Flame. Kijk hier alleen als je het echt wilt.

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Guest wrote: Verder wil ik helemaal geen scherprechter zijn. Ik wil inhoudelijk discussieren over het wel en wee van de damwereld. Daarbij worden ik en anderen echter zwaar gestoord door de regelmatige brutale uitspattingen van de Hanco's van deze wereld. Gerard de Groot heeft zijn forum erdoor moeten sluiten. Ik zou hopen dat Alexander Presman zorgt dat we het hier beter doen!!
Image
Inderdaad Alexander Presman!
Het is de hoogste tijd dat je die vervelende
brutale Hanco Elenbaas eens flink aanpakt!
Guest heeft gelijk.
Die Tjalling Goedemoed is gelukkig opgehoepeld,
maar zolang die Hanco hier rondhangt, durven
verstandige mensen als Guest en ik natuurlijk
alleen nog anoniem te posten.
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Guest wrote:Waarom ben je zo ontzettend intolerant en rechtlijnig tov mij??
Omdat ik arrogantie in combinatie met anonimiteit hoogst irritant vind.
Guest

Post by Guest »

Jan Pieter wrote:
Guest wrote:Waarom ben je zo ontzettend intolerant en rechtlijnig tov mij??
Omdat ik arrogantie in combinatie met anonimiteit hoogst irritant vind.
Arrogantie? Hm. Hoe bedoel je dat precies?

Bedoel je misschien dat ik elke discussie probeer te voeren met een beetje passie in mijn betoog? Of bedoel je dat ik voor mijn mening sta en blijf staan en me misschien te weinig schik naar de wensen van sommigen op dit forum?
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Guest wrote:Arrogantie? Hm. Hoe bedoel je dat precies?
Daarmee bedoel ik dat je iedereen op een betwerig toontje ongevraagd van adviezen voorziet, en dat je je mond vol hebt over anonimiteit, maar dat uit jouw bijdragen overduidelijk blijkt dat jij veel mensen op dit forum persoonlijk kent.

Om die reden heb ik steeds geweigerd om te reageren op jouw bijdragen. Alleen voor discussies over je anonimiteit maakte ik een uitzondering, maar daar houd ik nu ook mee op. Het heeft geen zin.
Guest

Post by Guest »

Jan Pieter wrote:
Guest wrote:Arrogantie? Hm. Hoe bedoel je dat precies?
Daarmee bedoel ik dat je iedereen op een betwerig toontje ongevraagd van adviezen voorziet, en dat je je mond vol hebt over anonimiteit, maar dat uit jouw bijdragen overduidelijk blijkt dat jij veel mensen op dit forum persoonlijk kent.

Om die reden heb ik steeds geweigerd om te reageren op jouw bijdragen. Alleen voor discussies over je anonimiteit maakte ik een uitzondering, maar daar houd ik nu ook mee op. Het heeft geen zin.
Mensen persoonlijk kennen en hun persoonlijk aanvallen zijn 2 volstrekt andere zaken. Overigens ken ik maar weinigen op dit forum persoonlijk.
Koops

Post by Koops »

PeterHt wrote:Weet je wie pas gaaf is [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] :

Lambert-Jan Koops wint stand-up-comedyprijs

ARNHEM (ANP) - De 28-jarige stand-up-comedian Lambert-Jan Koops heeft zaterdagavond in Arnhem de Culture Comedy Award 2003 gewonnen. Dat heeft presentatrice Claudia de Breij bekendgemaakt.

Een vakjury koos Koops als beste nieuwe Nederlandse stand-up-comedian na talloze voorronden door het hele land en twee halve finales.

De jury roemde de jongen om zijn ,,knappe gestileerde razernij, waar je elke minuut heftig van mee zit te genieten'. Vooral zijn tirade over de Nederlandse Spoorwegen werd geprezen. Concurrent Emile Gronert ging ervan door met de publieksprijs.

Beide prijzen bestonden uit een beeldje en een korte tournee langs theaters in de grote steden van het land. De jury bestond uit cultuurjournalist Frans Kotterer, VARA-columniste Carrie en tv-maker Gijs Staverman.

Het evenement werd voor de eerste keer georganiseerd en is in het leven geroepen door de Stichting Culture Comedy en impresariaat Frans Ruhl om de stand-up-comedy zijn eigen prijs te geven.

(bron: www.planet.nl, publicatiedatum 16-11-2003)

Nogmaals gefeliciteerd! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Jaja, ik ben nu dus officieel de leukste dammer van Nederland.
Als dat geen slag is voor de damsport...
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Koops wrote:
PeterHt wrote:Weet je wie pas gaaf is [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img] :

Lambert-Jan Koops wint stand-up-comedyprijs

ARNHEM (ANP) - De 28-jarige stand-up-comedian Lambert-Jan Koops heeft zaterdagavond in Arnhem de Culture Comedy Award 2003 gewonnen. Dat heeft presentatrice Claudia de Breij bekendgemaakt.

Een vakjury koos Koops als beste nieuwe Nederlandse stand-up-comedian na talloze voorronden door het hele land en twee halve finales.

De jury roemde de jongen om zijn ,,knappe gestileerde razernij, waar je elke minuut heftig van mee zit te genieten'. Vooral zijn tirade over de Nederlandse Spoorwegen werd geprezen. Concurrent Emile Gronert ging ervan door met de publieksprijs.

Beide prijzen bestonden uit een beeldje en een korte tournee langs theaters in de grote steden van het land. De jury bestond uit cultuurjournalist Frans Kotterer, VARA-columniste Carrie en tv-maker Gijs Staverman.

Het evenement werd voor de eerste keer georganiseerd en is in het leven geroepen door de Stichting Culture Comedy en impresariaat Frans Ruhl om de stand-up-comedy zijn eigen prijs te geven.

(bron: www.planet.nl, publicatiedatum 16-11-2003)

Nogmaals gefeliciteerd! [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

Jaja, ik ben nu dus officieel de leukste dammer van Nederland.
Als dat geen slag is voor de damsport...
Waarom deed Tjalling niet mee in Arnhem?
Gefeliciteerd Koops.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Geweldig, Lambert-Jan. Ik las het in de Metro of de Spits op weg naar mijn werk.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Guest wrote: Daarbij worden ik en anderen echter zwaar gestoord door de regelmatige brutale uitspattingen van de Hanco's van deze wereld. Gerard de Groot heeft zijn forum erdoor moeten sluiten. Ik zou hopen dat Alexander Presman zorgt dat we het hier beter doen!!
Weer even iets recht zetten.
Omdat Gerard de Groot jou en Kosmos niet in de rede valt wat dit vaak door jullie verkondigde praatje aangaat, moet ik het volgende zelf aan je vertellen, in de hoop dat Gerard dan zijn eigen versie van het verhaal zal geven.
Volgens mij heeft Gerard de Groot zijn ambitie om zijn forum voort te zetten verloren omdat hij inzag dat zijn 'vernieuwende' gedachten niet zoveel navolging zouden gaan vinden als hij graag had gewild.
Gerard had samen met Henk de Witt en Jaap van Galen en Theo van den Hoek een aantal 'vernieuwende' gedachten ontwikkeld en gelanceerd zoals de Bondsraad en de Delftse Telling in het NK 2004. Beide plannetjes werden op het Damwebforum in de maanden voordat Gerard zijn Forum sloot driftig onder vuur genomen.
Toen Gerard ook nog op zijn eigen Forum terecht kwam te staan in verband met zijn gedrag in de Axioma Orap Open-affaire, moet hij er helemaal genoeg van hebben gekregen.
Ik heb het idee dat mijn 'brutale uitspattingen' Gerard minder geërgerd zullen hebben dan mijn inspanningen zoveel mogelijk dammers via het Damwebforum de dwaalwegen van de vernieuwers te laten inzien. Maar dat zal Gerard natuurlijk nooit toegeven.
Vele vernieuwers zullen het me nooit kunnen vergeven, en ook Dieter, Wieger, Eric van D. en Jan Pieter staan vast ergens op een zwarte lijst.
Tenslotte zal de blijde uitbreiding van zijn gezin Gerard ook minder tijd hebben gegeven dan voorheen, helemaal omdat het Damwebforum de laatste tijd wel heel erg druk (en brutaal) was. Waardoor Gerard nog meer verzoeken tot censuur kreeg toegestuurd van het dam-establishment, wat weer nog meer werk met zich meebracht.

Alexander Presman zorgt goed voor ons, laten we daar blij om zijn.
Zoals we blij mogen zijn dat Gerard jarenlang met Damweb in de weer is geweest, en met vele andere zaken, als de applets en het zomertoernooi in Den Haag en Damclub Den Haag en andere bestuurlijke taken.
Ik hoop dat Alexander zijn Forum nooit hoeft te sluiten. Ook omdat Alexander wat minder uitgesproken behoefte aan verandering heeft, denk ik dat een Forum onderhouden bij hem in zeer goede handen is.
Last edited by Hanco Elenbaas on Tue Nov 18, 2003 20:40, edited 1 time in total.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

De sissende slang

Post by Kosmos »

Hanco heeft glashelder aangetoond waarom Guest volkomen gelijk heeft om anoniem te posten.
Zodra Hanco de naam van Guest weet ligt het in de lijn der verwachting dat Hanco ook Guest zal belasteren. (Je bent o.a. Guido vd Berg nog vergeten in je lijstje Guest die zo bruusk werd beledigd dat ik er gewoon keihard om lachen moet - ik geef het eerlijk toe - maar dat was voor jouw tijd)
Guest heeft aangetoond dat Hanco zich bedient van laster.
In mijn geval: Onnozele beschuldigingen dat ik niet vergevingsgezind zou zijn, die schandalige belasterende (onwaar en smadelijk) opmerkingen over medicijngebruik en daarna de kwestie Groeneveld nogmaals oprakelen en feiten verdraaien en als klap op de vuurpijl beweren dat ik iets tegen christenen heb.
Kennelijk vindt Hanco het normaal dat je op VOG constant door Big Brothers wordt gadegeslagen en dat men vluchtige gesprekken kopieert.
Vervolgens gaat een niet bij het gesprek betrokken persoon deze teksten aan de KNDB sturen en ze ook nog eens aan anderen (o.a. Hanco) laten zien. Hanco vindt dit dus normaal gedrag. Ik vind het immoreel.
Ik vind het niet eens meer leuk om op VOG te komen. Het is namelijk onmogelijk je vrij te uiten, alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden, wat een fijne verklikkersmentaliteit toch.
Ik vind het ook niet meer leuk om op dit forum te schrijven.
Voorlopig zal ik een tijd niet schrijven hier. Dankzij Hanco is de lol eraf. Ik reageer 1 keer om even wat dingen recht te zetten. Teun schrijft verstandige dingen over mij. Uiteraard heb ik geen hekel aan christenen (Wat een vileine beschuldiging: LASTER!) maar ik vind wel dat als je jezelf als christen profileert, je althans moet proberen om vergevingsgezind en liefdevol te zijn. Naastenliefde en barmhartigheid zijn toch de sleutelwaarden uit de leer van Christus?
Mijn God, wat zitten er voortreffelijke christenen bij! Er zijn er die hun leven in het teken zetten van anderen helpen. Daar heb ik respect voor.
Als Kosmicus zijn dezelfde waarden voor mij van belang. Ik heb respect voor de leer van Christus, maar niet voor huichelarij.

Hanco kan gaan schreeuwen nu wat-ie wil, ik reageer niet meer.
Ik zou wel interessant vinden dat Guest me zou mailen (tjalibaba@hotmail.com) om zaken door te spreken. Guest lijkt me een constructief denker in weerwil van de weerstand die hij met zijn anonimiteit oproept. Moedig en nuttig ook om Hanco's ego te sussen.
Vrees niet, Guest, ik zal je identiteit niet onthullen, ik misbruik vertrouwlijke informatie niet, zoals onze grote lasteraar graag doet.
Van de kwestie Stoop weet Hanco niks, maar zoals zo vaak heeft ie zijn voorordelen weer klaar.
Hanco schreeuw lekker verder knaap, laat je ego dit bord maar fijn domineren, ik heb geen zin meer aan je conflictgedrag, ik ga mijn leven beteren, ik heb behoefte aan innerlijke vrede.
Last edited by Kosmos on Tue Nov 18, 2003 20:48, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind
Hanco Elenbaas

Re: De sissende slang

Post by Hanco Elenbaas »

Kosmos wrote:Hanco heeft glashelder aangetoond waarom Guest volkomen gelijk heeft om anoniem te posten.
Zodra Hanco de naam van Guest weet ligt het in de lijn der verwachting dat Hanco ook Guest zal belasteren. (Je bent o.a. Guido vd Berg nog vergeten in je lijstje Guest die zo bruusk werd beledigd dat ik er gewoon keihard om lachen moet - ik geef het eerlijk toe - maar dat was voor jouw tijd)
Guest heeft aangetoond dat Hanco zich bedient van laster.
Eerst die schandalige belasterende (onwaar en smadelijk) opmerkingen over medicijngebruik en daarna de kwestie Groeneveld nogmaals oprakelen en feiten verdraaien.
Kennelijk vindt Hanco het normaal dat je op VOG constant door Big Brothers wordt gadegeslagen en dat men vluchtige gesprekken kopieert.
Vervolgens gaat een niet bij het gesprek betrokken persoon deze teksten aan de KNDB sturen en ze ook nog eens aan anderen (o.a. Hanco) laten zien. Hanco vindt dit dus normaal gedrag. Ik vind het immoreel.
Ik vind het niet eens meer leuk om op VOG te komen. Het is namelijk onmogelijk je vrij te uiten, alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden, wat een fijne verklikkersmentaliteit toch.
Ik vind het ook niet meer leuk om op dit forum te schrijven.
Voorlopig zal ik een tijd niet schrijven hier. Dankzij Hanco is de lol eraf. Ik reageer 1 keer om even wat dingen recht te zetten. Teun schrijft verstandige dingen over mij. Uiteraard heb ik geen hekel aan christenen (Wat een vileine beschuldiging: LASTER!) maar ik vind wel dat als je jezelf als christen profileert, je althans moet proberen om vergevingsgezind en liefdevol te zijn. Naastenliefde en barmhartigheid zijn toch de sleutelwaarden uit de leer van Christus?
Mijn God, wat zitten er voortreffelijke christenen bij! Er zijn er die hun leven in het teken zetten van anderen helpen. Daar heb ik respect voor.
Als Kosmicus zijn dezelfde waarden voor mij van belang. Ik heb respect voor de leer van Christus, maar niet voor huichelarij.

Hanco kan gaan schreeuwen nu wat-ie wil, ik reageer niet meer.
Ik zou wel interessant vinden dat Guest me zou mailen (tjalibaba@hotmail.com) om zaken door te spreken. Guest lijkt me een constructief denker in weerwil van de weerstand die hij met zijn anonimiteit oproept. Moedig en nuttig ook om Hanco's ego te sussen.
Vrees niet, Guest, ik zal je identiteit niet onthullen, ik misbruik vertrouwlijke informatie niet, zoals onze grote lasteraar graag doet.
Van de kwestie Stoop weet Hanco niks, maar zoals zo vaak heeft ie zijn voorordelen weer klaar.
Hanco schreeuw lekker verder knaap, laat je ego dit bord maar fijn domineren, ik heb geen zin meer aan je conflictgedrag, ik ga mijn leven beteren, ik behoefte aan innerlijke vrede.
Veel geluk, er valt nog wel het een en ander te verbeteren blijkt eens te meer. Lasterende lafaard!
Met kopieën van je eigen e-mailtjes zou voor mij nu makkelijk aan te tonen zijn dat je hierboven meerdere keren liegt en lastert, zoals je wel vaker doet, maar laat maar, je bent zelfs dat niet waard.
Het zal wel een bijverschijnsel zijn van je zo 'noodzakelijke' 'reguliere' medicijnen.
steenslag

Post by steenslag »

Ehh. Stukje kaas, iemand? Borrelnootjes?
composite

Post by composite »

steenslag wrote:Ehh. Stukje kaas, iemand? Borrelnootjes?
Prima idee, Steenslag. Ik heb nog iets lekkers onder de kurk. Breng ik mee. Maken we er een gezellige avond van, met heel veel hoogstaande discussiebijdragen.
Guest

Re: De sissende slang

Post by Guest »

Kosmos wrote: Ik zou wel interessant vinden dat Guest me zou mailen (tjalibaba@hotmail.com) om zaken door te spreken. Guest lijkt me een constructief denker in weerwil van de weerstand die hij met zijn anonimiteit oproept. Moedig en nuttig ook om Hanco's ego te sussen.
Hanco schreeuw lekker verder knaap, laat je ego dit bord maar fijn domineren, ik heb geen zin meer aan je conflictgedrag, ik ga mijn leven beteren, ik heb behoefte aan innerlijke vrede.
Jammer dat je dit forum verlaat, Tjalling. Ik begrijp volledig waarom je dit doet; je bent de zoveelste in een rij. Maar bij jou is het extra jammer. Op mij ben je hier namelijk overgekomen als een heel eerlijk, principieel mens met een uitgesproken karakter en boordevol ideeen. Laat je verdomme niet klein krijgen door alle miezerige mannetjes die er in de damwereld rondlopen!!

Ik wil je bedanken voor het posten van de schitterende partij van Mitsjanski. Da abstracte zuiverheid van die overwinning is een groot genot en een droom voor elke strateeg.

Enfin, hopelijk kom je over een tijdje weer terug. Mocht Hanco mij dwingen me bekend te maken door zich onomwonden en concreet te committeren aan een initiatief tot vernieuwing van het dammen dan zal ik je mailen.

Als dit forum als zijn interessante participanten verliest dan zal ik dat sowieso doen.
Guest

Post by Guest »

Hanco Elenbaas wrote: Volgens mij heeft Gerard de Groot zijn ambitie om zijn forum voort te zetten verloren omdat hij inzag ......
Hanco, de eerste 2 woorden van bovenstaande quote vatten weer eens samen wat er aan de hand is. Ik zal niet zo dom zijn je van laster te betichten; immers je leert snel en presenteert je verhaaltjes nu niet als waarheid.

ECHTER, je verhaal is op zijn best weer eens niet erg sympathiek. Ik heb het damweb forum er op na gelezen en het is toch wel erg duidelijk dat de arme Gerard spuugzat werd van de vreselijke beledigingen die werden gepubliceerd. Hij verbeterde, dreigde, dreigde opnieuw en toen ... was er die onsmakelijke thread nav een tragisch voorval tijdens een zomertoernooi.

Gerard kon niet anders dan de daad bij het woord voegen en er mee kappen. Dat had niks te maken met inhoudelijke meningsverschillen, beste Hanco.

Volgens mij heeft Gerard ervoor gekozen om net als Tjalling dit forum te verlaten. Laten we in zijn afwezigheid niet over hem roddelen.

Jij hebt je verhaal gezegd. Ik het mijne. De lezers die het willen weten kunnen naar het damweb forum.

Ok, Hanco? Dan kunnen ook wij aan de borrelnootjes met Composite ecn Co.
Post Reply