Léopold Sekongo
foto: Siep Korteling</center>
Is Marietje Kasse een jongen of een meisje, het zou namelijk de eerste meisjes deelnemer aan het Nk-jeud/junioren zijn en misschien ook wel de enige.Hanco Elenbaas wrote:![]()
![]()
Jeugdkampioenschappen Dammen, Blaricum, 25 mei 1953
Het Damspel van juli 1953 geeft de eindstand:
1. Jan Dallinga (Groningen) 9-15
2. C. van de Weteringh (Zuid-Holland) 9-14
3. Ben Wiggers (Overijssel) 9-11
4. Oebele Hoekstra (Friesland) 9-10
5. H. van Gerrevink (Gelderland) 9-9
6. C. J. de Koning (Zuid-Holland) 9-9
7. Chr. Niewierra (Limburg) 9-9
8. P. H. Jansen (Noord-Brabant) 9-6
9.W. Vlakveld (Utrecht) 9-4
10. Marietje Kasse (Zeeland) 9-3
Gespeeld werd in Hotel-Restaurant "Het Oude Raadhuis" in Blaricum.
Die met die jurk, die steeds met zwart speelt, kan natuurlijk Jan Dallinga zijn of Ben Wiggers of Oebele Hoekstra, maar waarschijnlijk is het toch Marietje Kasse.Arjen de Mooij wrote:
Is Marietje Kasse een jongen of een meisje, het zou namelijk de eerste meisjes deelnemer aan het Nk-jeud/junioren zijn en misschien ook wel de enige.
Of misschien Daaf zelf welArjen de Mooij wrote:Oh ik had even niet naar de foto gekeken [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] Misschien kan Dominique ons hier meer helderheid over verschaffen.
Die kleinste is Ben Wiggers uit Enschede. Jan Dallinga is die met de bril, die op twee foto's mag zitten.Nagelslag wrote:In mei 1953 was Oebele Hoekstra 15 jaar oud. In oktober zou hij 16 jaar worden. Ik vraag me af wie van het stel Oebele Hoekstra is.
Waarschijnlijk de kleinste helemaal rechts of de 2e van rechts.
Maar voor hetzelfde geld is hij het niet. Ik zal dit eens uitzoeken via www.pfdb.nl .
Jan Dallinga is minder moeilijk te herkennen.
Jammer dat de KNDB niet meer naslagwerk op de site heeft, zodat je nog eens kunt nalopen wie er bijvoorbeeld de eerste meisjesdeelneemster was in een algemene jeugdfinale.