dialogue. There were still certain anonyms from Germany - again with insults and personal attacks on me, which part of posts the manager of site Nick Stepanjuk - for insults not only in mine to the address of - but also to address of Ukrainian draughtsman, in particular Darja Tkachenko. Anybody on a site not blocked but it was inhibited because of financial problems.
http://www.ukrshashki.com/index.php?sub ... om=&ucat=5&
On site Mr. Kandaurov http://www.shashki.com/ for criticism Mr. Ganvarg and BDF on me long time with insults fell fenix'-Mr. Shkludov, sometimes certain anonyms from Belarus-very early age, it is probable pupils of trainer Pashkevich or her friends. Offensive posts were erased Mr. Kandaurov-but did not block anybody.
Unexpectedly with claims in my address and the requirement of the block of a forum people which support me earlier - Mr. Jake Kochur symix', then his friend Mr. Alex Moiseev alemo', the world champion on checkers have acted. First - accusing me that I especially was zealous vain as I write on a forum much. At last, when both I have offended by direct words - I have answered in that plan that they provokers and do not respect opponents. However was accused of anti-Semitism' and I am blocked on forum by Mr. Kandaurov, instead of who has offended me. My references to Mr. Kandaurov to anything not result - and continued to offend me on him site - in view of what I were compelled to answer, as reaction admin' was not. In answer Mr. Kandaurov blocked a server of my university on access to a site is has closed access to it to thousand students and teachers of university of USA! I was shocked such decision - but to ask Mr. Kandaurov could not any more, knowing, that he will not cancel the actions. As my friends have written to me, that on a site of me offend - I were compelled to ask them to be registered and place periodically my answer that who offends. Mr. Kandaurov blocked all mine friends - and offensive posts on a site proceed - and any measures to these people are not accepted. Probably - the democracy in its Russian variant.
That's the full true.
Vitold Tsydzik, the draughts master, the citizen of Belarus
I send this trxt as file also
Vitold Tsydzik MD,PhD
Assistant Professor
Department of Biology
ENMU, Portales,8813,USA
Phone 505.562.2874
Fax 505.562.2555
-
Beste Pieter,pieter hildering wrote:Hello, beste Peter! ......vuil....uiterst verontwaardigd....absolute leugen.....beschuldigend me dat ik vooral ijverige verwaand was.......beschuldigd van anti-Semitism....Waarschijnlijk - de democratie in zijn Rus variant.
Dat is het ware hoogtepunt.....
MD,PhD
Assistant Professor
Department of Biology.
wel enigszins provecerend dat je dit hier post, en naar mijn gevoel weinig bijdragend tot een oplossing.
Als assistent professor Tsydziak hier een bijdrage wil leveren zou het naar mijn gevoel ook wel prettig zijn als hij dat gewoon in het Nederlands of in het Engels kan doen, dan begrijpen we al die woorden wellicht wat beter, en dat is vrij essentieel op een forum. Van zulk soort vertalingen valt althans voor mij weinig meer te begrijpen. Ik althans heb al vrij veel moeite in het Nederlands te proberen een bijdrage te leveren, ik hoop toch niet dat anderen mijn teksten in een door computer vertaalde versie in het Engels of Russisch te lezen krijgen. Dat alles lijkt me zeker van belang op het moment dat je blijkbaar, zoals dhr. Tsydziak flink kritisch de discussie in wil gaan.
- Henk de Witt
Re: Toegang website wordt gediscrimineerd door webmaster
Arjen nu toch. Mag ik jou uitnodigen de teksten van Pieter nog eens te lezen? Hij brengt het weren van de heer Sydik uitdrukkelijk in verband met 'belangen van Wit-Rusland', 'het blokkeren van elke kritiek op Gantwarg', 'Oost-Europese mentaliteit' enz. Dat heb ik echt niet verzonnen.Arjen de Mooij wrote:Het feit dat de man een Gantwarghater schijnt te zijn, betekent niet dat dat de reden is waarom Pieter vind dat hij toegang moet hebben.
Ho, ho. Het is een goed gebruik dat een redactie of webmaster een grote mate van onafhankelijk geniet, daar zijn goede redenen voor. Doorgaans is dit in een redactiestatuut vastgelegd. Hoe het precies bij de FMJD is geregeld weet ik niet, maar een situatie waarin het bestuur (lees: Pieter Hildering) op elk moment selectief kan ingrijpen lijkt me zeer ongewenst.Arjen de Mooij wrote:Laten we dit nu even strikt zakeljik bekijken. Pieter en het bestuur van de FMJD vinden dat de man moet worden toegelaten. Alexander vindt van niet. In principe heeft de webmaster maar te luisteren naar het bestuur.
De vragen stellen is ze beantwoorden wat mij betreft. Zie mijn reactie op Arjen.Eric Sanders wrote:Van mij mag elke witrus hier zeggen wat ie wil en bij voorbaat weigeren is ook niet chique, maar ik heb het gevoel dat hier meer aan de hand is. Waarom maakt het voltallige FMJD bestuur zich opeens zo druk over het toelaten van iemand op dit forum? Waarom doet Pieter Hildering hier opeens sterke dreigementen?
Worden hier soms machtspelletjes gespeeld? Maar vooral, en dat bedoelde ik te zeggen: is al die sop de kool wel waard?
Ik wil er nog wel aan toevoegen dat Pieter Hildering bepaald niet bekend staat als een democratisch bestuurder. Pieter heeft vele verdiensten voor de damsport, maar laten we eerlijk zijn, bestuurlijk is het een baasje. Het plotseling zeer krachtig in de bres springen voor de heer (van Mosckovitz geleerd) Sydik is opmerkelijk.
Overigens ben ik het met je eens dat de kwestie inhoudelijk het sop de kool niet waard is, oftewel dat het hier om een klein stormpje in een glas water gaat. Maar de achterliggende machtsspelletjes zijn minder onschuldig.
Ik moet toch een beetje bezwaar maken tegen de toevoeging 'bij voorbaat' afkomstig van Pieter Hildering en door meerdere mensen inmiddels overgenomen. Toch een succesje voor Pieter. 'Bij voorbaat' wekt de indruk dat de heer Sydik een onbeschreven blad is. Een onschuldig lammetje dat het ook eens op een forum wil proberen en bruut wordt weggejaagd. Uit het verhaal van Alexander Presman blijkt echter dat het allerminst om een onbeschreven blad gaat, maar om een recidivist van het ergere soort.Piet Bouma wrote:En gebruikers van het forum, die (bij voorbaat) uitgesloten worden door de moderator? Tja, die kunnen dan het beste gaan klagen bij andere gebruikers, die dan mogelijk een actie kunnen gaan ontketenen tegen de moderator.
Tegen jouw idee om het forum formeel los te koppelen van de FMJD lijkt me weinig in te brengen. Een nadeel zou kunnen zijn dat de webmaster te veel alleen komt te staan. Enerzijds te veel macht krijgt, anderzijds bij bepaalde aanvallen geen bescherming meer geniet van zijn bestuur.
Misschien is een betere oplossing het instellen van een onafhankelijke redactie (bijvoorbeeld bestaande uit drie mensen) die marginaal toetst en waar klagers terecht kunnen. Ook Pieter Hildering.
De moderator heeft een vertrouwensfunctie. Vertrouwen is dan ook op zijn plaats totdat het tegendeel uitdrukkelijk is gebleken.
Maar goed, Alexander zegt met voorbereidingen voor een andere structuur bezig te zijn, we zullen zien.
-
Beste henk,
Inmiddels is er tussen mij en Alexander overeenkomst in iets waar we ons
alle twee in kunnen vinden.
Wat betreft democratisch: Meerderheid bepaald ook als ik het er zelf niet mee eens ben voer ik uit wat de meerderheid bepaald. Zo simpel is dat!
Ik ben gezien mijn functie zowel de berichtgever van goed nieuws en slecht nieuws. Ik ben dan ook zeker niet het dictatortje die jij in me ziet.
De loskoppeling geeft Alexander de ruimte die hij zoekt en voorkomt discussie over wat wel en niet mag. Wij als FMJD hebben dan ook geen invloed en wensen ook geen invloed op dit nieuwe forum.
Met dank aan Piet. Ik denk dat dit zonder een stukje op het forum niet mogelijk was geweest en dat dit veruit de snelste en beste oplossing is.
Wat betreft democratisch: Meerderheid bepaald ook als ik het er zelf niet mee eens ben voer ik uit wat de meerderheid bepaald. Zo simpel is dat!
Ik ben gezien mijn functie zowel de berichtgever van goed nieuws en slecht nieuws. Ik ben dan ook zeker niet het dictatortje die jij in me ziet.
De loskoppeling geeft Alexander de ruimte die hij zoekt en voorkomt discussie over wat wel en niet mag. Wij als FMJD hebben dan ook geen invloed en wensen ook geen invloed op dit nieuwe forum.
Met dank aan Piet. Ik denk dat dit zonder een stukje op het forum niet mogelijk was geweest en dat dit veruit de snelste en beste oplossing is.
-
En komt er nu ook nog een nieuw FMJD-forum?pieter hildering wrote:Beste henk,
Last edited by Jaap van Galen on Sun Aug 05, 2007 11:23, edited 1 time in total.
-
Ditto.pieter hildering wrote:...
...
Goede oplossing, Alexander kan gebruikers weren die hij gezien ervaringen elders ongewenst acht; FMJD is niet meer verantwoordelijk voor mogelijke schendingen van de Nederlandse wet.
Ik vond zelf de oorspronkelijke post eerst overbodig en counterproduktief, maar deze heeft wel tot een goede en werkbare oplossing geleid.
- Henk de Witt
Opmerkelijk hoe een discussie kan verlopen. Uiteraard kan ik me vinden in het loskoppelen van het forum van het FMJD bestuur. Dat nu ook het onderliggende probleem is opgelost, dat lijkt me niet. Dat probleem was voor mij vanaf de eerste posting van Pieter Hildering niet het gedrag of positie van de webmaster maar de manier waarop de FMJD wordt geleid. Let wel, we hebben het hier over de werelddambond. Je mag van het bestuur toch een voorbeeldfunctie verwachten, in elk geval enig fatsoen. Ik breng nog even een paar citaten van Alexander Presman in herinnering:
Inderdaad, waarom? En waarom meteen weer met bluf ('in strijd met Nederlands Recht') en dreigementen ('begin van het einde') aangekomen?
Okee, Pieter heeft wat ingebonden en ingestemd met het ontkoppelen van forum en FMJD. En ik begrijp de opluchting van diverse deelnemers aan de discussie. Het gevoel van 'eind goed al goed, zand erover'. Maar is dat wel zo? Hoe kan het dat het CD van de FMJD opkomt voor iemand die bedreigingen uit en anti-semitische taal uitslaat? Over welk niveau hebben we het hier?
Ik besef dat ik weer eens spelbreker ben in de feel good afloop, maar helaas, het voelt voor mij niet goed. Ik verlang al jaren naar bestuur van enig niveau.
A. Presman wrote:In het voorjaar presenteerde deze onbekende man (Tsydik, hdw) zich ineens op de Russischtalig damwebsites als schrijver van honderden vuile, lasterlijke en hysterische posten.
Om beetje te begrijpen onze Hanco in zijn enkele slechtste stukken ( die ik moest verwijderen of verplaatsen) kwam nooit in de buurt van wat deze Tsydik schreef.
A. Presman wrote:Sinds mijn bovenstaande brief van 04-06-2007 heeft de beste heer Tsydik
- met nog ergere (o.a. levensbedreigende en antisemitische) stukken op shashki.com gekomen
- werd van de site shashki.com gebanned
- middels oplichting heeft daar weer toegang gekregen
- werd weer gebanned
- heeft de site shashki.com geterroriseerd door zichzelf onder verschillende namen registreren en van verschillende IP-s opkomen
- meldde zich bij mij namens zijn collega (ondertekende als een bestaande professor van Amerikaanse Universiteit en schreef in verschrikkelijk Engels dat hij - professor - wilt op het damforum komen. Het zou heer Tsydik zeker zijn baan en verblijf in Amerika gekost als ik contact met deze professor zou opzoeken)
- heeft bereikt dat een andere Amerikaanse bezoeker van de shashki site gaat waarschijnlijk aangifte bij de politie doen wegens levensbedreiging.
A. Presman wrote:Waarom (cursivering van mij, hdw) komt Pieter Hildering nu weer hoogstpersoonlijk zo op voor deze man? En probeert samen met "voltallige CD" me onder druk te zetten.
Inderdaad, waarom? En waarom meteen weer met bluf ('in strijd met Nederlands Recht') en dreigementen ('begin van het einde') aangekomen?
Okee, Pieter heeft wat ingebonden en ingestemd met het ontkoppelen van forum en FMJD. En ik begrijp de opluchting van diverse deelnemers aan de discussie. Het gevoel van 'eind goed al goed, zand erover'. Maar is dat wel zo? Hoe kan het dat het CD van de FMJD opkomt voor iemand die bedreigingen uit en anti-semitische taal uitslaat? Over welk niveau hebben we het hier?
Ik besef dat ik weer eens spelbreker ben in de feel good afloop, maar helaas, het voelt voor mij niet goed. Ik verlang al jaren naar bestuur van enig niveau.