VOG - wie zit hier fout?

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Vraagje

VOG - wie zit hier fout?

Post by Vraagje »

Gisteravond speelde ik een rated game tegen een speler genaamd Dwarf op VOG en we kregen onderstaande stand.

Image

Mijn tegenstander kwam met 28-33 en 18-22. Ik denk dat hij een 3 om 3 wou nemen om zijn plusschijf in veiligheid te brengen maar dat hij over het hoofd zag dat mijn schijf op 29 weg ging. Hoe dan ook, hij beweerde dat zo'n sterke speler als hij (wie is die Dwart uberhaupt?) zo'n fout nooit zou maken en dat het een mouseslip was. Hij vond dat het niet sportief van mij was daar geen undo voor te geven, en zond mij de nodige beledigingen en bedreigingen?

Maar zelfs al is het een mouseslip, dan hoef je daar toch geen undo voor te geven. Met de fastmove optie, kies je er zelf voor sneller te kunnen spelen, maar dan moet je ook de nadelen accepteren. Zelf heb ik ook al een paar keer schijven weggegeven of andere ongewenste zetten gedaan door deze optie, vooral toen wij nog een optische muis hebben, in toch wat ´belangrijker´ situaties dan deze.

Mijn vraag. Wie zit hier fout, hij of ik? Te ontleden in diverde deelvragen?
1. Heeft hij gewoon een rekenfout gemaakt en overzien dat 29 weg ging?
2. Zo nee, moet je dan undo geven voor een mouse slip?
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Niet laten terugzetten.

je geeft het zelf al aan: wie voor de fastmove optie kiest moet oppassen.

dat gescheld: niks van aantrekken.
Vraagje

Post by Vraagje »

Ben in elk geval blij dat men het met me eens is, jij en ook nog iemand die op zeer bijzondere manier achterhaalde wie ik ben.
DeletedProfile

Post by DeletedProfile »

dwarf is sowieso zo een niet zo'n betrouwbare speler
t lijkt namelijk alsof er met een programma wordt gespeeld, maar ook weer niet altijd. Hij speelt meestal razendsnel, zo snel kan ik zonder rekenen niet eens zetten.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

ik heb een sterk vermoeden wie je bent vraagje. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Vraagje

Post by Vraagje »

Hoe kom je bij dat vermoeden?
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

er zijn weinig vog spelers die dit soort voorvallen aan een forum voorleggen. ik ken er maar 1
Wieger Wesselink

Re: VOG - wie zit hier fout?

Post by Wieger Wesselink »

Vraagje wrote: Mijn vraag. Wie zit hier fout, hij of ik? Te ontleden in diverde deelvragen?
1. Heeft hij gewoon een rekenfout gemaakt en overzien dat 29 weg ging?
2. Zo nee, moet je dan undo geven voor een mouse slip?
1) Ik weet wie er schuilgaat achter de naam Dwarf, en ik kan je verzekeren dat Dwarf echt niet dacht hier een 3 om 3 te nemen.

2) Het hangt er vanaf wat je motivatie is om partijen te spelen. Je hebt uiteraard het volste recht om niet terug te laten zetten, dus als je jouw rating belangrijk vindt, dan moet je die punten gewoon pakken. Maar als je vooral komt vanwege het plezier in dammen, dan zou ik in zo'n geval gewoon terug laten zetten.
dam'right

Post by dam'right »

Ook ik weet wie deze Dwarf is , en zonder inhoudelijk commentaar te
geven op zijn reactie , wil ik alleen even kwijt dat Dwarf ( in tegenstelling
tot wat wordt vermoed ) ZEER BESLIST geen gebruik maakt van
hulpmiddelen bij zijn partijen. Overigens , ik ben niet Dwarf , voor wie
dat zou denken.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

maar in die stand was toch weinig plezier meer te beleven? schijf voor is schijf voor. als dwarf zo'n goede speler is zal de afwerking verder routine zijn. of speelt dwarf ook voor de punten?

ik zou in de open room terug laten zetten en bij tournaments niet.
dam'right

Post by dam'right »

Bert , zoals gezegd ken ik Dwarf , en neem van mij aan dat het hier niet
om de eerste de beste gaat. Helaas kan ik dat niet hard maken door mijn belofte, zijn werkelijke naam niet prijs te geven. Daarnaast beweert
Wieger te weten wie Dwarf is , maar dat is een slag-in-de-lucht.
Hij kan het nl. niet weten.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Dwarf legt de verantwoordelijkheid voor zijn fout bij een ander.
Dat is niet juist.
Ook al is het een misklik het is wel zo sportief om de gevolgen van je eigen fouten zelf te dragen. Het is onsportief om de verantwoordelijkheid van je eigen fouten op anderen af te wentelen.
Heaven is no location, but a state of mind
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

dam'right wrote:Bert , zoals gezegd ken ik Dwarf , en neem van mij aan dat het hier niet
om de eerste de beste gaat. Helaas kan ik dat niet hard maken door mijn belofte, zijn werkelijke naam niet prijs te geven. Daarnaast beweert
jaja, dus als ik een fout met mn muis maak is het ok, en als dwarf het doet mag hij terguzetten. wat een onzin.

doet me denken aan de bekerfinale clerc - barkel.
clerc kreeg het in een sneldampartij lastig in tijdnood in een drie om twee en begon vals te spelen. vervolgens iedereen zeuren dat je zoiets tegen clerc niet kunt doen...

wie ben jij eigenlijk dam'right?
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

vraagje, heeft dwarf echt gezegd: "zo'n sterke speler als ik zou nooit zo'n fout maken"? Zegt zijn referentiekader echt dat dit een steekhoudend argument is?
Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink »

dam'right wrote:Bert , zoals gezegd ken ik Dwarf , en neem van mij aan dat het hier niet
Kennelijk zijn Dwarf op de KNDB damserver en Dwarf op VOG verschillende personen???
Post Reply