Is De Witt nog wel de juiste woordvoerder van de DT?
-
Het is toch wel heel erg flauw van Eric en Dieter. Ze benoemen een leider bij de zogenaamde groep voorstanders van de Delftse telling en doen een halfslachtige poging hem helemaal af te kraken. Anderen die wel wat zien in hervorming van de puntentelling worden afgeschilderd als domme volgelingen (ik wil het overigens wel eens meemaken dat Dieter dat Kees Thijssen recht in zijn gezicht zegt, not)
Helaas richten de pijlen van dit duo zich op de verkeerde persoon, want hij is geen leider. De WHDB heeft de puntenoverwinning ingevoerd zonder inspraak van de zogenaamde grote leider, hij was zelfs niet eens bij de vergadering van het WHDB-bestuur aanwezig waar het voorstel besproken is. De 'grote leider' maakt ook geen deel meer uit van de bondsraad, is geen redacteur van het damspel meer. Waarom dan deze verbale aggressie? Angst? Frustatie, dat de poging het DuWo toernooi af te kraken, mislukt is?
In hun reacties klinkt Dieter inmiddels als een versleten grammofoonplaats (eindeloze herhaling van dezelfde argumenten (drammen?)) en heeft Eric een zeer selectieve wijze van reageren (negeren van werkelijke inhoud en reageren op bijzaken).
Helaas richten de pijlen van dit duo zich op de verkeerde persoon, want hij is geen leider. De WHDB heeft de puntenoverwinning ingevoerd zonder inspraak van de zogenaamde grote leider, hij was zelfs niet eens bij de vergadering van het WHDB-bestuur aanwezig waar het voorstel besproken is. De 'grote leider' maakt ook geen deel meer uit van de bondsraad, is geen redacteur van het damspel meer. Waarom dan deze verbale aggressie? Angst? Frustatie, dat de poging het DuWo toernooi af te kraken, mislukt is?
In hun reacties klinkt Dieter inmiddels als een versleten grammofoonplaats (eindeloze herhaling van dezelfde argumenten (drammen?)) en heeft Eric een zeer selectieve wijze van reageren (negeren van werkelijke inhoud en reageren op bijzaken).
- Hanco Elenbaas
Ik heb het Kees verschillende keren recht in zijn gezicht gezegd, dus ik zie niet in waarom Kees dat niet ook van Dieter zou accepteren.Gerard de Groot wrote: Anderen die wel wat zien in hervorming van de puntentelling worden afgeschilderd als domme volgelingen.
(ik wil het overigens wel eens meemaken dat Dieter dat Kees Thijssen recht in zijn gezicht zegt, not)
Dat Kees het ermee eens zou zijn is weer wat anders.
Maar denk je echt Gerard dat jullie hier veel verder zullen komen door elkaar te blijven vliegen afvangen? Eerst val je Eric aan, dan Dieter, daarna komen Dieter en Eric weer terug met hun grapjes. Een 'gebed' zonder end.
Hoe zit het met dat compromis van je Gerard, kun je daar niet beter een weg in zien te vinden? Of is het van de baan?
-
Is ff kijken...hmmm De Groot....tja, ik ben wel een beetje druk maar ach, die kan er nog wel blij. Die De Witt is alleen nog een kwestie van een beetje nablussen en dan gaan we daarna maar eens ff kijken waarom hij angst, flauwheid en gebrek aan coordinatie veronderstelt bij de antis. Is dat trouwens diezelfde De Groot van dat onwettige bondsraadclubje?
Alweer een man die zich op veel manieren voor de damsport inzet en die altijd serieus reageert afzeiken maakt jou in ieder geval steeds ongeloofwaardiger!Fred van Amersfoort wrote:Is ff kijken...hmmm De Groot....tja, ik ben wel een beetje druk maar ach, die kan er nog wel blij. Die De Witt is alleen nog een kwestie van een beetje nablussen en dan gaan we daarna maar eens ff kijken waarom hij angst, flauwheid en gebrek aan coordinatie veronderstelt bij de antis. Is dat trouwens diezelfde De Groot van dat onwettige bondsraadclubje?
-
Gerard, je afficieert jezelf graag met integriteit, objectiviteit, onkreukbaarheid en 'boven de partijen staand', maar ik vind deze bijdrage wel weer héél, héél, héél erg partijdig. Iedereen weet toch dat als er twee (partijen) aan het rollebollen zijn, dat ze beide(n) dan toch in meer of mindere mate schuld zullen hebben. Maar nee hoor, de arme Henk de Witt is volstrekt onschuldig, heeft nooit een onvertogen woord gebruikt, kortom, alle boosaardigheden komen, zonder enige aanleiding, van Eric en Dieter...Gerard de Groot wrote:Het is toch wel heel erg flauw van Eric en Dieter. Ze benoemen een leider bij de zogenaamde groep voorstanders van de Delftse telling en doen een halfslachtige poging hem helemaal af te kraken. Anderen die wel wat zien in hervorming van de puntentelling worden afgeschilderd als domme volgelingen (ik wil het overigens wel eens meemaken dat Dieter dat Kees Thijssen recht in zijn gezicht zegt, not)
De verhouding HdW versus Delftse Telling is heel erg vergelijkbaar met die van wijlen Pim Fortuijn versus de LPF. Dat is gewoon zo. Grapjes over de grote leider, kale profeet etc. zijn misschien een beetje flauw, maar sommige karikaturen zijn dermate pregnant dat ze in het bekende sfeertje van het FMJD-forum gewoon gemaakt worden. Zoveel boosaardigheid zit daar niet achter.
Frustatie, dat de poging het DuWo toernooi af te kraken, mislukt is? Lees dan eens mijn damrubriek van 31 juli 'Damfeest in Delft' http://www.ericsdamsite.com/damrubriek_31_juli_2004.htm die in een vijftal regionale dagbladen is verschenen. Constructief verhaal, toch?
Je zit de laatste tijd behoorlijk te vitten, te stoken en olie op het vuur te gooien. Het wachten is op je volgende bitse bijdrage.
eric, Jij vindt veel mensen "partijdig".
Dat vind ik wel bijzonder - je hebt nooit op mijn laatste post gereageerd. Kort en goed kwam die er op neer dat ik vind dat je wat meer respect zou moeten hebben voor mensen die mooie dingen organiseren.
Verder vind het bizar hoe jij een bestuurder kunt zijn. Je bent veel te controversieel om leidend te kunnen zijn. Verder ben je meer afkrakend dan opbouwend. Ook niet echt lekker.
Nogmaals: puntentelling, geef ik heel weinig om. Het gaat mij om opbouwendheid.
Dat vind ik wel bijzonder - je hebt nooit op mijn laatste post gereageerd. Kort en goed kwam die er op neer dat ik vind dat je wat meer respect zou moeten hebben voor mensen die mooie dingen organiseren.
Verder vind het bizar hoe jij een bestuurder kunt zijn. Je bent veel te controversieel om leidend te kunnen zijn. Verder ben je meer afkrakend dan opbouwend. Ook niet echt lekker.
-
Wanneer zijn de volgende verkiezingen? Ik stel me graag kandidaat. [img]images/smilies/new_all_coholic.gif[/img]Eric van Dusseldorp wrote:In tegenstelling tot jullie hebben wij geen vaste leider. Wij werken met een roulerend voorzitterschap. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Op deze wijze worden aanhangers van de DT behandeld:
Dieter:
Ja, ja, vorig jaar is er in het brunssum toernooi nog een speler overleden misschien bedoelt HdW dat dit niet gebeurt zou zijn als er met DT gespeeld zou zijn.
Zeer zwarte humor hoor, maar dat hoort zeker ook bij de DT lobby.
[img]images/smilies/scared2.gif[/img]
Verder met Dammentor, ik verdoe mijn tijd hier.
Dieter:
Ja, ja, vorig jaar is er in het brunssum toernooi nog een speler overleden misschien bedoelt HdW dat dit niet gebeurt zou zijn als er met DT gespeeld zou zijn.
[img]images/smilies/scared2.gif[/img]
Verder met Dammentor, ik verdoe mijn tijd hier.
Heaven is no location, but a state of mind
-
Klareveld, ik vind dat het stadium is bereikt dat jij je identiteit dient prijs te geven. Dan reageer ik op jouw quote. Anoniem allerlei kwalijke dingen over personen zeggen is flauw.Klareveld wrote:eric, Jij vindt veel mensen "partijdig".
- Henk de Witt
Hierop kwamen twee zeer uiteenlopende reacties:Henk de Witt wrote:Eric, ook in Delft overlijden er mensen maar aan de puntentelling is nog nooit iemand doodgegaan.
Tsjizjov, Gantwarg, Thijssen, Valneris, Georgiev, Samb, Ndjofang, Goedemoed, Kamyshleeva, Ivens, Borghetti en al die andere dammers, zij leven allemaal nog.
Dominique wrote:Een mooie relativering van het belang van de puntentelling Henk........
Het is maar een puntentelling kids!
De eerste reactie geeft precies weer wat ik met mijn opmerking bedoelde. Relativering. Kijk ook wat ik een aantal keren op een andere draad schreef:Dieter wrote: Ja, ja, vorig jaar is er in het brunssum toernooi nog een speler overleden misschien bedoelt HdW dat dit niet gebeurt zou zijn als er met DT gespeeld zou zijn.
'U hoeft het zich niet zo aan te trekken hoor, het is maar een puntentelling'. (Vrij naar Reve).
De reactie van Dieter, doelend op het tragische overlijden van Frans Kalsbeek vorig jaar tijdens het toernooi in Brunssum, is van een enormiteit, dit gaat mijn voorstellingsvermogen bijna te boven. Terwijl ik toch bekend sta als een persoon met tamelijk rijke fantasie.
Waar haal je zoiets vandaan Dieter?
Mijn promotie voor de damsport, op deze draad door Tjalling gememoreerd o.a. met vrouwendammen en damkunst, staat absoluut los van de puntentelling.
Ik ben er mee begonnen, zo'n twintig jaar geleden, toen concrete verandering van de puntentelling nog helemaal niet in beeld was.
Ook toen al heb ik in allerlei interviews steeds de schoonheid van het damspel benadrukt. Dat is niet veranderd. Een interview onlangs in de Delftsche Courant kreeg als kop "Voor altijd hopeloos verliefd op dammen".
In het hele artikel van bijna een halve pagina, wordt de puntentelling niet 1 keer genoemd.
Wel is het zo, dat het imago van het damspel m.i. geschaad wordt door de vele remises in het topdammen. Dat geeft een beeld van saaiheid, van een simpel spelletje dat normaal gesproken in remise eindigt. De schoonheid van het spel wordt m.i. hierdoor onnodig overschaduwd.
Zoals ik eerder in een discussie met Mark Hees zei:
'Het mooie damspel verdient beter dan een remisetelling'.
Meer is het niet, meer moet je er ook niet achter zoeken.
-
Dag Hanco,Hanco Elenbaas wrote:Ik heb het Kees verschillende keren recht in zijn gezicht gezegd, dus ik zie niet in waarom Kees dat niet ook van Dieter zou accepteren.Gerard de Groot wrote: Anderen die wel wat zien in hervorming van de puntentelling worden afgeschilderd als domme volgelingen.
(ik wil het overigens wel eens meemaken dat Dieter dat Kees Thijssen recht in zijn gezicht zegt, not)
Dat Kees het ermee eens zou zijn is weer wat anders.
Maar denk je echt Gerard dat jullie hier veel verder zullen komen door elkaar te blijven vliegen afvangen? Eerst val je Eric aan, dan Dieter, daarna komen Dieter en Eric weer terug met hun grapjes. Een 'gebed' zonder end.
Hoe zit het met dat compromis van je Gerard, kun je daar niet beter een weg in zien te vinden? Of is het van de baan?
Het is inderdaad een nogal zinloze discussie geworden, helemaal mee eens. Maar mijn rechtvaardigheidsgevoel dwingt me te reageren. Zeker na die belachelijke reactie van Dieter, dat is echt schandalig.
Deze thread gaat nauwelijks over een puntentelling maar over personen. En die beïnvloedt mijn standpunt niet. Ik sta dus nog steeds achter het compromis, maar sluit zelf niet uit dat de voordeelremise bij gebleken succes en acceptatie na enige tijd zal evolueren naar een puntenoverwinning. Maar dat slechts mijn mening en daar hoeft verder niemand het mee eens te zijn.
-
Eric,Eric van Dusseldorp wrote: Gerard, je afficieert jezelf graag met integriteit, objectiviteit, onkreukbaarheid en 'boven de partijen staand', maar ik vind deze bijdrage wel weer héél, héél, héél erg partijdig. Iedereen weet toch dat als er twee (partijen) aan het rollebollen zijn, dat ze beide(n) dan toch in meer of mindere mate schuld zullen hebben. Maar nee hoor, de arme Henk de Witt is volstrekt onschuldig, heeft nooit een onvertogen woord gebruikt, kortom, alle boosaardigheden komen, zonder enige aanleiding, van Eric en Dieter...
De verhouding HdW versus Delftse Telling is heel erg vergelijkbaar met die van wijlen Pim Fortuijn versus de LPF. Dat is gewoon zo. Grapjes over de grote leider, kale profeet etc. zijn misschien een beetje flauw, maar sommige karikaturen zijn dermate pregnant dat ze in het bekende sfeertje van het FMJD-forum gewoon gemaakt worden. Zoveel boosaardigheid zit daar niet achter.
Frustatie, dat de poging het DuWo toernooi af te kraken, mislukt is? Lees dan eens mijn damrubriek van 31 juli 'Damfeest in Delft' http://www.ericsdamsite.com/damrubriek_31_juli_2004.htm die in een vijftal regionale dagbladen is verschenen. Constructief verhaal, toch?
Je zit de laatste tijd behoorlijk te vitten, te stoken en olie op het vuur te gooien. Het wachten is op je volgende bitse bijdrage.
Je legt me een aantal zaken in de mond ik ik nooit beweerd heb (en als dat wel zo is, ben ik het vergeten ).
- ik sta helemaal niet boven de partijen en beweer ook niet dat ik zo objectief ben, etc. Dat leek misschien wel eens zo, maar sinds ik Axioma Open niet meer doe en geen voorzitter van de Bondsraad meer ben, voel ik me weer helemaal vrij te zeggen wat ik denk.
- ik heb nooit beweerd dat Henk de Witt helemaal onschuldig is (nu moet je niet reageren dat ik Henk dus schuldig vind, want dat beweer ik niet, en dan moet ik weer reageren en blijven we bezig).
Het stoort me dus gewoon een beetje dat je regelmatig dingen beweert die niet kloppen.
Verder klopt de vergelijking tussen Fortuijn en De Witt van geen kant, behalve dat beiden kaal waren. In de LPF had Fortuijn alle touwtjes in handen, maar van De Witt en de mogelijke invoering van de puntenoverwinning kun je dat moeilijk zeggen:
- Het KNDB bestuur kwam vorig jaar zelf met het voorstel om de puntenoverwinning in te voeren, tot grote verrassing van De Witt. Hij was ook niet aanwezig op de bondsraadvergadering waar het besluit genomen werd. Hij raakte pas betrokken in de werkgroep
- Bij de invoering van de puntenoverwinning in de WHDB is De Witt ook op geen enkele wijze betrokken geweest.
Jullie doen het hier een beetje voorkomen dat Henk in zijn eentje even die puntenoverwinning erdoor drukt. Dat is een geheel verkeerd beeld.
Tenslotte je rubriek. Over het algemeen vind je rubrieken zeer goed en een promotie voor de damsport. En dat geldt ook voor deze.
Mijn verontschuldiging als ik het in relatie brengen van nog levende dammers met de DT door HdW verkeert heb begrepen. Ik vroeg mij ook alleen maar af wat hij bedoelde met dat onzinnige verband.
Nu is mij dus duidelijk dat hij wil zeggen het is alleen maar een puntentelling, waar maken we ons druk over.
Gelukkig maar dat je dat bedoelde Henk en nogmaals sorry dat ik je verdacht van wel heel zwarte humor die nu mij wordt toegeschreven en zo zit ik bepaald niet in elkaar.
Overigens begrijp je wel dat ik vervolgens niet met je eens ben dat het maar over een puntentelling gaat. Het gaat over een variant op het internationale dammen, het veranderd het spel en dat is voor mij en mijn achterban niet acceptabel.
Als ook jij over de remise marge wil praten zonder de DT als enige oplossing vast te willen houden dan zou ik ook graag met jou daarover willen praten, bij een glas en een sigaartje.
Nu is mij dus duidelijk dat hij wil zeggen het is alleen maar een puntentelling, waar maken we ons druk over.
Gelukkig maar dat je dat bedoelde Henk en nogmaals sorry dat ik je verdacht van wel heel zwarte humor die nu mij wordt toegeschreven en zo zit ik bepaald niet in elkaar.
Overigens begrijp je wel dat ik vervolgens niet met je eens ben dat het maar over een puntentelling gaat. Het gaat over een variant op het internationale dammen, het veranderd het spel en dat is voor mij en mijn achterban niet acceptabel.
Als ook jij over de remise marge wil praten zonder de DT als enige oplossing vast te willen houden dan zou ik ook graag met jou daarover willen praten, bij een glas en een sigaartje.
En het mooie is dat het er op lijkt dat de meeste mensen hier het er ook wel mee eens zijn, en dat alleen de manier waarop die te bestrijden verschil van mening oproept. De manier waarop er echter in deze thread de laatste tijd met elkaar omgegaan is, is diep triest en heeft de mogelijkheid tot een open discussie niet echt goed gedaan.Henk de Witt wrote:
Zoals ik eerder in een discussie met Mark Hees zei:
'Het mooie damspel verdient beter dan een remisetelling'.
Meer is het niet, meer moet je er ook niet achter zoeken.
Henk krijgt het nog druk met al die mensen die best een goed glas met hem willen drinken. En nu ook nog sigaartjes erbij.... Het zou bijna nog gezellig kunnen worden.....
-
Misschien moet een clubje (commissie) binnen de bondsraad het idee van 'Delfts na ex aequo' maar eens uitwerken en voorleggen aan het bestuur. Ik zit nog niet in een commissie en wil daar dan wel in.Gerard de Groot wrote:
(...) Ik sta dus nog steeds achter het compromis, maar sluit zelf niet uit dat de voordeelremise bij gebleken succes en acceptatie na enige tijd zal evolueren naar een puntenoverwinning. Maar dat slechts mijn mening en daar hoeft verder niemand het mee eens te zijn. (...)
Ik schat in dat het bestuur de ruzies over de puntentelling een beetje zat is en blij is met een constructief voorstel, dat gesteund wordt door de meerderheid van de bondsraad en waarbij een 'goed gevoel' met de achterban, de 7000 dammers, bestaat.
Dan kunnen de combattanten in deze kwestie dan misschien toch nog eens aan de wijn en de sigaren.