wie wordt de kampioen van Nederland 2005?

Discussies over damsport (in het Nederlands)

Wie wordt er Nederlands kampioen dammen 2005?

Poll ended at Mon Apr 18, 2005 12:15

Kees Thijssen
22
26%
Rob Clerc
2
2%
Alexander Baljakin
12
14%
Dik de Voogd
5
6%
Bas Messemaker
2
2%
Martin Dolfing
19
23%
Auke Scholma
5
6%
Marino Barkel
5
6%
Hans Jansen
1
1%
Ron heusdens
4
5%
Gerard Jansen
3
4%
Jasper Lemmen
2
2%
Jos Stokkel
1
1%
Sven Winkel
1
1%

Total votes: 84

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Bert Zwart wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
blondegod wrote: Zo erg zal het toch niet zijn? of wel?......................
Nee, zo erg is het nog niet, maar het scheelt niet veel.
Met zijn twee�n op één kamer, dat is leuk voor voetballers, maar voor dammers een ramp.
Ik neem aan dat Hiltex Kees' eigen hotelkamer sponsort?
Pieter heeft er vroeger af en toe voor moeten zorgen dat zijn clubgenoten rustig op een eenpersoonskamer konden slapen tijdens een NK, dus ik neem aan dat Jasper en Kees dit toernooi ook een eigen kamer van hem krijgen.
Geweldig interview met Kees in het AD van vandaag!! Heel goed dat Kees gewoon zegt wat hij vindt, ook over die belachelijke Balkenende! http://fmjd.org/bb/viewtopic.php?p=2767 ... ght=#27671
toppertje

wie word er damkampioen van nederland 2005

Post by toppertje »

KEES HEEL VEEL SUCCES GEWENST
3 KEER ZOU MOOI ZIJN

VAN JE

BRABANTSE FANCLUB
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Stand na 76 stemmen:

Wie wordt er Nederlands kampioen dammen 2005?

1. Martin Dolfing
25% [ 19 ]
2. Kees Thijssen
19% [ 15 ]
3. Alexander Baljakin
14% [ 11 ]
4. Dik de Voogd
6% [ 5 ]
Auke Scholma
6% [ 5 ]
Marino Barkel
6% [ 5 ]
7. Ron Heusdens
5% [ 4 ]
8. Gerard Jansen
3% [ 3 ]
9. Rob Clerc
2% [ 2 ]
Bas Messemaker
2% [ 2 ]
Jasper Lemmen
2% [ 2 ]
12. Hans Jansen
1% [ 1 ]
Jos Stokkel
1% [ 1 ]
Sven Winkel
1% [ 1 ]

Total Votes : 76
Damsaurus

Post by Damsaurus »

Na vandaag wordt Alexander kampioen...duidelijk
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Damsaurus wrote:Na vandaag wordt Alexander kampioen...duidelijk
Dat zou een sensationele ontwikkeling zijn, zo'n oudje kampioen!
Vergeet het maar, dat voorkomt teleurstelling.
Damsaurus

Post by Damsaurus »

Oudje...... [img]images/smilies/icon_mad.gif[/img]

Eehh.. u vergeet 1 ding: Alexander is de beste speler. Oud of niet.
Kees is kampioen geworden, maar dat wil niet zeggen dat hij de beste is.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Damsaurus wrote:Oudje......

Eehh.. u vergeet 1 ding: Alexander is de beste speler. Oud of niet.
Kees is kampioen geworden, maar dat wil niet zeggen dat hij de beste is.
Ballie kan zich beter beperken tot de kindertraining in Gelderland.
Wie er hier de beste is, is nu toch wel voldoende bewezen in de NK's van 2003, 2004 en 2005.
Damsaurus

Post by Damsaurus »

Beste Hanco,

Ik zou erg geinteresseerd zijn in de match Kees - Alexander.
De uitslag zal geen verrassing zijn (Alex wint natuurlijk)

Groet,
Damsaurus
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Ballie's tijd is voorbij Damsaurus.
Op de Challenge Mondial in Jakoetsk wist hij zich niet eens te plaatsen voor de finaleronde, reden waarom hij ontbrak op het WK in Zwartewaterland.
Dankzij het KNDB-bestuur heeft hij een keuzeplaats (de organisatieplaats) gekregen voor het WK in Amsterdam, terwijl Ron Heusdens, de nummer 8 van het WK 2003, volgende week moet ploeteren in Polen om zich voor Amsterdam te kwalificeren.
Voordat Ballie recht krijgt op een match met Kees, mag hij eerst een match met Ron spelen.
MenO

Post by MenO »

Hanco Elenbaas wrote:Ballie's tijd is voorbij Damsaurus.
Op de Challenge Mondial in Jakoetsk wist hij zich niet eens te plaatsen voor de finaleronde, reden waarom hij ontbrak op het WK in Zwartewaterland.
Dankzij het KNDB-bestuur heeft hij een keuzeplaats (de organisatieplaats) gekregen voor het WK in Amsterdam, terwijl Ron Heusdens, de nummer 8 van het WK 2003, volgende week moet ploeteren in Polen om zich voor Amsterdam te kwalificeren.
Voordat Ballie recht krijgt op een match met Kees, mag hij eerst een match met Ron spelen.
Ron moet 'ploeteren' voor een plaats op het WK. Heeft ie nog mazzel mee. Ik ken 13 mensen in Nederland die méér aanspraak maken op een WK-plaats dan Ron...
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

MenO wrote:
Ron moet 'ploeteren' voor een plaats op het WK. Heeft ie nog mazzel mee. Ik ken 13 mensen in Nederland die méér aanspraak maken op een WK-plaats dan Ron...
En al die 13 favorieten van jou werden ook 8ste op het WK, ver voor Gantwarg, Samb, Ndjofang, Schwarzman, Koyfman, Milshin, Boezjinski, etc??
MenO

Post by MenO »

Hanco Elenbaas wrote:
MenO wrote:
En al die 13 favorieten van jou werden ook 8ste op het WK, ver voor Gantwarg, Samb, Ndjofang, Schwarzman, Koyfman, Milshin, Boezjinski, etc??
Welk WK? Hoe lang is dat geleden?
Ik denk persoonlijk dat Bas het op het komende WK stukken beter gaat doen dan Ron. Die man is hopeloos uit vorm!
Toegegeven, Ron kan een briljant speler zijn en was niet voor niks kortgeleden 2e van Nederland en 8e van de wereld.
Maar op dit moment is het op zn zachtst gezegd niet super, en dat kwam tot uiting in zijn laatste plaats op het NK.
Ik vind het alleen maar een goede zaak dat Ron zich (nogmaals?) moet bewijzen voor een WK-plek, dat geeft iemand als Bas ook een eerlijke kans op het WK. En ik vind dat hij die op dit moment meer verdient dan Ron.
Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink »

MenO wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
MenO wrote:
Ik denk persoonlijk dat Bas het op het komende WK stukken beter gaat doen dan Ron. Die man is hopeloos uit vorm!
Toegegeven, Ron kan een briljant speler zijn en was niet voor niks kortgeleden 2e van Nederland en 8e van de wereld.
Maar op dit moment is het op zn zachtst gezegd niet super, en dat kwam tot uiting in zijn laatste plaats op het NK.
Ik vind het alleen maar een goede zaak dat Ron zich (nogmaals?) moet bewijzen voor een WK-plek, dat geeft iemand als Bas ook een eerlijke kans op het WK. En ik vind dat hij die op dit moment meer verdient dan Ron.
Het laatste WK; 2003 in Zwartsluis, als ik mij niet vergis.
Last edited by Jochem Zweerink on Wed Apr 20, 2005 21:17, edited 1 time in total.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

MenO wrote: Welk WK? Hoe lang is dat geleden?
Het laatste WK, het WK 2003 in Zwartsluis, toen jij nog in de wieg lag.
Ron doet mee aan het zonetoernooi in Polen, omdat hij 8ste werd in Zwartsluis, niet omdat hij mazzel heeft.
ktarinus

Post by ktarinus »

MenO wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
MenO wrote:

Pfff jij mag blij zijn als je Ron zn veters mag strikken laat staan dat je over hem oordeelt..
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
Post Reply