DUWO Kennisstad Damfestival 2005
Als we het 10-0, 8-2, 7-3, 6-4, 5-5 - systeem omrekenen naar een gewone puntentelling waarin 2 punten worden verdeeld dan krijgen we dit:
10 - 0 = 2 - 0
8 - 2 = 1,6 - 0,4
7 - 3 = 1,4 - 0,6
6 - 4 = 1,2 - 0,8
Thans is de PO3 1,5 - 0,5
Dus bij 8-2 zal de PO3 zwaarder beloond worden (terecht volgens mij, in de praktijk zijn de beste strategische prestaties de net-niet-winsten die thans in 1-1 verzanden) en bij 7 - 3 zal de PO3 minder beloond worden dan voorheen.
Daar komt echter bij dat het halve bonuspunt dat bij 5-0, 3-1, 2-2 voor een winstpartij wordt gegeven vervalt.
10 - 0 = 2 - 0
8 - 2 = 1,6 - 0,4
7 - 3 = 1,4 - 0,6
6 - 4 = 1,2 - 0,8
Thans is de PO3 1,5 - 0,5
Dus bij 8-2 zal de PO3 zwaarder beloond worden (terecht volgens mij, in de praktijk zijn de beste strategische prestaties de net-niet-winsten die thans in 1-1 verzanden) en bij 7 - 3 zal de PO3 minder beloond worden dan voorheen.
Daar komt echter bij dat het halve bonuspunt dat bij 5-0, 3-1, 2-2 voor een winstpartij wordt gegeven vervalt.
Heaven is no location, but a state of mind
Je citeert het persbericht correct! Bij de toppers is PO3 inderdaad geen 3-1 maar 3 1/2 - 1 1/2. (In beide gevallen dus 2 punten verschil). Om van de halfjes af te komen is eea verdubbeld.Eric van Dusseldorp wrote: Tjalling, ik citeer even Gerard Rijgersberg:
(...)
Op verzoek van een aantal deelnemende grootmeesters zal in het komende Toptoernooi in Delft geëxperimenteerd worden met een verdergaande telling. Per partij worden tien punten verdeeld:
10-0 (winst), 7-3 (drie schijven voorsprong), 6-4 (twee schijven voorsprong), 5-5 (remise). De verwachting is dat met deze telling het aantal remises verder zal dalen.
(...)
Het stapje verder ligt in het feit dat ook PO2 meer oplevert dan remise, nl. 3 - 2.
Het dammen van de toekomst was een ander toernooi, met een andere telling.
Het is wiskundig volgens mij niet correct om die beide gevallen van 2 punten verschil aan elkaar gelijk te stellen. De waarde van het verschil is afhankelijk van de schaal die je gebruikt.reiger56 wrote:Je citeert het persbericht correct! Bij de toppers is PO3 inderdaad geen 3-1 maar 3 1/2 - 1 1/2. (In beide gevallen dus 2 punten verschil). Om van de halfjes af te komen is eea verdubbeld.Eric van Dusseldorp wrote: Tjalling, ik citeer even Gerard Rijgersberg:
(...)
Op verzoek van een aantal deelnemende grootmeesters zal in het komende Toptoernooi in Delft geëxperimenteerd worden met een verdergaande telling. Per partij worden tien punten verdeeld:
10-0 (winst), 7-3 (drie schijven voorsprong), 6-4 (twee schijven voorsprong), 5-5 (remise). De verwachting is dat met deze telling het aantal remises verder zal dalen.
(...)
Het stapje verder ligt in het feit dat ook PO2 meer oplevert dan remise, nl. 3 - 2.
Het dammen van de toekomst was een ander toernooi, met een andere telling.
In beide gevallen zijn er 2 punten verschil, maar!!!!!!!:
In situatie 1 is het 2 punten op de 4 (3 + 1 = 4)
en in geval 2 is het 2 punten op de 5 (3,5 + 1,5 = 5).
Dat zijn niet dezelfde 2 punten dus!!!
Bij de uitslag 3 - 1 wordt de PO3 dus meer beloond dan bij de uitslag 3,5 - 1,5 = 7 - 3! ( 2 staat tot 4 is meer dan 2 staat tot 5)
Ja de beloning voor PO3 is bij 7 - 3 ook minder dan bij 3-1. Toen ik opmerkte dat er in beide gevallen 2 punten verschil was, bedoelde ik ook alleen dat en niet meer. Ik stelde ze dus niet gelijk. Maar ik had die opmerking van die 2 punten net zo goed kunnen weglaten omdat het verder nergens op slaat. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]Kosmos wrote: Het is wiskundig volgens mij niet correct om die beide gevallen van 2 punten verschil aan elkaar gelijk te stellen. De waarde van het verschil is afhankelijk van de schaal die je gebruikt.
In beide gevallen zijn er 2 punten verschil, maar!!!!!!!:
In situatie 1 is het 2 punten op de 4 (3 + 1 = 4)
en in geval 2 is het 2 punten op de 5 (3,5 + 1,5 = 5).
Dat zijn niet dezelfde 2 punten dus!!!
Bij de uitslag 3 - 1 wordt de PO3 dus meer beloond dan bij de uitslag 3,5 - 1,5 = 7 - 3! ( 2 staat tot 4 is meer dan 2 staat tot 5)
- Henk de Witt
Damm'n?Henk de Witt wrote:Ik dacht dammen, maar ik zal nog eens informeren...Vraagje wrote:Wat voor spel doen die dan?Henk de Witt wrote: Bij de grootmeesters ligt het dus anders omdat bij hen de remisemarge veel groter is ...
Nee Henk, kijk ik zal het je uitlegg'n, kerel.
Kijk dit hier is een stoelpoot (je bent kunst'naar, dus stel je voor dat ik een stoelpoot voor je vasthoud!).
Ik kan die stoelpoot wel anders noemen, maar het blijft een stoelpoot!
Snap jou dat?
Mooi!
Zo is 't ook met damm'n.
Bij t damm'n hebben we remise.
Nu ken jou dat wel een punt'noverwinning ofzo noem'n, maar 't blijft remise natuurlijk!
Snap jou dat?
Mooi!
Dus geen gekke regels verzinn'n, kale petomaan, anders is't geen damm'n meer, dan noem'n wij 't een heel ander spel.
Snap ik 't zelf dan nog?

Damm'n is toch damm'n?
Ehhm, niet zeuren, Henk, gewoon met de tengels van ons damm'n afbliven ja!
- Henk de Witt
Ja, 't is toch dammen wat die grootmeesters doen! Ik begon te twijfelen door de vraag van Vraagje en ook omdat ik sommige zetten van die grootmeesters niet begrijp. Dus heb ik nog even bij die mannen geinformeerd.Kosmos wrote:Damm'n?Henk de Witt wrote:Ik dacht dammen, maar ik zal nog eens informeren...Vraagje wrote: Wat voor spel doen die dan?
' 't Is wel degelijk damm'n wat of wij doen' zei Schwarzman. En over die onbegrijpelijke zetten zei hij 'Kijk De Witt, jij begrijpt die zett'n niet omdat jij niet zo goed kan damm'n als wij. Dat is nou precies de reden dat wij grootmeesters zijn en jij niet. Als jij al onze zetten zou snappen, zouden wij geen grootmeesters zijn. Snap je 't 'n beetje?'
Ik zei maar snel van ja om niet al te dom over te komen.
Kosmos, Friese bijna-grootmeester, ik kreeg het nieuws door dat jij je kunsten gaat vertonen in het Open Toernooi in Delft. Verheugend nieuws mag ik wel zeggen! De biertap is besteld en de nachtvergunning alreeds verleend.
De organisatie is tevens opgelucht dat jij geen rel hebt gemaakt van het feit dat de Meestergroep voor jou dit jaar onbereikbaar is vanwege onvervalste sexe-discriminatie. Alleen vrouw'n dit jaar.
Jou bint tiege wolkom!
Tis dat jou 't benne Henkie, maar anders hak uiteraard wel gaan rell'n.Henk de Witt wrote:Ja, 't is toch dammen wat die grootmeesters doen! Ik begon te twijfelen door de vraag van Vraagje en ook omdat ik sommige zetten van die grootmeesters niet begrijp. Dus heb ik nog even bij die mannen geinformeerd.Kosmos wrote:Damm'n?Henk de Witt wrote: Ik dacht dammen, maar ik zal nog eens informeren...
' 't Is wel degelijk damm'n wat of wij doen' zei Schwarzman. En over die onbegrijpelijke zetten zei hij 'Kijk De Witt, jij begrijpt die zett'n niet omdat jij niet zo goed kan damm'n als wij. Dat is nou precies de reden dat wij grootmeesters zijn en jij niet. Als jij al onze zetten zou snappen, zouden wij geen grootmeesters zijn. Snap je 't 'n beetje?'
Ik zei maar snel van ja om niet al te dom over te komen.
Kosmos, Friese bijna-grootmeester, ik kreeg het nieuws door dat jij je kunsten gaat vertonen in het Open Toernooi in Delft. Verheugend nieuws mag ik wel zeggen! De biertap is besteld en de nachtvergunning alreeds verleend.
De organisatie is tevens opgelucht dat jij geen rel hebt gemaakt van het feit dat de Meestergroep voor jou dit jaar onbereikbaar is vanwege onvervalste sexe-discriminatie. Alleen vrouw'n dit jaar.
Jou bint tiege wolkom!
- Henk de Witt
'k Sel 't pebaairn. (Ik zal het proberen).Mark Hees wrote:Die puntentelling is al erg genoeg, maar zouden jullie er wel over willen praten zodat de gemiddelde randstedeling het verstaat?Kosmos wrote:Tis dat jou 't benne Henkie, maar anders hak uiteraard wel gaan rell'n.Henk de Witt wrote:Jou bint tiege wolkom!
DUWO KENNISSTAD DAMFESTIVAL 2005
VROUWEN- EN MEISJESTOERNOOI
-------------------------------------------------------------------------
Op zondag 3 juli 2005 organiseert damclub DOS Delft een
VROUWEN- EN MEISJES TOERNOOI. Wij nodigen ook
vrouwen die geen lid zijn van een damclub van harte uit om
mee te doen.
------------------------------------------------------------------------
Het Vrouwen- Meisjestoernooi is een onderdeel van het
DUWO KENNISSTAD DAMFESTIVAL van 2 t/m 9 juli
in Delft
Aanvang 14.00 uur
Speelzaal DUWO Conferentiecentrum, Zusterlaan 110a Delft
Inschrijfgeld € 2,50
Aantal partijen Zes
Speeltempo 10 minuten per persoon per partij
Prijzen Bekers voor diverse klassen, recreanten en
jeugdspeelsters
Informatie en inschrijving:
Petra Rijgersberg, Isaac da Costalaan 75, 2624 XS
Delft, 015-2621209 rijgersberg@euronet.nl
Hoofdsponsors van het DUWO Kennisstad Damfestival zijn studentenhuisvester DUWO, RABOBANK DELFLANDEN en de GEMEENTE DELFT. Het toernooi wordt mede gesponsord door:
- TU DELFT - PROPER-STOK - Grafia Drukkerij - Hubo Delft
- informatie over het volledige programma van het festival: www.damclub-dos-delft.nl -
VROUWEN- EN MEISJESTOERNOOI
-------------------------------------------------------------------------
Op zondag 3 juli 2005 organiseert damclub DOS Delft een
VROUWEN- EN MEISJES TOERNOOI. Wij nodigen ook
vrouwen die geen lid zijn van een damclub van harte uit om
mee te doen.
Het Vrouwen- Meisjestoernooi is een onderdeel van het
DUWO KENNISSTAD DAMFESTIVAL van 2 t/m 9 juli
in Delft
Aanvang 14.00 uur
Speelzaal DUWO Conferentiecentrum, Zusterlaan 110a Delft
Inschrijfgeld € 2,50
Aantal partijen Zes
Speeltempo 10 minuten per persoon per partij
Prijzen Bekers voor diverse klassen, recreanten en
jeugdspeelsters
Petra Rijgersberg, Isaac da Costalaan 75, 2624 XS
Delft, 015-2621209 rijgersberg@euronet.nl
Hoofdsponsors van het DUWO Kennisstad Damfestival zijn studentenhuisvester DUWO, RABOBANK DELFLANDEN en de GEMEENTE DELFT. Het toernooi wordt mede gesponsord door:
- informatie over het volledige programma van het festival: www.damclub-dos-delft.nl -
OPEN TOERNOOI
3 T/M 9 JULI 2005
Eén van de activiteiten van het vijfde DUWO KENNISSTAD DAMFESTIVAL is een OPEN TOERNOOI. Dit toernooi start op zondag 3 juli om 12.00 uur.
----------------------------------------------
Inschrijfgeld € 15
Aantal partijen Zeven partijen, Zwitsers systeem
Tijden Loting zondag 3 juli om 12.00 uur. Dagelijks één partij om 13.00 uur Behalve zaterdag 9 juli dan starten we 10.00 uur
Speeltempo 50 zetten per 2 uur, vervolgens 25 zetten per uur
Puntentelling Delftse telling, winst 5-0, puntenoverwinning 3-1, remise 2-2
Prijzen 1e prijs € 150, 2e € 100, 3e € 75, 4e € 50, 5e € 25
Sluiting/prijsuitreiking Zaterdag 9 juli 16.00 uur
Speelzaal DUWO Conferentiecentrum, Kanaalweg 3 Delft, 015-2517700
-----------------------------------------------
Het Open Toernooi is ontstaan op verzoek van dammers die in het verleden vrijwel dagelijks het Toptoernooi bezochten. Vandaar het bescheiden prijzengeld en het lage inschrijfgeld.
De nieuwe locatie DUWO Conferentiecentrum ligt op slechts twee minuten lopen van het bekende DUWO Denksportcentrum. Er is goede parkeergelegenheid.
Andere onderdelen van het damfestival zijn o.a. een Toptoernooi, een Vrouwen Meestergroep een Openluchttoernooi en een groot Sneldamtoernooi.
De combinatie van dammen op loopafstand van het historische centrum met zijn vele pleinen en terrassen, genieten van topdammen, het spelen van slechts één partij per dag, maakt dit toernooi tot een vakantietoernooi bij uitstek.
Henk de Witt, Oosteinde 154b, 2611 SR Delft, 015-2134311, witt@ilse.nl
OPEN TOERNOOI
3 T/M 9 JULI 2005
Eén van de activiteiten van het vijfde DUWO KENNISSTAD DAMFESTIVAL is een OPEN TOERNOOI. Dit toernooi start op zondag 3 juli om 12.00 uur.
----------------------------------------------
Inschrijfgeld € 15
Aantal partijen Zeven partijen, Zwitsers systeem
Tijden Loting zondag 3 juli om 12.00 uur. Dagelijks één partij om 13.00 uur Behalve zaterdag 9 juli dan starten we 10.00 uur
Speeltempo 50 zetten per 2 uur, vervolgens 25 zetten per uur
Puntentelling Delftse telling, winst 5-0, puntenoverwinning 3-1, remise 2-2
Prijzen 1e prijs € 150, 2e € 100, 3e € 75, 4e € 50, 5e € 25
Sluiting/prijsuitreiking Zaterdag 9 juli 16.00 uur
Speelzaal DUWO Conferentiecentrum, Kanaalweg 3 Delft, 015-2517700
-----------------------------------------------
Het Open Toernooi is ontstaan op verzoek van dammers die in het verleden vrijwel dagelijks het Toptoernooi bezochten. Vandaar het bescheiden prijzengeld en het lage inschrijfgeld.
De nieuwe locatie DUWO Conferentiecentrum ligt op slechts twee minuten lopen van het bekende DUWO Denksportcentrum. Er is goede parkeergelegenheid.
Andere onderdelen van het damfestival zijn o.a. een Toptoernooi, een Vrouwen Meestergroep een Openluchttoernooi en een groot Sneldamtoernooi.
De combinatie van dammen op loopafstand van het historische centrum met zijn vele pleinen en terrassen, genieten van topdammen, het spelen van slechts één partij per dag, maakt dit toernooi tot een vakantietoernooi bij uitstek.
Henk de Witt, Oosteinde 154b, 2611 SR Delft, 015-2134311, witt@ilse.nl
SNELDAMTOERNOOI
WOENSDAG 6 JULI 2005
DUWO CONFERENTIECENTRUM
KANAALWEG 3 DELFT
VAN 20.00-23.30 UUR
zeven ronden zwitsers
10 minuten per persoon
deelname grootmeesters (apart prijzenklassement)
Spelersklassen Prijzen 1e 2e 3e 4e 5e 6e
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A Toppers A € 60 € 40 € 30 € 20 € 20 € 20
B Landelijke hoofdkl. + eerste klasse B € 50 € 35 € 25 € 15
C Landelijke 2e kl. C € 50 € 35 € 25 € 15
D Prov. hoofdklasse + eerste klasse D € 40 € 25 € 15
E Provinciale tweede + derde klasse E € 35 € 20 € 15
F Recreanten vrouwen F € 30 € 20 € 15
G Recreanten mannen G € 30 € 20 € 15
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klasse A bestaat uit de zes spelers van het toptoernooi: Alexander Georgiev, Erno Prosman, N’Diaga Samb, Alexander Schwarzman, Kees Thijssen, Alexei Tsjizjov.
Zij spelen in één groep met klasse B, maar aan het eind wordt voor
hen een apart klassement opgemaakt.
NB. De organisatie behoudt zich het recht voor om spelers in te delen in de categorie die volgens haar het beste overeenkomt met de werkelijke speelsterkte
Inschrijfgeld: Volwassenen 3 euro, jeugd 1,50 euro.
Opgeven bij: Henk de Witt, Oosteinde 154b, 2611 SR Delft,
tel. 015-2 13 43 11 e-mail: witt@ilse.nl
Hoofdsponsors van het DUWO Kennisstad Damfestival zijn studentenhuisvester DUWO, de GEMEENTE DELFT en
RABOBANK DELFLANDEN
en het toernooi wordt mede gesponsord door:
TU DELFT PROPER-STOK Drukkerij Grafia
ALLE INFORMATIE OVER HET FESTIVAL OP www.damclub-dos-delft.nl
SNELDAMTOERNOOI
WOENSDAG 6 JULI 2005
DUWO CONFERENTIECENTRUM
KANAALWEG 3 DELFT
VAN 20.00-23.30 UUR
zeven ronden zwitsers
10 minuten per persoon
deelname grootmeesters (apart prijzenklassement)
Spelersklassen Prijzen 1e 2e 3e 4e 5e 6e
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A Toppers A € 60 € 40 € 30 € 20 € 20 € 20
B Landelijke hoofdkl. + eerste klasse B € 50 € 35 € 25 € 15
C Landelijke 2e kl. C € 50 € 35 € 25 € 15
D Prov. hoofdklasse + eerste klasse D € 40 € 25 € 15
E Provinciale tweede + derde klasse E € 35 € 20 € 15
F Recreanten vrouwen F € 30 € 20 € 15
G Recreanten mannen G € 30 € 20 € 15
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klasse A bestaat uit de zes spelers van het toptoernooi: Alexander Georgiev, Erno Prosman, N’Diaga Samb, Alexander Schwarzman, Kees Thijssen, Alexei Tsjizjov.
Zij spelen in één groep met klasse B, maar aan het eind wordt voor
hen een apart klassement opgemaakt.
NB. De organisatie behoudt zich het recht voor om spelers in te delen in de categorie die volgens haar het beste overeenkomt met de werkelijke speelsterkte
Inschrijfgeld: Volwassenen 3 euro, jeugd 1,50 euro.
Opgeven bij: Henk de Witt, Oosteinde 154b, 2611 SR Delft,
tel. 015-2 13 43 11 e-mail: witt@ilse.nl
Hoofdsponsors van het DUWO Kennisstad Damfestival zijn studentenhuisvester DUWO, de GEMEENTE DELFT en
RABOBANK DELFLANDEN
en het toernooi wordt mede gesponsord door:
TU DELFT PROPER-STOK Drukkerij Grafia
ALLE INFORMATIE OVER HET FESTIVAL OP www.damclub-dos-delft.nl
STUDENTENTOERNOOI
Woensdag 6 juli 2005
Eén van de activiteiten van het vijfde DUWO KENNISSTAD DAMFESTIVAL is het Studententoernooi.
Inschrijfgeld gratis deelname
Aantal partijen zeven, Zwitsers systeem
Aanvang van 12.00-17.00 uur
Speeltempo 10 minuten per persoon
Puntentelling naar keuze: 2-0 1-1 of 2-0 1½-½ 1-1 of 5-0 3-1 2-2
Geldprijzen totaal € 320 aan prijzengeld
Speelzaal DUWO Denksportcentrum, Zusterlaan 110 a Delft, Toernooi-telefoon 06-400 422 92 (alleen bereikbaar van 1 juli t/m 10 juli 2005).
Voor studenten die ’s avonds aan het grote Sneldamtoernooi (met deelname van de grootmeesters uit de topgroep) willen meedoen kan desgewenst overnachting geregeld worden.
Voor de eerste negen in het eindklassement is er een geldprijs beschikbaar. Totaal prijzengeld € 270. Daarnaast is er een extra DU(W)O prijs. De resultaten van de twee hoogst aankomende studenten van één en dezelfde universiteit worden bij elkaar opgeteld. Het beste duo mag € 50 verdelen. Voor niet-studerende bezoekers aan het festival is er beperkte mogelijkheid om (buiten mededinging) aan het toernooi mee te doen.
Andere onderdelen van het damfestival zijn o.a. een Toptoernooi, een Vrouwen Meestergroep, een Open Toernooi, een Openluchttoernooi en het genoemde Sneldamtoernooi.
De TU DELFT IS ÉÉN VAN DE BELANGRIJKSTE SPONSORS VAN HET DAMFESTIVAL EN SPONSORT MET NAME HET STUDENTENTOERNOOI
Hoofdsponsors van het festival zijn studentenhuisvester DUWO, de RABOBANK en de GEMEENTE DELFT.
Belangrijke co-sponsors zijn de TU DELFT, projectontwikkelaar PROPER-STOK en DRUKKERIJ GRAFIA.
Henk de Witt, Oosteinde 154b, 2611 SR Delft, 015- 213 43 11, witt@ilse.nl
Meer informatie op www.damclub-dos-delft.nl
STUDENTENTOERNOOI
Woensdag 6 juli 2005
Eén van de activiteiten van het vijfde DUWO KENNISSTAD DAMFESTIVAL is het Studententoernooi.
Inschrijfgeld gratis deelname
Aantal partijen zeven, Zwitsers systeem
Aanvang van 12.00-17.00 uur
Speeltempo 10 minuten per persoon
Puntentelling naar keuze: 2-0 1-1 of 2-0 1½-½ 1-1 of 5-0 3-1 2-2
Geldprijzen totaal € 320 aan prijzengeld
Speelzaal DUWO Denksportcentrum, Zusterlaan 110 a Delft, Toernooi-telefoon 06-400 422 92 (alleen bereikbaar van 1 juli t/m 10 juli 2005).
Voor studenten die ’s avonds aan het grote Sneldamtoernooi (met deelname van de grootmeesters uit de topgroep) willen meedoen kan desgewenst overnachting geregeld worden.
Voor de eerste negen in het eindklassement is er een geldprijs beschikbaar. Totaal prijzengeld € 270. Daarnaast is er een extra DU(W)O prijs. De resultaten van de twee hoogst aankomende studenten van één en dezelfde universiteit worden bij elkaar opgeteld. Het beste duo mag € 50 verdelen. Voor niet-studerende bezoekers aan het festival is er beperkte mogelijkheid om (buiten mededinging) aan het toernooi mee te doen.
Andere onderdelen van het damfestival zijn o.a. een Toptoernooi, een Vrouwen Meestergroep, een Open Toernooi, een Openluchttoernooi en het genoemde Sneldamtoernooi.
De TU DELFT IS ÉÉN VAN DE BELANGRIJKSTE SPONSORS VAN HET DAMFESTIVAL EN SPONSORT MET NAME HET STUDENTENTOERNOOI
Hoofdsponsors van het festival zijn studentenhuisvester DUWO, de RABOBANK en de GEMEENTE DELFT.
Belangrijke co-sponsors zijn de TU DELFT, projectontwikkelaar PROPER-STOK en DRUKKERIJ GRAFIA.
Henk de Witt, Oosteinde 154b, 2611 SR Delft, 015- 213 43 11, witt@ilse.nl
Meer informatie op www.damclub-dos-delft.nl
- Henk de Witt
Veel mensen denken nog steeds dat het Openluchttoernooi op zaterdag 2 juli in Delft op de Beestenmarkt wordt gehouden. DIT IS NIET HET GEVAL. Dit jaar wordt het op de Markt gehouden. De verwarring komt ongetwijfeld omdat het de voorgaande drie jaren wel op de Beestenmarkt werd gehouden en men het woordje Markt associeert met Beestenmarkt.
De Markt (ook wel Grote Markt genoemd) ligt wel vlakbij de Beestenmarkt, slechts twee minuten lopen. De Markt ligt op nauwelijks meer dan vijf minuten lopen van station Delft.
De Markt (ook wel Grote Markt genoemd) ligt wel vlakbij de Beestenmarkt, slechts twee minuten lopen. De Markt ligt op nauwelijks meer dan vijf minuten lopen van station Delft.