hans andriessen Posted: Wed Aug 25, 2004 12:10 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
ikke wrote:
Alleen, we hadden het in voorgaande over het herwaarderen van stellingen. En als grootmeesters eenmaal die kennis bezitten, zullen ze zich niet al te vaak laten verrassen (we hadden het toch de hele tijd over de (wereld) top?! -> daar was toch het remiseprobleem)
Dus voor de top, waarvoor de hervorming bedoeld is, verandert er volgens jou niets?
Heb even de stelling erbij gehaald, waatr alles mee begon, althans bij mij. Ik dacht dat jij met stelling bedoelde, alle reeds bekende stellingen (zoals bijv. Woldouby, Fabre-de Haas enz) die hergewardeerd moesten worden. Als dat (is) gebeurd, zullen de grootmeesters van deze kennis gebruik maken, net zoals nu. Dus daar zie ikzelf geen significante winst in (puntenoverwinningen).Alle stellingen die tot remise leiden moeten bij DT geherwaardeerd worden. Sommige zullen dan tot een punten-overwinning leiden, andere tot remise.
Mocht jij alle mogelijke damstellingen bedoelen, waarbij je het vergelijk maakt met de huidige puntntelling en de DT, dan zal er mogelijk wel enige winst te behalen zijn.
Maar als e.e.a. misschien ooit eens wordt ingevoerd (year 3000?), ksn ik me voorstellen dat er op verschillende nivo's de schijven worden gewaardderd. Op een WK kan 1 schijf reeds voldoende zijn voor een PO, en bijv. op het allerlaagste nivo wordt het spel gespeeld zoals nu. Bij nivo's hiertussen kunnen twee of drie schijven voldoende zijn voor een PO.