7de INTERNATIONAAL BIJLMERDAMTOERNOOI

Discussies over damsport (in het Nederlands)
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

En wat is de stand van zaken in EDC veteranen toernooi?
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

A.Presman wrote:En wat is de stand van zaken in EDC veteranen toernooi?
EDC

Ronde 1 (12-10-2003)
Shchoholyev -Elenbaas 2-0
Walraven -Zalitis 0-2
Takhman -de Jong 2-0
Lewandowski -Pomeranets 0-2
Teer -Novotny 1-1
Cordier -Gersht 0-2
Petuchov -Plantin 2-0
Marek -Ivens 0-2
van Westerloo -Creidman 2-0
Grzelak -Napreenkov 0-2
Zdoroviak -Tentser 1-1
Voloshin -Lelis 0-2

Ronde 2 (13-10-2003)
Petuchov -Shchoholyev 1-1
van Westerloo -Takhman 0-2
Tentser -Teer 0-2
Voloshin -Cordier 0-2
Ivens -Zalitis 1-1
Grzelak -Lewandowski 1-1
Novotny -Zdoroviak 1-1
Plantin -Elenbaas 0-2
Napreenkov -Pomeranets 1-1
Creidman -Day 1-1
Marek -Walraven 0-2
Lelis -Gersht 1-1

Ik wist niet dat Elenbaas een veteraan was.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Anatoli Petuchov staat na 8 ronden een punt voor op Wjatsjeslav Sjtsjogoljev. In de laatste ronde moet Petuchov tegen Salomon Gersjt en ontmoet Sjtsjogoljev de beste Nederlander, Aart Walraven, die net als in het veteranenkampioenschap van twee jaar geleden Frank Teer een nul bezorgde.
Iedereen die geboren is voor 31 december 1953 wordt door de EDC als veteraan gezien.
Eddie van de Acker

Post by Eddie van de Acker »

Op de site van het toernooi kunnen de partijen worden nagespeeld, een prima initiatief natuurlijk.

Wat ik mis is een mogelijkheid om de partijen op te slaan via een tekstbestandje of zo. Zover ik weet kunnen de zetten die in de applets te zien zijn niet gecopieerd worden. Of weet iemand een snelle methode om dit wel te doen ?
A.Presman

Post by A.Presman »

Is de volgende formaat goed voor je?

setup w 31:50 z 1:20 _ 21:30
subscript "Chizov - van Ballegooijen 2-0"
superscript "7e Bijlmerdamtoernooi"
move 34 29
move 18 22
move 32 28
move 16 21
move 40 34
move 12 18
move 38 32
move 22 27
move 31 22
move 18 27 38
enz...
Eddie van de Acker

Dit zou al kunnen, het resultaat kan altijd nog achteraf bewerkt worden. Hoe doe je dit ?
A.Presman

Post by A.Presman »

Alle partijen voor de applet Dambo worden opgeslagen in een aparte bestand met extensie .gz
Je kan dus via broncode van webpagina zien waar deze bestanden zich bevinden.
Dus:

http://home.planet.nl/~moham039/Partije ... nde1_GM.gz
http://home.planet.nl/~moham039/Partije ... nde2_GM.gz
enz.

Dan opslaan en unzip.
Eddie van de Acker

Bedankt voor de tip !
PeterHt

Post by PeterHt »

Meestergroep, 9e ronde

Chub - Altsjoel 1-1
Ba - Oudshoorn 2-0
Sekongo - Hoogteijling 0-2
Petryla - Van der Wijk 2-0
Sakidin - Konate 2-0

Eindstand

1. Petryla 9-14
2. Hoogteijling 9-14
3. Ba 9-13
4. Chub 9-12
5. Oudshoorn, Sekongo 9-9
7. Altsjoel 9-8
8. Van der Wijk 9-7
9. Sakidin 9-3
10. Konate 9-1

Barrage

Petryla - Hoogteijling 1-1 (15 min. p.p.p.p.)
Hoogteijling - Petryla 0-2 (5 min. + 1 sec. per zet p.p.p.p.)
PeterHt

Post by PeterHt »

Eindstand Grootmeestergroep (nog niet op teletekst)

1. Tsjizjov 9-13
2. Sijbrands 9-12
3. Van den Akker 9-10
4. Jansen, Thijssen, Wirny 9-10
7. Ndjofang 9-9
8. Van Ballegooijen, Golubjeva 9-6
10. Samb 9-4

Van den Akker 3e door meeste overwinningen (+ GMI-norm).
Van Ballegooijen MI-norm.

Eindstand Jeugdgroep

1. Leijenaar 6-10
2. Koopmanschap 6-9
3. Tuijtel 6-8
4. Palmans 6-8
5. Terlouw 6-5
6. Remeijer 6-2
7. Van Willigenburg 6-0

Tuijtel 3e door meeste overwinningen.

Top 3 EDC Veteran Championship

1. Petukhov
2. Shchocholyev
3. Ivens
Hanco Elenbaas

There he is again, The Minister of Information

Post by Hanco Elenbaas »

PeterHt wrote:.

Top 3 EDC Veteran Championship

1. Petukhov
2. Shchocholyev
3. Ivens
Anatoli Petoekov en Slava Sjtsjogoljev eindigden gelijk met 13 uit 9.
Nadat de zelfbenoemde 'hoofdarbiter' Fokkink
Image
de gebroeders Drost vanmiddag tijdens de laatste ronde (voordien hulde hij zich in stilzwijgen als gevraagd werd wat zou gebeuren wanneer twee of meer spelers een zelfde puntenaantal zouden behalen) had verteld dat er bij gelijk eindigen een sneldambarrage zou komen, herriep de 'hoofdarbiter' dat niet veel later (de partij Petoekov- Gersjt was inmiddels in remise geëindigd) weer en besloot hij de zaak te laten beslechten op weerstandspunten. Mede-arbiter en titelverdediger Frank Teer, die dit toernooi als twaalfde eindigde, had het erover dat volgens een in augustus aangenomen besluit van de FMJD de zaak op gemiddelde rating van de tegenstanders zou moeten worden beslecht, maar dat dit besluit wellicht nog niet rechtsgeldig was, omdat het pas in augustus was aangenomen.
Bijzonder rommelig wederom, net als de omstandigheid, dat de digibete 'hoofdarbiter' de paring steeds zonder computerprogramma bepaalde. Toen titelverdediger Frank Teer nog kansjes had op een hoge klassering, en daarom de paring steevast driftig controleerde, werden de fouten wel gecorrigeerd, maar toen Frank Teer uitgeschakeld was en de controle stopte, regende het helaas dubieuze koppelingen.
De assistent-arbiters Cor Verdel en Wiebo Drost konden de 'hoofdarbiter' dit jaar helaas niet van begin af aan in de gaten houden, waardoor op dinsdag en donderdag de tweede rondes van de dag steeds een kwartier of een halfuur later begonnen dan gepland, vanwege al het 'gereken' van de 'hoofdarbiter'.
Een smet op het verder heel sportieve en gezellige toernooi, waaraan diverse spelers door Henk Fokkink (rating 666) eigenhandig toegekende MI- en MF-normen overhielden.
Vervelend van zo'n in mijn ogen volslagen onbekwame 'hoofdarbiter' is dat vriendjespolitiek een van zijn wapens is. Bij teveel tegenwerpingen krijgt men geen uitnodigingen meer, maar tegenwerking en bijvoorbeeld een ongunstige paring. MF- of MI-resultaten kun je al helemaal vergeten.
Henk Fokkink is te lui en <<edited by moderator>> om twee uur uit te trekken om een programma als Toernooimanager te bestuderen.
Het wordt daarom tijd dat de man ook door de FMJD met pensioen wordt gestuurd.
Echt schandalig dat een kneus als Fokkink, die er nooit in geslaagd is te promoveren uit de derde klasse van het Kampioenschap van Amsterdam, van de FMJD op eigen houtje titels mag toekennen.
En ook niet koosjer dat een digibeet vandaag de dag nog 'hoofdarbiter' mag spelen, alsof de tijd stil is blijven staan sinds 1948.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Nog wat positieve berichten rond het Bijlmertoernooi.
Bert Zwart, Wim Winter, Hans van den Heuvel en Pieter Hildering trokken zonder aarzelen hun portemonnaie om bij te dragen in de komst van Wereldkampioen 1960 en 1964 Slava Sjtsjogoljev en zijn vrouw en coach, Galina Sapotsjnikova.
Joeri Tsjertok droeg bij aan een spoedige afhandeling van de visa.
Ton Sijbrands heeft al 300 pagina's af van zijn monografie over Henk Smit, zijn eerste trainer/coach. Het wordt een heel dik boek, dat waarschijnlijk pas in 2004 zal verschijnen.
Jan Wielaard zorgde ervoor dat Het Parool weer veel aandacht gaf aan het toernooi. Vandaag bijvoorbeeld ook een groot artikel van Rim Voorhaar over organisator Achfaaq Mohamedjoesoef en zijn mooie echtgenote Mavis.
Wouter van Beek had weer een geldprijs beschikbaar gesteld voor de hoogst geëindigde Afrikaanse dammer. Jean Marc Ndjofang was de gelukkige.
De burgemeester van Amsterdam Zuidoost Elvira Sweet beloofde haar support bij het organiseren van het WK 2005, net als Peter Bookelman, de directeur van Topsport Amsterdam, die eerder al een prachtige sponsorbijeenkomst organiseerde in de galazaal van de Heinekenbrouwerij om het NK 2003 onder de aandacht te brengen van mogelijke geldschieters.
Johan en Toos Haijtink offerden hun vrije zondagmiddag op om met een fraaie boekenstand het toernooi extra cachet te geven.
Aart Walraven speelt zeer ondernemend en zit ook vol uitstekende ideeën voor nieuwe, nog groter opgezette toernooien in Zeeland.
Kok Hugo verzorgde opnieuw de voedzame Surinaamse maaltijden.
Nog nooit heb ik zoveel publiek gezien bij het Bijlmertoernooi, vermoedelijk voor een groot deel te danken aan het meespelen van Ton Sijbrands.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Titel Goedemoed ontvreemd

Post by Kosmos »

Mijn verzoek aan de organisatie (Achfaaq) om de fout van Fokkink te herstellen wat betreft het mij ontnemen van de titel in de Meestergroep 2000, blijft tot nu toe onbeantwoord. (Ik heb gemaild)
Ik won de Meestergroep in 2000 en kreeg daarvoor dan ook de beker van de eerste prijs. Het prijzengeld werd gedeeld. (Paul Oudshoorn en ik hadden evenveel punten, maar ik had een winstpartij meer, dus was ik conform de reglementen eerste.)
Omdat de organisatie liever een Amsterdammer in de grootmeestergroep wilde dan mij, heb ik de plaats waar ik recht op had, aan Oudshoorn geschonken.
Zonder dat ik er iets van afweet, ontneemt Fokkink mij vervolgens de titel en geeft als verklaring: "Goedemoed zag af van spelen in de grootmeestergroep en verliest daarom zijn titel."
Dus je voldoet aan een verzoek van de organisatie, als stank voor dank wordt je titel geroofd! [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
Heaven is no location, but a state of mind
Hanco Elenbaas

Re: Titel Goedemoed ontvreemd

Post by Hanco Elenbaas »

Kosmos wrote:Mijn verzoek aan de organisatie (Achfaaq) om de fout van Fokkink te herstellen wat betreft het mij ontnemen van de titel in de Meestergroep 2000, blijft tot nu toe onbeantwoord. (Ik heb gemaild)
Ik won de Meestergroep in 2000 en kreeg daarvoor dan ook de beker van de eerste prijs. Het prijzengeld werd gedeeld. (Paul Oudshoorn en ik hadden evenveel punten, maar ik had een winstpartij meer, dus was ik conform de reglementen eerste.)
Omdat de organisatie liever een Amsterdammer in de grootmeestergroep wilde dan mij, heb ik de plaats waar ik recht op had, aan Oudshoorn geschonken.
Zonder dat ik er iets van afweet, ontneemt Fokkink mij vervolgens de titel en geeft als verklaring: "Goedemoed zag af van spelen in de grootmeestergroep en verliest daarom zijn titel."
Dus je voldoet aan een verzoek van de organisatie, als stank voor dank wordt je titel geroofd! [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
Dat bedoel ik nou. Henk Fokkink heeft het verhaal nu minstens twintig keer gehoord. En hij weet heus wel wat de waarheid is. Tijdens het toernooi heeft ook Wiebo Drost -in mijn bijzijn- weer uitgelegd aan Fokkink dat niet Oudshoorn maar Goedemoed de Meestergroep won in 2000, maar reken er niet op dat de gemene Fokkink zijn zoveelste fout zal corrigeren. Waarschijnlijk zal Tjalling eerst Fokkink een copieus diner moeten aanbieden voordat die zijn zoveelste vervalste geschiedschrijving zal rechtzetten.
Aangezien plannen bestaan om een van de komende jaren alle oud-winnaars van de Meestergroep uit te nodigen, is het extra belangrijk om Fokkink wakker te houden. Want Fokkink dicteert voor een groot deel het uitnodigingsbeleid aan Achfaaq.
Fokkink lijkt Achfaaq gehypnotiseerd te hebben. Achfaaq lijkt te denken dat zonder Fokkink geen Bijlmertoernooi kan worden georganiseerd.
Last edited by Hanco Elenbaas on Mon Oct 20, 2003 19:38, edited 1 time in total.
Gezellig

Post by Gezellig »

Teer speelt mee en is ook scheids, dat is gezellig
En heeft Sybrants gevochten als een leeuw zondags ?
Post Reply