Djeezus, wat een verhaal! Het lijkt me dat het voederen van de eendjes in je park een stuk leuker is.Henk de Witt wrote:bla bla bla enz..
Heb je echt geen betere dingen te doen? Een andere bond oprichten of zo..
Jij wilt gewoon niet geholpen worden. Doe ik zo mijn best voor je. Nou dan blijf je maar lekker dom, of zo, met een patatje erbij of zo.Tijn wrote:Djeezus, wat een verhaal! Het lijkt me dat het voederen van de eendjes in je park een stuk leuker is.Henk de Witt wrote:bla bla bla enz..
Heb je echt geen betere dingen te doen? Een andere bond oprichten of zo..
Nee, nee, alsjeblieft niet zeg. Ik heb niet het idee dat mensen op jouw 'serieuze' bijdragen zitten te wachten. Ook niet op onserieuze trouwens. Ik denk dat behalve misschien Tijn en een paar kompanen eigenlijk helemaal niemand op jou zit te wachten.Eddie van de Acker wrote:Inderdaad, Tijn, wat een gewauwel, druipend van cynisme en nog steeds gespeend van enig respect voor wie of wat dan ook. De man kan waarschijnlijk niet anders, maar veel bereik je met dit soort toon niet. Er zullen best dingen in zijn eerste brief staan die hout snijden of discussie verdienen, maar de manier waarop een en ander gebracht wordt beneemt mij de zin om daar serieus op in te gaan.
Ho, ho, ho niet zo ongeduldig. Mag een mens na de zondagmiddagwandeling ook nog even rustig eten, journaal en voetbal kijken?rijmer wrote:Zal ik hem nog maar een keer herhalen?
Henk waarom kan je niet een nieuwe spelvorm oprichten? Waarom moet iedereen gedwongen worden persé Delfts te spelen?
Ik sta niet onwillend tegenover Delfts wel tegenover het gedwongen worden dit te spelen.
Nogmaals in Rusland spelen ze ook internationaal en Russisch.
De KNDB was volgens mij duidelijk genoeg op de site.Jelmer Martens wrote: Bij de KNDB is dat naar mijn weten de bondsraad. Nu heb ik me net aangemeld als kandidaat voor de bondsraad, maar ik heb geen idee wie er kiezen. Zelf heb ik als KNDB-lid nog nooit een oproep tot stemmen gehad. Kortom, ook daar onduidelijkheid hoe je als gewone dammer invloed kunt uitoefenen.
Geen idee hoe het in Utrecht precies zat/zit Jelmer.Jelmer Martens wrote:Piet, ik had niet de puf om alle documenten door te worstelen. Veel details om alles juridisch dicht te timmeren. Waarom heb ik nooit een oproep gehad om als KNDB-lid te kiezen. Misschien omdat er steeds te weinig kandidaten waren?
Als bondsraadslid moet je een drietal keren per jaar een heleboel documenten doorlezen. Wil je nu nog steeds bondsraadslid worden?Jelmer Martens wrote:Piet, ik had niet de puf om alle documenten door te worstelen. Veel details om alles juridisch dicht te timmeren. Waarom heb ik nooit een oproep gehad om als KNDB-lid te kiezen. Misschien omdat er steeds te weinig kandidaten waren?
De 'nieuwe' puntentelling is niet iets waar ik nou direct warm voor loop. De Delftse 1.5-0.5 vond ik al erg kunstmatig, en nog verder differentiëren met uitslagen als 7-3 en 9-1 vind ik ronduit lelijk. Wat dat betreft ben ik conservatief: 2-0 en 1-1 mag van mij gewoon gehandhaafd blijven. Zoals ik al vaker heb aangegeven mag er van mij wel aan de remisemarge worden gesleuteld (graag zelfs!), ook al betekent dat een verandering in het (eind-)spel. Dat de nieuwe puntentelling de spanning in een match ten goede komt lijkt me overigens duidelijk. Maar als iemand met twee maal 8-2 en een maal 0-10 een match om het WK zou winnen zou ik moeite hebben om hem/haar als een terechte winnaar te zien.Bert Zwart wrote: Gelukkig zie ik dat Ron Heusdens, een van de meest succesvolle Nederlandse grootmeesters in de laatste 5 jaar, zich hier publiekelijk uitspreekt voor de Nieuwe Telling. Ik ben ook benieuwd naar de mening van Wieger Wesselink. Vind hij nog steeds dat er meer onderzoek gedaan moet worden naar de gevolgen van een nieuwe puntentelling, was hij enthousiast over de match Valneris - Tsjizjov en vind hij die match een goede indicatie van het nut van een nieuwe puntentelling?
Of zal het zo zijn dat de deelnemers dan voor de plusjes stemmen om zo de gevreesde Ton Sijbrands buiten te houden?Dieter wrote:Dus snel even een enquete onder de geplaatste spelers en als de meerderheid zonder de plusjes wil spelen dan aanpassen en Ton het verheugende nieuws melden.Jan Pieter wrote:Even een weekje geen toegang tot het internet gehad, en er valt weer veel te lezen. Als ik het goed zie, noemt Sijbrands vijf redenen om niet aan het wk mee te doen:
1) hij wil stoppen voordat hij als aangeschoten wild fungeert
2) hij wil voldoende tijd overhouden voor zijn autobiografie (die ik hierbij al uitroep tot het beste damboek aller tijden)
3) hij heeft bezwaar tegen het uitvluggeren na 75 zetten
4) hij heeft bezwaar tegen de dopingcontrole
5) hij heeft bezwaar tegen de plusjes
Opvallend vind ik dat hij daar geen redenen tegenover plaatst waarom hij wel graag mee zou willen doen.
Over de bezwaren 1 t/m 3 zou Sijbrands zich nog heen kunnen zetten, maar over punt 4 en 5 niet. Wat dat betreft is het nuttig te weten dat er op het wk2005 in Amsterdam geen dopingcontrole heeft plaatsgevonden.
Reden daarvoor was volgens mij dat een wk onder verantwoordelijkheid van de FMJD valt. Dat de KNDB is aangesloten bij een organisatie die dopingcontroles eist, is dus niet relevant. Of dit de verklaring is, weet ik niet 100% zeker, maar het klinkt in elk geval zeer aannemelijk. Anders zou je de vreemde situatie krijgen dat tijdens een wk in Nederland wel, en tijdens een wk in bijv. Senegal geen dopingcontrole plaatsvindt.
Hoeven we dus alleen nog maar de plusjes af te schaffen. Of Sijbrands dan echt staat te trappelen om mee te doen, waag ik te betwijfelen, maar hij lijkt me voldoende een man van zijn woord om dan inderdaad achter het bord te verschijnen. En ik moet zeggen, daar zou ik me zeer op verheugen. Natuurlijk is Sijbrands niet de grote favoriet, maar hij lijkt me ook niet kansloos. Bedenk dat hij op het wk2003 nog altijd de beste Nederlander was.
Bert Zwart wrote:En m.i. kan dat alleen als je met zijn allen een democratisch proces (met voor- en tegenstanders) met respect laat verlopen. Dat mis ik een beetje. Dat wilde ik even kwijt.
Pot. Ketel. Zwart.Bert Zwart wrote:Het schuift vermoedelijk behoorlijk, maar de opbrengst weegt niet op de tegen kosten; er schijnt eerst stelselmatig karaktermoord op je moeten worden gepleegd. Ik hoop dat je buren geen proces tegen je gaan aanspannen als ildjarn en zijn linux-vriendjes langskomen om je te vermoorden.
mijn posts zitten vol tegenstrijdigheden, maar deze twee uitspraken lijken me volstrekt op 1 lijn te staan. volgende keer beter je best doen, Joost!ildjarn wrote:Bert Zwart wrote:En m.i. kan dat alleen als je met zijn allen een democratisch proces (met voor- en tegenstanders) met respect laat verlopen. Dat mis ik een beetje. Dat wilde ik even kwijt.Pot. Ketel. Zwart.Bert Zwart wrote:Het schuift vermoedelijk behoorlijk, maar de opbrengst weegt niet op de tegen kosten; er schijnt eerst stelselmatig karaktermoord op je moeten worden gepleegd. Ik hoop dat je buren geen proces tegen je gaan aanspannen als ildjarn en zijn linux-vriendjes langskomen om je te vermoorden.
Jij vindt het respectvol om te impliceren dat ik een moordsquad richting Henk wil sturen? Dank je, ik hoef jouw respect niet.Bert Zwart wrote:mijn posts zitten vol tegenstrijdigheden, maar deze twee uitspraken lijken me volstrekt op 1 lijn te staan. volgende keer beter je best doen, Joost!ildjarn wrote:Bert Zwart wrote:En m.i. kan dat alleen als je met zijn allen een democratisch proces (met voor- en tegenstanders) met respect laat verlopen. Dat mis ik een beetje. Dat wilde ik even kwijt.Pot. Ketel. Zwart.Bert Zwart wrote:Het schuift vermoedelijk behoorlijk, maar de opbrengst weegt niet op de tegen kosten; er schijnt eerst stelselmatig karaktermoord op je moeten worden gepleegd. Ik hoop dat je buren geen proces tegen je gaan aanspannen als ildjarn en zijn linux-vriendjes langskomen om je te vermoorden.