Anonimiteitspoll

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Moet anoniem posten mogen op het FMJD forum, sectie Nederlands?

ja
16
44%
neen
19
53%
geen mening
1
3%

Total votes: 36

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Uiteindelijk vandaag ook maar 'neen' gestemd.

Terwijl ik niet eens in alle gevallen tegen anonieme postings ben. Iemand die een appelflappentoernooi aankondigt, een enkel vraagje heeft of eens met een kwinkslag komt, ach wat geeft het.

Maar wanneer iemand indringende discussies met andere forumleden aangaat, hen met hun voornamen en soms bijnamen noemt, aangeeft persoonlijke details van hen te weten etc., dan vind ik het discussiëren met zo iemand niet plezierig. Het tegenargument van de betrokken persoon vind ik niet afdoende.

Met andere woorden, mijn stem 'neen' is vooral een stem tegen Guest.
Overigens weet ik nagenoeg zeker wie zich achter Guest verschuilt.
Eric Sanders

Post by Eric Sanders »

Eric van Dusseldorp wrote:Overigens weet ik nagenoeg zeker wie zich achter Guest verschuilt.
Voor/in de draad ermee!
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

We kunnen ook een poll houden? [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Ik stel voor dat Eric nog wat meer bewijzen/aanwijzingen verzamelt voordat hij het zeker weet en ons vertelt wie het is.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

[img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
We kunnen ook een rijtje verdachten onder elkaar zetten waar mensen op kunnen stemmen.
Peter van Heun

Post by Peter van Heun »

Stel je voor: Er meldt zich iemand op dit forum onder de gebruikersnaam Ton Sijbrands. Wie denkt er dan dat het om dè Ton Sijbrands gaat die zich in werkelijkheid ook van die naam bedient? (Ik gebruik deze naam hier als voorbeeld van iemand waarvan we in werkelijkheid redelijkerwijs een deskundig oordeel over dammen mogen verwachten. Ik had ook bijvoorbeeld ook Rob Clerc of Kees Thijssen kunnen gebruiken.)
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Denken jullie nu echt dat ik Bert Zwart ben?? [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Teun van de Krol

Post by Teun van de Krol »

Bert Zwart wrote:Denken jullie nu echt dat ik Bert Zwart ben?? [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Nee ik denk het niet. Bert heeft meestal weinig zinnigs te melden. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Peter van Heun wrote:Stel je voor: Er meldt zich iemand op dit forum onder de gebruikersnaam Ton Sijbrands. Wie denkt er dan dat het om dè Ton Sijbrands gaat die zich in werkelijkheid ook van die naam bedient?
In 1998 registreerde iemand, die zich Ton Sijbrands noemde, zich als lid op de Mindsports Arena. Niet zo heel vreemd, want ook met Rob Clerc en Ron Heusdens en andere grote spelers kon je daar partijtjes spelen.
Maar deze Ton Sijbrands, was niet Ton Sijbrands, maar de een of andere grappenmaker uit het derde of vierde van Witte van Moort.
Niet iedereen had dat echter door. Velen daagden Ton Sijbrands uit en een enkele keer verwaardigde 'Ton Sijbrands' zich om de handschoen op te nemen. Altijd schreef deze Ton Sijbrands in een soort Sinterklaasnederlands, waardoor de eerbied van de tegenstander voor de grote oud-wereldkampioen steeds alle ruimte kreeg.
Onvergetelijk was het Arena-partijtje tussen 'Ton Sijbrands' en Rob Knevel, maar ook om de partij tussen 'Ton' en Michiel Kloosterziel hebben we heel wat afgelachen!
Hoogtepunt was in beide gevallen het moment waarop de dammers erachter kwamen dat ze niet met Ton Sijbrands speelden, maar met een bedrieger.
Guest

Post by Guest »

Eric van Dusseldorp wrote: Maar wanneer iemand indringende discussies met andere forumleden aangaat, hen met hun voornamen en soms bijnamen noemt, aangeeft persoonlijke details van hen te weten etc., dan vind ik het discussiëren met zo iemand niet plezierig. Het tegenargument van de betrokken persoon vind ik niet afdoende.
1. Ik ga inderdaad indringende discussies aan met mensen wanneer ik dat nuttig vind. De indringendheid van discussies leidde in het verleden tot moddersmijten op dit en andere damfora en is daarom bij uitstek een reden voor mijn anonimiteit. Zie opmerkingen Hanco hierover.

2. Ik noem mensen bij voornamen omdat dit gebruikelijk is op internetforums. De enige bijnaam die ik heb gebruikt is Bertje voor Bert Zwart. Big deal, Eric! Ok, het is niet correct maar ik had zo mijn redenen. Zal niet weer gebeuren.

3. Ik let er uitdrukkelijk op dat ik personen alleen confronteer met gegevens die op dit of het damweb forum te lezen staan. Geen persoonlijke details in de zin zoals Eric hierboven suggereert.

Kortom: ik hoor wederom geen steekhoudende argumenten. Overigens betreur ik de 22 extra stemmen die zijn uitgebracht. Jammer dat daar nu weer over ge-ouwe-hoerd moet worden.
Peter van Heun

Post by Peter van Heun »

een citaat uit het artikel van Fransico van Jole in de Volkskrant van 6 december 2003 over de internetsite Cu2.nl

"...de krachtigste eigenschappen van internet, te weten communicatie en het leggen van contacten, terwijl het kwetsbaarste aspect van het netwerk, de privacy, wordt afgeschermd."
Andre de Koning

Post by Andre de Koning »

Eric van Dusseldorp wrote::D
We kunnen ook een rijtje verdachten onder elkaar zetten waar mensen op kunnen stemmen.
Ja, leuk.
En een prijsje verloten onder de goede inzenders.
Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin »

Hanco Elenbaas wrote:
Damkoningin wrote:IK vind dat je best anoniem mag zijn, maar wees dan wel eerlijk genoeg, dat als iemand vraagt wie je bent, omdat je een bepaalde opmerking hebt gemaakt. Dat je het wel ff zegt. Al is het alleen al tegen die persoon die het vraagt. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
En wie ben jij dan? [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Dat mag iedereen weten. Irene Stegeman. --> Dat is bijna algemeen bekend. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]
Damkoningin

Post by Damkoningin »

PeterHt wrote:Volgens mij is Irene Stegeman de 'Damkoningin'.

Maar hopelijk wordt ik niet verbannen van het forum als dat niet zo is...

Irene, ik heb toch gelijk?

(Op de website van DUO - http://members.chello.nl/~h.richters/ - staat ze met 'Damkoningin's team' op de 99e plaats bij 'Damzet'.
Jah Peter je hebt gelijk --> damzet is *** van mij
Damkoningin

Post by Damkoningin »

PeterHt wrote:Zij is toch die Westerhaarse schone? [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Jij bent ook een schat hoor Peter [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Post Reply