Royement
-
Ik speelde laatst verstoppertje met m'n vriendjes, en toen Frits zich op té moeilijke plaatsen verstopte, mocht hij van papa en mama niet meer meedoen, omdat het niet eerlijk was (Joep had hem aangegeven, de NSB'er)... nououououou, dat was echt superniet eerlijk. "Dan doe ik ook niet meer mee", riep iedereen door elkaar heen. Toen kwam Sjors met een brilliant idee: laten we papa en mama van hun taak ontnemen. Laten we een nieuwe papa en mama nemen die het wel met ons eens zijn. Immers, wij, de kinderen zijn de baas over de opvoeding, niet paps en mams. JAAAAAAAAA riep iedereen in koor, we plegen een COUP D'ETAT! Weg met mama, weg met papa. "Of beter nog", zei een ander, "laten we geen papa en mama meer nemen! Laten we iedereen gelijk maken, iedereen mag kiezen wat hij zelf wil doen en bepaalt zijn eigen regels!!" Maar wordt het dan geen rotzooi?" opperde iemand.
"Nee natuurlijk niet! wij mensen zijn toch vertandige wezens?"
"Wat kan er nou fout gaan in deze vorm van maatschappij?"
Allen:"LEVE HET COMMUNISME!"
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
==> Aphex Twin - Come to Daddy
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
ZevenInEenKlap Posted: Mon Nov 03, 2003 13:10 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik speelde laatst verstoppertje met m'n vriendjes, en toen Frits zich op té moeilijke plaatsen verstopte, mocht hij van papa en mama niet meer meedoen, omdat het niet eerlijk was (Joep had hem aangegeven, de NSB'er)... nououououou, dat was echt superniet eerlijk. "Dan doe ik ook niet meer mee", riep iedereen door elkaar heen. Toen kwam Sjors met een brilliant idee: laten we papa en mama van hun taak ontnemen. Laten we een nieuwe papa en mama nemen die het wel met ons eens zijn. Immers, wij, de kinderen zijn de baas over de opvoeding, niet paps en mams. JAAAAAAAAA riep iedereen in koor, we plegen een COUP D'ETAT! Weg met mama, weg met papa. "Of beter nog", zei een ander, "laten we geen papa en mama meer nemen! Laten we iedereen gelijk maken, iedereen mag kiezen wat hij zelf wil doen en bepaalt zijn eigen regels!!" Maar wordt het dan geen rotzooi?" opperde iemand.
Deze vergelijking raakt echt kant noch wal. Mijn advies aan ZevenInEenKlap : Ga maar weer snel verstoppertje spelen met je vriendjes.
Meer ga ik hier niet meer over zeggen,anders dwalen we van het eigenlijke onderwerp af.
-
- Arjen de Mooij
-
Inderdaad, zwaaien met je portefeuille is een veelgebruikte politieke term en staat gelijk aan het dreigen met neerleggen van je functie.Arjen de Mooij wrote:Ik snap het zwaaien met je portefeuille niet... Wordt er bedoeld dreigen met neerleggen van z'n functie mocht hans niet geroyeerd worden?
Of het uit persoonlijke problemen met hans voor royering stemmen?
Hans had meer kritiek over het jeugdbeleid niet over de DT. Zijn vragen werden blijkbaar als zeer storend ervaren wat reden was voor zijn royement (denk ik, zowel Hans als ik kunnen er niets anders van maken) Verder wil ik over dit onderwerp geen woorden vuil maken omdat ik mijn informatie van 1 kant heb. Wat ik wel weet is dat er in de byzondere algemene ledenvergadering van DOS door dhr Reygersberg met zijn portefeuille is gezwaaid als het royement van Hans niet zou worden doorgezet. Toen ik het stukje op dit forum las van dezelfde heer kreeg ik ineens een rare smaak in mijn mond.
-
Het ziet er naar uit dat deze kwestie voor vanavond 20.00 uur uit de wereld wordt geholpen. Van Ebbo de Jong heb ik zojuist vernomen dat er vanmiddag een crisis-beraad is gepland waarbij ook Tjalling Goedemoed zelf aanwezig zal zijn.
Ik ben erg blij met deze snelle actie. Ik ga er vanuit dat we ons vanaf morgen weer bezig kunnen houden met de zaken waar het werkelijk om draait in het leven en dat we weer rustig van ons dampartijtje kunnen genieten.
Ik ben erg blij met deze snelle actie. Ik ga er vanuit dat we ons vanaf morgen weer bezig kunnen houden met de zaken waar het werkelijk om draait in het leven en dat we weer rustig van ons dampartijtje kunnen genieten.
- Arjen de Mooij
Laat ik me dan maar verlagen om serieus op dit stukje in te gaan.ZevenInEenKlap wrote:Ik speelde laatst verstoppertje met m'n vriendjes, en toen Frits zich op té moeilijke plaatsen verstopte, mocht hij van papa en mama niet meer meedoen, omdat het niet eerlijk was (Joep had hem aangegeven, de NSB'er)... nououououou, dat was echt superniet eerlijk. "Dan doe ik ook niet meer mee", riep iedereen door elkaar heen. Toen kwam Sjors met een brilliant idee: laten we papa en mama van hun taak ontnemen. Laten we een nieuwe papa en mama nemen die het wel met ons eens zijn. Immers, wij, de kinderen zijn de baas over de opvoeding, niet paps en mams. JAAAAAAAAA riep iedereen in koor, we plegen een COUP D'ETAT! Weg met mama, weg met papa. "Of beter nog", zei een ander, "laten we geen papa en mama meer nemen! Laten we iedereen gelijk maken, iedereen mag kiezen wat hij zelf wil doen en bepaalt zijn eigen regels!!" Maar wordt het dan geen rotzooi?" opperde iemand.
Het bestuur van de KNDB is zelf verkozen en horen het algemene of gemiddelde standpunt te verkondigen. Als ze niet naar behoren functioneren dan stellen de leden andere mensen aan die dat wel kunnen. Dit noemen we ook wel een democratie.
In deze democratie hebben we ook regels, daar hebben de bestuurders zich aan te houden. Zo hoort het GEHELE bestuur zich over een royement uit te spreken, niet het dagelijks bestuur en al zeker niet maar twee leden daarvan.
Ouders zijn een dictatuur en hebben daarom alleenrecht op beslissingen. Dit is logisch omdat de wezens die zij besturen niet zelf in staat zijn te beoordelen wat goed voor hen is. Deze onkunde verdwijnt met de jaren, zodat de macht van de ouders steeds meer afneemt.
Ditzelfde verhaal kun je toch moeilijk ook over KNDB- bestuurders houden. Ze zijn leden van de KNDB en dus geenszins staan ze boven ons, de gewone dammers.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
- Arjen de Mooij
Nou als iemand zou dreigen met het neerleggen van z'n functie zou ik zeggen, ga je gang maar, blijkbaar neem je je functie toch niet serieus.Bert Zwart wrote:Inderdaad, zwaaien met je portefeuille is een veelgebruikte politieke term en staat gelijk aan het dreigen met neerleggen van je functie.Arjen de Mooij wrote:Ik snap het zwaaien met je portefeuille niet... Wordt er bedoeld dreigen met neerleggen van z'n functie mocht hans niet geroyeerd worden?
Of het uit persoonlijke problemen met hans voor royering stemmen?
...In dit geval dan.
- DeletedProfile
Het lawaai
Wat mij opvalt is dat er nogal met veel krachttermen gesmeten wordt. Natuurlijk is het royament niet houdbaar voor een rechter, maar mensen maken het zichzelf erg moeilijk door snel naar woorden te grijpen die heel makkelijk tegen je te gebruiken zijn.
En als je graag krachttermen wil gebruiken doe dat dan in privegesprekken, maar niet op openbare forums.
Het probleem lijkt me toch vooral te ontstaan doordat bepaalde mensen steeds andere mensen weer willen aanvallen. oorzaak-gevolg. Tjalling laat zich uit op forums - Stoop gaat naar de tuchtcommissie. Het lijkt me dat beide over een dwingende persoonlijkheid bezitten die niet met elkaar kunnen leven, maar waarom lukt het ze niet om naast elkaar te leven? Want over en weer worden machtsmiddelen en grof taal gebruik uitgewisselt.
Het voordeel van de damsport werd altijd het gebruik van internet genoemd, maar nu blijkt het zich toch tegen de sport te keren, want blijkbaar kunnen mensen zich in forums en andere openbare gesprekken niet inhouden en moeten mensen belachelijk gemaakt worden.
Uit onderzoeken vorig jaar is gebleken dat 60% (ofzo) van alle internetberichten verkeerd begrepen worden door de ontvanger waardoor ruzies ontstaan (dit komt doordat men de mimieken van de zender mist maar dat terzijde). Moeten we daarom weer terug naar het internetloze tijdperk om de sport te redden, want momenteel lijkt het ieder moment uit elkaar te kunnen knallen.
De vraag is waarom al de betrokken personen niet gewoon met elkaar kunnen samenwerken! Want alle betrokkenen zijn erg belangrijke factoren in de damsport. Waar is het probleem vroeger ontstaan?
Persoonlijk lijkt het me het het rechtlijnige karakter van deze mensen te zijn.
Stoop die zich ergert aan de levenswijze van Tjalling.
Tjalling die zich ergert aan het strakke regiem van Stoop voor zijn pupillen.
Jozef Linssen die zich ergert aan de uitspraken van Tjalling daarover.
Compromis schijnen uitgesloten te zijn. Van alle kanten moet met modder worden gegooid. Kan men niet eens om tafel gaan zitten met een paar biertjes?
Maar ja nu is te laat we zitten in een neerwaartse spiraal die waarschijnlijk nooit meer doorbroken zal worden. Het norse rechtlijnige gedrag van deze en gene maakt het onmogelijk...
ps Is er toch niet ergens een uitweg, deze krachten gebundeld zouden toch erg waardevol zijn voor de sport!
En als je graag krachttermen wil gebruiken doe dat dan in privegesprekken, maar niet op openbare forums.
Het probleem lijkt me toch vooral te ontstaan doordat bepaalde mensen steeds andere mensen weer willen aanvallen. oorzaak-gevolg. Tjalling laat zich uit op forums - Stoop gaat naar de tuchtcommissie. Het lijkt me dat beide over een dwingende persoonlijkheid bezitten die niet met elkaar kunnen leven, maar waarom lukt het ze niet om naast elkaar te leven? Want over en weer worden machtsmiddelen en grof taal gebruik uitgewisselt.
Het voordeel van de damsport werd altijd het gebruik van internet genoemd, maar nu blijkt het zich toch tegen de sport te keren, want blijkbaar kunnen mensen zich in forums en andere openbare gesprekken niet inhouden en moeten mensen belachelijk gemaakt worden.
Uit onderzoeken vorig jaar is gebleken dat 60% (ofzo) van alle internetberichten verkeerd begrepen worden door de ontvanger waardoor ruzies ontstaan (dit komt doordat men de mimieken van de zender mist maar dat terzijde). Moeten we daarom weer terug naar het internetloze tijdperk om de sport te redden, want momenteel lijkt het ieder moment uit elkaar te kunnen knallen.
De vraag is waarom al de betrokken personen niet gewoon met elkaar kunnen samenwerken! Want alle betrokkenen zijn erg belangrijke factoren in de damsport. Waar is het probleem vroeger ontstaan?
Persoonlijk lijkt het me het het rechtlijnige karakter van deze mensen te zijn.
Stoop die zich ergert aan de levenswijze van Tjalling.
Tjalling die zich ergert aan het strakke regiem van Stoop voor zijn pupillen.
Jozef Linssen die zich ergert aan de uitspraken van Tjalling daarover.
Compromis schijnen uitgesloten te zijn. Van alle kanten moet met modder worden gegooid. Kan men niet eens om tafel gaan zitten met een paar biertjes?
Maar ja nu is te laat we zitten in een neerwaartse spiraal die waarschijnlijk nooit meer doorbroken zal worden. Het norse rechtlijnige gedrag van deze en gene maakt het onmogelijk...
ps Is er toch niet ergens een uitweg, deze krachten gebundeld zouden toch erg waardevol zijn voor de sport!
- Hanco Elenbaas
Ebbo de Jong schrijft:nadinevantiel wrote:Het ziet er naar uit dat deze kwestie voor vanavond 20.00 uur uit de wereld wordt geholpen. Van Ebbo de Jong heb ik zojuist vernomen dat er vanmiddag een crisis-beraad is gepland waarbij ook Tjalling Goedemoed zelf aanwezig zal zijn.
beste hanco en anderen, helaas is er vanmiddag om 17.00 uur een
spoedvergadering omtrent de zeer helaas ontstane situatie.later meer
daarover.groet, ebbo
Goede zaak dat er een spoedberaad komt, ik denk dat alles weer opgelost word.
Reinier, veel dingen van wat je zei is groot gelul, maar ga ik later pas op in. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Reinier, veel dingen van wat je zei is groot gelul, maar ga ik later pas op in. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
- Eric Sanders
Wat je zegt over internet is allemaal waar, maar dit soort strubbelingen is van alle tijden. Tjalling is wat jonger en "moderner" dan enkele bestuurders die heel erg blij waren toen Balkenende over normen en waarden begon te bazelen. Normen veranderen nu eenmaal en sommige mensen kunnen daar slecht tegen.
- DeletedProfile
gelul joost?
Ik heb hoop ik geen onwaarheden verkondigd. Ik heb geprobeerd een objectief beeld te geven. en ik heb slechts geprobeerd te schrijven wat de ergenis was!. Wat is het gelul? En gebruik je nu neit weer zo'n krachtterm (in minder mate dan, maar toch) zonder die te funderen als je hem al gebruiken moet?Insomnia Geplaatst: Ma Nov 03, 2003 14:33 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Goede zaak dat er een spoedberaad komt, ik denk dat alles weer opgelost word.
Reinier, veel dingen van wat je zei is groot gelul, maar ga ik later pas op in.