WK 2005 te Amsterdam
- Hanco Elenbaas
Die Georgiev lost zeker nooit miniatuurtjes op, wat denk jij Steenslag?steenslag wrote:
G. Jansen- A. Georgiev, zwart aan zet
hier begon ik enthousiast te typen in de shoutbox, maar ene Visje was me voor.
Georgiev kan hier winnen met 51. ... 12-17!
Hij deed het niet.
Vermoedelijk had Topalov het wél gezien.
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
Is het programma al bekend voor de finale?
Zeer moeilijk te maken!
Deelnemers: Baljakin, Schwarzman, Valneris, Georgiev, Samb, Goeseinov, Thijssen, Tsjizjov, Jansen, Nasevitsj, Getmanski, Boezjinski.
Tsjizjov, Thijssen en Getmanski zijn clubgenoten in Nederland.
Tsjizjov en Valneris clubgenoten in Rusland.
Jansen, Baljakin en Valneris in Nederland.
Baljakin is ex-Rus, ex-Wit-Rus en nu Nederlander.
Schwarzman, Tsjizjov, Getmanski en Georgiev zijn Russen.
Goeseinov, Boezjinski, Nasevitsj, Schwarzman, Valneris, Georgiev, Getmanski, Tsjizjov en Baljakin zijn ex-Sovjets.
Gelukkig heeft de vandaag aangekomen Joeri Tsjertok beloofd dat hij de boel scherp in de gaten gaat houden.
Zeer moeilijk te maken!
Deelnemers: Baljakin, Schwarzman, Valneris, Georgiev, Samb, Goeseinov, Thijssen, Tsjizjov, Jansen, Nasevitsj, Getmanski, Boezjinski.
Goeseinov, Boezjinski, Nasevitsj, Schwarzman, Valneris, Georgiev, Getmanski, Tsjizjov en Baljakin zijn ex-Sovjets.
Gelukkig heeft de vandaag aangekomen Joeri Tsjertok beloofd dat hij de boel scherp in de gaten gaat houden.
Zoiets missen onder het toeziend oog van A.P. de Zwart, dat moet haast wel slecht karma geven.Kosmos wrote:Die Georgiev lost zeker nooit miniatuurtjes op, wat denk jij Steenslag?steenslag wrote:
G. Jansen- A. Georgiev, zwart aan zet
hier begon ik enthousiast te typen in de shoutbox, maar ene Visje was me voor.
Georgiev kan hier winnen met 51. ... 12-17!
Hij deed het niet.
Vermoedelijk had Topalov het wél gezien.
Georgiev oogt veel minder superieur dan anders. Derde in zijn groep, gewonnen van Ganjargal en Lorevil (het klinkt nogal als Tolkien).
Kirzner zal die plusjesregel wel vervloeken, want als ik het goed heb zou hij -en niet Georgiev- zonder die regel doorgegaan zijn naar de finale.
Op SB of hoe heet dat.
Het houdt allemaal niet over voor Georgiev.
Last edited by steenslag on Wed Oct 12, 2005 22:53, edited 1 time in total.
-
-
Leuke quizvraag voor de late avond: wie ontwerpt de ideale (minst combinegevoelige) slotronde?Hanco Elenbaas wrote:Is het programma al bekend voor de finale?
Zeer moeilijk te maken!
Een koppeling tussen twee landgenoten: -3 punten
Een koppeling tussen twee clubgenoten: -2 punten
Een koppeling tussen twee ex-landgenoten (incl. USSR): -1 punt
Dit is totaliseerbaar. Een koppeling tussen twee clubgenoten, tevens ex-landgenoten levert -3 punten op.
Gevraagd: de slotronde met de minste strafpunten.
hm. Iedereen gaat voluit tegen Samb en speelt de rest remise? Daar is geen indeling tegen bestand.
Last edited by steenslag on Wed Oct 12, 2005 23:07, edited 1 time in total.
Nu ik u toch tref, heren, mag ik uw oordeel vernemen over de deelnemers aan de voorronden? Van sommigen had ik nog nooit gehoord, maar de meesten weerden zich kranig, vond ik - maar ik heb er geen verstand van. Voor Singh voorspel ik desalniettemin de eerste overwinning voor India in 2007 in het toernooi van Eric.
Last edited by steenslag on Wed Oct 12, 2005 23:29, edited 1 time in total.
- Eric Sanders
Ik hoop dat Zjeeraar zijn kruit nog niet heeft verschoten.
Uiteindelijk zullen Georgiev en Chizhov wel weer bovenaan eindigen, met een of twee plusjes meer voor Georgiev.
De eindspurt van Valneris zal nu eens een keer uitblijven.
Huseynov heeft boven zijn kunnen gespeeld (bij de challenge verloor hij nog van Heusdens en Messemaker als ik het wel heb) en wordt het aangeschoten wild van de finalegroep.
Baljakin wordt de beste speler die voor Nederland uitkomt.
Tot zover de glazen bol.
Uiteindelijk zullen Georgiev en Chizhov wel weer bovenaan eindigen, met een of twee plusjes meer voor Georgiev.
De eindspurt van Valneris zal nu eens een keer uitblijven.
Huseynov heeft boven zijn kunnen gespeeld (bij de challenge verloor hij nog van Heusdens en Messemaker als ik het wel heb) en wordt het aangeschoten wild van de finalegroep.
Baljakin wordt de beste speler die voor Nederland uitkomt.
Tot zover de glazen bol.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
- Hanco Elenbaas
Singh is vooral een uitstekende organisator. Binnenkort komen er dankzij hem internationale toernooien in India en ook dankzij Singh gaan verschillende grootmeesters trainingen geven in zijn land.steenslag wrote:Nu ik u toch tref, heren, mag ik uw oordeel vernemen over de deelnemers aan de voorronden? Van sommigen had ik nog nooit gehoord, maar de meesten weerden zich kranig, vond ik - maar ik heb er geen verstand van. Voor Singh voorspel ik de eerste overwinning voor India in 2007 in het toernooi van Eric.
In de jaren zeventig en tachtig werden Kandaurov en Sjtsjogoljev nog uitgelachen toen zij in Polen demonstraties gaven. Nu bloeit de damsport in Polen, dus we mogen blij zijn met een man als Singh.
Voor je het weet ontdekt Singh een dammende Anand.
Helaas heb ik dat 'Dammen' niet. Ben wel benieuwd. Zou je misschien kunnen posten waarover het gaat?Hanco Elenbaas wrote:Er is een interessant boek uit 2003 van Aleksander Getmanski en zijn vader met daarin de statistieken en cijfers en tabellen van alle 100 velden kampioenschappen van de Sovjet Unie.Eric van Dusseldorp wrote:Leuke quizvraag voor de late avond: wie ontwerpt de ideale (minst combinegevoelige) slotronde?Hanco Elenbaas wrote:Is het programma al bekend voor de finale?
Zeer moeilijk te maken!
Een koppeling tussen twee landgenoten: -3 punten
Een koppeling tussen twee clubgenoten: -2 punten
Een koppeling tussen twee ex-landgenoten (incl. USSR): -1 punt
Dit is totaliseerbaar. Een koppeling tussen twee clubgenoten, tevens ex-landgenoten levert -3 punten op.
Gevraagd: de slotronde met de minste strafpunten.
Op de voorpagina staan getekende portretjes van alle kampioenen, Koeperman, Korchov, Sjtsjogoljev, Andreiko, Gantwarg, Agafonov, Korenjevski, Mogiljanski, Misjtsjanski, Baljakin, Dibman, Tsjizjov en Schwarzman.
Mogiljanski heeft in een interview met Jan Wielaard in Dammen wel eens gezegd dat Sjtsjogoljev in de Sovjet Unie een goudvis was in een kom vol piranha's; volgens Mogiljanski was Slawa de enige die nooit betrokken was bij de talrijke combines.
Volgens Slawa zelf was het destijds inderdaad heel erg. De verhalen zijn overtuigend. Van alle oud-kampioenen van de Sovjet Unie zijn alleen Sjtsjogoljev, Tsjizjov en Dibman nooit onderdeel van de een of andere combine geweest. Alle andere tien oud-kampioenen hebben zich wel ingelaten met combines. En toen stond aanzienlijk minder op het spel dan de wereldtitel, 10.000 euro en een lucratieve match met Georgiev.
Lees ook nog een keer de verhalen over de combine van Gantwarg, Valneris en Korenjevski tegen Wirni tijdens het door Gerard Jansen gewonnen EK, opgetekend door Johan Krajenbrink in Dammen.
Dus maak maar eens een programma voor die finaleronde.
De meest gehate dammer allertijden.
-
Ongetwijfeld het digitale monster, maar is het allemaal zo eenvoudig voor zwart na 21-17 22x11 33-29 8-13 39-33 11-17 33-28 13-18 28-23 etc?Jameson wrote:
Wat een ontknoping. Podolski win zijn partij uit het niets. Maar Valneris doet dat ook. Als Ron Heusdens 37...21-27 38.23x21 11-16 speelt, dan had Podolski in de finale gestaan.
Wat WK-plaatjes...
De toernooiposter
De opening op 6 oktober, met staand P. Litjens (Stadsdeel Amsterdam ZO) en achter de tafel v.l.n.r. J.P. Drost (ceremoniemeester), H. Meurs (KNDB), M. van der Horst (loco-burgemeester Amsterdam) en J. Bus (FMJD).
Toeschouwers, rijen dik, op zaterdag 8 oktober.
Explicatie A. Scholma op zaterdag 8 oktober.
Analyse met A. Presman, I. Kirzner, A. Gantwarg en H. Wiersma.
L. Aliar onderwijst deelnemer R.Singh, terwijl L. Springer toekijkt.
Een kijkje achter de (organisatie-)schermen, P. van Heun, W. Drost en J.P. Drost.
-
On FFJD FORUM / C. PILLENIERE
About G. VALNERIS after 1st stage of WC
Il est -vous n'en doutez pas - très heureux
Il a signalé qu'il a eu de la chance dans ces deux dernières parties de jouer Der et heusdens, ces deux joueurs n'ayant pas cherchés à tout prix le remise et cassé le jeu.
Il a mis en avant le fait qu'il partageait sa chambre d'hôtel(robert misans) pendant cette première phase (cela aurait perturbé son sommeil) alors qu'il n'était pas habitué à cela.
Les douzes qualifiés ont maintenant changé de chambre pour se retrouver seul pendant la deuxième phase de la compétition.
--
He is very happy because of qualification.
He estimates that he was very lucky to play last rounds against A. DER and R. HEUSDENS. They took a lot of risks in order to win.
He emphasized the fact he had to share his room with another player (R. MISANS). He wasn't used to do it.
Now the 12 qualified will have their proper rooms.
About G. VALNERIS after 1st stage of WC
Il est -vous n'en doutez pas - très heureux
Il a signalé qu'il a eu de la chance dans ces deux dernières parties de jouer Der et heusdens, ces deux joueurs n'ayant pas cherchés à tout prix le remise et cassé le jeu.
Il a mis en avant le fait qu'il partageait sa chambre d'hôtel(robert misans) pendant cette première phase (cela aurait perturbé son sommeil) alors qu'il n'était pas habitué à cela.
Les douzes qualifiés ont maintenant changé de chambre pour se retrouver seul pendant la deuxième phase de la compétition.
--
He is very happy because of qualification.
He estimates that he was very lucky to play last rounds against A. DER and R. HEUSDENS. They took a lot of risks in order to win.
He emphasized the fact he had to share his room with another player (R. MISANS). He wasn't used to do it.
Now the 12 qualified will have their proper rooms.
Information : my first priority !!
L'info en première ligne !!
L'info en première ligne !!