WK 2007 in Hardenberg

Post Reply
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Henk de Witt wrote: f. met het terugdraaien van de beslissing wordt te gemakkelijk gedacht over het inhalen van partijen op rustdagen. Die rustdagen zijn er niets voor niets. Inhalen in een open toernooi, waar ook nog wel eens een remise wordt afgesproken, ligt anders. Dit is het WK, het absolute topevenement in de damsport. Daarmee sjoemelt men niet.
Op de WK-site schrijft de voorzitter van het organisatiecomité:

"Het idee dat de spelers op de rustdag en ’s avonds ook echt zouden willen rusten werd al snel gelogenstraft.
Toen we vroegen wie er afgelopen donderdag mee wilden gaan naar de tijdrit van Olympia’s Ronde door Nederland, die vanaf half zes in Hardenberg werd verreden, stonden ze bijna allemaal in de rij.
Voor de gemeente Hardenberg een reden om voor de 23e mei een excursie aan te bieden met ondermeer een bezoek aan de TU Twente en de Grolsch bierbrouwerij."

Hopelijk proeven ze niet te veel van het Grolsch.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Lagoda speelt opnieuw die openingsvariant waarbij 48 vroegtijdig opgespeeld wordt. Ik ben benieuwd hoe Schwarzmann het gaat aanpakken. Kijk jij mee, Jelmer?
Christian van der Schaaf

Post by Christian van der Schaaf »

Eric van Dusseldorp wrote:Lagoda speelt opnieuw die openingsvariant waarbij 48 vroegtijdig opgespeeld wordt. Ik ben benieuwd hoe Schwarzmann het gaat aanpakken. Kijk jij mee, Jelmer?
Ik kan me herinneren dat Cock van Leeuwen en Henk Twijnstra op de onderlinge van VAD altijd deze variant speelden, Cock met zwart.

Er kwam nimmer een duidelijke overwinnaar uit.
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan »

Eric van Dusseldorp wrote:
Klaas van der Laan wrote:Was het niet mogelijk geweest om het programma zodanig te wijzigen dat beide laatkomers hun onderlinge partij op een rustdag hadden kunnen spelen?
Volgens mij is daar wel over gesproken, maar bleek het niet goed haalbaar. Het compleet overhoop gooien van het rooster is altijd vervelend voor spelers die zich terdege op een bepaald schema hebben voorbereid.
Bij voorbereiden op een bepaald schema kan ik me weinig voorstellen en lijkt mij wat academisch en van weinig praktische waarde na 1 ronde. In ieder geval waren de nadelen dan meer over alle spelers gelijk verdeeld. Nu komt alle nadeel bij de 2 tegenstanders terecht die wel op tijd waren. Wat betekend dat wel niet voor hun voorbereiding en conditie? En hoe compleet overhoop gooien was dat geweest? Welke systeemexpert vindt even de simpelste ingreep?
composite

Post by composite »

Hoe moeten we 28-22 en 33-28 van Georgiev zien? Speculatie of gewoon ijzersterk?
Christian van der Schaaf

composite wrote:Hoe moeten we 28-22 en 33-28 van Georgiev zien? Speculatie of gewoon ijzersterk?
Ik zou zeggen: Spannend.
Christian van der Schaaf

Ba heeft al drie minuten nagedacht!
Christian van der Schaaf

Image

Een leuk zetje voor Schwartzman: 12-17 39-34 2-7 43-39? 14-20 en nu na 30-25 18-22! 7-12 13-18 en 18x49
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan »

Klaas van der Laan wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:
Klaas van der Laan wrote:Was het niet mogelijk geweest om het programma zodanig te wijzigen dat beide laatkomers hun onderlinge partij op een rustdag hadden kunnen spelen?
Volgens mij is daar wel over gesproken, maar bleek het niet goed haalbaar. Het compleet overhoop gooien van het rooster is altijd vervelend voor spelers die zich terdege op een bepaald schema hebben voorbereid.
Bij voorbereiden op een bepaald schema kan ik me weinig voorstellen en lijkt mij wat academisch en van weinig praktische waarde na 1 ronde. In ieder geval waren de nadelen dan meer over alle spelers gelijk verdeeld. Nu komt alle nadeel bij de 2 tegenstanders terecht die wel op tijd waren. Wat betekend dat wel niet voor hun voorbereiding en conditie? En hoe compleet overhoop gooien was dat geweest? Welke systeemexpert vindt even de simpelste ingreep?
Eric je hebt gelijk. Onzin van mij. Dan hadden de 2 tegenstanders geheel onvoorbereid de eerste ronde tegen elkaar gemoeten. Geen optie dus. Wel heb ik een ander compromisvoorstel voor de inhaalpartijen. Bij winst voor de laatkomer is de uitslag een +remise en bij (elke) remise een -remise. Is er toch enige compensatie en boete.
Last edited by Klaas van der Laan on Sun May 20, 2007 14:04, edited 1 time in total.
Ingo

Post by Ingo »

Na 26.... (12-17) lijkt Tuvshinbold de zaak redelijk onder controle te hebben. Wit heeft niets aan de dam 28-23 (17x30) 23x01 (19-23) enz.
Na wat opbouwzetten kan zwart steeds afhak(k)en. Zal niet meevallen voor Georgiev hier nog iets van te maken.
~Er is geen waarheid, slechts perceptie~
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Ingo wrote:Na 26.... (12-17) lijkt Tuvshinbold de zaak redelijk onder controle te hebben. Wit heeft niets aan de dam 28-23 (17x30) 23x01 (19-23) enz.
Na wat opbouwzetten kan zwart steeds afhak(k)en. Zal niet meevallen voor Georgiev hier nog iets van te maken.
Goed nieuws Ingo!
Maar waar blijven die fragmenten van Marillion ?!
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
Ingo

Post by Ingo »

Komen er zo dadelijk aan Hanco!
~Er is geen waarheid, slechts perceptie~
Christian van der Schaaf

Image

Ba speelde hier maar 33-29 met remise.

Verrassend is dat 33-28 vergiftigd is : 6-11
-43-39 26-31 en 18-22
-42-37 11-16 43-39 16-21 en 18-22

Wel kan 27-21 26-31 32-28! (17x26) 28-22 etc met remise
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

[img]http://fmjd.org/dias2/save/11796651163.png[/img]
Georgiev - Tuvshinbold na 29.49-43

Tuvshin dacht nu heel lang na. Waarschijnlijk heeft hij te laat zien aankomen dat 29...12-17 nu niet mag wegens 30.34-29.
Hij heeft 29...20-24 gespeeld, waarop Georgiev met 34-30 heeft geantwoord.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

[img]http://fmjd.org/dias2/save/11796655527.png[/img]
Georgiev - Tuvshinbold na 31.39x30

Dam 2.2 geeft helaas geen stuiver meer voor de kansen van zwart.
Post Reply