Samenstelling Bondsraad 2007 e.v.
-
Samenstelling Bondsraad 2007 e.v.
Nieuwe bondraadsleden, d.d. 22 januari 2007
Groningen
Harry de Groot
Friesland
Wim Meijer
Piet Bouma
Jan Bosselaar
Drente
Bouke Hageman
Overijssel
Paul van de Veen
G. Schuurman
Henk Kamminga
Gelderland
Clemens Keurentjes
Cor Langeveld
Eric Sanders
Rene Vos
Erik van de Weerdhof
Reservelid
Joh. Haijtink
Utrecht
Harry Vredeveldt
Noord Holland
Hans Vermeulen
Daan van Os
Henk Fokkink
Reservelid
C.P.W. van den Berg
West Holland
Fred Versteeg
Guido van den Berg
Reserveleden
Bonne Douma
Jaap van Galen
Midden Holland
Rinus Kromhout
Henk Meester
Zuid Holland Zuid
A.P. de Hek
Reserveleden
Mijndert Verkaik
S. de Jager
Zeeland
Izak op ’t Hof
Noord Brabant
Frank Teer
Reservelid
Theo van den Hoek
Limburg
Dieter van Gortel
Reservelid
Bert Verton
Dambond Fries spel
Piet Sikma
WCDA
Theo van den Hoek
Kring v. damproblematiek
Eric van Dusseldorp
Reservelid
Krijn Hemminga
Topspelers
Fred Ivens
Geen 2e kandidaat/kandidate
Opmerkelijk is dat de Dambond Fries Spel nu vertegenwoordigd is.
Gaat Sikma straks meestemmen over de spelregels?
Opmerkelijk is ook dat Theo van den Hoek de correspondentiedammers vertegenwoordigt omdat Guido van den Berg zijn plaatsje voor hem heeft vrijgemaakt en nu zelf voor West-Holland in de b.r. zit. Nog opmerkelijker is dat diezelfde Theo van den Hoek ook reserve-bondsraadslid is voor Noord-Brabant. Dus als Teer er niet is, dan is V.d. Hoek met twee stemmen vertegenwoordigd...
De omissie bij de topspelers is simpel op te lossen. Ik zou via de topspelers erin kunnen (ben aangeschreven, zit bij de top 100). Dan kan Krijn Hemminga voor mij de KvD vertegenwoordigen. Maar er zal wel weer een regeltje zijn dat zulks verbiedt...
Groningen
Harry de Groot
Friesland
Wim Meijer
Piet Bouma
Jan Bosselaar
Drente
Bouke Hageman
Overijssel
Paul van de Veen
G. Schuurman
Henk Kamminga
Gelderland
Clemens Keurentjes
Cor Langeveld
Eric Sanders
Rene Vos
Erik van de Weerdhof
Reservelid
Joh. Haijtink
Utrecht
Harry Vredeveldt
Noord Holland
Hans Vermeulen
Daan van Os
Henk Fokkink
Reservelid
C.P.W. van den Berg
West Holland
Fred Versteeg
Guido van den Berg
Reserveleden
Bonne Douma
Jaap van Galen
Midden Holland
Rinus Kromhout
Henk Meester
Zuid Holland Zuid
A.P. de Hek
Reserveleden
Mijndert Verkaik
S. de Jager
Zeeland
Izak op ’t Hof
Noord Brabant
Frank Teer
Reservelid
Theo van den Hoek
Limburg
Dieter van Gortel
Reservelid
Bert Verton
Dambond Fries spel
Piet Sikma
WCDA
Theo van den Hoek
Kring v. damproblematiek
Eric van Dusseldorp
Reservelid
Krijn Hemminga
Topspelers
Fred Ivens
Geen 2e kandidaat/kandidate
Opmerkelijk is dat de Dambond Fries Spel nu vertegenwoordigd is.
Opmerkelijk is ook dat Theo van den Hoek de correspondentiedammers vertegenwoordigt omdat Guido van den Berg zijn plaatsje voor hem heeft vrijgemaakt en nu zelf voor West-Holland in de b.r. zit. Nog opmerkelijker is dat diezelfde Theo van den Hoek ook reserve-bondsraadslid is voor Noord-Brabant. Dus als Teer er niet is, dan is V.d. Hoek met twee stemmen vertegenwoordigd...
De omissie bij de topspelers is simpel op te lossen. Ik zou via de topspelers erin kunnen (ben aangeschreven, zit bij de top 100). Dan kan Krijn Hemminga voor mij de KvD vertegenwoordigen. Maar er zal wel weer een regeltje zijn dat zulks verbiedt...
-
Re: Samenstelling Bondsraad 2007 e.v.
Dambond Fries Spel was ook de vorige periode vertegenwoordigd in de persoon van Klaas Wiersma, Eric.Eric van Dusseldorp wrote: Opmerkelijk is dat de Dambond Fries Spel nu vertegenwoordigd is.
Klaas Wiersma heeft in voorkomende gevallen meegestemd over spelregels (waarschijnlijk vaak onthouding/blanco), net zoals een vertegenwoordiger van damproblemisten......
Als je het sec bekijkt zou een damproblemist ook geen enkel oordeel moeten hebben over speeltempo tijdens NK en het spelen van twee partijen op 1 dag. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
En de regeltjes.....
Men mag zich maar kandidaat stellen voor 1 geleding (dus b.v. niet dubbel voor bijv. topspelers als ook provincie).
Het is dus enigszins discutabel dat Theo van den Hoek ook reserve-lid voor de provincie kan zijn.
Overigens is het zo dat een reserve-lid alleen in beeld komt, als een Bondsraadslid zich terugtrekt (dus niet als hij 1x verhinderd is en dan
een reserve-lid komt opdagen).
Eigenlijk zou je dat allemaal als bondsraadslid moeten weten Eric!
[quote="Piet Bouma
Als je het sec bekijkt zou een damproblemist ook geen enkel oordeel moeten hebben over speeltempo tijdens NK en het spelen van twee partijen op 1 dag.
[/quote]
Soms voel ik mij een laffe vertegenwoordiger van de heffe des volks. Als ik 's morgens op het station een sigaartje opsteek, moet ik me ook al ergens helemaal achteraf opstellen bij een paal met allerlei outcasts eromheen. Als het aan Piet ligt, mag ik wel evenveel contributie afdragen aan de KNDB als ieder ander, maar moet ik voor de rest vooral geen mening hebben en mijn mond houden. Ondertussen dreigt een deel van het bestuurlijk gepeupel wel met ingrepen in de huidige spelregels. De hele geschiedenis van de problematiek en de eindspelkunde/kunst zou daarmee in één klap de nek worden omgedraaid. Mogen we ook niks van zeggen, veronderstel ik. Het zou me trouwens tegenvallen als Eric in dit soort discussies niet een ferm veto zou laten horen.
Als je het sec bekijkt zou een damproblemist ook geen enkel oordeel moeten hebben over speeltempo tijdens NK en het spelen van twee partijen op 1 dag.
[/quote]
Soms voel ik mij een laffe vertegenwoordiger van de heffe des volks. Als ik 's morgens op het station een sigaartje opsteek, moet ik me ook al ergens helemaal achteraf opstellen bij een paal met allerlei outcasts eromheen. Als het aan Piet ligt, mag ik wel evenveel contributie afdragen aan de KNDB als ieder ander, maar moet ik voor de rest vooral geen mening hebben en mijn mond houden. Ondertussen dreigt een deel van het bestuurlijk gepeupel wel met ingrepen in de huidige spelregels. De hele geschiedenis van de problematiek en de eindspelkunde/kunst zou daarmee in één klap de nek worden omgedraaid. Mogen we ook niks van zeggen, veronderstel ik. Het zou me trouwens tegenvallen als Eric in dit soort discussies niet een ferm veto zou laten horen.
Ik begrijp niet hoe Theo op de lijst van Noord-Brabant terecht is gekomen. Hij heeft zich in elk geval kandidaat gesteld bij de WCDA en hij was de enige. Of hij zich ook kandidaat heeft gesteld bij Noord-Brabant, weet ik niet. Het kan zijn dat Noord-Brabant hem heeft aangesteld zonder dat Theo dit wist. In elk geval kan maar één van de twee doorgaan: zijn lidmaatschap namens de WCDA of zijn reserve-lidmaatschap namens Noord-Brabant. Zijn er regels voor welke geldig is?Piet Bouma wrote:Men mag zich maar kandidaat stellen voor 1 geleding (dus b.v. niet dubbel voor bijv. topspelers als ook provincie).
Het is dus enigszins discutabel dat Theo van den Hoek ook reserve-lid voor de provincie kan zijn.
Overigens ben ik namens de WHDB-leden in de bondsraad gaan zitten, omdat er echt niemand anders te vinden was. We hadden wel een goede kandidaad uit het bestuur (Fred Versteeg), maar buiten het bestuur bleek niemand te willen. Jaap van Galen wilde alleen reserve zijn. Om de op slinkse wijze van ZHZ afgesnoepte plaats leeg te laten, ging ook wat te ver. Vandaar dat we voor deze oplossing hebben gekozen.
-
Ik dacht dat een problemist een grapje wel waardeerde. Elk bondsraadlid mag natuurlijk over elk onderwerp meepraten en stemmen (zonder last en ruggespraak). Dus Eric staat niet bij die paal met allerlei outcasts.composite wrote:Soms voel ik mij een laffe vertegenwoordiger van de heffe des volks. Als ik 's morgens op het station een sigaartje opsteek, moet ik me ook al ergens helemaal achteraf opstellen bij een paal met allerlei outcasts eromheen. Als het aan Piet ligt, mag ik wel evenveel contributie afdragen aan de KNDB als ieder ander, maar moet ik voor de rest vooral geen mening hebben en mijn mond houden. Ondertussen dreigt een deel van het bestuurlijk gepeupel wel met ingrepen in de huidige spelregels. De hele geschiedenis van de problematiek en de eindspelkunde/kunst zou daarmee in één klap de nek worden omgedraaid. Mogen we ook niks van zeggen, veronderstel ik. Het zou me trouwens tegenvallen als Eric in dit soort discussies niet een ferm veto zou laten horen.Piet Bouma wrote: Als je het sec bekijkt zou een damproblemist ook geen enkel oordeel moeten hebben over speeltempo tijdens NK en het spelen van twee partijen op 1 dag.
-
Oeps. [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]Piet Bouma wrote: Dambond Fries Spel was ook de vorige periode vertegenwoordigd in de persoon van Klaas Wiersma, Eric.
Maar sommige mensen kunnen ook zo extreem onopvallend zijn.
Ik kan me die Klaas Wiersma totaal niet voor de geest halen.
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
composite wrote:Soms voel ik mij een laffe vertegenwoordiger van de heffe des volks. Als ik 's morgens op het station een sigaartje opsteek, moet ik me ook al ergens helemaal achteraf opstellen bij een paal met allerlei outcasts eromheen.
Valt mee. Er wordt rond onze paal namelijk nog volop 'geblazen'.Klaas van der Laan wrote:Hoor ik slechts de onheilspellende stilte van de doofpot?
-
Ga er maar vanuit dat er de afgelopen maanden flink wat gemasseerd is.Klaas van der Laan wrote:Er was zaterdag toch een bondsraadvergadering waar standpunten zouden worden ingenomen over de (opnieuw) blamerende incidenten van onze bestuurders. Hoor ik slechts de onheilspellende stilte van de doofpot?
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Amerika heeft internationale humane regelingen geratificeerd ter bescherming van gevangenen. Daarom voert de CIA gevangenenvluchten uit om ze in Polen halfdood te laten martelen en zodoende bekentenissen en informatie af te dwingen voor hun zieke beleid. Daarmee ontbreken strafbare handelingen en de Nederlandse regering doet dus niets.Klaas van der Laan wrote:Er was zaterdag toch een bondsraadvergadering waar standpunten zouden worden ingenomen over de (opnieuw) blamerende incidenten van onze bestuurders. Hoor ik slechts de onheilspellende stilte van de doofpot?
Als de FMJD er kennelijk ernstige dubieuze praktijken op nahoudt en daarvan wordt beschuldigd door een daarvoor aangestelde controleur, dan stappen er drie FMJD-bestuursleden op. Het KNDB-bestuur acht daardoor de controleur verantwoordelijk voor een slecht functionerende FMJD. Het KNDB-bestuur acht de controleur dan verantwoordelijk voor imagoverlies en dreigende subsidiebeperkingen. Het KNDB-bestuur acht de controleur dan verantwoordelijk voor een dreigende ondergang van de damsport.
Op basis hiervan heeft de KNDB de controleur geroyeerd als lid. De Tuchtcommissie heeft nu geoordeeld dat hierbij strafbare handelingen ontbreken en de Bondsraad doet dus niets.
Zij dronken een glas, zij pisten een plas en lieten de zaak zo als zij was.
Als lid van de KNDB wil ik niet langer medeverantwoording dragen voor dit al jaren gaande wanbeleid waar kleurrijke individuen worden geofferd om het eigen falen te verbloemen en zichzelf te handhaven en heb besloten na dit seizoen mijn ruim dertigjarige lidmaatschap te beëindigen. De tijden van Ton en Harm they are a changin’.
-
Joh, Klaas doe niet zo raar. We hebben al zo weinig leden. Met dat soort acties doe je niemand een plezier. Zie het toch als een leuke soap van kleine mannetjes, die allemaal erg hun best doen om niks. Ik heb er in elk geval van genoten, zeker de bijdragen van Henk de Witt(dubbel t). Je weet toch ook wel, dat niemand van de betrokkenen ook maar in de buurt komt van zelfs de kleinste kruimeldief. En Gantwarg denkt kennelijk met een professionele organisatie van doen te hebben. Nou, niet dus. En dat is ook allemaal niet erg, want er zitten geen rotte appels in het bestuur van de damwereld.Klaas van der Laan wrote:Amerika heeft internationale humane regelingen geratificeerd ter bescherming van gevangenen. Daarom voert de CIA gevangenenvluchten uit om ze in Polen halfdood te laten martelen en zodoende bekentenissen en informatie af te dwingen voor hun zieke beleid. Daarmee ontbreken strafbare handelingen en de Nederlandse regering doet dus niets.Klaas van der Laan wrote:Er was zaterdag toch een bondsraadvergadering waar standpunten zouden worden ingenomen over de (opnieuw) blamerende incidenten van onze bestuurders. Hoor ik slechts de onheilspellende stilte van de doofpot?
Als de FMJD er kennelijk ernstige dubieuze praktijken op nahoudt en daarvan wordt beschuldigd door een daarvoor aangestelde controleur, dan stappen er drie FMJD-bestuursleden op. Het KNDB-bestuur acht daardoor de controleur verantwoordelijk voor een slecht functionerende FMJD. Het KNDB-bestuur acht de controleur dan verantwoordelijk voor imagoverlies en dreigende subsidiebeperkingen. Het KNDB-bestuur acht de controleur dan verantwoordelijk voor een dreigende ondergang van de damsport.
Op basis hiervan heeft de KNDB de controleur geroyeerd als lid. De Tuchtcommissie heeft nu geoordeeld dat hierbij strafbare handelingen ontbreken en de Bondsraad doet dus niets.
Zij dronken een glas, zij pisten een plas en lieten de zaak zo als zij was.
Als lid van de KNDB wil ik niet langer medeverantwoording dragen voor dit al jaren gaande wanbeleid waar kleurrijke individuen worden geofferd om het eigen falen te verbloemen en zichzelf te handhaven en heb besloten na dit seizoen mijn ruim dertigjarige lidmaatschap te beëindigen. De tijden van Ton en Harm they are a changin’.
-
In de concept-notulen van de laatste bondraadsvergadering wordt over de brief van Henk de Witt inzake de kwestie Gantwarg en het onderwerp internationale zaken het volgende vermeld:
" 02. INGEKOMEN STUKKEN EN MEDEDELINGEN
Er is een brief van H.de Witt ontvangen m.b.t. de kwestie Gantwarg.
Dit stuk zal bij het volgende agendapunt worden behandeld.
03. PLENAIRE BESPREKING INTERNATIONALE ZAKEN
Het bestuur geeft een toelichting. De bondsraad heeft kennis genomen van de uitspraak van de tuchtcommissie die ook in het Damspel van december 2007 is terug te lezen. Na een lange discussie wordt geconcludeerd dat geen nadere behoefte is aan de punten 4 en 5 van de agenda."
Is deze vorm van verslaglegging bedoeld om openheid te verschaffen in een kwestie waarin op de KNDB stevige kritiek is geleverd? Of wordt het damvolk bewust dom gehouden? Worden kritische onderwerpen alleen binnenkamers afgehandeld?
Wat te denken van de beslissing van de Tuchtcommissie dat de KNDB Gantwarg terecht heeft kunnen royeren, wanneer wordt gelet op de door betrokken partijen afgelegde slotverklaring:
"Beide partijen willen, wellicht ten overvloede, benadrukken dat de gevoerde discussie niets van doen heeft met de persoonlijke integriteit van de leden van het bestuur van de FMJD. De enige intentie van Anatoli Gantwarg en de Wit Russische dambond is het bevorderen van de regels voor goed bestuur, zoals vastgelegd in publicaties van het NOC/NSF.
Deze verklaring werd ondertekend door F.C. Luteyn en H. Meurs, respectievelijk voorzitter van Van Stigt Thans en de KNDB.
De vraag rijst waarom de Tuchtcommissie deze belangrijke slotverklaring niet in haar overwegingen heeft gebruikt? Kan het ongebruikt laten van belangrijke feiten niet leiden tot onjuiste uitspraken?
" 02. INGEKOMEN STUKKEN EN MEDEDELINGEN
Er is een brief van H.de Witt ontvangen m.b.t. de kwestie Gantwarg.
Dit stuk zal bij het volgende agendapunt worden behandeld.
03. PLENAIRE BESPREKING INTERNATIONALE ZAKEN
Het bestuur geeft een toelichting. De bondsraad heeft kennis genomen van de uitspraak van de tuchtcommissie die ook in het Damspel van december 2007 is terug te lezen. Na een lange discussie wordt geconcludeerd dat geen nadere behoefte is aan de punten 4 en 5 van de agenda."
Is deze vorm van verslaglegging bedoeld om openheid te verschaffen in een kwestie waarin op de KNDB stevige kritiek is geleverd? Of wordt het damvolk bewust dom gehouden? Worden kritische onderwerpen alleen binnenkamers afgehandeld?
Wat te denken van de beslissing van de Tuchtcommissie dat de KNDB Gantwarg terecht heeft kunnen royeren, wanneer wordt gelet op de door betrokken partijen afgelegde slotverklaring:
"Beide partijen willen, wellicht ten overvloede, benadrukken dat de gevoerde discussie niets van doen heeft met de persoonlijke integriteit van de leden van het bestuur van de FMJD. De enige intentie van Anatoli Gantwarg en de Wit Russische dambond is het bevorderen van de regels voor goed bestuur, zoals vastgelegd in publicaties van het NOC/NSF.
Deze verklaring werd ondertekend door F.C. Luteyn en H. Meurs, respectievelijk voorzitter van Van Stigt Thans en de KNDB.
De vraag rijst waarom de Tuchtcommissie deze belangrijke slotverklaring niet in haar overwegingen heeft gebruikt? Kan het ongebruikt laten van belangrijke feiten niet leiden tot onjuiste uitspraken?
- Hanco Elenbaas
Die kleine mannetjes zijn tot het inzicht gekomen dat ze allerlei nóg kleinere mannetjes maar niet meer moeten sponsoren, dus zo leuk was die soap eigenlijk ook niet.RonHeusdens wrote:Joh, Klaas doe niet zo raar. We hebben al zo weinig leden. Met dat soort acties doe je niemand een plezier. Zie het toch als een leuke soap van kleine mannetjes, die allemaal erg hun best doen om niks.
jellegroeneveld wrote: De vraag rijst waarom de Tuchtcommissie deze belangrijke slotverklaring niet in haar overwegingen heeft gebruikt?
Misschien omdat deze affaire nog niet beëindigd is? Het gerucht gaat dat Gantwarg alsnog geroyeerd wordt, wegens uitblijven excuses.
-
Ik ben er zeker van dat de TC geen waarzegger heeft geraadpleegd over de vraag of de slotverklaring in de overwegingen moest worden meegenomen of welke waarde toegekend moest worden aan het geruchtencircuit.
Waarom de Tuchtcommissie de slotverklaring stilzwijgend is gepasseerd, is mij een compleet raadsel.
Een heroverweging van de zaak zou eigenlijk op zijn plaats zijn.
Niets en dan ook niets verbiedt de Tuchtcommissie dat te doen.
Waarom de Tuchtcommissie de slotverklaring stilzwijgend is gepasseerd, is mij een compleet raadsel.
Een heroverweging van de zaak zou eigenlijk op zijn plaats zijn.
Niets en dan ook niets verbiedt de Tuchtcommissie dat te doen.
-