KRANTENARTIKELEN - 2007

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

website De Telegraaf, 6 april 2007, 14:26
http://www.telesport.nl/1447602/___Damm ... or_WK.html

Dammer Scholma plaatst zich voor WK

door Harm Wiersma

soest - In de slotronde van het NK dammen heeft Auke Scholma zich erg verrassend geplaatst voor het wereldkampioenschap. Hij won in een sterk gespeeld duel van Sven Winkel.

Image

Scholma heeft zijn plaatsing te danken aan zijn grote productiviteit in dit toernooi. Hij won vier partijen – en verloor er twee – maar winstpartijen tellen volgens deze reglementering, die naar alle waarschijnlijkheid ook bij het WK van volgende maand toegepast zal worden. Naast kampioen Kees Thijssen is de derde geplaatste vrijwel zeker Jeroen van den Akker, want Gerard Jansen heeft een slecht eindspel tegen Michiel Kroesbergen en kan eigenlijk onmogelijk nog winnen.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Grappig is dat Auke juist een fel tegenstander is van de regel dat bij gelijk eindigen de meeste overwinningen tellen.

Dankzij deze regel wandelt diezelfde Auke nu het WK binnen. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

website De Telegraaf, 6 april 2007, 16:00 uur
http://www.telesport.nl/1447984/___Sens ... ammen.html

Sensationele slotronde bij NK dammen

door Harm Wiersma

soest - Door winst in een sublieme partij tegen Sven Winkel heeft Auke Scholma, de 50-jarige nestor van toernooi zich op de valreep nog geplaatst voor het WK door zijn grotere productiviteit in winstpartijen.

Voor de sympathieke noorderling betekent dit direct dat hij niet meer de explicatie tijdens het WK kan verzorgen, want hij moet nu meespelen. Bovendien heeft hij hiermee de topsport A-status binnengehaald en is voor volgend jaar direct geplaatst voor de finale van het NK.

Image
Jeroen van den Akker

Naast kampioen Kees Thijssen plaatste Jeroen van den Akker zich door een veilige remise tegen Alexander Baljakin. Deze in Nederland woonachtige Witrus mist kwalificatie evenals Gerard Jansen, die uiteindelijk zijn partij tegen Michiel Kroesbergen nog verloor door een fout op de 32ste zet. Heusdens liet zich de slotronde ook hardhandig van het bord zetten door debutant Boudewijn Derkx, die verdienstelijk zesde eindigde. De nieuwe regels rond plusremises en meer overwinningen beperken de barrages, maar maken het toernooi uiteindelijk veel zwaarder en minder voorspelbaar.

Uitslagen 13de ronde:

Michiel Kroesbergen - Gerard Jansen 2-0
Ron Heusdens - Boudewijn Derkx 0-2
Alexander Baljakin - Jeroen van den Akker 1-1
Anton van Berkel - Kees Thijssen 1-1
Hein Meijer - Leopold Sekongo 1-1
Sven Winkel - Auke Scholma 0-2
Bennie Provoost - Peter Schuitema (winstkansen zwart)

Eindranglijst aan kop:
1 Thijssen 17 pnt. 2. Scholma 15 pnt. (4 winstpartijen) 3. van den Akker 15 pnt (3 winstpartijen) 4. Baljakin 15 pnt (2 winstpartijen). 5. Jansen 14 pnt 6. Derkx 14 pnt 7. Kroesbergen 14 pnt. 8. Meijer 14 pnt.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Telegraaf, 7 april 2007

Sensatie NK dammen

Van onze dammedewerker

SOEST, zaterdag
Door winst in een sublieme partij tegen Sven Winkel heeft Auke Scholma, de 50-jarige nestor van het toernooi, zich op de valreep nog geplaatst voor het WK. Hij heeft hiermee de topsport A-status binnengehaald en is hij voor volgend jaar direct geplaatst voor de finale van het NK. Naast kampioen Kees Thijssen plaatste Jeroen van den Akker zich door een veilige remise tegen Alexander Baljakin.

Soest. NK, mannen. Dertiende ronde: Kroesbergen - Gérard Jansen 2-0, Heusdens - Derkx 0-2, Baljakin - Van den Akker 1-1, Van Berkel - Thijssen 1-1, Meijer - Sekongo 1-1, Winkel - Scholma 0-2, Provoost - Schuitema 1-1. Eindstand: 1. Thijssen 17, 2. Scholma 15, 3. Van den Akker 15, 4. Baljakin 15, 5. Gerard Jansen 14, 6. Derkx 14, 7. Kroesbergen 14, 8. Meijer 14, 9. Winkel 13, 10. Sekongo 12, 11. Heusdens 11, 12. Van Berkel 10, 13. Provoost 10, 14. Schuitema 8. Bij gelijke stand is aantal plus- en minremises bepalend voor eindklassering.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Telegraaf, 7 april 2007
Image
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Gelderlander, 7 april 2007

Jansen en Baljakin lopen WK mis

door Anton Janssen

Zaterdag, 7 april 2007 - SOEST - Het Nederlands kampioenschap dammen is voor Gérard Jansen en Alexander Baljakin teleurstellend geëindigd. De spelers van DV Huissen, die nog in de race waren voor de twee WK - tickets, stonden gisteren bij de sluiting met lege handen.

Image
Gérard Jansen, hier nog lachend achter het bord, liep in de
slotronde van het NK dammen een ticket voor het WK mis.
foto Michiel Wijnbergh/ WFA

Voor Jansen liep de dertiende en laatste ronde uit op een drama. De Huissenaar leed tegen Michiel Kroesbergen zijn enige nederlaag van het toernooi en viel daardoor in het eindklassement terug van naar de vijfde plaats, ver verwijderd van WK-deelname.

Baljakin sloot het NK af met remise tegen runner-up Jeroen van den Akker, zijn directe concurrent om de WK-tickets. Tot overmaat van ramp won achtervolger Auke Scholma van Sven Winkel waardoor Baljakin naar de vierde plaats zakte en net als ploeggenoot Jansen een optreden op het mondiale podium op zijn buik kon schrijven.

Baljakin kon zich troosten met de gedachte dat de vierde plaats hem (opnieuws) rechtstreeks toegang verschaft tot het NK van volgend jaar. Daarentegen zal Jansen, wil hij ook in 2008 weer meedoen aan de nationale titelstrijd, zich net als dit jaar eerst moeten zien te plaatsen door middel van kwalificatiewedstrijden.

Scholma speelde een beslissende rol in de uitschakeling van Baljakin en Jansen. De Groninger noteerde ten koste van Winkel zijn vierde partijzege. Hij profiteerde daarmee van de bepaling in de wedstrijdvoorwaarden dat het grootste aantal overwinningen beslissend is. Baljakin was in dit NK niet productief. Hij won slechts twee keer en miste de creativiteit om beslissend voordeel af te dwingen.

Jansen zette zijn partij tegen Kroesbergen ambitieus op, maar moest zijn strijdplan bijstellen toen Scholma met een fraaie rondslag zijn voordelige positie in winst omzette. "Toen moest ik helemaal voor de winst gaan", zo reageerde Jansen.

Die tactiek was niet zonder risico. In het middenspel verraste Kroesbergen hem met een slagenwisseling. "Ik kwam weliswaar ook op dam maar die was nutteloos. Kroesbergen speelde het eindspel handig en kon met meerdere schijven naar dam oprukken. In dit eindspel kon ik winstplannen uit het hoofd zetten, zelfs remise was te hoog gegrepen", aldus de teleurgestelde Jansen.

De Huissenaar wilde het mislopen van het WK niet op de voor hem fatale laatste ronde afschuiven. "Zelf heb ik de kansen eerder in dit toernooi niet optimaal benut. Het toernooi was ook voor mij zwaar want ik heb enkele keren bij een dubbel programma in de avondpartij slecht gestaan. Het missen van de winst op Winkel was voor mij het breekpunt."

NK dammen

Dertiende en laatste ronde: Michiel Kroesbergen-Gérard Jansen 2-0, Ron Heusdens-Boudewijn Derkx 0-2, Alexander Baljakin-Jeroen van den Akker 1-1, Anton van Berkel-Kees Thijssen 1-1, Hein Meijer-Leopold Sekongo 1-1, Sven Winkel-Auke Scholma 0-2, Bennie Provoost-Peter Schuitema 1-1.

Eindstand: 1. Thijssen 17 punten, 2. Scholma 15, 3. Van den Akker 15, 4. Baljakin 15, 5. Gerard Jansen 14, 6. Derkx 14, 7. Kroesbergen 14, 8. Meijer 14, 9. Winkel 13, 10. Sekongo 12, 11. Heusdens 11, 12. Van Berkel 10, 13. Provoost 10, 14. Schuitema 8.

Bij gelijke stand is aantal plus- en minremises bepalend voor eindklassering.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

BN/De Stem, 7 april 2007

Van den Akker en Scholma naar WK

Zaterdag 7 april 2007 - DAMMEN - Auke Scholma en Jeroen van den Akker vergezellen nationaal kampioen Kees Thijssen naar de strijd om de wereldtitel dammen, half mei in Hardenberg. Scholma en Van den Akker grepen vrijdag in Soest de laatste twee tickets tijdens de slotronde van het NK. Thijssen was al zeker.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

PZC, 7 april 2007

Provoost haalt weinig rendement

door Koen de Vries

SOEST - De naam van de locatie waar de afgelopen tien dagen de Nederlandse kampioenschappen dammen werden gehouden, had geen aanmoedigend effect op Bennie Provoost. De 21-jarige inwoner van Aagtekerke eindigde in het Stayokay-hotel in Soest op de dertiende en voorlaatste plaats.

Dat was een grote tegenvaller, hoewel de Walchenaar vooraf had aangekondigd dat zijn klassering ondergeschikt zou zijn aan zijn spel. Provoost was in Soest vooral om te leren en pas daarna om te scoren. Aanvalluh!, was zijn credo en hij zou wel zien waar dat toe zou leiden. Met tien punten uit dertien partijen vond hij zichzelf uiteindelijk toch zwaar onderbetaald. "Ik ben maar één partij weggespeeld en dat was tegen Kees Thijssen. Tegen bijna alle andere tegenstanders heb ik voordelige standen op het bord gehad", evalueerde Provoost met een groot glas bier in de hand.

Zijn laatste partij, gisteren tegen de Drent Peter Schuitema, stond model voor het verloop van Provoosts toernooi.

Hij kwam goed uit de opening, drong Schuitema naar de randen van het bord, maar zag in tijdnood geen kans de winnende voortzetting te vinden.

Terwijl de klok de laatste seconden wegtikte, duwde Provoost ogenschijnlijk walgend zijn stenen richting zijn tegenstander. Die plaatste de stenen daarop netjes binnen de lijntjes.

Toen de vijftig zetten binnen de vereiste twee uren waren gedaan, was de goede stelling verworden tot een stand waarin de kansen op een puntendeling heel klein was. "Heb ik die stenen zo maar weggeduwd?", vroeg Provoost na afloop nietsvermoedend. "Daar kan ik me niets meer van herinneren."

In twaalf van de dertien partijen stond Provoost aanvankelijk goed. Vaak met wervelend spel, zoals in het treffen met de voormalige Wit-Rus Baljakin, die in de tijdnoodfase verloren stond. Op de een of andere manier vergooide de talentvolle Zeeuw zijn voordeel telkens weer.

"Het heeft met concentratie te maken", leerde Provoost tijdens het toernooi. "Als ik achter het bord zit, kan ik de stellingen het best doorrekenen. Maar ik kies ervoor om te gaan rondlopen. En dan maak ik rekenfouten."

Het gevolg van die onnodige fouten zijn baalreacties. "Ik heb geleerd dat ik op mentaal gebied tekort kom. Als ik één minder goede zet heb gedaan, ben ik helemaal van de kaart. Ik raffel uit teleurstelling de zaak af, waardoor ik de partij soms nog verlies ook. Ik moet leren tegenslagen tijdens de partij te overwinnen."

Het gevolg van dit alles was dat Provoost gisteren streed tegen de laatste plaats. Bij verlies tegen Schuitema, die aangekondigd had de laatste partij uit zijn carrière te spelen en er daarom nog eens extra voor ging zitten, zou Provoost laatste worden.

"Dat nooit, dacht ik tijdens de partij. Nu heb ik me na de tijdnoodfase wel goed geconcentreerd en heb ik de partij gered."

Terwijl de overige twaalf spelers het toernooi met bier en nog eens een extra potje dammen aan het uitluiden waren, knokten Provoost en Schuitema tegen de rode lantaarn. Na zes uur spelen en zeventig zetten sloten de spelers eindelijk vrede en kreeg het toernooi voor Provoost toch nog een klein happy-end.

"Met degelijk spel was ik hoger geëindigd. Jammer dat ik niet één partij gewonnen heb, want ik heb steeds voor de winst geknokt", waren de laatste woorden van de op één na jongste dammer van het toernooi, voordat hij met een sip gezicht op de groepsfoto ging.

Daar staat wel een breedlachende Kees Thijssen op. De 31-jarige Amsterdammer werd voor de vijfde keer op rij kampioen, een record in de nationale damgeschiedenis.

Ook Auke Scholma en Jeroen van den Akker toonden hun voordeligste gezicht. Beiden grepen in de slotronde een ticket voor het WK, half mei in Hardenberg.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

BN/De Stem, 7 april 2007

De Vos heeft nog punt nodig voor de titel

door Jan de Wolf

Zaterdag 7 april 2007 - DAMMEN - In de zesde en voorlaatste ronde van het damkampioenschap van West-Brabant heeft Daniëlla de Vos nog een punt nodig om de titel in de hoofdklasse te veroveren. De Vos, trof een goed in vorm zijnde Roland Coray. In het middenspel verraste zij haar tegenstander echter met een simpele een om vier.

Hoofdklasse: De Vos-Coray 2-0, De Wolf-Van Lien 2-0, Hoogendoorn-Van Beeck 2-0, Dusebout-Denissen 1-1, Vervoort-Abelshausen 2-0, Mertens-Kerkhofs 2-0.

Stand aan kop: 1. De Vos 6-11, 2. De Wolf 6-9, 3. Hoogendoorn 6-9, 4. Denissen 6-7, 5. Dusebout 6-7.

Eerste klasse: Hoogendoorn-Vervoort jr. 2-0, Wagner-Kooyman 1-1, Finders-Suijkerbuijk 1-1, Gelens-Veraart 0-2.

Stand aan kop: 1. Veraart 6-10, 2. Hoogendoorn 6-10, 3. Gelens 6-8. 4. Piet Suijkerbuijk 6-7 5. Ad Finders 6-6
Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra »

i
Last edited by Theo Dijkstra on Sun Nov 08, 2009 03:17, edited 1 time in total.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Meppeler Courant, zondag 8 april 15:11
http://www.meppelercourant.nl/?n_id=9282&s_id=692

Dedemvaartse Courant, zondag 8 april 15:11
http://www.dedemsvaartsecourant.nl/inde ... 2&s_id=543

Loting WK Dammen in sfeer van Pasen

LUTTEN – Notaris Mr. Rieks Bulthuis verrichtte zaterdagochtend de loting van het WK Dammen Hardenberg 2007. Dit deed hij in samenwerking met hoofdarbiter Rima Danileviciene uit Litouwen. Danileviciene trok de naam, waarna Bulthuis een vogelhuisje opende, waarin een ei lag met daarop het nummer van de betreffende speler vermeldt. Het vogelhuisje werd gebruikt als symbool voor innovatie, zoals dat ook van toepassing is op het WK Dammen.

Oud-wethouder Jan Koops, voorzitter van het stichtingsbestuur WK Dammen Hardenberg 2007, heette de aanwezigen van harte welkom in de kantine van hoofdsponsor Wildkamp. Hij deelde mee dat de laatste twee Nederlandse WK-deelnemers bekend zijn, dus kan de loting nu plaatsvinden. Het vogelhuisje, zoals bekend de mascotte van het WK Dammen in Hardenberg speelde een hoofdrol in de lotingprocedure. Koops gaf kort aan hoe simpele vogelhuisjes van plastic buis ruim dertig jaar geleden mede aan de basis stonden van het bedrijf Wildkamp. Het huidige vogelhuisje, een ontwerp op basis van modern design, is in wezen een vorm van innovatie. Het WK Dammen Hardenberg 2007 staat eveneens in het teken van innovatie, omdat op dit WK als eerste met elektronische borden wordt gewerkt.
Kees Thijssen werd vrijdag 6 april voor de vijfde achtereenvolgende keer als Nederlands kampioen gehuldigd. Dit betekende een evenaring van het record van R.C. Keller, die dezelfde prestatie leverde in de periode van 1936 tot 1940. Het Nederlands Kampioenschap Dammen 2007 werd van 28 maart tot en met 6 april in Soest georganiseerd. Thijssen had zich vorig jaar al geplaatst voor het WK Dammen Hardenberg 2007.
Auke Scholma, de oudste deelnemer aan het NK, eindigde als tweede omdat hij een overwinning meer had geboekt dan Van den Akker en plaatste zich via de organisatieplaats voor het WK.
Jeroen van den Akker eindigde op de derde plaats, die dit jaar, via de sponsorplaats, ook recht gaf op deelname aan het WK. Hij was een van de smaakmakers van het NK Dammen 2007. Van den Akker scoorde net als Alexander Baljakin en Auke Scholma vijftien punten, maar op basis van een winstpartij meer dan Baljakin eindigde Van den Akker voor hem.
Jaap Bus, treasurer van de FMJD (werelddambond), deelde mee dat de FMJD ondanks een aantal problemen ook een flinke groei doormaakt. Azerbeidzjan, India, Bulgarije, Hongarije, Tsjechië en Slovenië zijn al lid of worden dat binnenkort. De FMJD is momenteel ook bezig in China. Arbiter Dr. Frank Teer lichtte de geleide lotingprocedure toe. Er zijn twee groepen gevormd. Spelers die uit hetzelfde land of continent komen werden in dezelfde groep geplaatst. Zij treffen elkaar in de eerste toernooihelft.
De loting verliep vlekkeloos en leidde uiteindelijk tot onderstaande eerste ronde:
Ronde 1 op zaterdag 12 mei 2007:
Murodullo Amrillayev - Aleksej Domev
José Maria da Silva Filho - Alexander Georgiev
Yuriy Lagoda - Roberts Misans
Alexander Shvartsman - Tuvshinbold Otgonbayar
Alexey Chizhov - Guntis Valneris
Mark Podolski - Souleymane Ba
Auke Scholma - Jeroen van den Akker
Jean-Marc Ndjofang - Ndiaga Samb
Ricardo Pierre - Ihar Mikhalchenka
Leopold Kouogueu - Kees Thijssen
Voor meer informatie: www.wkdammen2007.nl.
<center>
Image
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

website De Telegraaf, 9 april 2007
http://www.telesport.nl/1458048/___Paas ... nnaar.html

Paasdamtoernooi: Opvallend jonge winnaar

door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - In het 27ste Paasdamtoernooi is de 13-jarige Nederlandse aspirantenkampioen Roel Boomstra (Emmen) winnaar geworden. Hij kreeg eerder deze maand de Drentse prijs voor meest talentvolle sporter. Boomstra begon ooit bij damclub DVSB (Soest), die onlangs het nationaal damkampioenschap organiseerde.

De jonge Boomstra wordt gezien als één van de grootste talenten uit het dammen en zijn naam wordt al samen genoemd met illustere voorgangers. Hij boekte tijdens het toernooi een aantal opmerkelijke overwinningen, waaronder de subtiele zege op Arjen de Mooij, die derde eindigde en daarmee de nationale studententitel verwierf.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Jeroen van den Akker stoot door naar wereldniveau

door Anton Janssen

Zaterdag, 7 april 2007 - SOEST - Jeroen van den Akker bereikte op het Nederlandse Kampioenschap (NK) zijn hoogste klassering. De Culemborger stond na zijn zevende optreden bij de titelstrijd eindelijk op het ereschavot. Zijn derde plaats is goed voor deelname aan het WK vanaf 12 mei in Hardenberg.

Van den Akker was gisteren zeker van zijn ticket naar het WK nadat hij de punten deelde met concurrent Alexander Baljakin. "Ik was met remise tevreden. Ik hield Baljakin op afstand en had met die uitslag vrede gezien de ontwikkelingen op de overige borden. Ik had me vooraf op remise ingesteld."

"Het was voor mij ook een revanche op Baljakin. Die nam me vorig jaar op het NK in Culemborg in het eindspel te grazen. Vandaag had ik geen problemen", aldus Van den Akker. "De derde plaats is mijn beste resultaat op het NK. Dat was ook mijn doel toen ik van Denk en Zet naar Amsterdam overstapte. Daar heb ik meer contacten met toppers; bovendien kan ik me daar volledig op het spelen concentreren."

De remise tussen Van de Akker en Baljakin kwam tijdens de slotronde van het NK in Soest al na drie uur en een kwartier spelen op het scorebord. Beide spelers namen geen grote risico's. Het treffen leidde tot een gelijkwaardige remise.

Van den Akker: "Ik heb het remisevoorstel van Baljakin geaccepteerd hoewel ik nog ten koste van twee schijven naar de damlijn kon doorbreken. Ik besloot gezien het verloop van de andere partijen van avonturen af te zien."

Boudewijn Derkx beëindigde het NK op de zesde plaats en is daarmee de hoogst geklasseerde debutant. De Culemborger speelde een uitstekend toernooi en sloot dat af met een prima overwinning op de uitgebluste denksportcoryfee Ron Heusdens. De slotstand van Derkx was een 'plaatje'.

Derkx was na afloop opgetogen: "Van zo'n debuut kun je alleen maar dromen. Ik heb vandaag de score van vijftig procent uitgebouwd tot een plusscore. Ik had er in tegenstelling tot Heusdens zin in en ben er eens goed voor gaan zitten."

Bennie Provoost, dit seizoen trainer en speler bij Denk en Zet, speelde in de langste partij van de slotdag remise met Peter Schuitema. De Zeeuw die volgend seizoen ook naar Amsterdam gaat, is in dit voor hem teleurstellend NK als dertiende geëindigd.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

WSDV houdt NK dammen veteranen

Zaterdag, 7 april 2007 - WAGENINGEN - Damvereniging WSDV in Wageningen organiseert voor de derde keer het Nederlandse Kampioenschap (NK) voor veteranen. Nieuw in het toernooiconcept is dat de winnaar van de Geert van Dijk - trofee wordt afgevaardigd naar het Europees Kampioenschap voor veteranen. Toernooiorganisator Henk Kleinrensink, die overigens ook zelf meespeelt, is zeer te spreken over de opwaardering van dit NK.

Dit NK veteranen begint op maandag 16 april. De eerste ronde wordt om twaalf uur gespeeld. Het toernooi in het WSDV-clubgebouw De Doorbraak aan de Grintweg 324a duurt tot en met vrijdag 20 april. Er worden acht ronden volgens het Zwitserse systeem gespeeld. Op dinsdag, woensdag en donderdag wordt een dubbelprogramma afgewerkt.

Er wordt in drie categorieën gespeeld: 50+, 60+ en 70+. De belangstelling is groot. Er zijn al meer dan zeventig deelnemers ingeschreven: 21 in de groep 50+, 35 in de 60+ en 15 in de 70+. Frank Teer geldt als één van de favorieten. Ook van Peter van der Stap, de Europese Kampioen van 2005 en van Ruud Palmer wordt een hoge klassering verwacht.

Uit de regio doen, naast de Wageningse organisator Kleinrensink, ook Arie Janssen van Doorn (Wageningen), Harry Otten (Bennekom), Derk Kleinrensink (Wageningen), Jan Hoeks (Bennekom) en Piet Kaagman (Wageningen) mee aan het toernooi.

De prijsuitreiking en sluiting zijn op vrijdagmiddag 20 april om vier uur. Voor de winnaars is er naast een beker, een enveloppe 'met bescheiden inhoud'.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

De Stentor, 10 april 2007
http://www.destentor.nl/hardenberg/article1294906.ece

Loting voor WK dammen

HARDENBERG - HET WK - dammen in Hardenberg is weer een stap dichterbij gekomen.

Image
foto Bureau Uijlenbroek

Zaterdag werd in De Wildkamp in Lutten geloot voor de eerste ronde van het kampioenschap, dat op 12 mei begint in theater de Voorveghter. Notaris Rieks Bulthuis en voorzitter Jan Koops van het organiserende comité koppelden Kees Thijssen aan Leopold Kouogueu uit Kameroen.
Post Reply