Novio Pontis Open NK te Nijmegen

Vengaboy

Uitslag Sneldammen Lent

Post by Vengaboy »

De uitslag van het sneldamtoernooi in Lent van woensdagavond staat hier.

www.damclubwittevanmoort.nl
......door politie en dominee geweerd.....
Voorpost

Post by Voorpost »

MenO wrote:Winkel verslaat Ndonzi [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Heeft Ndonzi wel eens eerder verloren tijdens een zomertoernooi?? Die man wint altijd zo ontzettend makkelijk van alles en iedereen zonder GMI-titel...
Het Oog is goed bezig...
Maartuhhh

Post by Maartuhhh »

Zainal is ook goed bezig [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

net gehoord dat hij remise heeft tegen Gil vandaag.
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

Sjonge die Valneris.
Als hij eens in zou schrijven in Brunssum, maakt hij daar ook een goede kans. Lijkt me dan de eerste keer dat iemand de drie zomertoernooien wint, toch?
Henk de Witt

Post by Henk de Witt »

Tijn wrote:Sjonge die Valneris.
Als hij eens in zou schrijven in Brunssum, maakt hij daar ook een goede kans. Lijkt me dan de eerste keer dat iemand de drie zomertoernooien wint, toch?
Het is Guntis van harte gegund! Hij is van uitzonderlijke klasse en een voorbeeldige sportman. In het eerste half jaar zat het hem niet mee, veel posities die net niet wonnen. In Den Haag leek het ook weer die kant op te gaan, het begon aan hem te knagen, gelukkig keerde het tij bijtijds!
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Henk de Witt wrote:
Het is Guntis van harte gegund! Hij is van uitzonderlijke klasse en een voorbeeldige sportman. In het eerste half jaar zat het hem niet mee, veel posities die net niet wonnen. In Den Haag leek het ook weer die kant op te gaan, het begon aan hem te knagen, gelukkig keerde het tij bijtijds!
Volgens mij is Valneris de eerste die Den Haag en Nijmegen back to back wint. Super.
    Jan Pieter
    Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Bert Zwart wrote:
    Henk de Witt wrote:
    Volgens mij is Valneris de eerste die Den Haag en Nijmegen back to back wint. Super.
      Ik heb het even nagekeken en het klopt. Sinds er drie grote zomertoernooien bestaan (1996) is het nog nooit gebeurd dat iemand in een jaar meer dan 1 toernooi won. Alleen in 1989 wist Virny zowel Nijmegen als Brunssum te winnen.

Valneris is ook de enige die er na 1996 in geslaagd is een zomertoernooi twee jaar op rij te winnen (Nijmegen 2006, 2007). Eerder lukte dat Bies (Brunssum 1983, 1984) en Krajenbrink (Nijmegen 1985, 1986), maar de bezetting was toen een stuk minder.

Er blijft nog wel een uitdaging over voor Valneris. Tot nog toe zijn Schwarzman, Virny en Thijssen de enigen die alledrie zomertoernooien al eens gewonnen hebben. 't Zou wel mooi zijn als Valneris nu besluit ook nog even naar Brunssum af te reizen.
      Dieter

Post by Dieter »

Jan Pieter wrote:
      Bert Zwart wrote:
      Henk de Witt wrote: Het is Guntis van harte gegund! Hij is van uitzonderlijke klasse en een voorbeeldige sportman. In het eerste half jaar zat het hem niet mee, veel posities die net niet wonnen. In Den Haag leek het ook weer die kant op te gaan, het begon aan hem te knagen, gelukkig keerde het tij bijtijds!
        Ik heb het even nagekeken en het klopt. Sinds er drie grote zomertoernooien bestaan (1996) is het nog nooit gebeurd dat iemand in een jaar meer dan 1 toernooi won. Alleen in 1989 wist Virny zowel Nijmegen als Brunssum te winnen.

Valneris is ook de enige die er na 1996 in geslaagd is een zomertoernooi twee jaar op rij te winnen (Nijmegen 2006, 2007). Eerder lukte dat Bies (Brunssum 1983, 1984) en Krajenbrink (Nijmegen 1985, 1986), maar de bezetting was toen een stuk minder.

Er blijft nog wel een uitdaging over voor Valneris. Tot nog toe zijn Schwarzman, Virny en Thijssen de enigen die alledrie zomertoernooien al eens gewonnen hebben. 't Zou wel mooi zijn als Valneris nu besluit ook nog even naar Brunssum af te reizen.
        Van harte welkom. Brunssum heeft dit jaar minder inschrijvingen dan in voorgaande jaren dus we zien nog graag wat last-minute boekingen binnenkomen.
        aanmelden in de laatste week bij dvgortel@globalxs.nl betalen kan dan op de openingsdag.
        Post Reply