Kosmos wrote:Hanco Elenbaas wrote:De Telegraaf, 12 augustus 2005
Snelle remise Kouogueu
BRUNSSUM, vrijdag
Door een snelle remise van koploper Leopold Kouogueu tegen Hiltex-speler Michiel Kloosterziel is de slotfase van het Open Brunssum buitengewoon spannend. De Afrikanen Jean-Marc Ndjofang en Luc Baya kwamen ook snel tot een compromis, waardoor achtervolgers van het kaliber Alexander Schwarzman, Bas Messemaker en de Duitser Tschartoriiski een punt zijn ingelopen.
Uitslagen: Kouogueu-Kloosterziel 1-1, Ndjofang-Baya 1-1, Meesters-Tschartoriiski 0-2, Palmans-Schwarzman 0-2, Mbongo-Messemaker 0-2, Lemmen-Kromhout 2-0.
Stand: 1. Kouogueu 12, gevolgd door 5 spelers, onder wie Schwarzman, Messemaker en Kloosterziel met 11 punten.
http://www.brunssumdamtoernooi.nl/
Ik dacht dat Koegu tegen Amasekso speelde.
Na die laffe remise tenminste een koploper van formaat.
Het spel van die Koegu bevalt me niet.
Geef mij maar Ndjofang en Samb (of Der).
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens.
Die partijen spreken me ook niet zo aan, buiten die tegen Ganjargal. Maar vergeet niet dat eindelijk, na drie jaar proberen, eindelijk Léopold Kouogueu ook eens een keertje de visa in orde heeft gekregen voor het damparadijs Nederland. Steeds was dat niet gelukt. Maar nu eindelijk wel, terwijl de bedoeling was dat Léopold Kouogueu, Luc Baya en Luciën Mbongo dit jaar ook aan Delft en Den Haag zouden meedoen.
Vorig jaar is Mbongo op Schiphol zelfs een paar dagen in een asielzoekersgevangenis gestopt en daarna -met dank aan de sadiste Rita Verdonk- onmiddellijk teruggestuurd naar Kameroen, zonder damtoernooi.
En nu was de toch al zo'n beetje tegen de veertig lopende Léopold Kouogueu eindelijk in het damparadijs en wat gebeurde? Het door de Kameroense overheid beloofde geld werd niet overgemaakt naar Jean-Marc Ndjofang, waardoor Kouogueu, Baya en Mbongo uit hun slaapplaats werden geknikkerd en op het station van Nijmegen de nacht moesten doorbrengen.
Gelukkig greep Paul Visser toen in.
En nu hebben die jongens waarschijnlijk op de camping in Brunssum geslapen met tien dagen stortregens. Probeer je voor te stellen wat voor verwarrende indruk deze Afrikanen moeten hebben overgehouden aan het damparadijs Nederland, als je daartoe in staat bent.
Prachtig toch dat het verwende ijskastbeest Schwarzman verslagen is door een bescheiden Afrikaan?!
Ik verlang een mooie Kosmos-analyse van de partij tussen Léopold Kouogueu en Aleksander Schwarzman!