Oproep grootmeesters tot nieuwe puntentelling

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Jacques PERMAL

Post by Jacques PERMAL »

I am surprised about one thing : A lot of GMI usually don't post any topic here. And now they want to know our opinions about their proposal.

Please these GMI talk with us here. This forum is the forum of EVERY players, not only the forum of H. ELENBAAS, J. PERMAL, B. ANOMIEN, E. DUSSELDORP, W. WESSELINK........

About the proposal : I will post my opinion later.
Information : my first priority !!

L'info en première ligne !!
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

De onzalige propaganda breekt weer los en plots komen Kosmos en De Groot weer bovengronds. De Witt zal ook wel weer wakker worden dan.
blondegod

Post by blondegod »

Fred van Amersfoort wrote:De onzalige propaganda breekt weer los en plots komen Kosmos en De Groot weer bovengronds. De Witt zal ook wel weer wakker worden dan.
Jij bent ook weer wakker zie ik [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

Gerard de Groot wrote: Ik zal dit keer niet verder gaan dan te onthullen dat de auteur zijn MS Office geregistreerd heeft bij Microsoft onder code 67CC00EA-0A29-11D9-B732-00A0B01E13B1.
Iedereen heeft het recht om zijn ideeen proberen door te zetten.
Zeker als hij in bezit is van keurig geregistreerde Microsoft Office. [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

Toch was Henk nog een tijdje geleden hier erg boos over het gebruik van woord "Woordvoerder".
Last edited by A.Presman on Fri Oct 22, 2004 11:50, edited 1 time in total.
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Afrika gaat delften!!!!

Post by A.Presman »

Afrika gaat delften!!!!

Dear all

This is a very well reasoned request. The African Confederation is in full support and will move to adopt the measure, also in its own competitions. The first - continued - experiment (beyond Delft) with this sytem might be the President's Tournament that will be held 14 -30 December 2004 in Bamako Mali, but also for the World Cup Teams in Dakar we herewith move to use this system

Walter van Beek
President African Confederation
Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem »

A.Presman wrote:Bijgesloten brief

Oktober 2004
Subject: Score-system in draughts

As a first step we propose to introduce a score between victory and draw.
So Mr. De Witt, Spokesman, what are the next steps?
Klareveld

Post by Klareveld »

Ik ben zeer verbaasd over de miezerige reacties op dit forum. Onmiddellijk worden er op details inge-zoom-ed en worden allerlei complot-theorie achtige spreuken geplaatst

Therefore: I understand damn well that these top-players dont want to post on this forum!

Waarom reageren we niet verheugd:de topspelers van de wereld hebben een voorstel gedaan om in de toernooien waarin ze elkaar ontmoeten met scherpere regels te spelen zodat hun eigen bloed rijkelijker zal vloeien!!!

Ik vind het prima. Niemand heeft er last van en er is inderdaad een kans dat het imago van het spel hierdoor weer wat aan glans terugwint. Al die eentjes wordt niemand blij van.
Dieter

Post by Dieter »

Niet ik moet nu naar de FMJD schrijven en de resultaten van mijn enquete melden, die zal heus wel bekend zijn bij de FMJD, Maar de GMI's die een andere mening hebben dan dit tiental zullen hun stem moeten laten horen. Natuurlijk wil ik ze wel samen brengen en dat zal ik ook gaan doen ook. Actie vraagt om reactie.
Klareveld

Post by Klareveld »

Mark Hees wrote:
Casper van der Tak wrote:
Mark Hees wrote:Ben ik nu de enige die een verwijzing mist naar de andere meningen? Er is geloof ik ooit een enquete geweest..... Er zijn alternatieve meningen op de site van Wieger gezet..... Of......
Dit is specifiek voor hele sterke toernooien, en niet iets dat alleen tot de KNDB beperkt zou zijn, met de bijbehorende vragen over de geldigheid van plaatsingstoernooien. (Er had wel een verwijzing bij gemogen wat mij betreft)
Dat is precies wat ik bedoel. Is het nou arrogantie om die verwijzing er niet bij te zetten? Gewoon vergeten?
Waar heb je het nou toch over?? Wat een gezeur! Wat een scheet in een fles! Welke verwijzing?? Die brief is toch duidelijk. Ik mis helemaal niks; het is geen wetenschappelijke publicatie!
lonkluus

Post by lonkluus »

Klareveld, je gaat er vanuit dat de puntentelling beperkt blijft tot de toernooien waaraan uitsluitend gmi's deelnemen. Je vergist je helaas.
In de informatie van heden lees ik:

"We hope that soon other big tournaments, for instance The Hague, will follow. More experiments will help to find the best solution".

The Hague Open is een toernooi waaraan niet uitsluitend grootmeesters deelnemen.

De impact van de voorstellen gaat dus waarschijnlijk veel verder.
lonkluus

Post by lonkluus »

Klareveld, je gaat er vanuit dat de puntentelling beperkt blijft tot de toernooien waaraan uitsluitend gmi's deelnemen. Je vergist je helaas.

"We hope that soon other big tournaments, for instance The Hague, will follow. More experiments will help to find the best solution".

The Hague Open is een toernooi waaraan niet uitsluitend grootmeesters deelnemen.

Dieter

Post by Dieter »

Klareveld wrote:Ik ben zeer verbaasd over de miezerige reacties op dit forum. Onmiddellijk worden er op details inge-zoom-ed en worden allerlei complot-theorie achtige spreuken geplaatst

Therefore: I understand damn well that these top-players dont want to post on this forum!

Waarom reageren we niet verheugd:de topspelers van de wereld hebben een voorstel gedaan om in de toernooien waarin ze elkaar ontmoeten met scherpere regels te spelen zodat hun eigen bloed rijkelijker zal vloeien!!!

Ik vind het prima. Niemand heeft er last van en er is inderdaad een kans dat het imago van het spel hierdoor weer wat aan glans terugwint. Al die eentjes wordt niemand blij van.
Wat een onzin Klareveld, denk toch eens na. Remise blijft remise alleen worden dan de punten niet meer gelijk gedeeld omdat iemand nu nog drie maar even later zal dat wel 2 of een schijf meer heeft in het eindspel. We gaan dan remise geen remise meer noemen en daardoor zou ons spel dan opeens zoveel beter zijn geworden dat heel de wereld spontaan verliefd gaat worden op ons spel. De dromen van Teer, de Witt, Clerc en Prosman zijn uit de hand gelopen verzinsels zonder waarde en zorgen alleen voor verdeeldheid binnen onze toch al zo kleine wereld, weer een nieuwe variant op het damspel kan ook wel juist die werking gaan hebben die we allemaal helemaal niet willen.
Niemand heeft er last van is ook onzin. Natuurlijk willen we met z'n allen niet dat de top een ander spel gaat spelen dan dat we allemaal doen en dus is invoering in de top een invoering over de hele linie binnen de kortste keren.
De schrijvers noemen de zomertoernooien als als volgende plateau.
Ik mag vurig hopen dat de FMJD direct en onmiskenbaar duidelijk zal antwoorden op de brief en zal vasthouden aan het huidige internationale spel. De halfslachtige houding van de KNDB heeft al veel te veel schade opgeleverd.
Een reactie van andere grootmeesters die willen vasthouden aan het huidige spel is nu wel op zijn plaats lijkt mij en die verantwoordelijkheid zal dan ook genomen moeten worden.
Last edited by Dieter on Thu Oct 21, 2004 23:33, edited 1 time in total.
lonkluus

Post by lonkluus »

Laten we zeer op ons hoede zijn.
lonkluus

Post by lonkluus »

De reactie van Wouter van Beek is wel erg vlot.
Precies op de dag dat een aantal internationale grootmeesters naar buiten treedt met hun verzoek aan de FMJD de puntentelling aan te passen, reageert de "Afrikaanse president" reeds. Zou het overleg in dat continent over het heikele onderwerp al zijn afgerond? Of praat hij gemakshalve voor zijn beurt?
Last edited by lonkluus on Thu Oct 21, 2004 23:46, edited 3 times in total.
Eric Sanders

Post by Eric Sanders »

Dieter wrote:Ik mag vurig hopen dat de FMJD direct en onmiskenbaar duidelijk zal antwoorden op de brief en zal vasthouden aan het huidige internationale spel. De halfslachtige houding van de KNDB heeft al veel te veel schade opgeleverd.
Heb je de namen gezien, die onder de brief staan, Dieter? Zowaar niet de minsten. Zo'n Henk de Witt is nog wel te negeren, maar deze jongens zijn dat niet. Als de FMJD doet wat jij voorstelt, dan zou dat een zeer slechte zaak zijn.
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Post Reply